fredag 7 december 2012

JULKLAPPSSPANING







Jag vet inte hur det är med er karaktär, min är just nu helt okontrollerad. Äter pepparkaksdeg hela tiden och drack just nu ett glas glögg och klockan har inte ens slagit tre. Och så dras jag som en magnet till varma eldar och glömmer tid och rum.  Vill se julfilmer hela tiden och äta ännu mer pepparkaksdeg.













När jag inte äter pepparkaksdeg eller ser julfilm, tittar jag på allt julfint som finns nu. Tar med mig lilla kameran.  Klick klick låter det ;)















Nu tar jag lite deg till och så ska det fixas med fina amaryllisen som fick följa med hem. Ville titta in en snabbis för att säga hej och önska er alla en underbar helg och fin 2 advent!







42 kommentarer:

@my casa sa...

Fin helg och 2:a advent tillbaka:)

Stora kramar Åsa

Annika sa...

UNDERBARA Bilder!
Är det Terrain igen?
Dum fråga!
NU vill jag ha en Terrain i NoVA!!
Bring it HERE!!!
Vilket ställe och superduper bilder!!

Lotta, jag var på Total Wine nu idag. DE hade SÅÅÅÅÅÅ mkt julmust. Grandpa Lindquist Christmas Soda. OCH den smakar PERFEKT!!!
Har precis tryckt i mig en flarra. Ljuvlig!!

Imorse drack jag julte och åt Nyåkers peppisar till frulle,
Jag är som du, jag kan inte hejda mig.

KRAMAR!!!!!!

evalevabo sa...

Lovely bilder. Underbara.
Ha en mysig andra advent. Tack för din söta kommentar hos mig.
Kram Eva

Saltistjejen sa...

Å Lotta!!! Älskar dina bilder och stämningen de ger tillsammans med dina fina ord! är äts tyvärr ingen pepparkaksdeg. jag fick smått panik idag när jag insåg att det redan är Lucia om en vecka! herregud! Jag hinner inte med! Det går för fort!!!!!! Jag har mental september!!!!!!
Men men jag försöker att göra det jag kan. :)
KRAM och tack för att du förgyller min dag och för att du påminner mig och att njuta av julens goda också!

Bodil sa...

Fina bilder du visar.
Jag vill ha snö nu så att man kan få lite mer julkänslor.
Ha en fin helg!
Kram Bodil.

Beautifulosophy sa...

Haha jag är likadan, vill bara äta pepparkakor, lussebullar, ha mysigt, äta goda middagar med rödvin hela december...hmmm inte så bra innan jul...men låt oss unna oss lite:) kram

Carina sa...

Känner igen det där m karaktären :). För min del är det choklad, choklad och åter choklad som slinker ner i tid och otid.

Vilka stämningsfulla bilder du visar - tittar om och om igen!

Hoppas du oxå får en fin helg och andra advent!

Varm kram från Carina

Äventyret framtiden sa...

Det börjar bubbla som av champagne inom mig också och det är såååå himlaskönt att höra att det finns andra som har total okontroll på sig själva!
Nu har jag inte så många måsten kvar...vet inte hur fort jag ska få undan dem utan att stressa dem. Jag vill dekorera och göra livet ombonat och extragott. Har ju aldrig haft den här plötsliga övertiden att göra någonting som jag verkligen vill göra. Det blir övermäktigt, nästan, så jag tror jag bara sätter mig ner och gnagar på pepparkakor:)

Ha en fin underbar helg!
Kramar

Elin sa...

Å vad jag känner igen mig! :) Det är ingen måtta på julmyset och frossandet just nu, men så får det vara. Jag njuuuter!

Och jag njuter som bara den av dina vackra och stämningsfulla bilder som ger mig ännu mer julkänsla i maggropen. Tack snälla du för att du delar med dig!

Önskar dig en alldeles fantastisk andra adventshelg!
Kram Elin

mammaxtre sa...

Kram till dig från mig.

Trevlig helg!

Nettan sa...

Underbara bilder vännen som alltid!
Tack för dina kloka ord på mina funderingar!
Hoppas du får en magisk andra advent!

Kramar
Nettan

Lena - gott for sjalen sa...

Skönt att höra att fler äter pepparkaksdeg. När barnen var små fick man smyga, men det slutade med att det låg fyra degar i kylen varje år (maken gillar inte). Haha.

Kram Lena

a piece of happiness sa...

Men så mycket fint! Speciellt den lilla vita ljusslingan med stjärnor. Åh så fin! Var hittade du den? Finns det hemsida måntro???
Se, tusen frågor på en gång ;-)

mitt liv som jag sa...

Hihi, skönt att höra att man inte är ensam om att stoppa i sig onyttigheter titt som tätt, men det är ju bara så gott och den här månaden får vi det tycker jag :-).

Önskar dig också en riktigt bra helg och 2:a advent! Kramar Jennifer

Hemma på Sjuan sa...

Riktig julfeeling hos dig nu då ;) Mycket gott finns det att stoppa i sig nu...
Så mycket härliga bilder du tar. Alla möjliga motiv blir helt underbara när du står bakom!!
Önskar dig en underbar helg oxå, kram Suss

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja den här helgen kommer jag att strunta i allt vad karaktär heter hit & dit för jag ska baka lussebullar och det är verkligen min favorit - när barnen var mindre och jag var hemma bakade jag lussebullar fram till mars ;)

Kram Ullis

CreandoPhoto sa...

Ja, karaktären har flyttat ut. Återkommer oftast den 1 januari. Tillsammans med lite lätt ångest... :)

Jag måste fråga igen, vad använder du för kamera och objektiv (kanske framförallt objektiv) när du fotar. Du får en makalös skärpa i dina närbilder.

Kramar

Channal sa...

Älskar den här tiden på året! Glöggen är slut så jag måste köpa mer! Ska hämta pepparkaksdeg hos mamma, hon gör en kanondeg! Mysigt med allt innan jul! Klick klick... det bästa med iPhonen är att den är tyst! Men snart låter det klick klick mest hela tiden om mig också :-)

Underbar helg till dig Lotta! KRAMAR!! Anna

Martina sa...

Mys pa bara, det ska man och far man göra sa här ars!
Älskar glögg! Men pepparkaksdeg?! Jag längtar efter lussebullar just nu!
Kramar

Maria - Wikers Liv sa...

Herreguuud vilka bilder!!!! Det borde inte vara tillåtet att visa såna fantastiskt vackra bilder, det väcker avund! ;) :)

Ja, jag njuuuuter också av tillvaron och tiden fram till jul!
Kram/Maria

Anonym sa...

Som en julfilm inne hos dig!=) Du är så modig Lotta, jag vägar inte fota i affärer, men är tacksam att du törs så vi kan bli serverade så stämningsfulla och vackra foton här. /Penny

Helenas enkla vardag sa...

Min uppmaning till dig! Köp aldrig en annan kamera, för dina bilder är de vackraste i hela världen! Man riktigt drar efter andan när man ser dina bilder! Ha en underbar helg fina du!
Kram Helena

Anette Ryan sa...

Vad skont att veta att du ater pepparkaksdeg. Blev lite orolig dar ett tag nar jag sag alla vackra bilder och han tanka att det ar inte mojligt/manskligt att ta sadana vackra bilder. Men om du nu ar sa mansklig att du ater pepparkaksdeg som alla andra sa ar ju sjalvklart bilderna ocksa helt manskliga.
Ja du fattar!
Jag langtar efter pepparkaksdeg. Ska gora min nasta vecka. Har redan skrivit upp vad som behover handlas pa mandag. Har ska atas peppisdeg snart. Mmmmummms!
Ha en superdegig 2:a advent!
Kram pa dig.

Annlin:s sa...

Jättefina bilder som bidrar till kulkänslan!
Kram
Annlin:s

Carita Liljendahl sa...

Underbara bilder och inget konstigt med att vilja äta pepparkaksdeg, lyssna på julmusik och sånt i dessa tider :-) Helt normalt, så var lugn!

Åse sa...

Så stämningsfulla och ljuvliga bilder, underbara . Ha en fin 2.a advent.

hjarnfrys sa...

Önskade att sådana adventsstjärnor fanns här.
Fortsätt julmysandet, det är bäst före jul. Pepparkaksdegen ropar på mig från kylskåpet, men så länge paketet inte är öppnat ligger den säkert....
Tänkte leta fram julfilmerna med Tim Allen i kväll.

Jula på!

Karin sa...

Hej! Vilka härliga bilder du delar med dig av, man blir ju sjuk av jullängtan :) Ha en riktigt bra adventshelg Karin

Ewa`s Galleri sa...

Fina bilder
Är de vita stjärnorna klippta för hand? så jättefina
Förstår inte hur du kan äta pepparkaksdeg,men glögg kan man dricka hela dagen
ha en skön 2:a advent

Christina sa...

Önskar dig en underbar helg och 2a advent finaste Lotta! Vilken stämning du bjuder på!! Här har vi precis silat av glöggkoncentratet och det luktar glögg i hela lägenheten :-) Nu ska vi göra legymsallad till potlucken ikväll och så en sväng till IKEA :-) Stor kram!!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Härligt att få ta del av din adventshelg! Jag har tillbringat dagen i ett juligt Köpenhamn. Mysigt!
Önskar er en riktigt fin 2:andra advent imorgon!
Kram Anna

Anonym sa...

Härliga julkort!

Tävla gärna om en maileg tomteflicka! http://vitahusetochelvis.blogspot.se/2012/12/vinn-en-maileg-tomte.html

Hoppas du vill vara med!

/S

Postadress Torslanda sa...

Karaktären är noll just nu, allt gott överallt. Och mer lär det bli. Ha en fin 2a advent

Desiree sa...

En riktigt fin och mysig andra advent till dig käraste Lotta. Din blogg och dina inlägg förgyller alltid.
En varm kram
D.

Anne-Marie sa...

Så mycket julfint som finns hos dig. :) Pepparkakdsdeg låter gott. Har inte ätit det sedan jag var liten. Julfilmer verkar inte helt fel heller. Ha en fin helg och andra advent! Kramar!

dianasdrömmar sa...

Lovely pics :) nu är det dags att börja avverka dom där julklapparna bara 2 veckor kvar...kramar i massor Diana

Jenny sa...

Härlig adventskänsla!!! Om det inte hade varit för min mage hade jag också haft dålig karaktär. Men idag ska jag få äta min första lussebulle, lycka! Kram till dig fina Lotta!

Suz sa...

Jag är så glad att du har kameran med dig överallt och vi får ta del av alla underbara bilder!
Själv kommer jag på efteråt att, visst ja, skulle kanske haft kameran med och lagt in lite på bloggen ... så julshopping, myslunch med mannen och Emporiabesök blir helt bildlöst när jag berättar om det. Jag får helt enkelt skärpa mig:)

Ha en underbar vecka!
Kramar
Suz

Home2tiny sa...

Men Lotta, dina bilder får alltid mitt hjärta att hoppa lite extra, de är så vansinnigt vackra. Tyvärr påminner det mig oxå om att jag trots allt måste ta mig igenom den där hemska instruktionsboken till kameran för att jag kanske någongång kan bara nudda lite av din skicklighet. Kramisar Tina

Välkommen Hem! sa...

Åh, så fina bilder du bjuder på som vanligt!
Och du, du är inte ensam... Senast för en stund sen tänkte jag tyst för mig själv när jag hällde upp ÄNNU ett litet glas glögg: -Konstigt att man får dricka SPRIT så här års, så mycket man vill, utan att nån reagerar. Men hade det varit samma mängd för några månader sen, dååå uj uj uj, då hade man väl kallats för alkoholist... ;-)
Här har det både åkt ner lite glühwine och glögg idag och det är bara en helt vanlig söndag. Nåväl, det är Andra Advent, om man får vara lite "picky".
Kram! Judita

Lena sa...

Jaha Lotta jag har samma problem(hihi)!!
Glögg, godis, ostar och naturligtvis pepparkaksdeg.....
jag rullar snart fram!!!
Vackra bilder som alltid!!
Jag sitter just nu och tittar på luciasång som sänds
i tv, inga barn som lussar här hemma!!!

Kram till dig och om några dagar har vi tredje advent!
Lena

Två Trappor sa...

Åh vad jag släpar efter i bloggläsandet, så underbart att äntligen få njuta av dina inlägg igen!

Jag ler igenkännande, här är en till som är helt karaktärslös i december månad! Bullar, kakor och godis slinker ner lite närsomhelst, och finns en glögg i närheten så tar jag den också. Men i december FÅR och BÖR man njuta, tycker jag. Själen behöver det så här i slutet av året. Idag bakades det saffransskorpor hemma och oj vad tråkigt att så många gick sönder för då var jag ju tvungen att äta upp alla smulorna! ;)

Alltså, USA kan ju det där med juldekorationer.. Allt blir så stort och så maffigt.. Kransarna och blommorna och allting. De vita pappersstjärnorna är ju helt underbara, skulle vilja ha allihop och hänga i taket här hemma!

Klicka på du bara med kameran, jag kommer aldrig någonsin få nog av dina ljuuuvliga bilder :) <3

Stora kramar
Madeleine