söndag 7 april 2013

NÅGRA TIMMAR PÅ MANHATTAN









New York City är en sådan stad där man inte behöver ha så mycket inplanerat. Det blir bra ändå.



















Nu är den perfekta våren så där härligt nära.















Mycket är på väg att slå ut. Park Avenue är fyllt med hyacinter, tulpanlökar. Stämningen är avslappnad. Vi testade italiensk yoghurtglass. To die for.

















Det joggas, promeneras, leks. Parkerna på Manhattan sjuder av aktivitet. Gillar att det till exempel finns barnböcker att låna i Bryant Park och att gå förbi en skylt där det står "Tip for a joke. Money back if you don't laugh. All jokes written by me". Killen var
bra kan jag berätta.


















Jag är helt galen i det här lilla Risottostället i Greenwich Village. Promenaden efteråt upp mot mid town var helt perfekt. Genom Washington Square Park, marknaden på 6th Avenue (och jag förälskade mig i vackra handbroderade sjalar från Indien och åt två rykande färska cannolis från Fortunato Brothers i Brooklyn)

















Love is all around. Ha en jättefin vecka, ses snart xoxo










68 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Åh, är det the Risotteria som du varit på? Mitt gamla stamställe!

Miss Marie sa...

Gaaahhh, alla bilder får mig verkligen att vilja åka till NY! EN DAG ska jag minsann dit, sådetså! :)

Ha en fin vecka!

Postadress Torslanda sa...

Åh den där ständiga längtan till NY blir ju inte mindre av dina fina bilder!

Arja sa...

Halloj!
Ũvilka härliga bilder du bjuder på igen. Här har vi vår på dagen men rackans kallt på nätterna fortfarande.
Ha d gott kram kram

House number 11 sa...

Underbara bilder och underbar tillvaro, vår och sprudlande liv och rörelse!
Kram Jenny

Ester sa...

Fantastiska bilder som vanligt! Jag vill dit ;) Kram

Carina sa...

Lotta, Lotta, Lotta!!! Vilka inspirerande och helt fantastiska bilder! Du får mig att längta som aldrig förr till N Y och tom att längta efter våren :).

Önskar dig en fantastisk vecka!
En stor kram till dig kommer här!
Carina

Hemma på Ekbacken sa...

Man kan riktigt känna pulsen i NY. Otroligt....
Kram linda

Suz sa...

Vilken härlig dag!
Vad oväntat med en brud mitt i stan, sådär.
Mmm, vad mycket gott du ätit ... det vattnas i munnen.
Och våren, den mest efterlängtade årstiden, som låter vänta på sig ytterligare ett tag här hemma hos oss. Nu ikväll kom det snöflingor här:(
Men vi håller ut och fortsätter längta, för nu kan faktiskt inte vintern uppskattas längre ...

Ha en go' vecka du med:)
Kram
Suz

Lena - gott för själen sa...

Jamen Lotta. Det börjar bli plågsamt det här;-) Du vet så där ont-skönt som det är att få massage. Man vill bara ha mera, trots att det gör ont! Längtan tillbaka till NY blir mer och mer plågsam, men jag vill ändå ha mer av dina fantastiska bilder!

Senast vi var i NY var vi ju tvugna att testa såna där pretzels i Central Park. Så där på eftermiddagen var vi lite sötsugna och det vattnades i munnen. Men fy vad vi blev besvikna när de inte var det minsta söta! Haha, blåsta.

Kram Lena

tinajo sa...

Ser superhärligt ut! Har ju bara varit i NY typ ett dygn men vill hemskt gärna tillbaka. :-)

Channal sa...

Vill dit snart igen... much love!

KRAMAR Anna

Fourmum sa...

Åhhh, jag vill också!!Underbara bilder!! Kram!!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack för alla härliga vårbilder från New York, som du delar med dig! Åhhh, tänk om man en dag fick åka dit....

Kraam
Petronella

mitt liv som jag sa...

Men jag inser ju mer och mer efter att se dina makalöst härliga bilder och läsa din text att jag bara måste till NY någon gång :-). Nu hoppas jag bara på den där drömvinsten ;).

Hoppas att du får en riktigt bra vecka Lotta och att du kunnat ladda batterierna riktigt under helgen! Kram Jennifer

Emschen sa...

Åh vad jag vill åka till USA när jag ser dina bilder!
Det ser härligt ut.
Ha en fin vecka!
Kram

Tatjanis sa...

Jag blir så avis :-) på ett positivt o glatt vis! Dina bilder fantastiska och jag njuter av dem alla!!

Kram//Tatjanis

Helenas enkla vardag sa...

Suck! vad jag viiiil åka till NY, bara måste dit snart!
Wow vad dina bilder får en att längta!
Ha en fin start på din vecka med!
Kram Helena

Anne-Marie sa...

The Big Apple är en stad som har så mycket energi och variation att man blir helt överväldigad. Tycker du fångat det (som vanligt) fantastiskt i dina bilder. :) Det syns att våren kommit långt. Stor Kram till dig Lotta!

Välkommen Hem! sa...

Japp, nästa gång jag bokar blir det baske mig NY! Lena kunde inte ha sagt det bättre: Plågsamt, jo ja tackar ja.
Jag kan trösta dig med att vi fick en kallvind och SNÖ idag!! Grrr!!!
Många kramar till dig, du fina fina Lotta, blir alltid lika glad när du skriver hos mig!
Judita

Saltistjejen sa...

Underbart Lotta!
Och visst var det ljuvligt väder här i helgen! SÅ härligt! Vi tog en riktigt lång promenad idag genom Central park och det var ljuvligt!!!!
Nu tror jag våren är här för att stanna och om en vecka lär hela staden stå i blom skulle jag gissa!
:-)
KRAM!!

Christina sa...

Du är så fantastisk på att skildra New York! Någon gång måste du ge ut en bok, så mycket feelgood som du sprider, skulle vilja sitta uppkrupen i soffan och bläddra bland dina bilder och fina ord <3
Kram!

Camilla sa...

Härligt väder! Jag önskar att jag vore där nu istället för i mars när vi nästan frös ihjäl.

Kram

Stina sa...

Härliga bilder..-) stina

Carola sa...

men åh.
jag vill med,
jag vill hnga med dig i NY och käka gott, se på fint folk och prata strunt.
Mycket hellre än att ligga hemma med magont.
Mycket mycket hellre.

KRAM underbara du.

Cecilia sa...

Helt underbara bilder som vanligt!!Och som vanligt blir man ju sjukt sugen på att åka dit som bilderna är ifrån.Du trollbinder verkligen :-).
Kan gott tänka mig att se mer av NY än att bara se flygplatserna.

Home2tiny sa...

Jag vill till NY nuuuu. Men planeringen är att åka om ett år, känns som en evighet dit. Men tills dess är jag glad att få njuta av dina bilder o på så sätt vara i NY för en stund. Kramisar Tina

Anonym sa...

Å vad jag önskar att våren var påväg här med. Men nu snöar det igen. Ny istid månne?

Och apropå att inte behöva planera ett city besök. Precis det brukar jag säga till vänner som skall till NYC och vill ha tips. Man behöver inte se en massa turistboksplatser. Bara gå omkring. Och verkligen absorbera. Omgivningar.
Vackert!
KRAM

Desiree sa...

Du har så rätt Lotta. I NY behöver man inte ha något inplannerat direkt. Det finns så mycket att se och uppleva genom att bara promenera runt och kolla in folk och allt annat. Vilka bilder du har fångat. Härliga bilder på bruden. Jag önskar att jag vågade ta mer sådana porträttbilder. Jag gillar också bilden med gubbarna som spelar shack och den sportiga killen med sina hörlurar. Du inspirerar och fångar både känsla och stämning från NY så himla bra!
Kram!

Jenny sa...

Allstå Herre MIN vilka underbara bilder. Du har det alltid så underbart i NYC. Och jag vill inget hellre än att hoppa på första bästa plan över (då kommer du in och fikar med mig va?). :) Jättehärligt med barnböckerna och skämtkillen. Ha en härligt vecka du med! Jag inleder den med ett frisörbesök, spännande! Kram

Coolaannna sa...

Känns skönt att ha ett ben i Kinna och ett ben i NY!!!!

Du vet ju min längtan just nu!! Och jag bara gottar mig i alla dina bilder och blundar och vips så är jag i NY :))))))

Idag levererar Kinna lite vår men inte alls så som ni har!

Niklas flickvän är i NY nu och jag bara kan tänka mig hur exalterad hon är! Första gången men säkerligen inte sista!!!

Kram och ha en fin vecka Lotta <3

Martina sa...

Jag blir alltid lika avis varje gang jag ser dina härliga bilder fran NY! Jag hoppas verkligen att jag kommer tillbaka till denna underbara stan en vacker dag.

Haha, "imported from Brooklyn"!!! Den var bra.

Stora kramar

mammaxtre sa...

Du kan som ingen annan! Vilka bilder, galet fina och härliga och dom gör mig glad. Du gör mig glad! Tack för att du kommit att bli en kär vän. Kram

Annika sa...

Vilka FIIIINA Bilder!!
Tom en BRUD!!!
Härligt!
Igår var det ju en sådan underbart vacker dag också.
NU kommer värmen.
Dina bilder bara andas NYC!!
De är SÅÅÅ fina!!!
KRAMAR!!!!

Carin sa...

Alltså... Jag blir GRYMT avis på min lilla mams, när jag ser dina bilder... Hon har en resa till NY bokad i början på maj...

Om det ändå hade varit jag... ;-)

Kraaam Carin

Taina sa...

Vem är bruden på bilderna? Bara random brud liksom eller?

Fasiken vad jag gillar dina bilder Lotta!!! Och det du skriver till bilderna. Det är to die for!

Kramar!!!

Anonym sa...

Tjejgänget har 10-årsjubileum nästa år & då står en New York-resa högst upp på önskelistan.=) Härligt, inspirerande bilder!

Berså sa...

Bästa staden! Och bästa bilderna som får mig att längta dit...
Ha en fin vecka !
Hälsningar från ön

Pernilla sa...

Så härligt! Tack för dessa fina bilder!!
Jag åker dit för första gången på valborgsmässoafton, det kommer bli fantastiskt, längtar så 😃

Bara Sara sa...

Åh jag dåååååånar så vackra och vardagslika och magiska bilder när du fångar allt från fest till vardag så himla fint. Du är TOPPEN!!

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, den där stan, alltså... NYC... magiskt! Love it!
Kram /Maria

My everyday life sa...

Åh vad härligt och vad jag längtar tillbaka till NY. Blir galen av längtan... Ser ut som en underbar dag! Hälsa Manhattan nästa gång från en som uppskattade staden under ett fantastiskt år. Kram

Karin sa...

Hallå! Underbara bilder och det är så kul att kolla in din blogg och få en titt i förskott. Biljetten är äntligen köpt :) Ha det bra Karin

Juliannie sa...

Jag säger bara ååååååå så stämningsfullt! Å så kan man lyssna på "Manhattan" med Dinah Washington så blir det helt perfekt!
Kram Eva

CreandoPhoto sa...

Jag skriver det ofta till dig, att jag måste, måste åka till NY. Men ibland tittar jag på dina bilder och tänker att det behöver jag ju inte. För du tar med mig på resor dit hela tiden. Och jag älskar det verkligen :)

Anonym sa...

JA, ja ja! Ju fler bilder desto bättre. NYC är omöjligt att få nog av. More pls
KRAM från France

Queen of Kammebornia sa...

Så gott det är med god risotto, det är som en konstform. Och brudbilderna är fantastiska Lotta! Du borde arbeta med fotografi! Men det kanske du gör? Stora kramar och längtan till Manhattan!

Anette Ryan sa...

Vet du att till NY har jag alltid velat åka. Övriga USA har aldrig riktigt lockat mig. När du visar dina bilder blir jag så sugen på en storstadssemester. Ser precis ut som "på film". VAcker bild på bruden. Frågade du om lov eller lyckades du fånga henne ändå? Använder du teleobjektiv när du fotar eller bara "vanligt"? Jag känner mig ibalnd så feg att ta foton när folk ser mig så jag blev nyfiken på vad du använder dig av.
Ha en finfin dag vännen!
Kramar från andra sidan :-)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken fin brud mitt på gatan i NY - har en kompis som ska till The big Apple nu i Maj och jag blir så himla sugen på att hänga på nu när jag ser dina bilder.....vi får se ;)

Kram Ullis <3

Titta in hos Thess sa...

Bilderna är verkligen fantastiska!!!!!!
Och min längtan till NY blir absolut inte mindre kan jag lova dig min vän =)))
Men en fråga?
Vart i hela friden kom bruden ifrån? ;))

Kram Thess

Annlin:s sa...

Helt underbara bilder. Ser att våren är på väg hos dig!
Kram
Anneli

Ninelin sa...

Vilken reklam! :-) Så fina bilder, som alltid. Längtar att åka igen, trots nyss hemkommen från Dubai. kram

Bella sa...

Jag vill alltid åka till New York NUUU när jag ser dina bilder för att själv få uppleva staden som aldrig sover :)

Hoppas du haft en bra start på veckan!

Kramar Bella

Pernilla sa...

Underbara bilder från NY som får mig att längta tillbaka till min favvostad!
Ha en underbart skön vecka önskar jag från ett kallt men soligt Göteborg

Villa Ell sa...

Jag skulle kunna strosa i den staden i timmar...
Ljuvligt!!!
Må gott och njut...
Kramar Sandra

Åse sa...

Åh skulle kunna ge mig av imorgon , få möta våren igen i NYC, äta yougurtglass och bara njuta av staden som aldrig sover. Underbara bilder.

Kram till dig.

dianasdrömmar sa...

Jag vill definitivt till Manhattan :) waow vilka bilder Lotta stor kram Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Oh wow vilken vår inspiration! Du får mig att drömma mig över till NY och dig och äta lite risotto eller yougurtglass. Kramar Nilla

Jeji Chaos sa...

Jösses vilka bakelser haha jag skulle ju bli Smällfet om jag var där =) Jätte fina bilder. Så himla mysigt. Ha en bra dag. kram (Trollsfamiljen)

Maria at inredningsvis sa...

UNDERBAR vårig post:) jag gillar även min stad Göteborg om våren.

Om du gillar lyxig cashmere..kan du kolla in min blogg idag:)

ha en underbar vecka

LOVE Maria at inredningsvis.se

Unknown sa...

Åh vad härligt. men vilket sjuk väder det är nu förresten. halva USA i snöstorm och andra halvan i gassande sol. verkligen aprilväder. Hoppas den där värmen som ni har på östkusten kommer hit snart...
ha en fin dag
kram Lina

Bodil sa...

Nu vill jag åka till NY.
Jättefina bilder du bjuder på. Jisses, vad härligt!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Så jädra fina bilder. Precis så där tänker jag mig våren i NY!
Å jag vill va nykär och ligga på en filt och pussas, kanske äta lite picknickmat mellan pussarna☺

Här njuter vi oxå av våren, kanske liiiiite med snö dock!

Kram
/Alex

@my casa sa...

Ahhh...ser så fantastiskt vårigt & underbart ut:)

Kram Åsa

Ewa`s Galleri sa...

Så underbart härligt vårligt det ser ut
Vilja bilder säger det igen du är en fantastisk fotograf
Snart sitter jag nog på ett plan till New York. Drogad o fruktansvärt rädd. Men dina bilder får mig att drömma
Ha en bra dag

Två Trappor sa...

Lotta, du är HELT fantastisk!! Jag vet ingen som tar så makalöst vackra bilder som du, och det menar jag verkligen. Och som förmedlar känslan, atmosfären, dofterna, smakerna, ljuden, ja allt.. så man faktiskt nästan kan känna dem. Jag bara njuter!!


Massor med LOVE från mig <3
Madeleine

Vision By Mila sa...

Look at those chocolate rolls! I could have one (2..3..)!

Trädgården på Höjden... sa...

men HUUUUUUR har jag kunnat missa så många av dina inlägg???
läser och kikar och suger i mig av allt det härliga
kram åsa