onsdag 27 november 2013

HAPPY & THANKFUL











Tänk så fiffigt det är. Jag som inte trodde att jag skulle kunna lämna min höstbubbla. Min vips så brinner det varma eldar, pyntas fint, och dofter av gran, tall och kanel tar tag i mig.
















Dagarna innan Thanksgiving och veta att det är fyra dagar ledigt är så sköna. Plockar in mossa, sätter lökar, tänder ljus, handlar grönsaker hos bonden, hinner med en roadtrip. Tycker om när landskapet börjar komma till ro, allt får vila ett tag. Men såklart blev jag glad att se det lilla huset med äpplen i, lite till av höstens goda.

Gabriella älsklingen, får äntligen träffa vänner som är hemma från sina college.
















Jag hittar färger och sånt som gör mig extra sugen på att känna och titta mer.



















Det doftar gott här hemma. Mörkret kommer tidigare nu. Tänder ljus i öppna spisen och ska läsa recept från Edward Bloms kokbok och njuta av Victoria Skoglunds En trädgårdsmästares väg. Vilken lyx att få ligga under fluffpläden en eftermiddag med en kopp te bredvid.

















Dagen innan Thanksgiving vill jag säga hur speciellt tacksam jag är för er. Ni värmer mitt hjärta. Med ert engagemang, underbara fina ord och allt ni delar med er. Så fint att vi lär känna varandra xoxo









38 kommentarer:

Juliannie sa...

Och jag är tacksam för att DU finns och kan lysa upp min bloggvärld med dina vackra bilder. Idag ska jag skicka länken till din blogg till min jobbarkompis som åker till New York i morgon så får hon något att gotta sig åt i förväg!

Kram Eva

eastcoastmom sa...

Vilka stämningsbilder. Och vilken fin bild på din dotter.

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbara bilder.
Thanksgiving är något vi verkligen borde apa efter här i Sverige. Kram.

Beautifulosophy sa...

Underbart för dig med denna Thanksgiving i år! Förstår att det är stort med allt denna helg. Och happy shopping imorgon kanske man skall säga:) kram Caroline

Jenny sa...

Och du berör oss! Tack för fina ord på min blogg!

Åh, vad underbart med Thanksgiving. Önskar lite att vi hade en extra högtid på hösten. Skulle vara skönt... Jag insåg för ett tag sedan att jag har varit hemma och tagit det lugnt typ 2-3 helger på hela hösten. Annars har jag rest runt åt höger och vänster. Det är ju underbart, men nu längtar jag efter vad du skriver om. Plantera om, mossa, fyra dagar ledigt, läsa kokbok... Men det kommer! :)

KRAM, ha en fin ledighet!

Sahra sa...

Alltså, vilka ställen det finns. Hur lämnar man en sådan affär. Där det finns detaljer och prylar överallt och man vill liksom bara ta med sig allt hem. Men som varken plånbok eller andra omständigheter har utrymme för och så måste man stå där och prioritera något. Hjälp. Sådana ställen måste jag nästan undvika.
Eller miljöer som är sådär helt lovely och man bara vill bli omsluten och stanna kvar i lovelybubblan. Och man får tvinga sig därifrån. Charmiga hus. Lummiga trädgårdar. Säckar med äpplen. Vad mycket underbart det finns att vara tacksam över. Kram

AK. Keramik Form-Design sa...

Alla borde ha en eftertänkssamhelg, för det finns tusen saker man kan vara glad och tacksam för, även om man har det svårt.

Ditt äpple träd...så enkelt och SÅ vacker bild.
Kram
Annlei

Anonym sa...

Underbara bilder <3
Ja,tänk sååå mycket man har att vara tacksam över/Kram från mig Sverige

Desiree sa...

Underbart att du får ha Gabriella hos dig. Jag önskar dig en supertrevlig Thanksgiving på alla sätt. Tycker de är så vackert med vinteräpplena som hänger kvar på trädet med sina bara grenar. Gillar också bilden med nyponen som lyser så röda och granna på busken nu utan blad.
Thanksgiving är fint just för att man får chansen att verkligen tänka på allt underbart man är tacksam över.
Kram Lotta. Jag är tacksam över att ha en fin vän som dig.

Channal sa...

Underbara Lotta! Du är som jag... hittar färger och vill ha mer! Blir nyfiken... och fram med kameran!

Tänk! Jag/vi är bjudna på vår första Thanksgiving! Ska bli så kul och spännande!

Din stora flicka är så vacker! Njut av varandra och ha den finaste Thsnksging!

KRAMAROM!! Anna

Anette Ryan sa...

Halloj i lingonskogen!
Du ser ut att ha det så himla mysigt och härligt att döma utifrån bilderna. Äppelträdet med de nakna grenarna, den bilden är underbar. Skulle vilja ha den som en tavla, kanske på min tavellist (se mitt inlägg)
Härligt att kura och mysa. SJälv satt jag och filura och bara slöa med en hög böcker och magazin idag på förmiddagen, ute, på verandan och det var varmt och skönt. Drack en kopp kaffe och njöt tystnaden ute och inne innan jag hämtade hem mitt yrväder från Kinder några timmar senare. Inte så ofta jag bara sitter så där.

Ha en härlig Thanks Giving Lotta!
Kram Anette

Lena - gott för själen sa...

Och jag är så happy & thankfull för att du delar med dig och att du lite verkar vara tillbaka igen. Saknar dina vackra inlägg, ska du veta. De är fantastiska.

Ha en fin torsdag. Själv ska jag ikväll på ett bloggevent med 300 pers. I lilla Enköping. Den du!

Kram Lena

Helens Universum sa...

Underbara bilder och jättefint foto på din dotter!
Kram Helen

Martina sa...

Underbart fina detaljer. Men allra finast är förstas din vackra dotter!

Happy Thanksgiving! Ha en jättemysig och skön helg!
Stora kramar

Bella sa...

Underbara bilder!! Och dina foton ifrån Central Park är magiska, vilka omgivningar och vilken färgprakt så här på hösten. Vi har funderingar på att försöka ta oss till New York till våren, om man vill se parken blomma när ska man åka då?

Hoppas din dag varit bra!

Kramar Bella

Annika sa...

Ha en finfin Thanskgiving, bästa Lotta.
Jag är glad att ha dig som bloggvän, OCH vän i Riktiga Livet!
Det är så fint.
Ha en toppenfin dag idag.
Nu ska vi snart njuta av kalkonmiddagen. MUMS!!
Älskar denna tid på året.
NU är jag helt redo för julen!!
SÅÅÅÅ vackra Bilder!!!
Kramar!!

Camilla sa...

Härliga höstbilder Lotta!
De där paraplyerna älskar jag :)
Hoppas att du får fyra riktigt härliga dagar.

Kram

Ninelin sa...

Underbara bilder :-)

Vilka stunder på unika platser du förmedlar. . .

Ha det fint.

Kram N

Dagar av lycka sa...

Lika vackra bilder som vanligt bjuder du på. Tack för dem! :)

Massor av kramar /Anna

mitt liv som jag sa...

Alltså Lotta, det låter och ser ut som en dröm, underbart!
Och tack fina du för peppande ord hos mig, de gör mig varm och glad!
ha en toppenhelg!
Kram Jennifer

Äventyret framtiden sa...

Obeskrivligt fint!
Njutbart i kubik, många gånger om.
Tacksam kram
Karin

Villa Ell sa...

Det är viktigt att vara tacksam, stanna upp och se sig omkring... Viktigt!
Härliga bilder!

Ha en härlig helg
Kram Sandra

Carina sa...

En riktig må-bra-boost. Det är precis vad man får av dig! Är så tacksam över den energi och glädje du delar med dig och sprider.

Tack för alla fina, rara, omtänksamma och underbara ord Lotta!

Hoppas du får den bästa helgen.

En stor, varm kram till dig från mig <3

Anne-Marie sa...

Hoppas att du fick en riktigt fin Thanksgiving Lotta!
Har en känsla av att det fanns mycket gott och mysigt hemma hos er. :)
Kram!!!

mammaxtre sa...

Finaste Lotta, vilket trevligt inlägg. Och, wow vilka bilder!

Kram du fantastiska kvinna!

tinajo sa...

Vilka vackra bilder - och de där päronen fick jag ha-begär till..! :-)

CONCEPT by JESSICA sa...

Underbara bilder.. Thanksgiving är något jag skulle vilja uppleva på plats..
Fin 1.advent till dig, kram

jennie sa...

Helt underbara foton. Det där huset med äpplen var ju såå sött! Det är märkligt att det är december imorgon - tiden har gått så fort - men alltid så mysigt och fint.

Tack snälla du. Att njuta av livet och vila vila vila är det som gäller nu. Tills vår lilla skatt kommer :)

<3 Jennie

Home2tiny sa...

90 var jag i USA o firade Thanksgiving, en upplevelse jag aldrig glömmer. Härliga bilder fina Lotta. Kramisar Tina

Maria-Snickaregården sa...

Och jag är tacksam över att ha hittat dig.
Ha en fin helg
Kram Maria

My everyday life sa...

Hoppas att du haft en skön första advent du med :) Ha en fin kväll. Kram Nina

Suz sa...

Tack för att du finns här och delar med dig av dina underbara bilder! Jag har haft turen att hitta några fantastiska bloggvänner och du är en dem:)

Ha det fint!
Bamsekram
Suz

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för att du och din blogg finns! Underbart att titta in till dig!
Klart det måste in nya skor, när andra åker ut! ;) :)
Kram /Maria

Min plats i solen sa...

Tack för att du finns kära Lottis. Du härliga glädjespridare.♥

Kram på dig

CreandoPhoto sa...

Så vacker resa du tar med mig på som vanligt Lotta. Thanksgiving borde vi fira här också. Vi har mycket att vara tacksamma för :)

Carin sa...

Lotta, Lotta... Om du visste hur tacksam jag är att jag hitta dig där ute i cyberrymden... Din ljuvliga oas av bilder och feelgood.... Som jag så gärna återvänder till!!!

Kram på dig, du fina!
Carin

Mittgodastefinaste sa...

Var man inte shoppingsugen innan man såg de där bilderna... Oh my vilka fina bilder!

Kram Jenny

Christina sa...

Hoppas ni hade en underbar Thanksgiving! Underbara bilder och ord, du förgyller min bloggvärld!
Stora kramar!