torsdag 24 september 2015

GABRIELLA









Vår älskling Gabriella fyller år idag! Hon kom till oss precis när hösten börjar bli som härligast, med svalare temperaturer, vackra färger i naturen och då energin står på topp.

Vår lilla tjej, som blivit så stor, klok, ambitiös, omtänksam. Som jag älskar att uppleva världen med, som är så modig och som får mitt hjärta att svämma över. Älskar dig så.


Hösten har alltid varit speciell för mig. Känner mig stark, inspirerad, sprudlande. Av allt i naturen, luften, nya planer. Och för dig Gabriella, vår prinsessa.














Sommaren som också varit så bra, den börjar säga hej då.




En av de skönare sommarkvällarna som jag också vill berätta om är när vi träffas flera stycken och äter på en av de fina bondgårdarna
. Jag är sprallig i flera dagar innan och längtar efter att vara där, äta galet god mat som lagas utomhus i en omgjord brandbil, alla råvaror kommer lokalt eller från gården.


Jag kanske inbillar mig men allt är liksom guldigt och eftermiddagssolen värmer extra skönt.















Sa jag att jag är pirrig flera dagar innan?















Allt är så fint fixat, omtänksamt, gott, snyggt.














När mörkret smyger på har vi ätit minst fem rätter, pratat om bästa receptet för paj, hur mycket vi tycker om det här, kollat flera gånger vem som har myggmedel, fotat, skålat, skrattat massor.


Man mår bra av att äta middag på en bondgård en guldgul sommarkväll helt enkelt.















Och så efter en sån här kväll, blir jag jättesugen på att plocka bär och frukt. Fixa hemma, göra en egen sylt, baka.














Persikor är speciella för träden är så fina, dem är lena och just den här dagen var det nästan ingen annan där. Hela härligheten för mig själv.















Tycker allt smakar jättebra när man skördat själv. Om det blev några pajer? Såklart.















Det är fint att göra sådan här sommarsaker, något att längta till, tänka tillbaka på. Tycker om att titta på bilderna och nästan känna dofterna men framför allt känslan.














Nu står flaggan på bordet, ett fång solrosor och vi skålar för Gabriella! xo














20 kommentarer:

Miss Marie sa...

Lovely! Jag vill hoppa in i varenda bild och uppleva allt, det ser så mysigt ut! Persikopaj, mmmm....

Christina sa...

Underbara bilder!! Och vem hade inte velat vara med på den där middagen.... Stort grattis till Gabriella hoppas hon får en fin födelsedag. Här får det bli en tur till Farmers Market!!

Äventyret framtiden sa...

Grattis till er allra käraste Gabriella som är född då ymnighetshornet är som allra fullast och godast. Persikor som fallfrukt, vojnevojnevoj....:)
Underbart och ljuvligt som vanligt att titta in här hos dig Lotta!

Höstlig kram!

Channal sa...

Stort grattis till din vackra dotter!

Vilken fest! Ser ut som ett bröllop. Så fint dukat och utomhus också... underbart! Du det där persikoträdet skulle jag kunna bo under och bara ligga där och ät persikor och fotografera. Det bästa jag nämligen vet är solmogna persikor och att fotografera!

KRAMAR till finaste dig Lotta! Anna

eastcoastmom sa...

Grattis till er lilla tjej!
Trevlig tillställning du varit på, det var möjligtvis inte Outstanding in the Field i Ridgefield? Ångrar att jag inte bokade det.

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar den "lilla" dottern!
Och dom där middagarna, kan det vara så att jag kommer ihåg dom från förra året?! I så fall blir jag rädd, går ett år så fort! Njuuuuut! Och ät persikor, vilka goda det ser ut att vara! Mums!
Agneta kram

Lena - gott för själen sa...

Grattis till fina dottern! Blir så berörd av dina fina ord till henne!

Det vattnas i munnen då jag ser persikorna. Tänk att få äta persikopaj! Himmel så gott det låter. Och vilket coolt party! Ser så läckert ut.

Kram Lena

Anne-Marie sa...

Grattis till din fina dotter! Och tänk att hon är född samma datum som min pappa. Det är ett bra datum helt klart. :)
Vilka fantastiska persikoträd! Förstår att du plockade och njöt av alla goda frukter.
Låter verkligen trevligt med middag på en bondgård.
Kramar!

Ann-tikt & Sånt sa...

Lotta!
Du är galet duktig på att fotografera!!!! Får gåshud!!
Grattis till söta dottern!!
Ha en förtjusande hösthelg!
Kram
Annika

Hemma på Sjuan sa...

Stort grattis till dottern i efterskott. Så vackert allt blir på dina foton. Kram Suss

Hemma på Sjuan sa...

Stort grattis till dottern i efterskott. Så vackert allt blir på dina foton. Kram Suss

Nettan sa...

Först och främst grattis till Gabriella i efterskott, och vilka härliga dagar/kvällar du/ni har upplevt. Septemberkvällar är speciella, och det finns en aningens vemod i dem för sommaren tar verkligen farväl och vi går in i ett höstmode i stället, vilket inte heller är fel, när träden skimrar i alla nyanser från grönt, till gult, till rött och brunt, det är något visst med klara vackra höstdagar!

Många kramar och fortsatt skön söndag önskar jag dig!

Nettan

Ninelin sa...

Härligt att se barnen växa. Grattis!
Njuter av dina vackra bilder.

Kram N

åse sa...

Grattis till er vackra prinsessa. Vilken härlig middag ni varit på, vilken idyll så vackert. Tänk att få sitta där under persikoträdet känna sötman av den goda frukten, bara njuta. Vilken lisa för själen. Kram Åse

Maria - Wikers Liv sa...

Grattis till fina prinsessan i efterskott!
Underbara bilder, som alltid! Och traktorn... den vann mitt hjärta ;) :) Härligt med middag på bondgård med vänner!
Och du... jag tokgillar också hösten! ;) =)
Kram och ha det fortsatt fint!
/Maria

mammaxtre sa...

Jag har aldrig ötit middag på en bondgård. Många gånger har jag dock tänkt att jag nog skulle bli en bra bonde, trivas att leva och bo på en bondgård.

Hon är bra lik dig din Gabriella.

Vi ses snart! Kram

Desiree sa...

Stort grattis I efterskott till din fina vackra dotter. Underbara persikobilder. Synd att vi aldrig plockade persikor I AL. De ser riktigt goda ut. Ha en fin vecka Lotta.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Förstår den pirriga känslan. Ser helt fantastiskt ut. Kram.

The Place To Be sa...

Tjoho stort grattis! Superfin dukning - älskar sånt!

Glada kramar Malin

Carola sa...

men gud så vackert. Dottern och allt annat. Hälsa henne från mig :) Kram på er och du.. jag önskar fortafarande vi ses snart. <3