söndag 13 september 2015

HELLO SEPTEMBER








Vackra september har börjat med två kanonhelger. Sol, blå himmel och varm sand under fötterna.
Har haft tid att varva ner, reflektera, läst, sett bra film, haft fina samtal.














En plats som alltid gör att jag känner mig stark och närvarande, är Long Island och de milslånga stränderna ut mot Atlanten.













Har himlen någonsin varit så här blå, tänkte jag flera gånger. Det är ju så härligt när den är det.














Här finns ingen wifi och det är nästan det bästa av allt. Det är bara att koppla av, dricka vatten, äta goda mackor vi fixat, läsa, bada, prata, fotografera. Mitt hår blir alldeles vilt av de salta vindarna, men det är bara skönt. Är varm i hela kroppen efter en hel dag här.














Och så blir det som alltid små nyanser av höst någon vecka in i september. Lite löv här och där, pumpor som kommer fram, underbara solmogna grönsaker.

Då blir jag lite pirrig för jag tycker det är speciellt med hösten. Jag har spanat på en sjal som jag inte kan sluta tänka på. Ser framför mig hur skönt och precis lagom den kommer vara. Det är fortfarande varmt men man måste ju vara beredd när det
blir lite svalare, eller hur ;)












Så vi blev jättesugna på att höstspana och det visade sig vara en perfekt dag för det.













Men alltså!












Tycker om det här.















Efter att ha fixat i trädgården, vore det ju hur skönt som helst att sitta i en gul fåtölj mitt i allt och fundera på saker och ting.














Fickorna är fulla av snäckor och lite sand, på bänken i köket trängs solmogna tomater, gurkor, röd potatis, sallad, nybakad persikopaj och bananmuffins som jag just ska stoppa in i ugnen. Gillar att dela med er, massor! xo







17 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Nu när du säger det så, och nu när du visar hösten på det här viset så, kanske kan jag gå med på att hösten är rätt okej ändå! I övrigt känner jag att hösten bara är en transportsträcka fram till jul. Och givetvis måste man ha en ny fin sjal nu när det ändå är säsong för det! :-)

Ha en fin start på veckan!

Kram Lena

Äventyret framtiden sa...

Tack Lotta för stranden, för allt det goda du delar med dig av.
Och den gula stolen mitt i allt detta härliga.
September är fin, mättad och mogen.

Måndagskram!

Miss Marie sa...

Men så härliga bilder! Jag vill bara hoppa in i bilderna och hänga med dig på din utflykt! Strand, sol och pumpor, vilken september...

Nettan sa...

Åh vilka härliga bilder, och visst är det något speciellt med septemberblå himmel när man är på stranden, den blir ju inte blåare än så. Vackert. Och så bilden med hunden som vilar under bordet med grönsaker, så fin.

Hoppas att du får en härlig vecka!

Kramar
Nettan

Vitasjutton sa...

Alltså dina bilder!!! Det är en fröjd för ögat att titta på!

Kramis/Heléne

Anne-Marie sa...

Den gula fåtöljen är ju bara för härlig mitt i grönskan. :)
Vilken underbar september du har med sol och sandstränder.
Long Island ser verkligen ut att vara ett fint ställe att besöka.
Kram!

Desiree sa...

Love the pumpkins pa sista bilden. Mycket sommar kvar aven om det ar forsta hostmanaden.
Kram!

The Place To Be - Malin sa...

Låter fantastiskt! Ja nuförtiden är det ju bara ett plus om det inte finns någon uppkoppling. Man märker verkligen hur stessnivån går ner ytterligare!

Den där fåtöljen var ju bara så cool! Där hade jag gärna suttit en hel dag!

kram Malin

Channal sa...

Fatta hur lycklig jag blir när du har lagt ut ett nytt blogginlägg! Dina bilder alltså... magiska! 1000-TACK!

Ha det gott finaste Lotta! KRAM Anna

Anonym sa...

Wooooo Lovely ♡ ...
/Kram

Bella sa...

Wow, dina fina bilder får mig alltid att drömma mig bort en stund till vackra platser och får tankar om sköna ledig dagar :)

Önskar dig en fin helg!

Kramar Bella

Villa Frejas bokblogg sa...

Ser ut att vara en ljuvlig och varm september, mer sommar än höst :) Det gillas. Jag tycker inte om hösten just för att den blir så blöt och kall genast. Dina bilder är underbara. Kram.

mammaxtre sa...

Älskade Lotta, köp sjalen!

Underbara bilder, som vanligt här hos dig.

Vi ses i oktober finaste du. Längtar!

Bokcaféet i byn sa...

Bästa Lotta!
Vilket alldeles, alldeles,alldeles underbart inlägg!!!!
Vilket härligt sätt att få avsluta sin måndag kväll med att få kika in här och njuta.
Starten på hösten är oslagbar, vi har haft en ljuvlig helg med äppelpaj i växthuset, eldning, rosor i full blom, bus med pojkarna och tid tillsammans.
Sköt om dig!
Kramar Anna

Sandra sa...

Älskar också hösten och ännu mer efter en titt här. Jag känner lite att jag går bredvid den och utanför detta år pga nytt jobb med fokus inne. Men så extra fint att kunna se det här hos dig. Tack fina Lotta!
Kram

Anonym sa...

Härligt!! Jag tycker alltid att persikor ser så gott och fint ut och köper hem. Så ligger de där och blir gamla för ingen äter och inte är det lika gott som jag tänkt heller, mest kladd :-) Så nu kör jag dem bara i sallader. Med ruccola och getost! Mums!!

Kram och ha en härlig fredag!

Beautifulosophy sa...

Ljuvligt! Kram Caroline