söndag 6 mars 2016

BARK LESS, SWAG MORE







Å, jag har just nu en sån där skön känsla. Inget speciellt egentligen, men efter ha varit upp i varv hela veckan och känt att jag knappt kunnat skilja från upp och ner, så är det fint när det doftar äppelpaj i köket, solen skiner in och Louis Armstrong sjunger La Vie En Rose svagt i bakgrunden och min Chemex är fylld med nybryggt kaffe.

Och så lite vårpirr.












Men för att ta det från början.


Februari svischade förbi. Raketfart. Och den var så bra! Jag prickade in snö, palmer, god mat, fick fix gjort och har äntligen fått tid för att operera mitt onda knä, och hann med att träffa underbara och raraste Saltis och Annika.












Jag älskar ju bondens marknad och den på vintern är extra skön, stämningen är speciell och jag hade längtat efter allting där. Kolla morötterna. Jag har ätit dem non-stop.













Vi har busat och hunnit med lite road trips. Allt andas tidig vår mitt bland den snö som kom.


Så händer det att jag blir kär i en rosa tröja och en ursöt nyöppnad butik, titta HÄR
Bara godsaker.















Jag blir sugen på blått, i alla nyanser.















Och så Kalifornien.













Vi kommer dit precis när våren börjar, dogwooden blommar och det är över 25 grader varmt.
Jag vill inte åka härifrån!












Men bäst av allt var att träffa Saltis. Fina, goa, saknade vän. Vi hann med en urgod middag och massa prat. Jag var såklart jättenyfiken på hur det var att flytta från New York till San Diego. Så olika, båda så härliga på sitt sätt. Jag tror vi kände båda att en bit av både och vore drömmen


Vart vi än, så fint att kunna ses så här. Lyx! Men jag känner i hela kroppen att jag saknar.













Och så vidare. Till Washington i tre dagar. Jag fick nypa mig armen när jag satt på tunnelbanan på väg till Annika. Här är jag, nu ses vi snart, som jag längtat.


Vilken helkväll, alltså. Som började med bubbel, ostar, nötter och fortsatte med gryta, vin, och så min älsklingskombo, färska hallon med vaniljglass. Fick guidad tour av Reston och blev körd ända fram till mitt hotell innan midnatt. Massa skratt, prat och närhet.

Superbt, utsökt, formidabelt! Så fint fixat, så omtänksamt, sådan härlig kväll.


Lycklig!




Och nu väntar Boston. Jag hoppas hinna med cupcakes from Georgetown Cupcake, dem ska vara alldeles speciellt goda. Håll tummarna att min operation går bra. Saknar er, bara så ni vet! xo






12 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Åh ja, lita på det att jag håller alla hundra tummar upp för att operationen går bra och du slipper det knä-onda.
Den första bilden fick mig nästan att tappa andan....det är ju så det känns när våren gör sig påmind på riktigt.
Ljuvliga bilder som vanligt, beskrivande.

Lycka till och tack för fint inlägg!

Varm kram!

Miss Marie sa...

Men så härligt det låter, vad mycket du har hunnit med i början av året! Mycket resande, och visst är det härligt med kompisar lite överallt!

Nettan sa...

Åh så underbara äventyr. Har saknat inlägg från dig vännen och det är lyx när du bjuder på så fina bilder.
Klart att vi hoppas att din operation går bra och att du återhämtar dig snabbt.
Många kramar
Nettan

Christina sa...

Härligt med ett Charmigt inlägg!! Har saknat dig Lotta men förstår att det är svårt att få tid till allt. Ljuvliga resor och bilder, tack! Och visst är det härligt att våren ligger i startgroparna!!! Hoppas allt går bra med din knäoperation. Tänker på dig och håller tummarna för success!
Stor kram!

Lena - gott för själen sa...

Du bjuder verkligen på allt från vinter till sommar. Åh, Cali! Jag vill också igen! Just San Diego har jag aldrig varit i.

Det är nåt speciellt att gå på marknader med alla härliga färger. Älskar det! Gullig butik, förresten. Och bloggdejter, bland det bästa!

Har saknat dig också! Och lycka till med operationen!

Kram Lena

Anne-Marie sa...

Vilken månad du har haft med resor och fina möten.
Hade varit så roligt att få vara med på bloggträffarna. :)
Vilken skillnad det är mellan södra och norra Kalifornien. Full sommar i SD och vinter hos mig. Vackert och somrigt.
Håller tummarna att allt går bra med din operation!
Kramar till dig!

AK. Keramik Form-Design sa...

Vilka Äventyr och vilka bilder.
Längtar efter sol och värme...
så dina bilder gav mig lite av den varan.
Lycka till med operationen .
Hoppas knäet blir bra nu.
Kramar till dig
<3

Channal sa...

Vilken vacker butik... i min smak. Sen gillar jag också rosa. Har för många rosa tröjor. Tänker att jag måste köpa en annan färg. Men tittar jag i min garderob så är det övervägande rosa =)

Så många vackra o spännande platser du har varit på... och fått träffa så fina bloggtjejer! Kul!! Visste du ha koalan är mitt favoritdjur. Haha! Så SÖT!! Gjorde ett stort arbete om koalan när jag gick på högstadiet och min Ida fick en koalanalle när hon kom till världen som hon sen drog omkring med överallt i många år. Mysiga minnen!

Lycka till med din knäoperation. Det kommer gå jättebra! KRAMAR Anna

Mittgodastefinaste sa...

Åh vilket underbart inlägg! Jag är alltid sugen på blått! Året runt!

Kram Jenny

Annika sa...

Lotta, NU har jag äntligen tid för bloggosfären igen.
Men, du..så mysigt och totalt underbart det var när du var här. Vilken kväll alltså!
Som jag sa, fasiken att vi inte bor närmare varandra.
DU är så damned FAB!!!!!
Tack för vackra ord.
Love you
Kramar!!!

Hemma på Sjuan sa...

Underbart vackra bilder som alltid. Härlig vårkänsla och fina gula blommor som passar nu till påsk. Hoppas du haft en härlig helg. Kram Suss

bokhyllan sa...

Lotta, alltid lika vackra bilder här hos dig och det är en riktig glad-blogg du har!

Ha en fin helg, kära du!