torsdag 28 mars 2013

"YOU ARE NOT IN KANSAS ANYMORE"








Flög ifrån ett vårligt New York och rakt in i vintern och fick lägga alla vårspaningar åt sidan. Och jag som var beredd att ta en massa fina bilder har inte sett mycket av Kansas. Alls.

















Så kan det bli på konferens och långa arbetsdagar. Men jag har mått som en prinsessa i stor hotellsäng med flufftäcke, frukostar med smoothie, våfflor, omeletter och nybakade muffins.

Jag hann med att tjuvstartat påsken med choklad från Christopher Elbow. Till min lycka finns den både i Kansas City och i San Francisco. Vad sägs om 64% mörk choklad från Madagaskar, Venezuelan Spice, Vietnamese Cinnamon, Brown Butter Pecan med marsipan, Macadamia praline med nötter, mjölkchoklad och havssalt och så Caramel Rosemary med färsk rosmarin och vit choklad. Jag smäller av så gott det var.
















Så när jag satt i bilen på väg tillbaka till Connecticut och såg solen gå ner över Manhattan, kände jag att nu vill jag bara ladda för påskskänslan. Blommor, godis, god mat, ägg, gott vin, böcker, film, ta promenader. Så får det bli efter en hektisk vecka.


Önskar er alla en härlig och Glad Påsk sweeties! xoxo







49 kommentarer:

Carina sa...

Låter som du haft en fin resa till Kansas. Tycker du bjuder på underbara bilder! Och den där chokladen - mmm vad gott!!

Önskar dig en riktigt Glad Påsk och jag lovar att njuta lite åt dig oxå här i fjällen.

Stor kram Carina

Sandra sa...

Stor, varm påskkram till dig Lotta!
Påskladda ordentligt..
Kram

Juliannie sa...

Dina bilder lyser vår och påsk så det förslår ändå! Här i Stockholmstrakten är det massor av snö kvar ännu även om dagsmejan får det att drippa och droppa och fåglarna är helt vilda. Önskar dig en underbar Påsk också!
Kram Eva

Miss Marie sa...

Glad påsk! :)

Lena - gott för själen sa...

Vilka härliga chokladsorter du raddade upp. Förstår att det var gott!

Ha en skön påskhelg du också.

Kram Lena

Sahra sa...

Önskar dig också glad påsk
Kram

Desiree sa...

Glad Påsk till dig käraste Lotta. Mmmmm, den där chokladen du beskriver får det att vattnas i munnen på mig. Helt i min smak. Oj vad mycket snö det var i Kansas.Njut nu av en härlig Påsk.
Kramar!

Ester sa...

Fina bilder! Ser ut som du haft helt underbart. Jag önskar dig en härlig påskhelg. Varm kram Ester

Carola sa...

åhh underbara bilder!
Och G L A D P Å S K !!
Till dig fina fina Lotta!!

KRAM!

Välkommen Hem! sa...

Tack för din härliga kommentar hos mig! Snäll är du!
Du är otrolig på att förmedla känslan och taxibilarna känns tom. lite påskiga, gula o fina, haha!
Önskar dig en härlig Påsk, sötnos!
Stor kraaaam! Judita

bokhyllan sa...

Glad Påsk till dig också!

Äventyret framtiden sa...

...och du lyckas förstås att förmedla en härlig påskkänsla i alla dina bilder!
Tänk, här finns inte en endaste liten videkisse i år. Jag ska gå ut på jakt denna dag men den ser svårfångad ut i år

Önskar dig allt gott!
Glad Påsk!
Kramar
Karin

Channal sa...

Älskar vide o påsken!

Här blir det god eggnodd!!
Matchar de duniga kycklingarna🐣

Njut nu av ledigheten finaste Lotta!
Glad Påsk! KRAM Anna

Anonym sa...

Våren tar tid på sig i år både här och där i världen. Fast ändå så skönt med påskledighet! Glad Påsk!

Hanna Lans sa...

Du tar så fina bilder att jag blir alldeles glad i hjärtat! Och apropå glad, Glad Påsk!

Anette Ryan sa...

En sån massa spännande choklad de hade. Här finns Haige och den är mums och de har en hel del spännande sorter. Ja det förutsatt att man tar sig till Melbourne och deras affär förståss ;-) Annars blir det just nu en hel del vanlig choklad från Cadburry som det heter här. Lite för mycket redan trots att det bara är fredagkväll!!
Tack för fina bilder och njut din påskhelg!
Kram vännen!
Anette

Hemma på Sjuan sa...

Underbara påskbilder! Och den där chokladen hade jag gärna smakat!
Skönt att få lite avkoppling ibland oxå ;)
Önskar dig en härlig påskhelg, kram Suss

Martina sa...

Här ska det ocksa frossas i choklad i helgen!
Ha en riktigt skön paskhelg!
Kramar

Nettan sa...

Låter som om du hade en härlig tur till Kansas även om våren där lyste med sin frånvaro!

Hoppas att di får en fantastisk påskhelg och njut av livet vännen!

Kramar
Nettan

Beautifulosophy sa...

Vilken perfekt uppladdning för påsken! Hoppas du kan njuta och relaxa och unna dig massa god mat och godis (I will...)
Kram Caroline

Casa of Mia sa...

Härligt det låter, en riktigt Glad Påsk till dig, kram Mia

Bara Sara sa...

Beskrivningen av den där chokladen fick det att vattnas i munnen på mig!! Ha en härlig påsk!! Kram Sara

Home2tiny sa...

Glad påsk fina Lotta o den där chokladen skulle jag vilja ha nuuuu. Kramisar Tina

Maria - Wikers Liv sa...

Så härligt att få ta del av ditt ljuvliga liv! :) Gillar!
Njuuut påsken nu fina du!
Kram /Maria

Annlin:s sa...

Låter som en mycket god choklad ;)
Önskar en Glad Påsk!
Kram
Anneli

@my casa sa...

Härligt:) Önskar dig en riktigt FIN påsk!

Kram Åsa

Titta in hos Thess sa...

Alltså bara namnen på chokladen får en ju att dö lite grann ;))
Och jag som trodde att det skulle vara varmt i kansas !!!,
Där ser du vilken koll jag har ;))
Hoppas att din påsk helg blir precis så skön som du beskriver den.

Kram Thess

tinajo sa...

Ha en finfin påsk - jag älskar sådana frukostar för den delen! :-)

Berså sa...

Ha en riktigt mysig påsk !!

Påskkramar / M

Maria O. sa...

Så härlig gul nyans som finns i flera av dina bilder! Känns både som vår och påsk :)
Önskar dig en fin påskhelg!
Kram Maria

Villa Ell sa...

Happy Easter....
Hoppas du får njuta av allt gott i helgen..
Stor kram
Sandra

Postadress Torslanda sa...

Fantastiska bilder som alltid. Ha en riktigt skön PÅsk!

Jenny sa...

Härligt med hotellsäng och hotellfrukost i alla fall. Och all choklad!

Jag önskar dig allt det där du önskar dig i påsk, och mycket mer. Stor kram från mig och Sverige!!!

Bella sa...

Vackra påskinspirerande bilder du bjuder på och det låter som du haft en bra resa till Kansas.

Önskar dig en riktigt glad och trevlig påsk!!

Kramar Bella

mitt liv som jag sa...

Att få sova på hotell i en stor skön säng med härligt fluffiga täcken, det är absolut inte fy skam. Och hotellfrukost, det är ju bara super :).

Önskar dig en riktigt bra fortsättning på påsken Lotta! Kram Jennifer

Victorias Provkök sa...

Mysiga bilder...
Glad Påsk
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Magdalena and Co in US sa...

Flufftäcke är fina fisken! Känner genast hur jag saknat dig och dina bilder. Massor med påskkramar

Saltistjejen sa...

Ja du Lotta, jobbresor blir lätt så. Tänk min vecka mitt i paris i höstas. Inte såg jag mycket av paris inte. Med jobb ca 12-13 timmar per dag och sedan dödstrött. Men. man får njuta av det som är bra. för det ÄR ändå massor som är bra med sådana resor också.
Hoppas nu du får njuta av helgen. jag tänker göra det trots att (eller kanske just för) att det varit en galen vecka jobbmässigt. Och det är inte slut förrän på onsdag då vår deadline är.
Varmaste Kramen och gulaste påskägget önskar jag dig!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Jag tycker dina påskplaner låter alldeles underbara! Härligt att njuta av god mat, avkoppling, familjeliv etc efter en hektisk vecka! Här har vi snö men efter en ruggig dag igår skiner solen idag.
Härligt!
Glad påsk kära du!
Kramar från Skåne!
/Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka härliga bilder.
Glad påsk fina du.

Anonym sa...

Finaste påskbilderna!
Tack för att du tittar in till oss, vi blir så glada.
Hoppas du njuter av allt gott som hör påsken till.
Kram
/A

Queen of Kammebornia sa...

Härliga bilder som alltid :) Hoppas du har en riktigt härlig påsk Lotta! Stor kram!!!

Jeji Chaos sa...

Glad fortsättning på påsken =) kram

CreandoPhoto sa...

Jag hoppas att du har en alldeles förträfflig påsk, med våriga känslor och massor av fin-fint godis.

Kramar i stora lass!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Lotta !

Vilken härlig blogg du har..underbara bilder !!! Här vill jag titta in ofta..tack så mycket för besöket och allt vackert du bjuder på !

Kram Anette

Åse sa...

Vilka härliga chokladsorter mmm så sugen man blir. Som alltid bjuder du på ljuvliga bilder. Ha en fortsatt härlig påskhelg . Kram

My everyday life sa...

Åh den chokladen vill jag också testa. Mums, så gott! Stor kram och hoppas att du får en härlig påsk. Kram kram

Coolaannna sa...

En bra anledning att åka tillbaka till Kansas Lotta!!! Som vanligt känns det bra att få vara med i din resväska. Jag är som vanligt i planerartagen vad det gäller USA-resa. EN dag kommer jag över! Även om många hinner före mig!

Goa påskkramar skickar jag över till dig i alla fall!!

Kram Anna

Ewa`s Galleri sa...

Fantastiska bilder Hoppas du har en riktigt skön påsk