söndag 2 mars 2014

I want to stay horizontal.






Lagom funkar inte för mig.

Har dykt rakt ner i ett fång av färger och mat. Men, för att ta det från början.


Vi tog en paus från House of Cards  och bestämde att det var dax att fylla på förrådet med prosciutto, mortadella, cotechino och cannolis.

Och passa på att besöka New York Botanical Garden.










Det är sånt här som gör att det är lite enklare att komma över en semesterblues.










Det tropiska klimatet inne i växthuset var precis som behövdes för att få igång pirret, hela kroppen blev mjuk och varm.
Så skönt.










Hur många orkidéer kan man bli betuttad i egentligen och vilja ta med sig hem?












Nu blommar kaktusarna i New York.











Mat och växter. Vilken bra kombo. Galet bra kombo.












Arthur's Avenue är fem minuter från trädgården. Så när man är helt upptankad på färg, skön värme och sinnliga upplevelser i gott sällskap, då är det det dax. Att bli omsluten av italiensk kärlek och handla lite godingar till kylskåpet.











Vem är det som numera äter prosciotto och bryter en bit parmesan till frukost?


Och vem känner vårpirr? Det ska snöa här igen men jag är så i gasen nu. Det är mars, solen känns varmare, mamma berättade att lökar har börjat titta upp i rabatterna, ikväll är det Oscarsgala.

Life is good xoxo




35 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Vilket härligt, färgsprakande och livsbejakande inlägg! Jag jublar!!! Den där underbara botaniska trädgården i New York, så underbar! Den får mig att vilja åka till Köpenhamns botaniska! Vilka underbara orkidée foton! Det är så man smäller av, du fotar jätte bra Lotta! Tack också för de härliga semesterfotona du visat oss, jag har njutit av dem! Imorgon ska pojkarna och jag åka till vår lokala handelsträdgård som öppnat får säsongen nu i helgen.
Och jag instämmer, life is good!!!
Stor kram och önskar dig en fin vecka!
/Anna

Bella sa...

Vilken underbar semester ni ser ut att ha haft, har varit inne och tittat på dina fantastiska bilderna flera gånger och drömt mig tillbaka till härliga Karibien :)

Förstår att det inte är helt enkelt att komma rätt i vardagen efter resan, tycker alltid det är lite så efter varje gång man är iväg vill man bara resa iväg igen så fort man kommer hem.

Hoppas du får en bra start på nya veckan fina bloggvän!!

Kramar Bella

Villa Ell sa...

Våren är mer än välkommen! Tänk den första rykande kaffekoppen på trappan! Längtar...
Underbara Bilder blir alldeles vår-glad
Ha en fin vecka
Kram Sandra

baraetthem sa...

Åh vad läckra fina bilder!! Längtar ännu mera till vår och sommar nu! Men nu är vi nära, i mars kan det ju till och med ryggen mot husväggen och nästan mot solen:)

Kramar till dig!!

Postadress Torslanda sa...

Vilka härliga färger du bjuder på i bilderna! behövs nu när vi längtar efter våren!

Välkommen Hem! sa...

Så glad jag blir av dina färgsprakande inlägg Lotta! Love it! Och nu är det nära kan jag lova... Life is good och snart kanske vi ses? ;-)
Kram och ha en fortsatt fin vecka, darling!
Judita

Katta sa...

Oj, vad glad man blir av dina positiva bilder!

Arja sa...

Halloj Lotta!
Att kika in hos dig och se alla dina vackra bilder på dagens inlägg & dina semesterbilder, det är för mig att kliva in i ett tropiskt klimat!
Det får igång "pirret" i mig, blir så hjärtans glad över allt fint du delar med dig Lotta. Tack du fina ♥
Här hos mig är det varierande väderlek just nu, precis som det egentligen alltid har varit hihi. Gläds för ljuset & varje stund solen visar sig nu!
ha d gott kram Arja

mammaxtre sa...

Du kan konsten Lotta, att ta mig med fastän jag sitter här hemma hos mig, långt ifrån dig.

Flaskan jag fått av dig, som du köpt just där, den används flitigt här hemma. Av både mig och Melker. Han vet dock, att mamma är mycket rädd om den flaskan. Bästa flaskan!

Kramkram

tinajo sa...

Underbara blommor - att äta där måste ju vara perfekt! :-)

Anonym sa...

~ Underbart ~

/Kram <3

Bara Sara sa...

Ojojoj för den underbara semestern - tack för att vi fått följa med så här lite på håll! Och dina NY-bilder - ljuvliga fina. Ny vecka! Hej på den! Kram Sara

Bodil sa...

Vad fint och vilka härliga färger, sånt piggar upp i den kalla vintern.
Kram Bodil.

Miss Marie sa...

Mmm, parmesan till frukost, det är min stil det! Ljuvliga bilder som alltid! :)

mitt liv som jag sa...

Alltså dina bilder Lotta, så fina! Så härligt med alla läckra färger. till och med en vinterälskare som jag blir att längta lite efter vår och sommar och härliga färger :).

Må så gott! Kram Jennifer

Berså sa...

Önskar jag var där....hade behövt lite vårpirr i dag då gråvädret låg som ett lock över ön!
Hoppas du haft en riktigt bra helg!

Gabriella sa...

Ljuvligt, ljuvligt och färgsprakande! Så härligt att få botanisera bland alla vackra blomster i växthuset. Blommor skänker verkligen så mycket glädje, energi och liv:)
Kram

Anne-Marie sa...

Men så många vackra orkidéer du fångat med kameran.
Den botaniska trädgården verkar vara något alldeles speciellt.
Litet italienskt gör ju inte saken sämre. :)
Tack för att vi fick följa med!
Kram!!!

Annika sa...

Vilka vackra färger så här en kväll före en stor snöstorm.
Härligt.
Ja, House of Cards ligger ju där det ligger, hihi.
Knarkar också säsong 2 nu. Vi betade av ettan nyligen.
Nu Oscars, not bad. Not bad at all.
Imorrn äro vi insnöade.
Kram!!

Lena - gott för själen sa...

Ni har verkligen en härlig oas att åka till och tanka lite energi! Och det där italienska. Ojoj, så gott!

Ha en fin start på veckan.

Kram Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt! Du har det bästa inom räckhåll, det är lyxigt, det!
Och så tar du så jättefina bilder som vi får ta del av!
Agneta kram

annelie_ua / blomsterochbakverk sa...

Åh, botaniska trädgården ser så fin ut. Både utanpå och innanför. Visst är det härligt med orkidéer och speciellt när de växer så där naturligt vilt och inte i krukor på fönsterbrädan. Alltid lika roligt att få följa med på dina resor och utflykter. Fin vecka till dig och kram!

Emschen sa...

Härliga foto som gör att våren inte känns så långt borta, åh vad jag längtar!

Kram

Camilla sa...

Älskar att titta på bilderna av orkidéerna. De är ju så vackra och skira.
Dit måste jag åka någon gång, jag gillar verkligen stora växthus.

Kram

Jenny sa...

Orkidéer är de enda blommorna jag har. Jag gör inget speciellt med dem, men de blommar som bara den, och be blommor om flera gånger per år, så underbart (det är inte jag som är anledningen, för orkindéerna på mitt kontor bara vissnar). Så underbart! Jag tycker ditt botemedel för semesterbluesen låter helt makalöst bra! :)

Kram, ha en fin vecka!

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh så härligt. Att försiktigt väcka upp kroppen efter en skön semester. Orkidéer är en av mina absoluta favoritblommor. Samlar dem på rad här i vardagsrumsfönstret och njuter av att försöka att alltid ha åtminstone en blommande. Kram.

Channal sa...

1000-TACK!! Detta är precis vad jag behöver! Här är det så grått, rått och snorigt! Vädret gör mig deppig. Dina bilder är som en vitaminspruta för mig! TACK igen underbara Lotta!! Tack❤

KRAMAR Anna

Ninelin sa...

Jag fick en New York resa i födelsedagspresent.
Tänkte ta en trip här under våren.
Det var minst 25 år sedan jag var där. . . Tips, snälla!

Orkidéer är underbara :-)

Kram N

Äventyret framtiden sa...

Life is god! Absolut och i all synnerhet när man kommer till dig på besök. Orkidéer i långa rader, den ena vackrare än den andra. Ljuvliga.
Och så konstigt att se snö i New York när vi inte har en enda liten flinga här:)

Ha en fin tid!

Varm kram!

Fröken Foto sa...

Wow, vilken härlig samling färgklickar! Vackert! Älskar glashuset!!!

kram kram Malin

Desiree sa...

Orkidéer är jättefina. Älskar dem. Tyvärr får jag inte mina egna att blomma om. Härligt att besöka ett växthus fullt med underbara och vackra orkidéer. Det hjälper säkert helt klart mot lite semester blues när vintern fortfarande har ett järngrepp om er i USA.
Jag ska precis börja kolla på House of Cards. Har hört så mycket gott om den att jag laddade ner säsong ett perecis.
Kram!

Home2tiny sa...

Orkideer o kaktusar mina favoriter på en o samma gång, krydda det med lite, förlåt mycket italiensk mat, jamen kan dagen bli bättre, ja det skulle väl vara dina fantastiska bilder i så fall Lotta. Kramisar Tina

Beautifulosophy sa...

Vi tog också en paus från HoC men har sett klart nu...vad underbara bilder! Färg! Och vår, även om ni väntar snö?! Kram Caroline

Min plats i solen sa...

Välkommen hem kära Lottis! Vilken resa, vilka färger och vilka bilder. Paradiset. Och jag förstår att semesterblues slår till men om jag känner dig rätt så tror jag att du har det riktigt gott även på hemmaplan. För du har förmågan att njuta av livet. Av livets goda. Här och nu.

Jag njuter av våren. Den skånska. Och den är ljuvlig. Smittande bubblig och alldeles ljuvlig.

Ta hand om dig vännen!♥

Kram Lotta

Anonym sa...

Vad underbart härligt med alla sprakande färger! Love it!
Ett par gånger när vi varit i Thailand har vi bott så vi passerat en orkidéträdgård när vi gått till badet. Så många underbart vackra blommor samlade på samma ställe är en häftig upplevelse!
Kram Pia