söndag 20 april 2014

HAMPTONS & MONTAUK







Jag blir extra sprallig när det är påsk och solen skiner, det kvittrar, vi äter god mat tillsammans och det blommar nästan överallt, och det är så där skönt så man bara vill vara ute.

Vi bestämde i sista minuten att maxa det fina vädret och åka ut till Long Island. Jag var inspirerad av den här sköna godingen och när vi fick en inbjudan om att äta lunch på the Clam Bar…då var det a no brainer.










Älskar Long Island. Här finns allt och lite till. Havet, vingårdar, konst, bondgårdar, antikviteter marknader, shopping, god mat, dramatisk natur, underbara Country Inn's, sandstränder som toppar det mesta.











På Jack's får man alltid gott kaffe. Och fast det finns så mycket läckra butiker och mycket att titta på, längtar jag direkt ut till sanddynorna, staketen och de milslånga stränderna.











Montauk som ligger längst ut på Long Island är så speciellt. Att vara här, se fiskebåtarna och vågor som rullar in och känna doften från tång och saltvatten, då måste jag nypa mig i armen.

 Har längtat efter det här.










God fortsättning sweeties och hoppas ni har det skönt, fått massa påskägg och njuter av vårsol xoxo








30 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Åh vilket underbart inlägg att ta del av på påskdagens kväll!
Vilka bilder, härligt! Jag blir ressugen, vilken plats!
Det låter som ni har en riktigt skön påsk! Här hemma har vi varit på garden party i strålande solsken!
Kram på dig!
/Anna

Hemma på Sjuan sa...

Fantastiska bilder! Här har vi oxå haft underbart väder med sol de sista 2 dagarna. Hoppas på en lika fin dag imon ;) Ha en fortsatt fin påskhelg, kram Suss

Miss Marie sa...

Montauk, visst är det många böcker och filmer som utspelar sig där? Känner! Vackra bilder, underbart! :)

Carina sa...

Kan förstå att du har längtat. Vilka platser du visar oss Lotta. Helt fantastiska! Har sagt det förut och säger det igen: du är grym med kameran!!

Ha en fortsatt glad påsk!
Kram Carina.

Postadress Torslanda sa...

Ser helt lovely ut. Kram

VÄLKOMMEN HEM! sa...

NAAAJZ! Åh, det skulle vara höjden av lycka, när jag kommer till USA i maj, att få sitta där i bilen med dig, bila upp till Long Island, tjattra och babbla om ditten och datten och se alla ställen du visar!
Puss & Kram på dig Sweetie!
Judita

eastcoastmom sa...

Fantastiskt! Och vilket underbart påskväder vi har!!!

Nettan sa...

Åh så härligt att få följa med på er tur, förstår att du inte tackade nej, ljuvligt. Hoppas ni får en härlig avslutning på påsken och kan njuta av veckan som kommer!

Många kramar
Nettan

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad häftig bild med brädorna på staketet! Längtar efter att gå på sandstranden så där. Nu har vi nästan sommarvärme här så snart är det möjligt:) KRAM och fin påsk! Pernilla

Anonym sa...

Wooo...Underbart ♡ ...
/Kram

Channal sa...

Nyper mig i armen jag med! Vill hoppa in i dina bilder nu meddetsamma! Long Island är så exotiskt o stilfullt! Älskar't! Scrollar upp o ner... tack för att du delar med dig!

KRAMAR Anna

Kalaslotta i USA sa...

haha är det möjligtvis jag som är inspirationen? Hade gärna hakat på er ut igen...älskar det där stället..

Ser att du spanade in det antika halsbandet du också...ville så gärna ha det..tills jag såg prislappen gulp!

Montauk hann vi inte denna gång, hade ju en fotbollsträning att passa.

KRAAAAM

Helenas enkla vardag sa...

Vilket drömställe och vilka bilder. Skulle gärna vilja uppleva det du får. Är det för långt att ta sig dit från NY om man är där en vecka? Det skulle verkligen vara underbart att se long Island.
Kram Helena

Beautifulosophy sa...

Måste dit helt enkelt! Du om någon vet ju! Kram Caroline

Lena sa...

Längtar dit ännu mera nu! Jag vet redan att jag skulle älska det!

Meeeen, det dröjer nog ännu lite längre. Dottern har nyligen fått reda på att hon kommit in på College i Santa Barbara, så det är dit vår nästa resa bär. Och det är ju inte fy skam det heller.

Kram Lena

Life of Johanna sa...

oh så härliga bilder :)

Annika sa...

Härligt härligt att ha allt det där så nära!!
OCH vädret har ju varit så fint norröver.
Ja, här i DC också.
Njutbart med våren och den värme som är här.
Underbara Bilder!
Kramar!

Bodil sa...

Underbart, mysigt havet är magiskt och så är dina bilder.
Så härligt att ni åker runt så mycket. Det gjorde vi också innan M kom till världen. Nu blir det inte så ofta. Men nu njuter jag ju av dina bilder.
Kram Bodil.

åsa sa...

Åh så härligt det ser ut, lyckliga DU

Kram Åsa

Ewa`s Galleri sa...

Låter fantastiskt vill åka nu. Fina bilder som vanligt. Ha en bra vecka

tinajo sa...

Den där bilen var väl underbar - kan du inte skicka över den?!:-)

Snäckskalsdalen. sa...

Och där fick du med mitt hus på slutet.....dream on! Läckert bildreportage, underbart är allting, jag längtar iväg jag också!
Agneta kram

Maria - Wikers Liv sa...

Åh, jag vill också dit! Säker på att jag skulle tokgilla det!
Härliga du, tack för att du delar med dig!
Kram/Maria

The Place To Be sa...

Mmmmm njuter här!

Har aldrig varit där, men det verkar definitivt vara värt ett besök eller två!

Kram Malin

mitt liv som jag sa...

Vilken påskhelg du haft, underbart! Som jag sagt förut så har jag aldrig förut känt någon längtan över att besöka USA men dina fantastiska bilder och roadtrips gör att jag är himla sugen på en USA-resa.

Här har vi också haft en underbar påskhelg och man har fått riktiga sommarfeelings :).
Ha en fin vecka! Kram Jennifer

Jenny sa...

Ljuvligt! Som sommar! Känns som om våren nästan hoppades över i år, är nästan försommar redan! KRAM till dig!

Jenny sa...

Ljuvligt! Som sommar! Känns som om våren nästan hoppades över i år, är nästan försommar redan! KRAM till dig!

Suz sa...

Det verkar som om vi får räkna med en ca tre veckor lång semester i dina krokar också:) Annars kommer man ju aldrig hinna med alla pärlor;)

Underbara bilder och så skönt inlägg, jag blir alldeles knäsvag!

Ha det bäst, fina du!
Kram
Suz

Ninelin sa...

Åh vilka härliga bilder! :-)

Hade faktiskt riktigt sköna dagar i Spanien med 28 grader och sol.

Kram N

Mittgodastefinaste sa...

Ååå så kul att se dessa bilder! Vi var där i Juni, var på 10årig bröllopsresa i New York och så hyrde vi bil och hamnade i Montauk och åt lunch! Alltså jag vill semestra där en längre tid! Min drömsemester nummer ett!

Kram Jenny