söndag 26 oktober 2014

MORE TIME, PLEASE








Jag är den första att erkänna att jag är en urusel bloggerska just nu. Jag hinner inte kika in hos er som jag brukar, jag uppdaterar inte som jag tänkt mig. Men ni är med mig tankarna, bara så ni vet.













Å, de här typiska New Englandhusen i Connecticut. Så fina de är, eller hur? Jag håller i höstkänslan för det går så snabbt nu. Vips är det november och julpyntet är i full sving.

Åkte förbi mitt lilla hus vid ån…det är så ljuvligt alla tider på året. Jag fantiserar om att sitta där inne vid en brasa och läsa härliga böcker efter en skön promenad.












Just nu doftar det äppelpaj i hela huset. Jag sitter invirad i en fluffig filt på terrassen och har det jättebra. I veckan ska jag dela med mig av min Halloweenspaning. Stay tuned xoxo








22 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Härliga foton Lotta!
Du är ingen dålig bloggare, som bloggare är man ju kapten för sitt eget skepp och då blir det inlägg när det blir! Jag njuter av dem närhelst de kommer!
Önskar dig en fin kommande vecka!
Stor kram Anna

Channal sa...

Hej vackra Lotta! Saknar dig massor. Blir glad när du hittar hit och gör dina vackra blogginlägg. Älskar New Englandshus, så vackra! Till våren ska mitt lilla vaniljgula hus bli vitt!

KRAMAR!! Love Anna

Nettan sa...

Så ljuvliga bilder Lotta och jag håller med du är ingen dålig bloggerska! Livet är verkligt och ska inte levas via skärmar!
Lilla huset vid ån är som gjort för att ha en mysig tillvaro i och någon gång kanske dina drömmar slår in!

Kramar Nettan

Välkommen Hem! sa...

Chalie, älskade vän!
Blev så glad av din hälsning och din kommentar idag, tack! Du är min Sweetpie!
Pax för det där första huset ;-) där kan jag bosätta mig och bjuda in dig och alla andra söta bloggerskor, ja det verkade ju finnas rum för flera övernattande gäster, tihi!
Kram, i väntan på nästa inlägg!
xoxo
Judita

Snäckskalsdalen. sa...

Hösten borde alla få en chans att tillbringa på östra sidan av the US. Så vackert! Och husen.....och det lilla läshuset, varför har man inte ett sånt?
Agneta kram

Carina sa...

Känner igen mig i att tiden inte räcker till för allting man vill göra. Ibland är tempot högre än man önskar men det kommer lugna ner sig.

Älskar din bilder - det vet du nog vid det här laget :). Du fångar hösten på det bästa sättet!

Hoppas du får mer tid framöver och att tempot lugnar ner sig.

Kram Carina

Lena sa...

Ja, jättefina de där husen! Och det där var riktigt maffigt. Älskar det där lilla huset vid ån som du brukar visa. Så gulligt.

Kram Lena

Maria - Wikers Liv sa...

Inlindad i en filt på terassen... kan det bli bättre??? Lovely!
Tokgillar också de där New Englandhusen du visar! Mera, mera, mera tack! ;) =)
Kram och ha en fin ny vecka!
/Maria

Anonym sa...

Otroligt vackert & sååå gottit med Äppelpaj ♡ ...

/Kram

Äventyret framtiden sa...

Tänk! Jag tyckte att jag redan hade kommenterat här, men ....icke sá Nicke. Ljuvligt som vanligt.
Jag tänkte lite extra på dig häromdagen då jag läste högt ur min svärmors dagbok (för henne) där hon själv beskrev om en dagsresa genom Connecticut. Måste återge det någon gång längre fram. Det var bara så lustigt för jag kände ju redan till en del av det hon beskrev som hände år 1980. Tack vare dig och din blogg. Så kan det bli.
Ha den fin dag, söta,rara. Du är som de allra flesta av oss, ibland har man mindre tid för att läsa andras bloggar än man önskar att man hade. Så är det bara.

Kramkram!

Vision By Mila sa...

Hope the postman isn't afraid to stop by! :D

Annika sa...

Ibland hinns det ju inte med. Du har ju tusen järn i elden. Men fina bilder tar du!! Alltid!!
Så fina.
Hoppas veckan blir lugn och fin!!
Kramar!!

Sandra sa...

Så härligt. Varm äppelpaj och filtar. Virvlande löv. Funderar på att åka till landet i helgen och hitta den där känslan som bara finns där. Bland mustiga löv som prasslar och tända brasa. Tack som bara den för härlig inspiration och varm känsla i magen!
Kram

mitt liv som jag sa...

Ja, håller med dig, jag vill också ha mer tid. Hinner inte alls med bloggvärlden som jag vill just nu. Men men så får det vara.
Alltså dina bilder, ÄLSKAR dem!
Hoppas du hade en fin helg och får en bra vecka! Kram Jennifer

mammaxtre sa...

Var rädd om dig!

Camilla sa...

Bara njut o kika in senare.

Kram

Hemma på Sjuan sa...

Ibland räcker inte tiden inte till allt... Men fantastiska bilder du bjuder på. Och visst går det fort nu, jag har redan börjat tjuvkika på julsakerna. Kram Suss

AK. Keramik Form-Design sa...

Verkligen härliga bilder på hus och pumpor :-)
Ingen Halloween fan precis, gillar inte spöken och hemskheter.
Tackar veta ja julen som börjat i alla affärer....vissa mornar känns det nästan som jul....MYSIGT.
Hösten är lååång här i skånelandet, varmt och ljuvligt, vackert färgsprakande i buskar och träd.
Löve it
Kram
Annelie

Casa Loda sa...

Underbara bilder, man kan inte annat än att älska hösten när det är så här.

/Annika

The Place To Be sa...

Så fint!!! Ibland hinner man helt enkelt inte! Men oroa dig inte vi överger dig inte!

Kram Malin

Beautifulosophy sa...

Underbart! Jag vill göra om hela vår fasad till New England när jag ser dina foton...kram Caroline

Frida G Svensson sa...

alltså detta hus är ju bara sååå magnifikt! tänk dem som får bo så! <3