söndag 25 januari 2015

YOU MAKE ME FEEL






Jag gillar att bli insnöad.

Har inte tänkt så mycket på det men när det väl händer så inser jag att det passar mig alldeles utmärkt. Nu är det väl att ta i att säga att det hände i helgen, men det var iallafall vitt och härligt när vi vaknade i lördags.











När det är snö utanför blir jag sprallig och vill baka scones, ha stickade koftor och dricka nypressad juice till frukost.













Och så blev det lite fix.


Nya glasögon(äntligen), skriva ner viktiga datum i min Mulberrykalender för hela året, äta nybakade bagels med lax och avocado som jag längtat efter, blev bjuden på bourbon on the rocks, beställde två kokböcker som jag tror är så läckra att jag kommer att smälla av när dem kommer. Sånt där fix som är så trevligt när det är snöigt ute.









Allt var liksom lugnare än vad det brukar. Tyckte om det.


Vi smet iväg och åt lunch ute på en liten krog i stan. Det var bara vi där och i mataffären var det så tomt att det var ingen kö till kassan. Tog en skön promenad och tittade till lilla huset vid ån.
Bio är perfekt när det är sånt här väder.











Raraste ni. Måste ju säga det lite då och då. Ni gör skillnad, och ni gör mig glad och varm inombords. Även en snöig helg blir fin tillsammans så här xo









32 kommentarer:

Suz sa...

Skönaste bilderna som vanligt <3
Vi fick snö igår kväll men nu är den helt borta.
Tack för dina mysiga kommentarer hos mig,jag blir alltid lika glad!
Ha en fin vecka!
Kram
Suz

Hemma på Sjuan sa...

Vackra snöbilder. Det där första huset hade jag gärna haft. Ha en bra start på veckan. Kram Suss

Fröken L sa...

Jag blir lika hänförd av dina bilder varje gång. De är fantastiska! Låter som om du haft en alldeles underbar helg.

Kram Linda

Channal sa...

Älskar det lilla huset vid ån! Så sött! Insnöad, ja tack! Skulle inte ha några problem med det! Speciellt tillsammanst med dig! Vad kul o mysigt vi skulle ha det med våra kameror och smaklökar!

KRAM fina! Anna

Lena - gott för själen sa...

Visst är det härligt med snön! Allt blir liksom lite mysigare och lugnare. Och det där lilla huset! Som jag sa på IG, jag vill se det i verkligheten en dag. Så vackert och gulligt!

Och tack snälla du för din rara kommentar. Blir extra glad att just du gillar mina bilder. Du som levererar så grymma bilder själv.

Ha en fin start på veckan!

Kram Lena

Anne-Marie sa...

Vackert och magiskt!
Det där lilla huset vid bäcken är så fint. Tänk att bo med vatten nästan i vardagsrummet. ;)
Antar att ni kanske fått ännu mera snö nu med ovädret som är på gång.
I Mt Shasta var det +18 idag! Det skall det inte vara i januari.
Kram!

Anna N sa...

Å så vackra bilder!
Snö är fantastiskt, man förflyttas till ett tyst och lyckligt sagolandskap!
Blir glad varje gång det kommer ett nytt inlägg hos dig :-)
Kram Anna N

Villa Ell sa...

Det är så vackert med all snö...
gärna lite sol och någon minus grad

Ha en fin vecka
Kram Sandra

Sahra sa...

Tror tamejtusan att lilla huset vid ån är ännu charmigare i vinterskrud.
Konstigt det där med vinter snö och bakning. Jag gör gärna scones. Eller pannkakor. Hela tiden hela tiden. Kram

Christina sa...

Åh, Lotta... så vackra bilder. Jag sitter hör och stönar och ojar mig högt. Av njutning!! Jag måste erkänna att jag INTE gillar snö... men dina bilder och din insnöade dag..... Underbart!! Hoppas den annalkande stormen är snäll mo er....
Kram!

Carina sa...

Så fina bilder! Och huset vid ån - som taget ur en saga! Vackert!!

Härligt att du haft en bra helg. Hoppas din vecka blir likadan!

Varm kram, Carina

Berså sa...

Underbara bilder! Får mig att längta efter snö...konstigt nog! Har vant mig vid det milda vädret vi har här på ön i år och tycker det är ganska så skönt att slippa skotta, skrapa frusna bilrutor och halka runt på isiga gator. Men...jag faller som en fura över den vackra bilden med fina huset(översta bilden...) och vill ha snö. Bums!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, insnöad är mysigt. Jag tycker om alla extremer så länge det inte innebär katastrofer, men allra vackrast är det när det är insnöat och det ger ju dina bilder bevis för! Så vackert! Och den där energin man får när man vet att nu är det inne som gäller och att mysa och gosa och baka lite gott så där.
Lax och avocado, där sa du nåt, det får det bli idag. Fast till middag! Och med grape till.
Agneta kram

Anonym sa...

Sååå fantstiskt ♡ ...
/Kram från mig som är lite "off"

Annika sa...

NU är du väl ännu mer insnöad, eller kommer att bli :-)
Ni lär ju bli hårt drabbade.
Älskar också att bli insnöad. Älskar det, skrev själv om pirr och lycka vid snöfall i fredags,
Nu snöar det också här, men det är blaskigt och blött. Tror det blir värre imorrn.
Men jag vill gärna ha en BLIZZARD galore.
Huset vid ån är så fint, så fint.
kramar!!!

Desiree sa...

Gudars så vintrigt men ack så vackert också. Här dalar snöflingorna genom luften just nu i Basel men snön blir sällan liggande mer än några dagar. Helt ok för min del så länge det finns gott om snö i alperna för skidåkning.
Kramar!

Anna sa...

Åh jag bara älskar atmosfären i din värld och bilder!! Här vid foten av kinnekulle regnar snön bort nu ...Hannus bok är säkert lika fin som hans trädgård som inte ligger så långt från min :)
Kram Anna

Unknown sa...

Vilket härligt insnöat litet hus! Som hämtat ur en sagovärld!
Ha en fin vecka och kram på dej!
Sabina

mammaxtre sa...

Jag hoppas att du blir insnöad sisådär lagom fina du:-)

Här hemma har vi snö och folk tar sig ut. Snö är inget hinder för löpträning, många springer och trotsar snö och halka. I pulkabacken och på konstisbanor råder full aktivitet. Det promeneras i stor utsträckning. Ingen risk att bli ensam ute pga snö där jag bor.

Huset vid ån Lotta.....så fint.

Vi måste ses snart. Kram

AnnaSmyckeform sa...

Vilka underbara bilder! Jag har sagt det innan men säger det igen. Det är som att komma in i en härlig fantasivärld varje gång jag läser dina inlägg. Fast ändå inte fantasi för det är verkliga saker på dina bilder. Men kanske som en drömvärld. Allt är vackert och härligt. Jag älskar speciellt det här inlägget med all snö. De första bilderna med husen är mina favoriter. Vilka fantastiska hus det finns! Tack för att du delar med dig av allt det vackra som dina ögon ser.
Kram

Hemma på Ekbacken sa...

Det lilla huset, det är bara helt underbart. Jag blir liksom lycklig av att se det. :-)
Scones, nypressad apelsin, kokböcker och viktiga datum. Kan det bli bättre när snön faller. Ibland önskar jag att det blev snöstorm här. Bara för att känns känslan att inte komma iväg. Vara på plats.
Kram Linda

Beautifulosophy sa...

Det är något visst med snö, under en begränsad tid:) Take care i nya snöstormen! Kram Caroline

The Place To Be sa...

Vilka fantastiska hus i vacker miljö! Inte helt fel att bli insöad :-).

Kram Malin

Anonym sa...

Som vanligt feel good och pirr i magen av dina inlägg. Hoppas att det fortfarande känns ok med snön. Massa kramar!
/Jenny Lina Carlsdotter

Mittgodastefinaste sa...

Vilka underbara vinterbilder! Och vad är det där goda på bilden, ser ut som blåbärsscones, skulle kunna tänka mig en sån nu till kaffet eller två!

Kram Jenny

Katta sa...

Härliga vinterbilder!

Bella sa...

Vilka vackra snöbilder! Det är så fint med det vita vinterlandskapet och det blir så mycket ljusare ute. Vi hade snö i helgen men den har redan regnat bort tyvärr så jag får njuta av dina fina foton och hålla tummarna för att snön kommer tillbaka. Skönt för er att det inte blev sån galen snöstorm som det varnat för!

Önskar dig en trevlig fredag och en skön helg!

Kramar Bella

mitt liv som jag sa...

Snö är härligt! Älskar vintern när det är riktigt med snö så man kan åka pulka och skidor och ha varm choklad och bullar i ryggsäcken :).
Önskar dig en fin helg! Kram Jennifer

Gretas Gotland sa...

Tänk att snö gör att allt känns lite magiskt!☆

Elin sa...

Ååå det lilla huset, så himla fint!
Här har det snöat oavbrutet hela dagen men eftersom det är plusgrader är det bara en himla massa slask överallt.
Hoppas du har en riktigt fin helg!
Kram Emil

Helenas enkla vardag sa...

Det där huset är så gulligt, tror du visat det förut. Nu har vi så där mycket snö också och jag älskart. .
Har du några NY tips att ge mig?
Kram Helena

maria at inredningsvis sa...

AHHH JAG DÖR vad vackert du talar direkt till min skönhetssuktande själ :) hoppas allt annars är bra med dig det va ett tag sedan vi hördes av. Här i GBG är det full vinter men jag vill nu ha VÅÅÅRR och varm sol fick nyss luftvägsinfektion :( tål inte kyla

ha en kanondag söt

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)