söndag 8 februari 2015

#FOOD






Vissa saker har jag bara svårt att hålla mig ifrån. Som ställen som LeFarm som lagar så god mat att jag smäller av och så den härliga farmers market på lördagar.

Hade inte alls planerat att äta det ena goda efter det andra men det bara blev så.










Hade gått hela vecka och tänkt på den här spanska kakan med apelsin. Och iskaffe med lättvispad grädde, i ett ombonat växthus. Som av en tillfällighet råkade jag vara i närheten liksom.












Färsk pasta, olivolja, vitlök nyvärpta ägg och en till pint av Nütty Bunny fick följa med hem.
Jag mådde som en prinsessa och låg och pöste i soffan efter allt det goda. Helt plötsligt fick jag lust att göra en
bok med massa goda recept.











Och ni raringar. Nu ska ska jag njuta av allt fint hos er. Saknar det när jag inte hinner som jag brukar. Har en spännande vecka framför mig, berättar mer snart xo






17 kommentarer:

Nettan sa...

Så härligt avkopplande det ser ut, med massor av godsaker att avnjuta, underbart!
Att få komma iväg så där på helgen gör underverk för kropp och själ, speciellt när det är fartfyllda veckor framför en.
Ha en underbar vecka!

Kram
Nettan

Anne-Marie sa...

Mycket gott och njutbart.
Ibland måste man unna sig även om det blir oplanerat.
Skall bli spännande att läsa mer om din vecka. :)
Kram!

Mammaxtre sa...

Finaste du, gör en kokbok vetja! Varför inte?


Så fint att du har det bra. Hoppas på att vi ska ses snart.

Vi ska gå i en park du och jag. Jag har mycket kvar att utforska i Central park :-)

Kram

Lena - gott för själen sa...

Och jag är så glad att du gillar LeFarm. Då får ju jag också följa med dit, typ, och njuta av härliga bilder!

Ha en bra start på veckan!

Kram Lena

Arja sa...

Halloj!
Förstår att du inte kan låta bli att äta hihi. Ljuvliga bilder!!!
Ha d gott kram Arja

Miss Marie sa...

Mmm, bir sugen fast jag precis ätit frukost!

Härligt, som vanligt. Ha en fin, hektisk, vecka!

tinajo sa...

Älskar god mat, det finns alltid rum för lite till! :-)

eastcoastmom sa...

Ah, så fint! Åkte förbi Farmers Market mitt på dan, dumt att jag inte tog mig tid att stanna till, kanske hade jag råkat på dig då?
Jag är nyfiken på vad du gör numera... Berätta!

Maria - Wikers Liv sa...

Jaaaa!!!!! Gör en kokbok! En livsstilsbok med alla dina fantastiska bilder från markets som du besöker, blandat med recept, tips på platser att besöka, marina bilder och allt det andra vackra! Jag lovar att jag ska vara den första att köpa den boken!!!! Bara tokgillar din blogg!
Kram/ Maria

Channal sa...

Tack för det! Nu har jag gått upp 2,5 kg tack vare dig! Haha skojar bara med jag dreglar... lättvispad grädde och apelsinkaka det passar mig!

Spännande fortsättning följer... nyfiken!

KRAM till dig Lotta! Anna

Annika sa...

Najs, najs...
Ja, visst måste man unna sig.
Indeed.
Jag unnar mig lite för mkt ;-)
MUMS!
Kramar

Carina sa...

Helt rätt att unna sig massa gott! Det brukar jag också göra ;).

Vilken bra idé att göra en kokbok!! Med dina ord och bilder kan det inte bli annat än succé.

Ha en fin vecka! Kram Carina.

AK. Keramik Form-Design sa...

Åh...så gott allt ser ut... ska köra gluten och socker fritt.... så dina bilder och text får en att dregla ;-)
Ha det gott i veckan
Kram

Suz sa...

Superhärlig dag det där! Och så många härliga bilder igen :)
Den där boken, den hägrar i mitt sinne också - vilket roligt projekt det hade varit! Och tänk om man kunde gjort något tillsammans, slagit sig ihop om en rolig uppgift och bollat idéer ... ja, dagdrömma är jag bra på:)
Ha det fint!
Kram
Suz

Elin sa...

Lovely, njuuuter av dina bilder! Och Lotta, om du gör en kokbok är blir jag den första att köpa! :)
Hoppas din vecka är fin, skickar en varm kram genom cyberrymden!
Elin

Bokcaféet i byn sa...

Bästa Lotta,
Underbara foton!
Så mkt fint du hittar och berikar ditt liv med! Kokbok låter toppen, jag vill garanterat köpa den! Sprängfylld med ljuvliga foton.

Spännande att höra vad du ska hitta på!
Stor kram Anna

Unknown sa...

Tack för att jag fick följa med till den plats! Nu längtar jag än mer att åka dit:) spännande med vad du hittar på nu. Nyfiken blir jag så klart. Har också haft ont om tid på sistone att kika in hos dig och andra. Saknar det. Kramis Pernilla