söndag 18 september 2016

Captivating Cape Cod







Augusti är så bra. Sommaren är liksom fortfarande på gång, hösten känns avlägsen. Allt är på topp i naturen och vattnet är skönt uppvärmt, sanden är mjuk.

Grönsaker och älsklingsbären börjar komma igång ordentligt.
Farmers markets här och där. Sköna eftermiddagar när det här så härligt att ha en korg med sig och handla majs, squash,tomater, gurka och paprika, småprata lite, provsmaka plommonen och bigarråer.
Sommarkänslan har liksom satt sig ordentligt.


Då åker vi till Cape Cod.


Tjejhelg, pirr, beachväskor, bubbel, koppla av, bara vi.











Ni vet ju redan hur jag känner för the Outer Cape, med 8 mil orörd strand, sol som gassar över atlanten. Och sanddynor, sälar, valar, fåglar, skaldjur, surf och hajar. Vilt, stort, och mäktigt.


Tycker också om de små byarna som ligger som ett pärlband längs med kusterna.












Det är något speciellt när man kommer riktigt långt ut på the Cape.














Och varje gång är det samma känsla. Nu är vi här!














Men för att ta det nästan från början. Första dagen, på stranden. Vi kommer alltid tidigast.















Vi läser, promenerar, badar, pratar, äter skaldjurslunch, sussar, badar, plockar snäckor, garvar, solar, sussar lite igen. På ett ungefär.















Kvällarna är magiska. När solen går ner blir det guldgult och alldeles rosa.
Vi äter alltid middag på samma ställe och alltid samma: hummer.














Har jag skrivit att jag tycker bäst om eftermiddagar, sådär vid fyra? Tror jag ändrar mig till morgonen, eller jag vet inte. Båda är så bra.

Ljuset, lugnet är så skönt på morgonen, känna hur hela dagen ligger framför.













Å, gillar så mycket!













Tycker om att vi har nästan hela stranden för oss själva.














Tycker om att dela det här med min älskling Rebecca.














Vi är ett sånt bra team helt enkelt. Älskar varenda minut.
Tacksam att vi kan göra det här tillsammans.













Hej då för den här gången, Cape Cod. Du har bjudit på nya fräknar, sol, varm sand, skratt,
magiska solnedgångar så man måste nypa sig i armen, min bästa key lime pie som jag inte kan sluta tänka på, vackra snäckor och nya fina minnen xo






11 kommentarer:

✫ Fru Eriksson sa...

Waooooooo underbart vilka foton .......
Ha de´ riktigt gott!

/Kram fina du

Maria - Wikers Liv sa...

Uuuuuuunderbaaaaaaart!!!!!!!!
Nästa gång vi besöker USA, blir det mer av Cape Cod för oss med!!!!
Stort tack för allt du delar med dig av!
Kram/Maria

Halmhatt och mamelucker sa...

Ser helt fantastiskt ut! Vilka dagar och kvällar! Underbart känns tidlöst eller alla fall klocklöst. Härligt!
Kram Annika

Lena - gott för själen sa...

Så underbart härligt det ser ut, som vanligt! Har sagt det förut och säger det igen. Jag måste dit nån gång! Känner hur det suger i magen av dina härliga bilder.

Blev så glad när din kommentar dök upp hos mig. Saknar också vår frukost. Tänkte på vår date för inte alls länge sen.

Kram Lena

Nettan sa...

Åh vilka underbara foton, Cape Cod ser verkligen härligt ut, förstår att ni har haft det fantastiskt.
Har saknat din blogg men ser ju dina fina bilder på IG.

Många kramar
Nettan

Villa Frejas bokblogg sa...

Så härliga bilder. Jag tycker allra bäst om morgonen, men samtidigt är kvällen väldigt mysig. Kram.

Channal sa...

Åh Lotta, Lotta! Älskar dina road trips! Cape Cod vill jag också till... lovely! Mysigt att du tittar in här och bjuder på din tjejtripp. Blir varm och pirrig av dina underbara bilder!

Stora KRAMEN!! Anna

Anonym sa...

Så underbara bilder! Var är den där stranden? Vi var på Cape Cod i somras, bodde i Yarmouth men hann med att besöka de yttersta spetsarna, från Woods Hole i söder till Race Point Beach i norr!

Annika sa...

ÅÅÅÅÅHHHH Lotta!!
Så otroligt FINT!!
Älskar Cape Cod! Vill BARA tillbaka, men det är så långt härifrån. Tar så många timmar i bilen, sådär 11 h. Men ngn dag ska vi dit igen. Tänker fortfarande på den tid jag spenderade där 2014!
Underbara bilder. SÅ fina!
OCH dang ON vad din dotter är LIK dig!
Kramar till DIG!!!

Mittgodastefinaste sa...

Åh vilka ljuvliga bilder!!

Drömresemål!!

Kram Jenny

Sandra sa...

Helt ljuvligt inlägg ! När Stockholm är oktobergrått och regnet strilar ner känns detta som min lilla oas att kika in i. Och....jag har i helgen bokat en juniresa till New York och tänker mig lusläsa din blogg för inspiration. Är lite sugen på att ta mig utanför för lite sanddyner också. Det hittar jag massor av härinne hos dig. Och.....det är USA-premiär för mig så det känns extra speciellt!
Tack för att du fortfarande delar bild och text till oss Lotta. Tack.