tisdag 23 mars 2010

En kär kokbok, ett förkläde och ett underbart minne

När jag var höggravid med min yngsta dotter, tillbringade jag och min kära vän Maria en dag ute på Rosendals trädgård och bakade morotskaka med Monika Ahlberg.

Det var en bra dag på alla sätt och vis. Dels för att solen sken och det var en härlig höstdag, dels för att det var så roligt att baka med Maria och Monika. Vi började från början och gick ut på åkern och hämtade morötter. Monika var lite fnissig och nervös. Hon var relativt ny på Rosendal.

Jag vankade runt med ett av de blåa förklädena som vi fick låna. När vi var klara och det var dax att packa ihop så tittar Monika på mig och säger "Behåll förklädet, det passar så bra på dig!"

Idag när jag stekte pannkakor hade jag på mig förklädet och kom att tänka på den här dagen.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad roligt! Förstår att det var en upplevelse. Rosendal är så underbart vackert!!!
KUL att du fick behålla förklädet...
Kram!

Charlie sa ... sa...

Känner mig fortfarande glad för det ;)

Kram!