torsdag 1 augusti 2013

NUTS ABOUT IT










Så är det. Grönsakskärlek. Och Double L, Lloyd. Som får mig att testa det ena och det andra. Som är helt med på strategin att gå all in.

Det är de där gångerna när man behöver en bit jordgubbspaj med en klick vispgrädde, eller en färsk croissant, nybakade kakor, med ett glas mjölk.



















Vad sägs om den här grönsakssoppan: lök, morötter, selleri, grönkål, squash, olivolja, tomater, vitlök, havssalt. Och kokosnötsallad, med brunt ris, kikärtor, sockerärtor, pistagenötter, aprikoser, lime, curry.















Nybakad rabarberkaka. Meloner stora som fotbollar. Lime, koriander, körsbär, majs, ostar.


Ja, ni förstår. Oemotståndligt.















Så när man har handlat massa gott, så går man till the Flowerfall. Och blir vild och galen att det finns så mycket, och vackra blommor, just här. Vimsigt, björkstammar, vinrankor, ved, trädörrar, buketter.




















Tycker om att komma hem, famnen full med gottisar. Sommardrink som väntar på terrassen. Bläddra i fina boken. Helgen som väntar. Känna hur skönt det är att bara vara xoxo









40 kommentarer:

hjarnfrys sa...

Åh, ranunkler, som är så fina, men känsliga. Har testat vita persikor idag, mums. Hur ser din veranda ut? Har tittat på otal antal verandor och uteplatser denna vecka här i norra florida, men ännu inte hittat rätt.

Tack för smarriga bilder.

Anette Ryan sa...

Vilken skön matorgie det blev. Det kändes som om de härligt nyttiga grönsakerna var en täckmantel för allt smarrigt du beskrev, som att lura en med ögat att inte bli så sugen på det söta. Bara läsa texten men ändå se det nyttiga ;-)
För nu har jag hux flux glämt bort vad för smarr du prata om och kan bara se tomater och räddior framför ögonen.
Ska till helgen hitta på något med lakritsen har jag planerat. Hoppas jag hinner med det. Jag låter meddela vad det blev.
Ha en skön helg!
Många kramar
Anette

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder på naturens skönhet. Du är verkligen en konstnär med din kamera!
Jag vet - man vill köpa så mycket men med två i familjen behövs det inte så mycket.
Den här tiden på året ger en människa överflödets bryderi.
Ruth i Virginia

Hemma på Ekbacken sa...

Mmmmm inget är godare än färska grönsaker. Och ranunkel, dom är så söta.
Kram linda

Channal sa...

Finns det något vackrare och godare än frukt o grönsaker? Ett fyrverkeri för alla sinnen!

Dina inlägg är som de allra vackraste buketterna❤

Och jag älskar buketter Lotta! TACK!!

KRAM och Trevlig Helg! Anna

Lena - gott för själen sa...

Som vanligt skrollar jag upp och ner. Måste se mer och mer och mer. Guuud så gott. Och vilken kombo du satte ihop! Mums. Och ranunkler är så vackra.

Ha en fin fredag

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Härligt Lotta! Det vattnas lite i munnen på mig :-).
Ha nu en riktigt bra helg! Kram Jennifer

Carina sa...

Vilken lyx att ha ett sådant ställe att handla på! Underbara bilder!
Och den där boken, den skulle jag oxå vilja bläddra i.

Hoppas du får en riktigt bra helg!
Kram Carina

Miss Marie sa...

Mmm, vilken smarrig sommardrink!

Och ja, frukt, grönt, goood maaaat! :)

Arja sa...

Halloj!
Vilken härlig bildkavalkad, blomsteraffären gillar jag skarpt.
Den verkar vara så där härligt "ruffig" med massor utav fina blomster,älskar också blommor :O) just nu har jag en underbar bukett med doftpion som jag njuter av :O)
Önskar dig en trevlig helg kram Arja

Mammaxtre sa...

Du min fina vän är oemotståndlig💓 jag blir varm om hjärtat. Med dina vackra bilder och vackert komponerad text, gör du mig glad. Du ger mig energi. Ha det bäst!

KONSERTFOTOGRAF sa...

Så mysigt och gott set ser ut!
sv: tusen tack! Hoppas du får en bra helg också! :)

Hemma på Sjuan sa...

Det där med grönsakssoppan lät som nåt för mig! Allt det goda du skriver om vågar jag knappt läsa om efter allt gott nu under semestern ;)
Underbart vackra bilder, som alltid, kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Allt du visar är så himla vackert. Allt ser så vackert och så färggrant ut så man skulle vilja sätta tänderna i allt. Ranunklarna ser ju helt magiska ut. Ha en riktigt skön helg Lotta.
Kram Helena

Välkommen Hem! sa...

Oemotståndligt vackert Lotta, som alltid, allt du visar! Ghaaaa! Dina bilder alltså, du är som en visualiserande Ernst, där borta i USA!
Vego-Love to you ;-)
Solkramar! Judita

Michaela sa...

I'm using Nikon D800E with either 50mm lens (f1.8) or 24-120mm (f1.4), and put a macro lens on my wishlist, but that ain't happening yet :D And Stockholm is wonderful, with or without my lens, I live in Finland, so it's gonna be easy for me to go again!

Anna Margareta sa...

Tänk att mat kan vara så vackert och färgglatt. Och det där receptet måste jag nog ta och testa. Du gör makalösa grejer för varje gång jag ser på fina bilder och din text så vill jag flytta till dig:) Kram

Carola sa...

jag säger det varje gång, men snälla sluta aldrig . Sluta aldrig visa mig dessa underbara bilder från ditt staterna.
Aldrig.
Och ja visst är det väl dags att jag kommer dit nu och öppnar upp en Lakewoodliving. Hur svårt är det att flytta egentligen? är din man amerikan?

KRAM!

Taina sa...

Tack, jag tar gärna och smakar av allt. Hemma nu? Vi kan starta med drinken och sedan grönsakssoppan och avslutar med rabarberkakan. Deal? Hahahaha!

Fredag. Yes! Nu njuter vi!

Kramar!!

Katta sa...

Åh, vad mysiga bilder. Man blir sugen att lägga sig ner med en fin drink och en härlig bok!

Villa Ell sa...

Soppan lät ju riktigt god!
Grönsak/fruktstånd är ljuvliga att skåda man vill ha med sig lite av allt...

Önskar dig en härlig helg med svalkande sommardrinkar

Kram Sandra

Annika sa...

MYS!!
OCH vilket ställe!!
DET skulle jag vilja se. Lotta, ngn ggn får du guida mig där!
Den där grönsakssoppan låter SÅ GOD!!
Är kokosvatten gott? Har aldrig druckit det.
Vita persikor älskar jag!! De är så goda!
Ha nu en toppenfin helg, Lotta!!!
KRAMAR!!!

Nettan sa...

Sommarkänsla när det är på sitt bästa. Här njuter vi lata dagar i trädgården, sommarbruna ben och härliga morgonpromenader.

Underbara bilder som alltid!

Kram & trevlig helg

Nettan

Hanna Lans sa...

Åh, grönsakerna och frukterna over there. Åååhhh ....!

Gabriella sa...

Härligt, härligt, härligt på dina bilder! Mat och blommor är ju ändå det bästa:) Underbart med vackra ranunkler. Så fint att få titta in hos dig, inspireras och få ännu mer fredagsfeeling!:) Önskar dig en fin helg!
Kram

AK. Keramik Form-Design sa...

Så svalkande härligt med en is drink. Din ser så läskande ut.
Skulle kunna bada i is just nu.......är så varmt här i Skånelandet.
Sommarhälsningar.
Annelie

Desiree sa...

Älskar sådana här typer av butiker. Så mycket vackert och gott att botansiera bland och njuta av. Yum!

Maria at inredningsvis sa...

Hej Vad kul att du vill byta gästpost med mig:) du kan skicka det du vill till: http://inredningsvis.se/guest-inspiration/ ser fram emot vad du har att dela med dig. jag skickar mitt gästinlägg till din mail någon gång inom snar framtid

Ha en härlig helg:)

LOVE maria

Maria at inredningsvis sa...

ps. Länken är Guest inspiration

Titta in hos Thess sa...

Men alltså vilket ställe !!!!
Bra alla dessa färger skulle ju få mig att gå fullkomligt banans :)))
Och Hamtons .......... allvarligt det måste väll ändå vara näst intill paradiset på jorden ;))
Hoppas att du har en fantastisk helg.

Kram Thess

P.s tack för alla dina fina kommentarer inne hos mig :))

Bokcaféet i byn sa...

Underbart Lotta! Så mkt smarrigt och vackert för ögat! Vi skördar just nu tomater, squash, gurka och bönor hemma. Love it!!
Njut söndagen fina du!
Kram Anna

dianasdrömmar sa...

Åhh, hungrig blev jag :) kram Diana

Bodil sa...

Mmm, vad mycket gott du bjuder på!
Visst vill man handla mycket nu i sommartider när det bjuds på så mycket gott.
Ha en fin måndag!
Kram Bodil.

Mittgodastefinaste sa...

Så ljuvligt alltihopa! Den soppan lät gudagod!

Kram Jenny

Vision By Mila sa...

I'm tempted by that coconut water!

Jenny sa...

Underbara bilder som vanligt! Härligt att läsa din blogg igen. Och härligt att jag kan kommentera. De med blogspot som har en "rullgardin" istället för klickbara val kan jag av någon anledning inte kommentera hos på min iPhone. Och på semestern är jag datorlös. Jag önskar dig en underbar vecka med massa underbara foton att dela med dig av till oss! ;) kram!

Beautifulosophy sa...

wow amazing som vanligt! vill också handla hos Lloyds:) kram Caroline

Maria - Wikers Liv sa...

HIMMELSKT!!!!
Kram fina!
/Maria

Martina sa...

Hos dig har ingenting förändrats... Som alltid lika vackra och galet lockande bilder! Du far mig att längta till Long Island, CT och NY som ingen annan.

Jag saknade dig i Sthlm!

Kramar

Carin sa...

Ord är överflödiga... Mmmm, Lotta.... Mmmm.....

Kram Carin