söndag 18 augusti 2013

SIMPLE HAPPINESS












Har ni ätit Ben & Jerry's Cinnamon Bun?



Häromkvällen satt jag ute i mörkret, med det som var kvar, tända ljus och månen och stjärnorna över mig. Så det fanns tid att verkligen fundera över den här glassen. Och kom på att det är som pepparkaksdeg i, att det är det som gör det. Genialt. Att det är lite här och där, inte kanel liksom i hela.



Och sommaren släpper inte taget här.


Så vi bestämde, nu maxar vi dagen. Upp tidigt, fixa kaffe, packa väskan för lite olika alternativ.



















Det här tankar jag upp mig på.






















Kan inte släppa Cape Cod (har lite mer bilder som jag vill visa) men samtidigt glad att det finns mycket fint och nytt att upptäcka närmare oss också.

Som the Fish Farm, i Amagansett.




















Och efter en hel dag på stranden, solkysst, varm. Då smakade ett glas kallt vin på c/o The Maidstone finfint.





















Och att avsluta på ett mycket speciellt ställe? Längst ut, i Montauk. Prima.



















Tacksam för sådana här dagar.
















Önskar er en fin början på veckan! Jag längtar just nu efter hallon med vispgrädde som det blir ikväll xoxo




40 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ååååhh! Ni har ju sommar hela augusti och en bra bit in i september. Underbart! Att höststormarna redan har kommit till Sverige ser jag inte med blida ögon på ...

Nettan sa...

Som alltid Lotta gör dina bilder att jag blir mållös. Så vackra och underbara. Så härligt att njuta av livet som du gör, det är viktigt och riktigt!
Ha en skön vecka
Kram
Nettan

Arja sa...

Halloj!
Ben & Jerrys är farligt god, favoriten är Cookie Dough. Får hålla utkik efter den du åt, älskar pepparkaksdeg :O)
Återigen helt underbara bilder, här har vi tyvärr ett lågtryck med regn & rusk. Kan åxå va mysigt när man är innomhus ;O)
Ha d gott Kram Arja

Channal sa...

Cape Cod är ett paradis... älskar dina bilder! Den blå snäckan... solnegången... ja, allt!

Känner värmen och har solen i ögonen!

KRAMAR!! Anna

Casa of Mia sa...

Åh så vackert! Önskar dig en fin vecka! Kram

kavallinskan sa...

Ben & Jerry´s är ju bara så gott! Underbara bilder som vanligt, så fin den med snäckan!
Kramar viktoria

Suz sa...

Det låter definitivt som en glass jag borde prova:)

Åh, underbara bilder. Härliga turer ni gör! Så skönt att få njuta lite extra av sommaren.

Här har vi tyvärr haft regn idag, men mysa i soffan i uterummet och höra regnet smattra mot taket är inte dumt det heller;) Och sen ta en långt bad när mörkret sänker sig.

Ha en fin start på veckan!
Kramar
Suz

Helenas enkla vardag sa...

Tänk att du alltid får allt att vara så himla vackert och ni gör så mycket härliga utflykter hela tiden. Vilken lycka att alltid få se så mycket fint IRL
Ha en bra vecka! Kram Helena

mitt liv som jag sa...

Jag har faktiskt aldrig ätit Ben & Jerry men grabben älskar den glassen, men jag vill hellre ha godis :).

Ja som vanligt så verkligen njuter jag av dina bilder. Ni verkar ha haft en toppendag, underbart!

Önskar dig en bra vecka! Kram Jennifer

Äventyret framtiden sa...

Mmmmmmm.....njutbart i kvadrat, nej i kubik. Som alltid. Jag får nästan knottror på armarna av allt det vackra, sinnliga
Du tankar inte bara dig själv, du tankar också mig, ger inspiration
Tack Lotta!

Karinkram

Elin sa...

Alltså dina utflykter... Jag får aldrig nog! jag vet att jag redan har tackat dig hundra gånger, men tack än en gång för att du tar mig med!

Varm söndagskram
Elin

Bokcaféet i byn sa...

Underbart Lotta! Vilka sommardagar ni har och vilka ställen att besöka! Du är en mästare på att ta vara på allt det fina hos er och verkligen njuta av det!
Här myser vi ikväll med engelska inrednings- och trädgårdstidningar. Tända ljus till och tea + en choklad bit.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Anna

@my casa sa...

Ljuvligt & vilka sommarbilder. Här börjar hösten smyga sig på...
Hallon & grädde...det hade jag inte tackat nej till:)

Kram Åsa

Carina sa...

Bitar av pepparkaksdeg. Den glassen bara måste jag prova :).

Förstår att du tankar energi. Herre jösses vad dina bilder utstrålar just energi! Vidunderligt vackert! Fantastiska färger! Makalöst magiskt! Ser fram emot fler bilder.

Hoppas du får många sådana dagar!
KRAM Carina

Hemma på Sjuan sa...

Här blev det tyvärr höst snabbt! Men vi kan fortfarande hoppas på några soliga dagar till... Tack för att du visar lite mer sommarbilder. Här hade jag samma längtan, hallon med vispad grädde blev det ikväll ;) kram Suss

Välkommen Hem! sa...

Ben & Jerry´s är favoriter här hemma! De som uppfann den borde få Novelpriset, finns nog ingen godare glass! ;-)
Härliga, soldränkta bilder. Precis vad jag behöver nu när hösten känns lite i luften.
KRAM fina Lotta, fortsätt o njut!
Judita

Annika sa...

LOTTA!!!
Fina bilder.
Gärna gärna mer Cape Cod!!
Jag vill också åka till The Hamptons. DET får bli av ngn ggn.
Kan inte heller släppa Cape Cod i tanken.
Loved that place.

Nej, har inte smakat den glassen. TACK för tipset. Den ska jag köpa. Brukar tycka att man drar till med så mkt kanel här då man gör ngt, men jag ska absolut testa den glassen.
MMMMM!!!!

Kramar till dig, min fina!!!

tinajo sa...

SÅ härliga bilder, blir glad av dem! :-)

Maria - Wikers Liv sa...

UUUUUUUUUUUNDERBAAAAAAAART!!!!!
Tack fina du för att du delar med dig av ditt liv i så fantastiska bilder!
Kram /Maria

Lena - gott för själen sa...

Jag har en last. Det är pepparkaksdeg. Den där glassen måste jag testa. Ben & Jerry's är ju så galet god.

Och dina bilder från dina road trips är sååå härliga. Hoppas så att vi kommer iväg dit. Verkligen simple happiness!

Kram Lena

Ninelin - we remember moments sa...

Tacksam är ordet dina bilder förmedlar. . . :-)
Önskar dig en fin vecka.
Håller mig undan glassen, trots att den är väldigt god. kram Nina

Villa Frejas bokblogg sa...

Den glassen låter ju jättegod. Speciellt som jag fick julkänslor så smått igår. Kram.

Desiree sa...

Vilken underbar beach weekend ni haft. Det är just sådant här som förgyller sommaren och som man kan bära med sig på kalla mörka vinterdagar när man längtar efter sol och värme. Vill gärna sätta mig på denna porch i ljuset av stearinljusen. Det såg så inbjudande ut.
Kramar!

Jenny sa...

Åh vilken underbar helg! och den där glassen, neeej? MÅSTE prova. Älskar B&J men huir många smaker jag än smakar vill jag ändå alltid ha cookie dough till slut. Får se om denna slår den... :) Jag väntar fortfarande på B&J i laktosfri form, det vore himmelriket! :) KRAM och ha en fin vecka!

Vision By Mila sa...

I love Ben & Jerry's, fudge brownie is my fave! Yum!

Katta sa...

Öh, vad jag älskar tygerna!! Vill ha, ha.. Fina bilder återigen.

Martina sa...

Men lägg av, hur mycket finare kan det bli?!
Cape Cod, Long Island, Hamptons är ställen som har klättrat väldigt högt pa min "vill-se" lista!
Kramar

mammaxtre sa...

Det finns mycket att vara tacksam för. Härligt!

Älskar dina/era helger!

Kramkram

Coolaannna sa...

NÄR ska vi äta Ben & Jerry Pepparkaksglasen då????

Hihihi med lite champagne till!

Älskar dina bilder och den där längtan man får när man har tittat på dem!

Kramar i massor Anna

Queen of Kammebornia sa...

Men åh, så ljuvligt Lotta!

Sabina sa...

Fantastiska bilder! Ett ställe som jag skulle ge nästan vad som helst för att få bo på! Lucky you! :)

kram Sabina

Home2tiny sa...

Helt ljuvliga bilder som visar att sommaren visst hänger kvar. Så mycket att vara glad o tacksam för till exempel att jag hittat dig vännen i blogglandia. Kramisar Tina

Anette Ryan sa...

Hej på andra sidan Atlanten eller möjligen Stilla havet, beroende på hur man ser på det!
Tack för vykortet, ja alltså den första bilden kändes som ett vykort så jag låtsas att det kom ett kort till mig idag. En sådan dag där det behövs. Allt är så enormt blött och vi har fått en flod utanför vår tomt på andra sidan staketet. Tack och lov så rinner den där ochinte in till oss. Som det regnat och fortfarande gör. Helt vansinnigt mycket. Dessutom är ungarna fortfarande hängiga, ja iallafall stundtals men det gå definitivt åt rätt håll. Nu märks det för de är irriterade på varandra och det är bråk ofta. Nu behöver de gå till skolan genast!! Ja du vet hur det blir när de varit instängda tillsammans för länge.
Då är det skönt att sätta på TV:n där de nu ligger och tittar och det är tyst och lungt en stund och jag sitter här och njuter med en kopp kaffe. Kanske kommer solen i morgon? Tills dess ha det så himla gott vännen.
Kram Anette

Berså sa...

Åh vad jag älskar dina bilder !! Det är så mycket känsla i dem...och så dina ord till såklart!!
Och kan du inte skicka över en förpackning Cinnamon Bun ??? Låter livsfarligt ju!!!:)
Kramar från ön
/ Maria

meandmike sa...

Älskar dina bilder Lotta! Älskar. Kram Victoria

Anonym sa...

Alltså dina bilder! Jag tappar andan varje gång jag tittar in här. Är så tacksam att vi får följa i dina fotspår på alla härliga roadtrips och andra äventyr du är ute på.
Du är grym och en fin människa hela vägen inifrån och ut!
Kram Pia

Snäckskalsdalen. sa...

Och där fick jag mig en riktigt härlig dos av amerikansk östkust - tycker jag mycket om! Härliga bilder och fin inspiration! Makalöst vackra bilder!
Agneta kram

My everyday life sa...

Hej :) Vad har du för kamera? Dina bilder är så oerhört klara och fina. Underbara bilder.

Ha en fin fin dag! Kram Nina

Nilla Q sa...

Hej Lotta!

Jag har inte haft tid att blogga så mycket på sista tiden, men nu när jag tittar in här känner jag hur mycket jag har saknat dina underbara bilder och inlägg! Älskar den första bilden!!!
Tack för den härliga känslan och positiva energin jag får här hos dig!

kram Pernilla

Hemma på Ekbacken sa...

Vilken dag du haft. Helt underbar, och visst är det härligt när dom dagarna kommer.
Kram Linda