torsdag 22 augusti 2013

SUGAR & PEANUTS










Det är inte höstigt ännu, men jag såg en bild och blev alldeles sprallig. Jag blir ju det på hösten.
Vill dyka in i löv, ha pumpor, dricka äppelcider, äta äppeldonuts, sitta med rutig filt i mina adirondacks.
Och en grön tröja vill jag ha. Och en grå. I kashmir. Till jeans. En duffel till.
Ljus.
Äpplen i skål.
Se film.
Dricka te ute.
Ta fram mina gamla Murlberryväska som jag inte använt på hur länge som helst.
Åka till Boston och gå till biblioteket, det som var med i filmen Love Story.
Äta glass på Harvard Square.

Gå på The Metropolitan och dricka café au lait efteråt.


















Jag fick frågan om jag kunde visa lite bilder från Harvard Square. Javisst, sa jag. Men ser nu att det inte alls blev många, sprang mest i regn ut och in. Men visst kändes the Boston love, iallafall.




Och nästa dag vaknade vi till det här.



















Jag som aldrig hade satt min fot på Cape Cod tidigare, är nu helt betuttad. Förälskad.


Vilken lycka att få vara här, igen.






















Det är något speciellt med det här stället. Ljuset, luften, den orörda naturen, det vilda. Tång, den fina sanden, känslan. Känna sig solkysst, omfamnad. Smak av sött och salt.





















Och sånt här, potatisäckar. Nät. Små charmiga affärer.



















Just nu har jag hela huset för mig själv. Då kokar jag makaroner med smör, skruvar upp musiken, tar ett glas rött. Drömmer mig tillbaka.


Ha en underbar helg sweeties xoxo
















40 kommentarer:

Carina sa...

Jag älskar oxå hösten och vill liksom dig sitta och kura i varma tröjor :). MEN när jag ser dina ljuvliga bilder från Cape Code vill jag ha sommar ett tag till. Du är grym på att förmedla känsla genom dina ord och fantastiska bilder Lotta!

Njut av att ha huset för dig själv och ha en härlig helg!

Varm kram, Carina

Channal sa...

Jag har planerat en roadtrip från Cape Cod, Long Island och ner till OBX! Blir helt till mig av iver! Vill åka NU!!

❤-TACK för allt du delar med dig och tom smörig pasta o ett glas rödvin. Så G.O.T.T!

Så vi får önska platser... Bond no.9 Nono N.Y.C! Häftig butik med läckra parfymer!

Ha en fin dag Lotta! KRAMAR!! Anna

Casa of Mia sa...

Känner själv den där känslan - jag älskar hösten! Men dina sommarbilder är underbara, vill gärna åka dit en gång, min mamma bodde där i 1 år när hon var 18 år! Längesedan! Kram

Mittgodastefinaste sa...

Med din beskrivning av hösten så får den gärna komma!

Bara liiite till sommar först! Ska gå och ta ett morgondopp nu! Jag lär vakna iallafall!

Kram Jenny

Äventyret framtiden sa...

Jag är också bekant med den där speciella höstkänslan som ger en vingar. Vingar får jag alltid av dina bilder Lotta, oberoende av årstid. Och Cape Cod!! Wow!
Potatissäckarna, så härligt

Kram
Karin

Lena - gott för själen sa...

Alltså, jag fattar inte. Till och med dina bilder på spöregn är vackra! Och jag verkligen hör regnet. Hur bär du dig åt?!

Cape cod ser fantastiskt ut. Förstår att du är förälskad.

Kram Lena

dianasdrömmar sa...

Åhh, Lotta så vackert.Måste bara åka dit stor kram och trevlig helg Diana

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jamen, preciiis sådana där saker vill ju jag också göra.... Tid och plats? :)

Kraam
Petronella

Hanna Lans sa...

Sitter här och blir lite gråtfärdig över alla vackra platser jag inte kommer besöka igen. Ser ut genom kontorsfönstret och ser visserligen sol, men annars finns där bara betong och tegel och asfalt. Kram från fröken fredagsdyster.

Ninelin sa...

Hade tänkt skicka mina yngsta barn till Kingsley Pines i somras, precis som jag gjorde med äldsta barnet. Nu blev det inte så, men med förhoppning till nästa sommarlov. . .
Fantastiska bilder som vanligt, Lotta. kram Nina

Sahra sa...

Åh. Älskar bilden med stolen. Vill ha. Den bilden åxå. Du borde göra en maffig coffee-table bok med dina bilder. Kram

Emschen sa...

Underbara bilder!

Jag älskar hösten för det är mitt "nyår". Det är då jag avger "nyårslöfte", det är då jag börjar planera hur året ska se ut fram tills nästa sommar.
Att krypa ihop med penna, papper och en god kopp te, gärna med en filt om mig och planera det som komma ska. Jag gillar det!

Vet du, jag letar också efter en grå tröja/kofta att ha till mina jeans. :)

Jag har aldrig varit en USA-tjej, jag är en UK-tjej, men dina bilder får mig att vilja åka till USA. Underbara bilder som förmedlar.

Kram

Jenny sa...

Vet du? Jag tror hösten är mer mysig i USA. Speciellt där du bor, där jag kan tänka mig att det är SÅ vackert. Ni har ju Halloween och Thanksgiving (även om det kanske rent av räknas till vintern?) och jag kan tänka mig att de sakerna gör det så mycket mer mysigare. Jag var i NYC i november ett år och det var ju så härligt! Som sen september i Svea..

Vilka härliga bilder. Kontraster på besök! Underbart!

Och makaroner med smör och vin (och hög musik), helt min kopp te!

Ha en fin helg fina! Kram

Fourmum sa...

Underbart vackra bilder! Behöver bara övertala maken om hur underbart det skulle vara att åka till NYC, Boston, Cape Cod, Connecticut, New York state och OBX ;)Ha en underbar helg! Kram

Villa Ell sa...

Jag älskar hösten! Förstår att det kan vara sommar ett tag till med dina härliga bilder...

Trevlig helg

Kram Sandra

Annika sa...

Jag gillar också hösten.
Är nog redo nu, men först ska jag hem en smula.
Ja, Cape Cod ja...
Snacka om kärlkek!!!
Vilket ställe!!
Kramar!

Carin sa...

Och jag är en sådan som drabbas av en lätt depp när jag inser att sommaren sjunger på sista versen... Men med dina ord och bilder så känns det helt plötsligt inte så farlig... ;) Och dom där sista bilderna... Jag tror jag smäller av, så härliga!!! :D

Ha en underbar helg finaste Lotta!
Kram Carin

mitt liv som jag sa...

Hösten är underbar! Jag gillar verkligen att få klä på mig lite tjocka kläder igen :-). Och att få mysa med te och tända ljus och inte känna "pressen" att man måste ut och ta vara på det fina vädret och hitta på en massa saker. Och som du skriver om hösten, det låter så mysigt!

Och dina bilder, jag vill dit!!!
Jag önskar dig en riktigt bra helg! Kram Jennifer

Bokcaféet i byn sa...

Underbara foton Lotta! Jag ser också fram emot höst men njuter av sommaren som dröjer sig kvar. 22 grader är idag, tog med mig pojkarna ner till Smygehamn och åt glass och köpte med oss färska räkor från Smögen som vi kalasade på med goda grannar på kvällen.
Cape Code- så vackert! Min pappas ena farbror bodde där med sin amerikanska fru. Mina föräldrar besökte dem medan han levde och älskade platsen! Dit vill jag också fara en dag!
Njut helgen fina du!
Stor kram Anna

Hanna sa...

Hösten har sin charm med. Vackra bilder.

Life´s Silverlining and I sa...

Haha makaroner och smör och ett glas rött:)
ser helt underbart ut! Skulle du inte kunna sätta ihop en fin guide vad man skall åka till för platser om man åker över till Usa, ? enligt dig. Kramar Nilla

mammaxtre sa...

Tack snälla du! Nu ser jag fram emot hösten :-)

Kramkram

Anna Margareta sa...

Om jag sätter mig på planet imorrn bitti så är jag hos dig framåt kvällen. Då kan jag käka din superpasta och dricka rödvin med dig! Bra eller hur:) Åh vad jag älskar din blogg! Dina bilder är så fantastiska.

felicia "efji" johansson sa...

härliga bilder

AK. Keramik Form-Design sa...

Im in LOVE......in Cape Cod
Havet, lukten av solkysst hud, luften av sommaren blir snart ett minne blott, men dina bilder kan man hoppa tillbaka i och drömma sig bort när det blir FÖR ruggigt i höst.
Önskar dig en underbar helg.
Kram
Annelie

Bara Sara sa...

Ja hösten är väldigt mysig speciellt början av den då man bara kan bada i alla vackra färger som finns överallt! Pasta och rödvin, gott!!! Kram Sara

Carina sa...

Åhh Tack Nu känns det helt ok me höst

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Tack Lotta för dina fina ord!
Och vad tusan, nu vill jag inte bara BO där du bor, nu vill jag ha din höst med haha!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig miljö.
Jag gillar också hösten, fast inte övergången. Jag har lite svårt att vänja mig vid den råa kylan och de mörka morgnarna.
Kram.

Jennie Bergius sa...

Underbara foton! Älskar både sommar och höst, tyckte nog särskilt mycket om de där höstigare fotona. Regn och fint. Men det är nog för att jag börjat längta efter det :) Tack för de fina orden hos mig! Ha en underbar lördag <3 Jennie

Desiree sa...

Du har en fantastisk och vacker natur i dina trakter. Cape Cod ser så himla vackert ut. Förstår att Annika liksom du båda har förälskat er i den platsen. Jag hoppas jag får komma dit någon dag.
Jag är ändå glad att det är lite sommar kvar och att augusti liksom resten av sommaren varit fin i år. Men lite höstmys och längtan börjar krypa fram bakom hörnet. Ha en underbar helg Lotta. Gillade de olika potatissäckarna de hängt upp, fina!

Home2tiny sa...

Jag som vill hålla kvar sommarkänslan ett litet tag till, älskar dina bilder, men visst din text om hösten får mig trots allt att längta liiite efter tända ljus, sprakande brasa o rykande het soppa serverat till ett mustigt rödvin. Kramisar Tina

Min plats i solen sa...

Jag tycker om att uppleva ditt USA genom din lins och dina ord Lottis. Ljuvsnjuteri på hög nivå. Och tänk så mycket gott som väntar runt hörnet. I hösten. Den färgsprakande.

Här har vi strålande solsken och 24 grader varmt idag. Sommaren lever än i Skåne men hösten går sig påmind och snart kommer jag öppna upp famnen och välkomna allt det härliga som är höst för mig.

Ta hand om dig vännen!♥

Kram Lotta

Hemma på Sjuan sa...

Jag längtar också till riktiga hösten! Mysigt att krypa in nu o tänd en massa ljus. Älskar höstkläderna men de får vänta lite för nu blir det en massa ny inredning här hemma ;)
Men sommaren är en härlig tid och så fina bilder du visar, kram vännen

Välkommen Hem! sa...

Vilken lyckans ost du måste vara! Jag skulle nog nypa mig i armen flera gånger i veckan om jag vore dej, så den skulle vara helt blå jämt, hihi. För fy bubblan så vackert det ser ut. Cape Cod. A paradise! Tack för att du väcker reslusten i mig, du sköna böna!
Hugs & kisses till dig vännen!
Judita

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk att potatissäckar kan vara så vackra!
Agnetakram

åse sa...

Men åh så härligt, tack för att jag fick följa med. Kram

Suz sa...

Du kan till och med få hösten att låta underbar och jag är säker på att det kommer fortsätta komma härligt vackra bilder på din höst:)

Men än så länge njuter vi att sommaren, oavsett väder. Visst känns det att det är förändring på gång, men det är också härligt.

Hoppas din helg har varit fantastisk och att du får en fin start på kommande vecka!
Kramar
Suz

Madame Edith sa...

Men åh så många fina biler i en lång följd. Inspirerande :)

Kram Madame Edith

Bodil sa...

Underbara bilder, du tar helt fantastiska bilder.
Visst är det härligt att vara vid stranden och havet. Det är så helande för själen. Önskar att vi bodde närmare, tur att vi har vå damm.
Vad gott med makaroner, smör och ett glas rött. Jäg änskar att de hade snabb makaroner men, men...
Ha en skön söndag.
Kram Bodil.