torsdag 17 mars 2011

Efter frissan



Det blev en märklig dag. Den började bra med att jag stannade och tog mitt morgonkaffe vid lilla stranden, innan jag susade vidare till arbetet. Någon promenerade med sin hund och tjoade glatt när jag gick ner mot strandkanten "I LOVE YOUR OUTFIT". Jag lovar, det var inget märkvärdigt alls jag hade på mig, men en glad kommentar sitter alltid bra.




Sedan gick det i ett på jobbet och när jag väl kom till frissan, var det så dax för det jag längtat efter hela dagen. När allt var klart hamnade jag i, låt oss kalla det, en diskussion med kassörskan. Vi var inte överens om jag kvalificerade mig som ny eller gammal kund, huruvuda jag skullle få 25% eller 10 % rabatt. Det där tog ett tag. Vi enades om 15% och att jag var nygammal kund.



Nu är det så skönt att ha mjukisbrallor på sig och min ingånga fleecetröja. Det är nog mitt bästa plagg. Och håret...ja, det blev väl precis som min rabatt. Något mittimellan. Mina brillor gick sönder så jag fick köra hem med solglasögonen på.


4 kommentarer:

Helena sa...

Hej Snygging! Det blev riktigt snyggt! Vårfräsch, det känns väl skönt!
Jag ska köra frissan på fredag om en vecka.

Njut av att det är fredag och så hörs vi i helgen !
Puss och kram/Helena

Charlie sa ... sa...

Puss o kram!!

gabriella sa...

fräscht!!

Charlie sa ... sa...

Tack sötnos <3