söndag 30 december 2012

GULD & GLITTER







Vi har börjat fira. Det har blivit en nyårshelg helt enkelt. Jag har tankat upp mig på italienska delikatesser och pasta inne på Manhattan, gott kaffe, franska bakverk, cannolis från Sicilien, nyfångade ostron från Maine, blåbär som vi plockade i somras.



Jag vill att 2013 ska handla mycket om mat. Mat som är lagad med omsorg, bra råvaror och kärlek.












Kärlek är också att få ett paket från Gotland. Med kolor från Pärlans i Stockholm och lyx till badet från Wien. Så underbart härligt. Tack Maria. Min dröm är att få komma till Marias butik i Bersån. Kanske händer det 2013, att jag knackar på dörren. Jag lägger det till listan iallafall.















Ni känner ju mig. Varför inte är min melodi. Tänka lite yvigt, våga testa, göra annorlunda, göra om. Ta fram finglasen på en tisdag. Ha mer dates med härliga personer som jag tycker om. Äta mer pannkakor. Plocka jordgubbar. Bada. Gå barfota i gräset. Planera en resa med mina älsklingar.



Guldkant och glitter i vardagen.












Och så fler långa luncher på kvarterskrogar. Upp på fler tak, se saker och ting från en annan vinkel.














Kan som vanligt inte förstå att ett år redan gått. Har hunnit tänka tusen tankar. Mitt nyår är ju på hösten, det är då jag handlar nya block, pennor, piffar upp garderoben.



Men en sak är säkert. Ni har förgyllt mitt år så otroligt mycket. Jag önskar jag kunde krama om er på riktigt, allihopa. Tack för ett underbart bloggår.

Önskar er allt gott för 2013!


54 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina gåvor du fått! Och vilka fantastiska bilder! Jag förstår att hela ny glittrar och sprakar nu inför nyår! Måste vara häftigt att fira nyår hos dig! Ja visst går ett år snabbt och snabbare och snabbare för varje år! Önskar dig en super härlig nyår!
Ett riktigt Gott Nytt År till dig och tack för allt du delar med dig av till oss! Du är helt magisk Lotta!
Kram kram Helena

Äventyret framtiden sa...

Vi behöver dig Lotta!
Med alla dina ljuvligheter uppträdda som på band, bara att njuta av fullt ut. Kakorna ser goda ut, ser nyåriga ut.
Önskar dig allt härligt glitter inför det nya året!
Gott Nytt År 2013!
Tack för ett fint år här på din blogg

Nyårskram
Karin

mitt liv som jag sa...

Åh, tack fina Lotta för din fantastiska blogg!
Det är alltid lika roligt att kika in här hos dig och få njuta det fina du skriver och dina underbara bilder.

Och jag önskar att jag 2013 ska våga vara lite ner som du och tänka "varför inte", och ibland kanske inte tänka så förbaskat mycket utan bara följa hjärtat.

Än en gång tack för att du inspirerar så. Önskar dig ett Gott Nytt År! Hoppas ditt 2013 blir precis så som du önskar! Kram Jennifer

Carin sa...

Jaa, Lotta!!! Tänk om jag kunde få krama om dig på "riktigt" !!!

Packar jag väskan till NY, så kan du lita på att jag hör av mig! Hoppas du gör lika så om du skulle mellanlanda på västkusten, för dig står dörren i Finabo alltid öppen!

Tack för allt vad du bjudit på, under det gångna året! Så många stunder du låtit oss koppla av och drömma oss bort bland dina underbara bilder!

Önskar dig och de dina ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

Kraaam Carin

Nettan sa...

Fina Lotta!
Din blogg och dina bilder gör mig lycklig varje gång jag surfar in och ser att du har skrivit och fotat nytt! Underbar läsning och underbara bilder! Så glad jag hittade hit en gång för längesedan! Tack för det gångna året, njut av de sista glittrande timmarna av 2012 och låt 2013 bli magiskt, fyllt av spännande upplevelser, nya utmaningar och guldkant på vardagen! Kommer du till Skåne vet du var du hittar mig!

Kramar
Nettan

Bokcaféet i byn sa...

Bästa Lotta,
Tack för all värme, glädje, inspiration och vackra foton och texter du skänkt mig och övriga i bloggvärlden under året!
Du inspirerar och du bjuder på mkt godhet och medmänsklighet!
Jag önskar dig och din familj ett fantastiskt 2013!
Stor kram Anna
Ps. Ditt motto med ännu mera god och vällagad mat för 2013 instämmer jag i!

Sahra sa...

Jag är så glad att du blev en del av mitt 2012. Love to u. Kram

a piece of happiness sa...

Och du förgyller mitt!!
2013 kanske är året man får träffa dig IRL :-)

Stor kram LiseLotte

Annlin:s sa...

Gott Nytt År!!
Kram
Annlin:s

House number 11 sa...

Guldkant och glitter är vad jag skulle vilja ge dig i massor, det är det jag känner och får då jag är här hos dig! Och kramar...kramar vill jag också ge dig!
Gott Nytt År fina Lotta!
Kram Jenny

Postadress Torslanda sa...

Tack fina du för det här bloggåret. Du förgyller med din blogg, de här bilderna förmedlade precis känslan av Nyårshelg, så som jag älskar den. Gott slut och en riktigt fin start på 2013 önskar jag dig. Kram

Ewa`s Galleri sa...

'Du ör fantastisk lotta och med den inställningen kommer du att få ett underbart 2013
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig
Kram Ewa

Helens Universum sa...

Härliga gåvor och foton!Imorgon ska vi äta brunch, med just pannkakor àlà min kanadensiske man med lönnsirap! Härligt med god mat tillsammans med sina nära, precis som du skriver. Tack för alla fina bilder och din inspirerande blogg!
Ett riktigt gott nytt år till dig också!
Kram Helen

Carina sa...

Fina Lotta! Jag hoppas du förstår vilken glädje och värme du skänker genom dina ord och bilder! Du lämnar guld och glitter i vardagen (& alla andra dagar förstås).

Förtrollas än en gång av dina bilder. Ljuvligt är ordet!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Stor kram Carina

Life´s Silverlining and I sa...

Tack Lotta för all fantastisk inspiration, vackra bilder och din värme som du ger här på bloggen! mat med kvalité är något för mig också 2013. mer glitter och vardagslyx likaså:) ser fram emot att följa dig 2013 . varm kram Nilla

Channal sa...

Vill tacka dig för dina underbara bilder och texter! Älskar din blogg! Önskar Dig ett Gott Nytt År!
Stor varm KRAM!! Anna

eastcoastmom sa...

Gulliga du, vi har bara stannat kvar här i CT nu när vi är på besök, känns faktiskt helt OK att inte besöka NYC. Men att få en glimt via dig är priceless! Tack för bilderna!
Kramar från grannstan!

Tankevågor sa...

Mums med kolor från Pärlan! :-)

Åh Lotta om du bara visste vad det är mycket som vi tycker lika om du och jag.
Varmt tack för det här bloggåret och allt du har delat med dig av underbara bilder och text här! Jag har njutit av allt ska du veta.
Önskar dig och dina nära och kära ett riktigt Gott Nytt År!

Kramar i massor.

Välkommen Hem! sa...

Åh, jag är så glad att våra vägar har korsats på detta vis och kanske, kanske får de tillfälle att korsas IRL 2013- vem vet?
Jag önskar dig ett underbart Gott Nytt År!
Kramar, Judita

Hemma på Sjuan sa...

Vilka bilder! Så mycket gott! Och glitter, love it.
Tack för en underbar blogg!
Vill önska dig ett Gott Nytt År! Kram Suss

CreandoPhoto sa...

Och du, kära vän på andra sidan stora havet, har verkligen förgyllt mitt år! Jag ser fram emot ett 2013 tillsammans :)

Kram och Gott Nytt År!

Två Trappor sa...

Jag sitter här och glittrar i ögonen.. glittrar av glädjetårar över att du finaste Lotta finns därborta någonstans, men ändå så nära!

Du berikar mitt (och såå många andras) liv på ett helt fantastiskt sätt.. jag kan inte nog uttrycka hur mycket jag gläds åt det!

Önskar dig och de dina ett underbart, glittrande, kärleksfullt och GOTT Nytt År, och än en gång tack av hela mitt hjärta för allt fantastiskt du gett oss under 2012!

Lots of Love <3 <3
Madeleine

Anne-Marie sa...

Guld och Glitter-Lotta. :) Du kan verkligen sprida mycket fint här på bloggen. Och inspirera. Ser fram emot nästa år här på din blogg - och mat lagad med kärlek låter perfekt. Gott Nytt År Lotta! Stor kram!

Bodil sa...

Vackra bilder och fina ord.
Jag önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Bodil.

Bara Sara sa...

Åh tack skälv jag är så glad att du bloggar och fotar och delar med dig av det fina du ser! Önskar dig ett gott nytt 2013!!! Kram Sara

dianasdrömmar sa...

Gott nytt år fina Lotta.Åhh, vilka underbara bilder ser fram emot 2013 massor av kramar Diana

Martina sa...

Ni ser ut att fa ett fantastiskt nyar!
Och som vanligt sa köper jag dina bilder och en NY-resa pa samma gang! Sa fina!
Kan NY nagonsin se trakigt ut?!
Tacksam för att vi stötte pa varandra under 2012! Vi fortsätter väl även under 2013?!
Önskar dig ett riktigt gott nytt ar!
Stora kramar

Unknown sa...

guld & glitter till dig lotta!
du VET att jag älskar din blogg, dina bilder och ditt sätt att förmedla! massvis!
vi "ses" nästa år!

Lena sa...

Tack för alla vackra bilder och vackra
texter som vi har fått av dig Lotta !
Jag längtar redan till 2013 🎉och alla
dina inlägg.......
Tack för din fina nyårs hälsning &
önskar dig & din familj Gott Nytt År!
Kram
Lena
( jag har själv vart lite dålig med bloggande
men ska ta i det efter nyåret)

Anette Ryan sa...

Tack goa Lotta för att du finns. Så härligt att hittat dig på andra sidan Atlanten (Stilla Havet kanske?)

Nu har jag bara 3 timmar kvar på 2012 och dem ska jag straxt gå och njuta med gfamiljen. Tog bara en kort paus för att smälta maten ;-)
Gott Nytt År på dig!
Kramar fran Down Under!
Anette

Casa of Mia sa...

Underbart! Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och ser fram emot att följa dig 2013! Kram kram Mia

Jenny sa...

Underbara Lotta! Tusen tack för att vi har fått följa dig under 2012. Underbara foton, läskande mat och dryck, söta anekdoter och fina utflykter. Underbara NYC, fina New England och en och annan titt i älskade Stockholm. Tack för det. För att du förgyller min vardag. Att läsa din blogg är för mig som att ta fram finglasen på en tisdag. Stor kram och gott nytt år!!!

Anna K sa...

Finaste Lotta med bästa bloggen och vackraste bilderna! Kramar i massor till dig och önskar dig ett fantastiskt år, precis som du säger, " varför inte" :-)

Skål och gott nytt år!
Anna

tinajo sa...

Så härliga bilder - och mat är alltid underbart, kan aldrig få nog av god mat! :-)

Gott Nytt År, blir roligt att se vad du hittar på 2013! :-)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Tack för ett härligt blogg år, med vackra bilder o beskrivadnde teks, you do it so well!!

Njut dagarna, Klem Anna

Fourmum sa...

Önskar dig detsamma!! Kram!

Sandra sa...

Tack för dina fina kommentarer Lotta. De värmer som alltid. Vad härligt med en hel helg med nyårsfirande.

Massvis med kramar till dig.
Och Gott Nytt år.
Hoppas att nyårskvällen blir vad du vill att den ska vara och att 2013 blir vad du önskar och planerar för.

Kärlek till dig.

Desiree sa...

Ditt inlägg får mig att le stort :-)
Du förgyller min tillvaro så mycket ska du veta Lotta med alla dina härliga inlägg som inspirerar. Jag är så glad att jag har lärt känna dig och att vi dessutom har fått chansen att träffas flera gånger. Jag önskar dig ett riktigt gott avslut på det gamla året och en glittrig och underbar start på det nya året. Må ditt 2013 var fyllt av just god mat, värme, härliga platser,stunder och vänner och familj.
En stor kram käraste Lotta.

Juliannie sa...

Gott Nytt År till dig med! Du har sannerligen förgyllt mitt bloggår också med dina fantastiska, stämningsfulla bilder, så glad att jag hittade din blogg!
Kram Eva

Annika sa...

Gott Nytt År bästaste Lotta!!
Du är underbar med dina bilder och din text.
Älskar din blogg och ser fram emot många fina inlägg nästa år.
JA!
Jag tycker också att 2013 ska handla om mat!!
Goda vänner och att njuta av det som njutas kan.
Vi är är här NU.
Vilka fina kakor och vackra bilder.
Önskar dig en jättefin kväll.
Jag är förkyld. Inte kul.
Men jag tänket trotsa och festa iallafall :-)
KRAMAR!!!!

Lena - gott for sjalen sa...

Åhh tack själv finaste bästaste Lotta! Är så glad att jag hittat till din underbara blogg! Så kul att få följa med på dina roadtrips och få se världen via din lins. Oslagbart!

Gott slut och gott nytt år. Ses på andra sidan!

Kram Lena

Unknown sa...

Gott Nytt År fina Lotta! Hoppas du får en härlig start på 2013. kram Lina

Beautifulosophy sa...

Jag är besatt av din feelgoodblogg Lotta! tack för allt du har förmedlat detta år, och är också väldigt glad och tacksam att ha dig som läsare:) ses nästa år och hoppas du får en magisk nyårsafton! Kram Caroline

@my casa sa...

GOTT NYTT ÅR till DIG och de DINA:)

Varma nyårskramar Åsa

Berså sa...

Bästa Lotta - stort tack för alla dina härliga bilder och fina kommentarer under året...nu ser vi fram emot ett nytt härligt år! Och vem vet...kanske ses vi i Bersån ? Eller ännu bättre ( för min del då...hi hi..)i NYC !
Gott nytt år !
Nyårskramar från Gotland / Maria

Home2tiny sa...

Gott Nytt År fina Lotta. Ser fram emot att följa dig 2013. Få se dina härliga bilder o få uppleva ditt USA genom din lins, ett äventyr som är alltid lika spännande. Dina texter som berör o värmer är som en magisk bok man aldrig vill lägga från sig. Önskar dig en härlig nyårskväll, så ses vi 2013. Kramisar Tina

Queen of Kammebornia sa...

Tack Lotta! Jag är så glad i dig! Många varma kramar och jag hoppas din nyårsafton blir strålande och att det nya året blir precis som du vill!

Taina sa...

Gott Nytt År Lotta! Vi fick inte till träffen i höst, men vi har ju ett helt nytt år framför oss som vi själva bestämmer hur vi vill leva och fira, eller hur?

Gott Nytt År och stora kramar från mig till dig ;)

Titta in hos Thess sa...

Vilka underbart härliga bilder !!!!
Så klart att man ska ha riktigt mycke guldkant i sin vardag,det vore väll för tråkigt annars :)))
Hoppas att du får en riktigt fin nyårshelg .

Kram Thess

Mia sa...

Tack själv Lotta och tack för ett år med sköna bilder! Må nästa år bli ett till! Kram!

Mammaxtre sa...

Älskade vän. Så fint du skriver. Tänker att dina ord är lite som religion. Ord att tro på och leva efter. Jag ska göra mitt bästa💓 Gott nytt år!

Suz sa...

Åh Lotta, vad dina inlägg ger mig glädje, energi och värme!
Underbara bilder och din text som sprider sån härlig känsla för 2013. Förhoppningar, inspiration och förväntan. God mat är livet. Att göra oväntade och oplanerade saker ger go' energi.
Önskar att jag kunde tagit en långlunch med dig, spontant och glatt:)

Ett riktigt Gott Nytt År och en god fortsättning på 2013!

Många kramar
Suz

Elin sa...

Tack Lotta för 2012, för all inspiration du delar med dig av! Din blogg är som en stor karamellpåse som jag bara älskar att dyka ner i. Här finns alla mina favoritgodisar blandade med lyxiga praliner och söta små karameller jag tidigare inte provat. Precis som jag vill ha det!

Jag är säker på att ditt 2013 kommer att bli alldeles fantastiskt, för du är bara bäst på att fånga dagen. Jag önskar dig och familjen en härlig start på året!

Kram Elin

Sofia sa...

Man blir alltid lika glad av att kika in här =) Hoppas du får ett fantastiskt 2013!