onsdag 9 mars 2011

Ändrat beteende & filmer

Jag inser att jag börjar få nya vanor. Jag som parkerade mig framför TV:n förut i tid och otid, guess what - jag gör det nästan aldrig längre. Nix. Jag har kommit på att jag kopplar av mer med datorn. Det bara slog mig att det blivit så här när jag vill ha lite egentid. Nothing comes between me and my computer.




Mamma och jag pratade om filmer i helgen. Hon skulle se The King's Speech och i veckan kommer The Black Swan till deras lilla bio alldelels nära där mina föräldrar bor. Visst är det härligt med bio? Jag har inte tröttnat alls. Bio känns bättre och bättre. Stor duk, popcorn, mörkt. I Sverige trycker jag alltid i mig smågodis. Jag och min vän Anne hade en specialare på 80-talet som vi körde ett tag (Anne, vi borde göra om det igen) som var så här:

1. Double Whopper menu på Burger King
2. Direkt vidare till Diplomat hotel och deras afternoon tea - the fully loaded version
3. Därefter till godisaffären bredvid bion och fylla hela påsen
4. Halvkoma inne i biosalongen
5. Rörande överens att det här skulle vi göra om - pronto

6 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Hej Lotta!
Fin blogg! :)
Jag håller med dig - bio är inte dumt alls! Blev lite peppad nu att gå på bio i helgen, och största möjliga popcornmeny till det! :)
Kram Anna-Maria

Annika sa...

Nämen gud vad ni åt :-)
Härligt.
VISST är film bäst på bio. Alltid.
Gitt smågodis du visar, pust...
Gillar din datorhörna. Massor!!!!
KRAM!!!

Charlie sa ... sa...

Anna-Maria: hej och kul att du tittar in här! Jag blir glad! Ja, those were the days när man åt totalt aningslöst och utan en tanke på GI, LCHF, VV eller allt vad det nu är. Det frossades hejdlöst bland mig och mina kompisar mellan varven. Popcorn är ganska snällt så det funkar fortfarande. Och bio är definitivt fortfarande på min lista. Kram!

Charlie sa ... sa...

Annika: ja, nu ser du var jag sitter! Det är DÄR det händer, haha. Jag saknar inte dessa svulstiga matorgier men det var kul och ner gick det ju! Inte en tanke på low carb. Kram!!

Anonym sa...

Haha. Ja, det var tider det. Idag skulle jag lägga på mig ett kilo bara av att fundera på konceptet! Jag minns även perioden när vi nöjde oss med att gå in i godisaffären och dra in aromerna. Så kan jag göra idag med, i bästa lowcarb-anda...:)Kram Anne

Charlie sa ... sa...

Anne, hej!! Gud vad mysigt det var ändå, eller hur? Inte en tanke på kolhydrater. Those were the days. Bekymmersfritt :)

Kramar!