måndag 31 oktober 2011

November




Nu är det nästan bäst att vara i New York. Gillar när löven virvlar runt benen, när det är extra skönt att slinka in på en krog och äta något sanslöst gott, eller stanna på Bergdorf Goodman för afternoon tea eller ett glas bubbel och titta ut över Central Park






Eller gå i The Village och hitta något fint, se twinkling lights i träden och åka skridskor efter ha suttit länge vid the Boat House






I November ska jag gå på bio, basta, göra granatäppelsmoothie, unna mig en drink eller två och läsa mina böcker som jag hade med mig från Sverige. Och om tre veckor är det Thanksgiving, en helg som jag kommit att tycka mycket om.


Härligt att dela hösten med er!

22 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha jag blir helt kär i NYC när jag ser dina bilder. och så kommer jag liksom på mig själv med att jag ju faktiskt BOR här!!! :-)
När den här "stormen" jag har runt mig är över ska jag gå ut och försöka njuta lite emr av staden igen. :-)
KRAM!

Christina sa...

Gaaaah, sluta ;-) Nu blir jag så sugen på New York igen. Både maken och jag längtar dit, vi har haft otrolig flax de senaste 3 åren, det har alltid varit något jobbevent i NYC vid den här tiden och jag har hängt på, men inte i år... Men jag är så glad att jag kan uppleva New York genom dig istället och tänka tillbaka på allt kul vi upplevt där. Kram!!

Anne-Marie sa...

New York är en helt fantastisk stad. Och att ha så nära som du har - utan att faktiskt bo där - är ju perfekt. Ser mysigt ut så här års. Låter som bra Novemberplaner du har. Kram!

Äventyret framtiden sa...

Och här sitter jag mitt i skogen vid havet och befinner mig samtidigt bland löv och skridskobanor i New York. Visst är Internet härligt när det finns bloggvänner som du!
Granatäppelsmothie låter ljuvligt gott!

Karin ger kram!

mammaxtre sa...

Lyckliga du Lotta som har nära till allt vad städernas stad har att erbjuda. Jag vill, åka dit nu.....

Vilka bra mål med november du har. Kanske ska jag härma dig och sätta upp mål för november för att sedan njuta av för att därefter bocka av :-)

Var på bio igår och såg "En dag". En bra gråtfilm.

Kram

Aratorps Lena sa...

Ja, ja och jaaaa!! Jag är så glad att jag hittat dig i det stora blogghavet för du tar mig med till de finaste platserna jag vet - tusen tack för det Lotta! Och ja. Hösten är en hit. Definitivt.

tinajo sa...

Mysiga bilder - skulle gärna se NY på hösten (och på vintern och sommaren också). När jag var där var det September men kändes som högsommar förstås. :-)

Miss Marie sa...

Underbart! Hösten är verkligen fantastiskt överallt i år, verkar det som! :) Granatäppelsmoothie vill jag gärna ha recept på! :)

Sandra sa...

Åh, vill så hemskt gärna besöka New York. Hade tänkt göra det innan Elsa entrade världen men det hann vi inte ;)

Camilla sa...

Härliga höstbiler! Vilket bra tips att ta ett glas bubbel på Bergdorf Goodman, det ska jag nog göra när vi åker in till NYC för att titta på julskyltning:)
Kram

Desiree sa...

Vilka fina höstbilder från NY. Gillar dina november planer. Thanksgiving är en supermysig helg. Lite svårt att få till den rätta stämningen här men lite Thanksgivning tänke jag nog ändå att vi skulle fira. Basta låter nice, vart gör du det?
Ha en fin dag.
Kram!

Carin sa...

Känner mer och mer hur jag längtar efter att få besöka STADEN!!! Har ju ännu aldrig varit i NY....
Har ju bara varit på Västkusten... ;-)

Ha en härlig höstdag, fina Lotta!

Kram Carin

Casa of Mia sa...

Åh vad jag blir sugen på att åka till New York nu, älskar dina bilder, ha en härlig 1 november kram

Elin sa...

Ååå vad jag vill åka till NY nu! Så himla vackert med höstfärgerna i storstaden, jag vill också gå omkring där och sparka omkring höstlöv!

Dina planer för november låter jättebra. Böcker, bio och ett par drinkar, helt i min smak!

Kram!

Mia sa...

Underbara bilder!!!

Annika sa...

NYC är verkligen en höststad. DET har jag alltid tyckt. Underbarast då närapå!
SÅ NJUUUT!!
Finfina Bilder, som alltid.
Frysa lite i november, fika lite, strosa lite mer, ta ett glas rött...
Å nu längtar jag till NYC!!!
KRAM!!!

Coolaannna sa...

Nu plötsligt kände jag hur ett glas bubbel skulle sitta fint. Efter att i timmar reviderat likabehandlingsplanen på skolan där jag jobbar är det vad jag längtar efter.

Ghaa, varför beställde jag ingen resa detta lovet? Av dina bilder blir jag såå sugen på alla möjliga destinationer.

Det känns som jag kunde smita in i portuppgången och säga att "Här bor jag" för allt känns så "hemma".

Vilken berikande miljö du vistas i fast det är säkert så att man blir lite hemmablind. Så nu ska jag snart packa ihop och ge mig ut på smultronjakt!!

Kram fina Lotta! Anna

Bokcaféet i byn sa...

Lotta, Lotta vilket underbart inlägg du bjuder oss på!
Jag blir kär i New York utan att ha satt foten där ännu!!!
Älskar bilden över skridskobanan med träden och stadens siluetter i bakgrunden. Kan bara instämma i kören, din november planering låter klockren!
Fortsätt njuta, dags för kvällsfika här!
Kram Anna

Nettan sa...

Åh jag vill uppleva Ny vid den här tiden på året, får nog bli sen när det inte är så upp och ner här hemma längre!
Tills dess njuter jag av det du delar med dig Lotta! Härligt.

Maria - Wikers Liv sa...

Avis blir man! Längtar redan tillbaka. Nån gång ska jag åka närmre julen! åh, underbara New York! Tack för dina härliga bilder och text!
Kram / Maria

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Jag tycker att din november låter alldeles, alldeles underbar och helt i Lotta-style. Jag måste erkänna att november aldrig har varit en av de där månaderna som har legat högt upp på gilla-listan men ju äldre jag blir desto mer växer november i mina ögon. Detta år är den dessutom one of a kind med 15 grader varmt och rosor som blommar för fullt i rabatterna. Då kan man ju verkligen inte klaga eller hur? ;)

Dina bilder är som alltid balsam för själen Lotta och jag som aldrig har varit i det stora landet i väster låter mig förföras av DITT New York och DITT USA och visst har du tänt en önskan om att en dag besöka allt detta fina du visar. Och då vet jag vem jag ska vända mig till för de bästa restipsen och guldkornen. :)

Tack du fina, fina för alla dina rara ord som värmer lika gott varenda gång. Och du, jag gillar också att dela födelsedagsmånad med dig. ;)

Teater och middag på Manhattan, Lotta du är en sann livsnjutare och förebild. :)

Sköt om dig och ha en fortsatt fin vecka. Här fortsätter vi att äta skumtomtar, hoppa i lövhögar och njuta av höstlovet. :)

Kram Lotta

Ewa`s Galleri sa...

Vilka bilder ,man vill åka till new york när man ser dina bilder,tyvärr är jag så väldigt flygrädd,så jag kommer nog aldrig dit ,det är för lång resa
ha en riktigt skön helg