torsdag 3 november 2011

What a feeling



Kommer hem idag lite hängig och trött.


I brevlådan ligger ett stort vitt kuvert. Med en award från finaste Åsa.


Så nu rullar tårarna på mig. Är överväldigad helt enkelt.


Jag som ville blogga men kände mig skraj, osäker om jag skulle ha något att dela med mig. Har inte ens en riktig kamera. Tycker om att skriva men....ja, inte helt enkelt att hitta formen. Tycker om att läsa vad ni alla skriver och det kändes rätt att tala om det. Och skriva lite själv också.


Nobelpristagarna kan inte vara gladare och stoltare än vad jag är för mina fem strömmings. Och nu ska jag njuta av den känslan!




24 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Åååå GRATTIS Lotta till dina fem strömmingar!! Och jag kan bara hålla med!!!!!! jag älskar din blogg, och för att riskera att låta tjatig så hoppas o önskar jag så innerligt att få träffa dig IRL igen snart och få PRATA lite mer!!! :-) Vi hann ju inte så mycket senaste bloggträffen...
KRAAAM!

Fröken fräken sa...

Nämen va roligt att få komma hem till en sådan överraskning. Det fick mig att le för första gången idag :)
Liksom ovanstående så håller jag helt med. Du är verkligen värd dina strömmings.
Kram!!

Anne-Marie sa...

GRATTIS Lotta! Det var en fantastiskt fin utmärkelse som du verkligen kan rama in. Tänk vad bloggvärlden är fantastisk. Kramar!

Coolaannna sa...

Visst är de "moments" underbara, när man minst anar..

Vill också säga grattis till dig och dina 5 strömmings.

Alltid hittar man fina kommentarer från dig och alltid blir man lika glad. Är så glad över att "känna" dig i bloggvärlden.

Det var så fint skrivet attdu lär oss andra att vardagen är fin! För med dina vackra bilder och din inlevelse i den text du förmedlar så har jag plötsligt upptäckt massor av vardagsvackra ting!

Ha en fin helg Lotta!

Kram Anna

Carin sa...

Men GRATTIS!!! Mer värdig vinnare får man leta efter! Du har en sällsynt förmåga att fånga "ögonblicken" som du så generöst delar med dig av till oss! Och precis lika generös är du i dina goa kommenterar! Alltid lika kul att läsa dina hälsningar!!!

Du är oerhört duktig på att fånga dom små gulkornen i vardagen... Livskvalité!!! :D

Än en gång GRATTIS! Kram Carin

tinajo sa...

Så fint - sådant blir man glad för så jag förstår verkligen att du ger dig ut på ramjakt! :-)

Ha en jättebra helg! :-)

Desiree sa...

Åh Lotta vad kul!!! Du ska veta att jag tycker att du är så värd denna jättefina award som Åsa gjort till dig. Jag håller med henne till 100%. Du skriver fint och delar med dig livets glädjeämnen och sprider så mycket härlig inspiration med din blogg. Du har som sagt inspirerat mig på så många bra sätt.
Jag ger dig också en stor Kardemumma Kram!

Miss Marie sa...

Du förtjänar alla strömmingar du får, jag skriver under på vartenda ord på din award! :)

Anna - Swaussie sa...

Tänk att små gester som den betyder så mycket. Mer sånt tycker jag!

Själv hittade jag precis in i din trevliga blogg. Jag är sambo med en Aussie för närvarande i Sverige och jag har ett stort intresse för att läsa bloggar från utlandsblolggare. Jag har därför i vår blogg en liten samlad lista över bloggande svenskar som bor utomlands (Svenskar på vift) och jag hoppas det inte gjorde något att jag la till din blogg. Kolla gärna in för fler tips på bra bloggar att följa.

Trevlig helg!

http://swaussie.blogg.se/2011/march/svenskar-pa-vift-uppdaterad.html

Elin sa...

Vilken underbar award, och den är så välförtjänt! Du har verkligen hittat ditt eget blogg- och bildspråk och sprider massor av värme och pepp i hela bloggvärlden!

Önskar dig en fantastisk helg Lotta, fortsätt att rida på stolthets- och glädjevågen!

Kram!

a piece of happiness sa...

Jo men det kan jag hålla med om.

Vilken underbart fin bild!

Va roligt att dessutom få den i brevlåda istället för digitalt. Man är inte bortskämd med det längre att få roliga saker i brevlådan. Räkningar är ju mest ångestframkallande.

Att gå till brevlådan och få en tidning man prenumererar är på på sin höjd den glädje man kan få ut av den ;-9


hi hi

Fourmum sa...

Så otroligt välförtjänt! För precis så där är det. Underbara bilder som inspirerar och får en att längta till dina trakter, fina kommentarer som får en att bli glad. Du är en otrolig inspiration och glädjekälla! Kram

Annika sa...

VAD FINT AV ÅSA!!
Hur gulligt och sant som helst!
DU är en glädjespridare, inte bara på din egen blogg, utan hos oss andra också!!
Alltid lika fina kommentarer!
OCH, att du inte har en "riktig" kamera kan du ta med ro. Dina iPhonebilder är ju helt fantastiska! DÄR ligger många mes systemkamera i LÄ!!
Fortsätt som du gär, Lotta.
Som jag har sagt, du har HITTAT din bloggnisch!!!
Dewt är förresten den finaste blogg-award jag SETT!!
KRAMAR!!!!

Loppan flyttar västerut... sa...

Gulle! Jag blir glad för att du blev glad, såklart. Du är värd min Award big time o jag hoppas att du aldrig mer nånsin tvivlar på din förmåga. Hejja Lotta!

Kram till dig, o skål i vardagsglas från södern

min tekopp sa...

Å Grattis så roligt!! det var den tjusigaste award jag har sett tror jag, vilken ära och den är du verkligen väl värd. Så stort Grattis än en gång.

Kram

@my casa sa...

Så rart gjort!
Håller med till fullo - 5 strömmings, bra jobbat.

Ha en superfin helg!

P.S Tittade på dina tidigare inlägg åh vad jag och dotter längtar tillbaka till NY, underbara bilder.

Christina sa...

Woot woot! Ingen förtjänar den bättre än du! Fantastiskt fin motivering! Kunde inte sagt det bättre själv ;-)
Happy friday och trevlig helg!! Kram!!

Min plats i solen sa...

GRATTIS Lotta! Vilken fantastiskt fin award och den kunde inte ha tilldelats en kvinna med ett större hjärta. Du är värd alla awarder som finns och du tillför denna bloggvärld så otroligt mycket värme, omtanke och feelgood. Och du och din iphone utför magi tillsammans. Så tvivla aldrig - du är fantastisk! :)

Kramar i massor till dig

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Försök 2, min kommentar bara försvann i rymden....!!
Lotta, du är en super härlig bloggare. Älskar dina inspirerande och glädjefyllda inlägg från andra sidan Atlanten! Att du sedan så generöst lämnar kommentarer och sprider så mkt glädje är fantastiskt!
Sköt om dig och ha en toppen helg!
Kram Anna

Style by M.O.M. sa...

Vad roligt, då hittade jag till dig också! Tack Åsa!

Nu ska jag minsann lusläsa varenda litet inlägg, så roligt!

Upp på bloglovin så jag inte missar något nu!

Grattis till den fina utmärkelsen, vilken personlig award, hon är fantastisk den där strömmingen!

Grattiskram till dig!

Charlie sa ... sa...

Tack raraste Saltis ( javisst ska vi ses snart!), Julia, Anne-Marie, Anna, Carin, Tina, Desiree, Marie, Anna (vad trevligt att du hittade hit och skrev några rader), Elin, LiseLotte, Fourmum, Annika, Åsa, Min tekopp (jag kan inte kommentera hos dig!), Åsa, Christina, Lotta, Anna, Tösabiten (välkommen hit, så trevligt!)

Jag är piggelin och sprallig för alla kommentarer och suger åt mig som en tvättsvamp.

Era kommentarer och min fina award här hemma som jag är så glad för betyder massor.

Fem strömmings till alla från mig!

Kram och trevlig helg

anna of sweden sa...

Åh, vilken fantastisk award! Den är du värd! Grattis!

Charlie sa ... sa...

Tack Anna!!

Kramar!

Fru Sederblad sa...

Grattis! Och den är du värd! Och du är hur bra som helst! Vi gillar dig precis som du är!

Puss och kram!