torsdag 7 april 2011

Du inspirerar mig



Alla härliga bloggare och vänner på FB - ingen nämnd och ingen glömd - ni alla berör mig. Det är helt fantastiskt att få dela tankar, händelser, situationer, finurligheter, vardag, fest och allt därimellan. Jag visste inte att Facebook och bloggvärlden skulle vara så emotionell, rolig och många gånger spännade. Det är en energi och dynamik som är helt egen. Jag läser många bloggar varje dag och tycker om alla för deras egna personliga stil. Jag checkar FB och tycker om spontana "hej", tankar, en reflektion. Men jag har aldrig sagt rakt ut att jag är glad för den här möjligheten, att jag uppskattar att få vara med på ett hörn av det som händer i era liv, klokheter och bilder som ni delar med er.

Nu väntar helgen och jag ska bland annat hit. Lördagen kommer gå i rymdens tecken. Jag får återuppleva delar av Sovjets rymdprogram igen - första gången var besöket i Star City i Moskva för några år sedan. Nu säljs en Vostok på Sotheby's. Jag ska passa på att se några andra auktioner också.

On 12-Apr-1961 Soviet Air Force Lieutenant Yuri A. Gagarin become the first human to be launched into space. His Vostok spacecraft (named Swallow) lifted of the launch pad at 9:07 Moscow time atop a SS-6 Sapwood ICBM. The launch went smoothly. He entered an orbit with a perigee of 181 km and an apogee of 327 km. The Shallow made one orbit of the Earth in 89 min at an inclination of 65o. In 108 min after launching, he was back on Earth, having landed near the small village of Smelovaka.





På vägen hem igår såg det ut så här på stranden




Såklart blir det god mat och en coctail eller två också, ni känner mig nu

Ha en fin helg alla xx

8 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med dig om allt du skriver.

Bloggvärlden är helt amazing! Så glad att vara en del av den!

Din blogg har snabbt hittat in på min favvo lista!

Ha en sköön fredag och helg, kul med Sothebys!

Annika sa...

Tack själv!! Du gav mig den finaste kommentaren av alla igår. GUD vad du värmde, Lotta!
OCh jag tycker så mkt om din blogg. OCH din nisch!!!
Bloggvärlden är fantastisk!!

Charlie sa ... sa...

Lotta, jag sitter här på jobbet med min soppa och läser vad du skrivit och blir så glad. Tack! Jag känner lika samma. Din blogg är som en vitamininjektion och den är i allra högsta grad beroendeframkallande! Bloggvärlden är amazing och jag är glad att jag vågade ta steget ut.

Ha en kul fredag ni med och jag laddar för Soetheby's - hoppas vi inte kommer hem med en rymdraket iallafall :)

Charlie sa ... sa...

Annika! Well, kommentaren igår kom direkt från hjärtat. Du är fenomenal! Jag tror vi alla har en crush på din blogg och vill bo granne med dig <3

Tack för pepping, inspiration, värme!

anna of sweden sa...

Instämmer till fullo. Känner mig så glad för kommentarerna
du skrev hos mig angående flytten. Härligt med peppning!
Och ibland behövs det mer än annars ...

Kram och trevlig helg!

Charlie sa ... sa...

Anna,

Tack rara du! Jag kan absolut relatera till er situation. Det är så mycket som spelar in, framförallt när man har barn. Bregott och smågodis, det vill man också ge dem och en chans att hitta en plattform som vi själva fått. Ni verkar vara en superfamilj. Jag läser din blogg med mycket värme och tycka om. Blev glad för dina kommenterar och att du skrev här på min blogg också. Jag ser så fram emot att ses i maj. Min första bloggträff med!

Stor kram!

Annika sa...

Jag vill bo granne med dig!!
GUD vad du är gullig, jag rodnar.
Made my day. YET again!!
OCH du kommer den 21!!
FAN vad glad jag är över det!! DU anar INTE!!!
Lördagskram!!!

Charlie sa ... sa...

Annika! You made my day for sure!! Det ska bli hur kul som helst att ses live. Can't believe it. Längtar!!!

Nu sitter jag i bilen och har nog drabbats av en sockerchock efter en seriös investering i godis från Sockerbit. Herregud säger jag. Dem har allt jag älskar utom saltlakrits: Dumle, Geisha, polly, cocosprickar, svampar, romerska bågar, chokladnallar, gelégrodor, remmar och salmiakpastiller. Det här måste räcka till påsk ;)

Lördagskramar!!