söndag 27 februari 2011

Essex & Oscarsgalan 2011




Hejsan, känner mig inspirerad!

Svårt att inte bli det när man har småstadscharm, värdshus, bra shopping, spännande historia och marin känsla runt omkring sig. Katharine Hepburn gillade att komma till Essex och åt ofta lunch eller middag på The Griswold Inn (Katharine har vunnit fyra Oscars dessutom: 1933, 1967, 1968 och 1981). Liknar lite Sigtuna, eller hur?








Vill dela med mig av några bilder från ett skönt stopp. Rekommenderas!












Det är trevligt att gå längs med lilla shoppinggatan och så komma ner till vattnet. Allt är lugnt och stilla så här års.





Nu är det dax för seriöst Oscarstittande. Mysbrallor, grillad fisk, jordgubbar & bubbel. Framför TV:n. May the best movie win!

3 kommentarer:

Annika sa...

Men ÅÅÅÅÅÅ vad fint!! Jag känner för att slänga mig på Amtrak och hälsa på!
Helt underbara bilder på söt, söt liten stad.
KRAMAR!!

Ikigai Inredning sa...

Härligt, riktigt Brundens Far känsla ;)
Hoppas du hade det mysigt framför tv:n!
Kram! /Helena

Charlie sa ... sa...

Annika: precis så kände jag när du hade ett inlägg i höstas (det var flera stycken och jag minns såklart inte vad platserna hette!) Love New England och jag visar såå gärna mina pärlor om du kommer hit!

Helena: Brudens Far it is! Big time. Jag har det alltid bra i min TV-soffa :)
Kram!