lördag 26 februari 2011

Wag more, bark less tycker Scooby

Jag fick tag i en liten minibok om hundar från The lively little letterpress library. Himla söt.

Vi har en liten kille. Han hängde med på resan över till New York. Han hade eget pass såklart.




När vi landat i New Jersey var det som ingenting hänt. En 8-timmarsflight med SAS var en baggis. Hans hundpolare Dusty flyttade något år senare till Vermont. Två jyckar från Stockholm tog planet västerut helt enkelt. Båda är i toppform och trivs utmärkt. Allt är ett äventyr.




Amrisarna är rent generellt väldigt förtjusta i hundar. En vanlig dag på stranden kan se ut så här





Vi har skog nära oss, så det är perfekt att ta med Scooby på långa sköna promenader.

Såg lite schyssta hundnamn i boken:

Bud
Rizzo
Hogan
Wizard
Boomer



Har du sett filmen Marley & me? Det är där jag befinner mig. Han gör mig galen mellan varven. Men. Den här lilla busiga korven, alltid glad när man kommer hem och sugen på att gå ut, som älskar allt mer än hundmat och som tror att all mat i huset är hans: love you. Det här citatet beskriver dig i ett nötskal.

The only food he has ever stolen has been down on a coffee table. He claims that he genuinely believed it to be a table meant for dogs. Jean Little

4 kommentarer:

Ikigai Inredning sa...

Han är så söt din Scooby!! Tycker amrisarna är vettiga som gillar hundar så mycket.
Jag älskar ju också hundar o hoppas efter alla hopplösa år med allergi, nu äntligen kunna skaffa en liten Cockerpoo.

Hoppas du haft en skön helg so far, kanske med en prommis på stranden.

Stor kram till dig o fina Scooby!!

Charlie sa ... sa...

Raring, jag hoppas också att du får din Cockerpoo snart! xx

gabriella sa...

Suvajv! Lilla vussef! Driver mig galen 80% av tiden, men älskar honom ändå!

Charlie sa ... sa...

Mig med, 81% av tiden!! <3