måndag 21 februari 2011

Min vardag i en kudde

Happy Monday!
Jag har kikat på de här broderade kuddarna i flera år, men aldrig kommit till skott. Jag har lagt ut pengar på kuddar så det skulle räcka till flera soffor. Jag behöver inte en enda kudde till om man säger så. Jag får smyga in dem. Nåväl. Kalaslotta och Amerikana fick mig på andra tankar.

Hur kan man motstå en kudde som är som en karta över ens vardagsliv? Titta t ex till vänster. Stew Leonard's, det är min mataffär. Strax under ligger New Canaan. Där färgar jag mina ögonbryn, handlar den bästa belgiska chokladen, äter på Le Pain Quotidien.
Darien: där stannade vi alltid när vi besökte USA innan vi flyttade och min goa vän Maria med familj bodde där i två år. Till Norwalk har de flesta Connecticut svenskar vallfärdat för där låg "svenska affären" i många år.
I Westport arbetar jag, här bor min US-bästis, här finns Lloyd som har den snyggaste farmers market i stan, här gör jag "mani padi".

I New Haven ligger Ikea. Say no more, eller hur. Hartford är huvudstaden i Connecticut, borde åka dit oftare. Susar mest förbi när jag åker till Boston. Yale har ett utomordenligt bra art museum och campus är alltid trevligt. Atticus coffee är att rekommendera. Skön stämning, perfekt för brunch.

Litchfield är underbart med vingårdar, rolling hills och är the gateway till Vermont.

Och tack Annika för att jag nu kan förstora bilder.



5 kommentarer:

Annika sa...

Vilken helt UNDERBAR kudde!! NU fick du mig sugen på att kolla in en sådan...Är de dyra?
Jätte, jättefin. Visste inte ens att de existarade. OCh se där vad lätt det var att förstora, visst!!
Kram!!

Annika sa...

NU har jag kollat in sidan. OMG!! En sådan kudde vill jag ha!! Tyvärr var Virginia kudden temporary oversold. men då den kommer in ska jag baske mig köpa en. Underbar. TACK för tipset!!!

Charlie sa ... sa...

Visst går dem inte att låta bli? Du ser också hur jag tog i och förstorade när jag var igång :)

Franca & Jag sa...

Beställde min CT kudde igår...

Vill bara säga att den finns på fler sajter..tex http://www.glassesandpillows.com/shop/category.asp?catid=2

Charlotte, jag blir lite nyfiken på dig...vi verkar ju spendera dagarna på samma ställe...vad är det du jobbar med? Borde inte jag känna dig, vår stad är ju inte direkt stor...hehe nyfikna jag...

Kalaslotta

Charlie sa ... sa...

Hej nyfikna du :)vad blev det, New York eller Connecticut?

Jo, jag tillbringar mina dagar nära Starbuck's down town...tror inte vi har setts men jag läser din blogg! Gillar ditt namn också ;)

Lotta