måndag 28 februari 2011

Sett



Hello!

En bra gratistidning är Connecticut Cottages & Garden. Tips på krogar, shopping, fina bilder och såklart en hel del annonser. Plus för trevligt koncept, snygg design och coffee table känsla.

I helgen blev det då en runda i stan för att se vad som är på gång i affärerna. Gillar ljusen i gamla burkar, snyggt!



Jag är tjejen som inte ska ha några fler kuddar, men jag växlar om bland dem xx som jag har. Titta kan man väl få göra?



Grönt! Gillar det. Har en förkärlek för runda former.



Intressant. Här står - antagligen en kopia - på Hans Wegners snyggstol.



Gabriella och jag konstaterar att vi gillar färska blommor, gärna i stora fång. Speciellt härligt inför helgen.



Nu blir det en kopp te och fjärde avsnittet av TV-serien Borgen, välproducerat danskt på svt play.

6 kommentarer:

Franca & Jag sa...

är det från den fina butiken på torget bakom main st i "vår" stad? De där bollträden är underbara!

PS kan inte du öppna upp din blogg för "namn/URL" så att vi som inte har google adresser (jag har iofs en gammal som jag använder här) kan kommentera lättare!

Ciao

Charlie sa ... sa...

Fixat!

Det kunde vara lilla butiken, men det är Lillian A. Har du varit på Pickets? Min favorit just nu!

Kalas Lotta sa...

TACK!

Pickets...not yet.

Annika sa...

Du är kuddoman, minsann! Härligt. Kul att kolla in butikerna nu när det våras. man får inspiration till att ändra om!
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Jag är kuddoman, you got it! Jag vill inte ens veta hur många dem är längre. Har fått ta upp flera på vinden. Jag har kuddstopp!

Ikigai Inredning sa...

Man kan inte få nog av kuddar... Själva är min last som du redan vet, kuddar, ljusstakar och blommor.
Tycker det är skönt att man kan bli lycklig av små såna saker..

Tack för ett härligt samtal idag!

Många kramar från mig!