torsdag 24 februari 2011

Från 26:e våningen ll



Jag somnade sent och vaknade tidigt. Det gick inte att slappna av, jag ville njuta av varje sekund. Rummet var rena fyndet för $149 dollar. Med den här utsikten hade dem kunnat ta det dubbla. Bor ni någonsin på Wyndham hotel så be om rum 2601!



Som annonserat, drog jag inte för några gardiner utan körde skyline view hela tiden. Från sängen till och med. Inprogrammerad på 6:30 am vaknade jag lagom till morgontv och soluppgång.



Jag skulle kunna vänja mig vid den här utsikten.



Efter att ha kollat runt lite, upptäckte jag en takterrass. Ser ni den, mitt i bilden? Ett vitt bord, vita stolar. Så trevligt! Det är ett typiskt New York-fenomen. Stan har ett annat liv, högre upp. Det blir en helt annan känsla.

Note to self: mera aktiviteter på högre höjder framöver.

4 kommentarer:

Ikigai Inredning sa...

Längtar till NYC! Kommer så snart jag kan! :) Kram!

Charlie sa ... sa...

NYC längtar efter dig!!

Desiree sa...

Wow, maffig utsikt. Superfina bilder. Coolt att få ha bott så högt upp och fått njuta av denna utsikt.
KRam!

Charlie sa ... sa...

Hej Desiree - vad glad jag blir att du tittar in här!!

Utsikten var "a million dollar view" och så oväntat. Jag hade räknat med att jag skulle få titta in i någon annan husvägg. Husen står tätt här i NY. Har man turen att få ett rum högt upp så blir det genast en annan känsla.

Du inspirerar med dina underbart fina bilder!

Kram och ha en fin helg!