söndag 3 mars 2013

3.3.2013







Gillar siffran tre. Tre är bra på något vis. Lite udda men ändå så lagom. När jag tänkte till kom jag på att jag gillar en hel del som har med tre att göra. Den tredje månaden på året är skön, lite närmar våren och allt det fina och
blommiga framför oss. Jag kan äta tre bullar utan att blinka.


Bäst är såklart mina tre älsklingar.
Bäst är såklart mina tre älsklingar.












Rebecca och jag haft en sådan skön vecka. Mina fina, duktiga, härliga tjej som inte kunde följa med på resan för att hon pluggar. Vi tog igen det nu med lite lyxdagar.














Hoppas ni har en jätteskön söndag och en fin början på veckan. Har en god vän på besök och vi ska ha en heldag i the Big Apple. Ska passa på och vårspana lite också ;) xoxo






57 kommentarer:

Miss Marie sa...

Stackarn som inte kunde följa med på resan, hoppas hon får allt hon pekar på nu! ;) Ha en superbra söndag, längtar efter vårspaning från NY!

Du får ta en sväng förbi Gudrun Sjödén, min kompis har börjat jobba där! :)

Äventyret framtiden sa...

Minst tredje gången gillt och jag slapp in på din blogg! Härligt här som vanligt!
Jättefint foto av Rececca!
Ha en fin fortsättning på din dag!

Snörik men varm kram
Karin

Ninelin sa...

Alla goda ting är tre ;-) Ha en skön söndag :-)

Emschen sa...

Ja du jag har det småsjöng att jag nästan smäller av! Sitter i trädgården, utan jacka och barfota i puckotofflorna, och dricker en chailatte. Så underbart. Det doftar blöt gräsmatta och det är 16° i solen. Life is good

Life´s Silverlining and I sa...

så duktig dotter du har! mysigt att ni fick ta igen lite tid ihop. Missade ditt förra inlägg men vilka fina örhängen du köpt av littel U. förstår du kände dig FAB! Mina tre är den bästa 3a också:) Ha en FAB söndag Kram Nilla

Saltistjejen sa...

Kul att du kommer hit idag!! Hoppas ni får en skön New York City söndag! Ser fram emot bilder. :-)
Fint också att du och Rebecka fick så bra tid tillsammans nu även om det var synd att hon missade resan. Ni verkar ha ett så otroligt fint förhållande du och dina barn. Jag hoppas och önskar att jag ska kunna etablera en sådan bra vuxenrelation till E också när den tiden kommer. :-)
Varm kram och njut av NYC idag!

Maria - Wikers Liv sa...

Jag gillar egentligen inte mars... ;) Blir så lurad på vädret, tycker jag. Ena dagen vår, nästa vinter....
Härligt med mor-dotterkvalitetstid!
Ha det så himla bra!!!!
Kram /Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Jag gillar egentligen inte mars... ;) Blir så lurad på vädret, tycker jag. Ena dagen vår, nästa vinter....
Härligt med mor-dotterkvalitetstid!
Ha det så himla bra!!!!
Kram /Maria

mitt liv som jag sa...

Men vad bra att ni fick lite extra tid nu, det känns bra att kunna ge lite extra av sig själv till bara ett barn ibland, utan att de andra pockar på ens uppmärksamhet.

Hoppas att du och vännen har en riktigt bra dag!

Kram Jennifer

Åse sa...

Så ljuvligt med mamma dotter dagar, bilden på gympadojjorna inger så mycket vår känsla att jag får hjärtklappning, lovely . Ha en super duper fin vecka och massor av härliga bilder från NYC vill vi så klart bli bjudna på. Kram Åse

Anonym sa...

Superfina bilder och vacker dotter!
Yes, NYC bilder önskas.
KRAM från France

Sandra sa...

Tråkigt att hon inte kunde följa med på er resa. Men så skönt att ni kunde ta igen lite tid ändå. Det är ju trots allt inte platserna som avgör vad vi känner och hur vi känner.

Härligt med besök också !

Massa kramar till dig Lotta.
Ha en riktigt skön vecka.

Annlin:s sa...

Jag gillar Mars för då går det verkligen åt rätt håll.
Tänk att få vårspana i NY ;)
Önskar en skön söndag!
kram
Anneli

Bokcaféet i byn sa...

Härligt inlägg! Förstår att det betyder mkt att få tid med dottern som el kunde vara med på resan! Mars har börjat strålande i södra Sverige. En fantastisk vårdag med solsken och sköna plusgrader. Att influensabacillusker härjar hemma hos oss stoppade oss iaf inte från att tillbringa en skön stund i trädgården på fm.
Hoppas du har en toppen dag med god vän i New York!!!!
Kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Tredje gången gillt då jag klickat på din söndagsbild men kommit till förra inlägget hela tiden... Men NU SÅ! Underbara bilder du bjuder på som vanligt! Varje gång jag är inne hos dig vill jag bara packa väskan och komma och hälsa på dig!! BUMS!
Kram o ha en fab dag!
Judita

Channal sa...

Vilken tjusig dotter du har! Mysigt att bara vara på tu man hand i N.Y.C också!

För mig betyder 4 något speciellt!

Skön söndag! KRAM Anna

Carola sa...

åh låter underbart.
Allt!
Och dina foton!!
älskar dem.

av mig..
får du TRE kramar!

kram
kram
kram!

.)

Jenny sa...

Ja vårspana mycket och dela med dig av det med oss sedan, så man får pirr i magen, längtan i blicken och ett leende på läpparna. Underbara vår! En stor kram till dig och en önskan om en fantastisk dag i det stora äpplet!

Helenas enkla vardag sa...

Tre är absolut en finfin siffra! Synd för dottern som inte fick hänga med på er mycket trevliga resa! Men tur ni fick lite mamma dotter tid ihop iallafall!
Kram Helena

Nettan sa...

Ha nu en alldeles underbar söndag och en extra tanke till Rebecca som inte kunde följa med er, ni får ta extra väl hand om henne nu!

Ha en skön söndag i NY, dottern hörde igår att Peter Jöback spelar Fantomen på operan där och tyckte att vi snarast borde ta oss dit, tänk så lätt allt skulle kunna vara om man bara kunde förflytta sig genom att blinka. Jag lovade att köpa en trisslott så vi fick i hop lite pengar först! *S*

Kramar

Nettan

Lena - gott för själen sa...

Mysigt med ensamtid med dottern!

Kram Lena

Anne-Marie sa...

Många treor idag. Kul! De där sifferkombinationerna känns litet speciella tycker jag.
Mysigt med litet lyxtid med din dotter. Så fint foto på henne. :)
Ser ett "soy candle" från Kalifornien. ;) Kramar!

Ewa`s Galleri sa...

Tre är en lagom siffra,gillar tex. när det är 3 ljustakar i grupp inte 2
Är det kalles kaviar jag ser på ägget ,Och Stig Lindbergs fina koppar
Ha en riktigt skön vecka

Carina sa...

Vilken härlig vecka du haft tillsammans med dottern och vilken härlig dag tillsammans med en vän. Precis sådana stunder som förgyller livet. Härligt!

Underbara bilder som vanligt och en fin bild på din dotter!

Önskar dig en bra vecka! Kram Carina

Jessica sa...

Å vad härligt med lite shopping i the big det är med en blandning av avund som jag nu följer din blogg för jag har ju halva mitt hjärta over there. Men kommer tillbaks igen:-) Ha det bra och härligt med dagar man kan bara umgås med sina barn. Kram Jessica

Home2tiny sa...

Härligt med mor o dotterdagar, sånt som förgyller vardagen. Bästa tre är mina killar. Kramisar Tina

Bara Sara sa...

Jag gillar också siffran tre!! Hade ett tag dille på att räkna bokstäver i ord och gillade ord som var delbara i tre och de ord som inte var delbara med tre, de böjde jag om. Stört!

Ha en härlig ledig dag!!
Kram Sara

mammaxtre sa...

Vad lik hon är sin mor dottern din :-)

Jag saknar dig. Det går för lång tid mellan gångerna. Vi ses helt klart för sällan...

Kram från mig till dig

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt att ha lite tid med fina dottern!
Av mina 3 älsklingar fyller den i mitten år den 3/3 och idag fyller han 18 ;)
Härliga bilder, kram Suss

My everyday life sa...

Åh vad underbart med NY! Längtar tillbaka dit, till att få strosa runt på Manhattan och insupa atmosfären. Bodde 40 minuter utanför när jag var Au pair där (för snart 15 år sendan) och det var ett underbart år med många fantastiska dagar där. Hoppas att du fick en trevlig vistelse! Kram Nina

Annika sa...

Nej, kunde inte Rebecca följa med på kryssen.
TRIST!
Men desto mysigare att ha henne hos dig nu.
NI är lika, Lotta!!
NYC alltid mysigt.
Idag har vi haft det småkyligt, ni kanske har haft det lite mildare.
Älskar mars, och faktiskt ser tom jag fram emot våren nu, men det får inte bli för varmt för fort.
INTE!!
Fortsätt att ha det toppen toppen med Rebecca!!
KRAMAR!!

Taina sa...

Ja mars är ingen dum månad! Snart är det vår!! Jihaaa!

Vilken fin bild på Rebecka! Jättesöt, verkligen!

Den här söndagen har varit lite ledset här...

Kramar!!!!

Michaela sa...

I've never had a soy wax candle, I should try.. love the flowers in the last photo!

Desiree sa...

Ja passa på att vårspana i NY. Det ser jag fram emot att få höra mer om och få se lite bilder. Toppen att du och Rebecka kunde få njuta och ta igen lite då hon inte kunnat följa med på resan. Så härlig och underbar bild på Rebecka. Ha en toppendag in the big apple.
Kram!

Villa Ell sa...

Mars är både en varm och kall månad... Men definitivt ljusare så det är härligt!
Tre är fint! Det är jag och mina tre killar!
Ha det gott
Kram Sandra

Helens Universum sa...

Intressant, när jag läste presentationsteknik fick jag lära mig att det är bra att tänka på vid utställningar. Tre appelererar till folks undermedvetna om mamma , pappa, barn!
Ha det gott!
Kram Helen

Trädgården på Höjden... sa...

hoppas du och R har haft härliga dagar. inte helt fel att få hänga bara ni två kan jag tänka. vi är i sälen och åker skidor. första gången för mig och pojkarna och jag är härligt mör i kroppen efter första dagens åk. vackert med all snö men jag toklängtar ändå efter våren.
kram åsa

Titta in hos Thess sa...

Jaa visst är det något speciellt med siffror men för min del handlar det mera om att jag vill att det ska vara ett jämnt tal ;)))
Men 3 st bullar får jag oxå i mig....uran några som helst problem ;)))
Hoppas att du hade en riktigt fin helg i the big Apple.

Kram Thess

@my casa sa...

Härligt med lite extratid tillsammans:)

Vårspana för oss också!

Kramar Åsa

Christina sa...

Så mycket fint det finns som är tre! Har du så rätt i! Och finast för dig är såklart dina fina barn! Så tråkigt att Rebecca inte kunde följa med på resan, tur att hon får ta igen det nu :-) Jättefint foto på henne också.
Hoppas du har en fin start på nya veckan och fick lite vårinspiration med dig hem från NYC.
Kram!!!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka härliga bilder och vilken fin tjej du har! Tänk att bara svänga sig över till New York, så där över dagen....
Aviiiiis!

Kram
Petronella

evalevabo sa...

Ha roligt tänkt. Och jag tänker alltid två! I koder, barn..bullar! Hi jag nummer 2 i syskonskaran.
Du är skojigt du. FinFina bilder som vanligt.
Kram vännen
Eva

SOFIA sa...

Vilka underbara bilder! Härlig blogg du har, tummen upp!
Kram Sofia

NaNa sa...

what beautiful photos xoxo

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka fina bilder.
Visst är siffran tre magisk. Alla goda ting är tre... mina tre fina barn :)
Kram.

Linda sa...

Lät härligt det där med lyxdagar tillsammans. Sådana behövs.

Kram Linda

Fru Sederblad sa...

Oj, oj! Glöm inte ta en massa bilder och lägga ut till oss. Lova!!!

Hanna sa...

Fina bilder du visar!

Juliannie sa...

Å då har du också haft mysdagar med en fin, söt dotter! Jag med. Vi stolta mammor... :)

Kram Eva

dianasdrömmar sa...

Åhhhh, härligt Lotta njuter av din aunderbara bidler kram Diana

Beautifulosophy sa...

Vad kul att du fick lite lyxiga dagar med andra dottern, stackarn att missa den trippen:) njut av NYC! Kram Caroline

Två Trappor sa...

Åååh, Lotta!! Jag förstår inte hur jag har klarat mig utan dina ljuvliga inlägg den senaste tiden. Jag har varit alltför sträng mot mig själv i min "plugg-bubbla" och tiden har bara sprungit på..

Nu känner jag att jag måste göra vissa undantag från mitt bloggförbud; jag måste helt enkelt titta in här hos dig för att tanka livsenergi, lycka och näring till mina sinnen! :)

Underbar bild på din dotter - hon är gorgeous! Lycka strålar om henne, vilket inte är konstigt alls med en mamma som du!

TACK finaste du för dina hälsningar - du anar inte hur enormt glad och varm om hjärtat jag blir för dem <3

LOVE i massor till min kära bloggvän! <3

Bodil sa...

Härliga bilder du bjuder på.
Skidåkningen gick bra, tack så mycket.
Kram Bodil.

Coolaannna sa...

Tre är ett bra tal..du vet alla goda ting är tre

Sitter och kikar på dina fina kort. Med allt liv i och all kärlek.

Gabriella är lika vacker som sin mor :)

Idag kikar solen fram här i Kinna och jag får lite känning av att snart är våren här på riktigt!

Kärlek i massor till dig!

// anna

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint med lite lyxdagar tillsammans! Stor kram!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken fin bild på en av dina tre älsklingar och tre bullar kan jag också smälla i mig på raken!!! ha det så kul in the big Apple ;)

Kram ullis

Johanna | Tillvaron.se sa...

Så fina bilder, som alltid!