torsdag 7 mars 2013

Dear New York,







På tåget in till Manhattan lyssnade jag på sköna Carin Rodebjer. Tycker hon är smashing. Men framförallt är hon modig, duktig. Mycket personlighet. Så beskrev hon New York. Hur man blir kär i den här stan och det blir liksom bara mer och mer. Man är förälskad resten av livet.

Hur stan är sträng, men också förlåtande. Att New York är som livet självt, med alla dess nyanser.




Carin satte ord på många av de tankar och känslor jag har. Om tempot, stimulansen, hur speciellt det är att arbeta i den här miljön. Hittade intervjun HÄR. (Tror jag är lite småkär i Kristoffer Triumf också).













Det första som iallafall hände när jag klev av tåget, var att köpa ett armband. Jag såg det, tänkte i två sekunder och slog till. Ska blanda lite med det jag har hemma.
















Vet inte om det här är bästa utnyttjande av tiden, men vi åt i princip hela dagen, på olika ställen ;)










Sweeties, jag längtar efter att hälsa på hos er! I helgen ska jag börja med en lång skön frukost och bara njuta av det. Önskar er en härlig weekend xoxo

61 kommentarer:

Juliannie sa...

Vackert armband och vackra bilder och turkos är favoritfärgen i vår tror jag! Bilden från New Yorks gator är perfekt för att illustrera känslan när man går där!

Ha en skön helg
Kram Eva

Carina sa...

Vilket vackert armband!! Förstår att du köpte det.

Dina bilder är fantastiska Lotta! Som vanligt är jag så tacksam över att du delar med dig och låter mig besöka N Y trots att jag aldrig satt min fot där. Det här är staden jag drömmer om att resa till och jag kan förstå att du trivs i ditt New York.

Hoppas du får en fantastisk helg fina du! Stor kram Carina

Life´s Silverlining and I sa...

Måste lyssna på Carin Rodbjer, en del har konsten att uttrycka sig och beskriva. Du är en av dem. I både bilder och ord. Nu blir jag än mer sugen av att åka till NY. Ha en fin helg! Kram Nilla

eastcoastmom sa...

Underbart armband, som armcandy!

Lena - gott för själen sa...

Älskar NY-bilder. Det suger till imagen av längtan tillbaka!

Superfint armband. Förstår att du bestämde dig snabbt.

Kram Lena

Victorias Provkök sa...

Jag har aldrig varit i NY, men staden verkar fantastisk på många vis;)
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Sahra sa...

Vilket fint armband. Du gjorde helt rätt.
Kram

Nettan sa...

Detsamma till dig fina vän! Underbart armband, förstår att du gillar det. Härliga bilder och ja jag vill till NY någon dag inte bara vill, jag ska!
Inte detta tuffa år om inte något magiskt och förunderligt händer men sen kan inget stoppa mig!

Kramar

Nettan

Hanna Lans sa...

När jag bodde i NYC avskydde jag det. Men trots det så gick det inte att bortse från pulsen, kreativiteten och som du skriver, förlåtandet trots strängheten. Jag kommer aldrig vara densamma efter mina sju år där, men det är jag på något sätt tacksam för.

Villa Ell sa...

Klart att man måste köpa ett armband bara sådär ;-)
Vad jag kan sakna Chicago när jag ser alla dina härliga bilder från NY!
Ha en underbar fredag och helg
Kram Sandra

Jenny sa...

Underbara Lotta, underbara New York. Var så länge sedan jag var där nu, längtar tillbaka. Tur att jag får se det ibland genom dina ögon. Stor kram till dig, fin kvinnodag och trevlig helg!

mitt liv som jag sa...

Jag säger bara wow Lotta! Dina bilder är underbara, jag som aldrig haft någon längtan till New York känner ju att jag måste dit någon gång i mitt liv :).

Kanonfint armband. Nu hoppas jag att du får en riktigt bra helg!

Kramar Jennifer

Martina sa...

Jag är verkligen avis pa dig som bara kan ta taget in till NYC när andan faller pa. Riktigt lyxigt.

Fint armband!
Kramar

Ninelin sa...

Väldigt fint armband :-) Önskar dig en trevlig helg!

a piece of happiness sa...

mmmmmm njuter till fullo av dina bilder.

Insuper atmosfären till den grad så att jag virtuellt befinner mig på centralstationen i NY.

Ha en trevlig helg!

tinajo sa...

Har bara varit i NY ett dygn (helt oplanerat, blev fast när jag skulle hem från Washington DC) men det var ett underbart dygn - vill absolut tillbaka en dag!

Suz sa...

Underbara bilder igen! Du överträffar dig själv varje gång. Och jag blir mer och mer sugen på att uppleva New York:)

Ha en underbart härlig helg!
Kramar
Suz

Välkommen Hem! sa...

Vill också ta tåget och fara in till NY!! NU!!! Blir så himla sugen och det känns som att staden skriker åt mig: KOM HIT! Här är pulsen, en massa fina inredningsbutiker och fina fina LOTTA finns här också! KOM HIT!
Ja, jag kommer! Vad tar det? 10 timmar i flygtid... Nån gång så!
KRAM! och ha en underbar helg!
Judita

Carin sa...

Lotta, du gör det igen! En oslagbar bildkavalkad, som bara du kan leverera!!! :D

Ha en underbar helg!
Kram Carin

Desiree sa...

En superhärlig weekend till dig också käraste Lotta. Åh vad jag tycker om bilden på det bubblande champange glaset. Gillar också porslinet och de olika faten. Turkost är vackert och har mycket vårkänsla. Nu sticker vi iväg mot Alptopparna för att åka skidor med Calles föräldrar.
Kram!

Anonym sa...

Å, att ha nära till New York! Men härligt bara att kolla in dina bilder. Och armbandet. Fab!
Ha en skön helg!
Kram från france

Annika sa...

Mmmmm....
Mmmmm......
Dina Bilder!!
Älskar dem. och dina ord ( och Carins) om NYC går rätt in i hjärtat nu eftersom vi ska skicka dit K till NYU i sommar.
Så underligt det känns. Men även K är ju förlorat förälskad i NYC.
Ditt armband är ljuvligt!
Love it.
Ha den bästa fredagen min finaste Lotta!
Kramar!!

Anonym sa...

Inget att fundera på det armbandet. Jättesnyggt!
Härlig känsla i ord och bild som vanligt!
Härlig helg till dig också!

Home2tiny sa...

Gaahhh vilket snyggt armband förstår att du inte tvekade en sekund. Som alltid när jag ser dina bilder blir jag helt förälskad i staden o pulsen, vill till NY nu. Ha en härlig helg fina Lotta. Kramisar Tina

mammaxtre sa...

Älskade vän, om jag hade råd och möjlighet skulle jag inte tveka en sekund att sätta mig på ett plan och tillbringa dagar i NY och då gärna tillsammans med dig. Det vore nåt det.Det vore fab!

Kramkram

Åse sa...

Mmmm vad härligt låter att bara kunna stiga på tåget och hamna mitt i metropolen, ljuvliga bilder från en fantastiskt spännande stad och armbandet , så vackert . Önskar dig en fin helg !

Saltistjejen sa...

DEN måste jag lyssna på! Och visst är det så med denna staden. Den ÄR verkligen. man antingen älskar eller hatar den tror jag.
Och vilket otroligt fint armband!!! Du att äta sig genom denna staden tycker jag är bland det allra bästa sättet man kan ta sig an den! :-)
KRAM!!!

Maria - Wikers Liv sa...

Ska lyssna sen!
Jag har bara varit i NY, två gr, men är störtförälskad och kär i stan!
Och så är jag nog lite kär i din blogg också ;)
Ljuvliga foton, som alltid!
Trevlig helg!
Kram /Maria

Lena sa...

Jag förstår att man lätt blir förälskad av staden New York eller förtrollad.....
Vackert armband.....snyggt till sommaren.......och som alltid
älskar jag dina vackra bilder!
Sitter just nu ute i solen & läser mina favoritbloggar!

Kram o trevlig helg
Lena

Bokcaféet i byn sa...

Bästa Lotta,
Din kärlek till staden New York går inte att ta miste på! Inte utan att den smittar av sig!!!
Härliga bilder du bjuder på och att äta sig runt staden under en dag låter helt rätt!!
Önskar dig och familjen en skön helg!
Kram Anna

Christina sa...

Vilket snyggt armband!! Bra köp :-)
Precis så är det, jag är för evigt förälskad i New York, sitter och drömmer om nästa gång jag kan få åka dit. Har en kompis som bor i Brooklyn nu, hon postar så häftiga bilder på Facebook :-) Blir fotosugen.

Ska ta och lyssna på Carin, nu blev jag nyfiken :-)

En underbar helg önskar jag dig och dina fina!
Kram!

Annlin:s sa...

Vilket snyggt armband! Sådant vill jag också ha!
Det ser verkligen härligt ut i NY. Jag har aldrig varit där ;(
Kram
Anneli

Äventyret framtiden sa...

Lotta, Lotta!
Jag smäller av!
Vilka bilder, vilken stämning du förmedlar.
Wow!

Smällkram!
Karin

Carola sa...

ghaaaa.. och jag är minst lika förälskad i dig,
och NY, och fotona du tar.

ha en fin helg!

Kram

Berså sa...

Ja...det är sannerligen något speciellt med NYC !! Tänk att första gången jag var där hatade jag stan, västkustmänniska som jag egentligen "är" efter att ha bott i Oregon! Men efter varje besök så har det smugit sig på mer och mer...och nu, många besök och många år senare är jag fast!! Älskar den stan...dock är det alldeles för länge sen sist nu!! Men så är det när man byter spår i livet och inte har en massa anställda kvar- då är det inte lika lätt att komma i från och dra till NYC !! Men snart...:)
Ha en riktigt trevlig helg nu bästa Lotta !!
Kramar från ön / Maria

Karin sa...

Hallå! Å vad jag gillar dina bilder det får mig alltid att längta lite extra. Dagarna går och snart är det inte långt kvar innan jag också kan shoppa loss i din stad, det ska bli så himla kul. Ha det bra Karin

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder och vackert armband!
Ha en härlig helg, kram Suss

Tatjanis sa...

Älskar armbandet, föll pladask :-) gillar din kommentar om siffran 3 - kan äta tre bullar utan att blinka!!!! Fick mig att le. Önskar dig en fantastisk helg!!!

Kram Tatjanis

Liz sa...

Vilket fint armband! Onskar dig en riktigt fin helg!
Kram

Titta in hos Thess sa...

Härliga bilder från NY !!!!
Kan tänka mig att mat utbudet måste vara enormt och beslutsamheten vart man ska gå helt frustrerande ;))))
Och armbandet......helt g à l e t snyggt :)))
Hoppas att du får en härlig helg frukost.

Kram Thess

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Tack för att vi fick hänga med ..*ler

Kram

Hemma på Ekbacken sa...

Härlig beskrivning på new york. Jag har bara varit där vid ett tillfälle och det var när jag mellanlandade för att åka vidare till Florida. Men jag skulle gärna åka dit och titta närmare på denna stora stad.
Vilken tur att du köpte armbandet, det var supersnyggt.
Kram Linda

Beautifulosophy sa...

Så snyggt armband! Och tycker som du sa att NYC är som livet självt, och jag känner mig som om livet pulserar i en när man är där, eller det är klart att det alltid gör, men det förstärks enormt i NY! Åhh längtar dit, dina bilder är min utväg i längtan, stillar lite, men ger också mer längtan...haha vilken lördagsfilosofistämning det blev här...
Är inte GCS världens vackraste tågstation? Love Caroline

Queen of Kammebornia sa...

Åh! Jag låtsas att jag är i New York och köper armband som inte går att låta bli och sitter på ett fik med dig!

Bara Sara sa...

Men å va sugen jag blev på att åka dit t NY!!Jag har aldrig varit där så det vore baske mig på tiden! Ha en härlig lördag! Kram Sara

House number 11 sa...

Ja, denna stad! Önskar och hoppas att jag kommer dit igen!
Jag var nog för ung då jag var där i början av nittiotalet, ensam men tillsammans med två av mina bästa vänner!
Jag njuter av dina bilder!
Kram Jenny

House number 11 sa...

Ja, denna stad! Önskar och hoppas att jag kommer dit igen!
Jag var nog för ung då jag var där i början av nittiotalet, ensam men tillsammans med två av mina bästa vänner!
Jag njuter av dina bilder!
Kram Jenny

Helenas enkla vardag sa...

Men vilka fina bilder, du är världsmästare på att sälja in NY i våra hjärtan! Jag måste över snart! Känna pulsen och få uppleva staden som aldrig sover! Tänkte på dig häromdagen att du ska komma till stockholm i maj, när bloggdagen är och såg framför mig att du kom in när vi alla satt där och du var liksom en överraskning till oss andra och det blev världens ståhej, för alla skulle upp och krama dig! Jag hoppas att det jag tänkte var sant, för jag vill tro att du kommet dyka upp på bloggdagen!
Kram helena

Viktkamp sa...

Sjukt snyggt armband <3

Channal sa...

Härliga bilder och vilket vackert armband!

I ❤ N.Y

KRAM Anna

Anne-Marie sa...

Minns pulsen i NY under mitt första besök där för många år sedan. Hann inte ta in energin tillräckligt. Ser pulsen i dina bilder. :) Ser ut som ett "Lotta-armband". :) Kram!!

Anonym sa...

Ja, Tänk om jag någon gång får uppleva den staden!
Jag drömmer och hoppas!!
Fint armband, skulle ju passa mig perfekt(Alex):)

Hoppas du får en fin söndag, när du vaknar!
NJUT och stor kram från en kallt men vackert Östersund
/Alex

dianasdrömmar sa...

Du får mig att vilja åka till NY varje dag....Underbart armband stor kram finis/Diana

Anette Ryan sa...

Vilken vacker turkos vas, skulle sitta som en smäck i mitt TV-rum. Jag såg att Carin Rodbjer varit på Värvet. Sedan du tipsa mig är jag heldsåld på dessa intervjuvprogram. I går lyssnade jag på Petter och blev helt glatt överraskad av den killen och vad han kunde och visste, vilken snubbe för att använda hans uttryck. Tack för att du nämde det Lotta!
Trevlig helg på dig!
Kram Anette

Coolaannna sa...

Förstår om du är kär i NY..jag blir det med av..din blogg!

Alla dessa intryck att öonblick som du fångar!

Kram och ha en fin dag med din vän <3

Love

Casa of Mia sa...

Ser fantastiskt ut och vilket vackert armband! Hoppas att ni helg har varit härlig, kram

CreandoPhoto sa...

Jag gillar den formuleringen, att Ny är som livet själv. Med alla nyanser... Fint och får mig att längta mer dit än innan. Jag vill verkligen åka dit, med kameran runt halsen. Jag är helt säker på att jag hade njutit av allt. Människor, platser och händelser... Ja, det är en stad jag måste få komma till.

Synd att jag är så himla flygrädd...svårt med båt över :)

Kramar

Ewa`s Galleri sa...

Nästan så att jag som är så flygrädd sätter mig på ett plan till New YOrk när jag ser dina bilder
Vilket fint armband. HHoppas du har haft en toppen helg

Två Trappor sa...

Kära Lotta! Dina bilder och ord berör mig lika mycket varje gång, hur bär du dig åt?? :) Blir lycklig av allt du förmedlar och jag bara drömmer mig bort till att en dag få vandra på New Yorks gator.. och få träffa dig!
Såå vackert armband, jag förstår att du slog till direkt!
Jag är i min pluggbubbla och det är lite kämpigt just nu med allting så jag gläds massor åt att du finns här och på Instagram.
Kärlek i massor & ha en underbar, glad och GOD PÅSK!! :)
Madeleine <3

Anonym sa...

Hello my loved one! I wish to say that this post is amazing, great written and include almost all important infos.

I would like to look extra posts like this .

Also visit my web site :: jackpot 6000

Anonym sa...

It's awesome to visit this site and reading the views of all mates regarding this piece of writing, while I am also keen of getting familiarity.

Look into my blog :: Nummerupplysningen