söndag 24 mars 2013

TÅRTOR & BULLAR







Jag vårspanar vidare.



Igår när solen killade i nacken och det målades ägg på bordet bredvid oss där vi bullat upp med hallon och rabarbermuffins, fick jag nästan pirrkänsla.

Får lust att plantera, sitta ute med kaffekoppen, cykla.













Och så har jag haft sköna samtal.



Om fyllningar, tårtbottnar, dekorationer, smör, grädde, kanel, kardemumma. Socker. Choklad. Att gå upp tidigt och sätta degen. Om fina förpackningar, prickiga och rutiga band.

Sånt som jag också blir glad av.










Ses snart igen raringar! Jag är på väg till Kansas City om några timmar. Ha en jättefin början på veckan, ser fram emot att visa lite bilder från Kansas som jag aldrig besökt tidigare xoxo


52 kommentarer:

Bodil sa...

Ha det så bra i Kansas City.
Är det med jobb?
Våriga fina känslor man får när man ser dina fina bilder.
Kram Bodil

Lena - gott för själen sa...

Vilka vår-pirr-känslor bilderna levererar! Ha en skön tripp till Kansas City.

Kram Lena

Fröken Tindra sa...

Åh, vad vårigt och härligt det ser ut på dina foton. Och det låter som om du hade inspirerande samtal. Härligt!

Hoppas du får en bra tur till Kansas!
Kram!

Queen of Kammebornia sa...

Åh, Lotta, så gott och så vackert! Hoppas du får det fint i Kansas! Stor kram!

Ewa`s Galleri sa...

Härliga vårbilder
Ha en riktigt bra resa, ser fram emot bilderna
Kram Ewa

Carina sa...

Vilka underbara bilder och härligt att känna vår-pirr. Blir glad för din skull!

Ha en fin resa till Kansas. Ser fram emot dina bilder därifrån!

Kram Carina

Sahra sa...

Business or pleasure?
Bakverket ser gudomligt ut.
Här har planteringspirret inte riiiiktigt infunnit sig. Snön ligger för tjock. Men snart.....
Kram

Mrs Clapper sa...

Åh vilken kaka! Börjar nästan gråta så gott det ser ut!! :D Mums...

Trevlig resa!

Nettan sa...

Åh vad spännande, hoppas att du får en bra tur till Kansas City! Härliga vårkänslor man får av att se dina bilder vännen!

Kramar

Nettan

Annlin:s sa...

Vilka fina våriga bilder! Ha det bra på resan!
Önskar en skön söndag!
Kram
Anneli

Casa of Mia sa...

Mums så gott och vackert! Ha det härligt i Kansas, skall bli kul att se bilder därifrån, kram

House number 11 sa...

Men så mycket fint och gott! Mums!
Ha så kul i Kansas!
Kram Jenny

Jeji Chaos sa...

Jag längtar lite till UK när våren kommer, det liksom syns på människorna där så himla stort när våren har kommit =) Hoppas du får en bra dag.

Ester sa...

Underbara vårbilder! Här i Sverige längtar alla mer än vanligt :) det har varit en otroligt lång och kall vinter. Ha det fint i Kansas City!
Kram Ester

Maria - Wikers Liv sa...

Ha det så fint i Kansas, ser redan fram emot bilder ;) :)
Kram/Maria

Channal sa...

Kansas City! Spännande, vet inget om den staden! Ska bli kul att få se!

Bellis... älskar när de kommer upp i gräsmattan!

Fin vecka till dig! KRAMAR Anna

Beautifulosophy sa...

Tänk att ni har sådan vår! Enjoy! Och vilka underbara bilder, smaskigt:) ser fram emot Kansas! Kram Caroline

Äventyret framtiden sa...

Mon dieu!
Julrosorna är för härliga, bakverket med allt det mojsiga på får snålvattnet att rinna ymnigt.
Ha det så himlabra i Kansas!

Stor kram
Karin

Åse sa...

Åh så härligt, vårligt, pirrigt och alldeles underbart. Önskar dig en härlig resa. Kram

Karin sa...

Hallå! Å vilka härliga bilder, dina bilder ser alltid så inbjudande ut. Botaniska trädgården har jag skrivit upp på min att göra i NY lista, hur ska jag hinna med allt?? Ha det bra Karin

Coolaannna sa...

HIhihi av någon anledning blir jag alltid så fikasugen när jag är hos dig Lotta!!!

Underbara bilder <3 <3 <3

Ha det så skojsigt i Kansas!

Kram Anna

Jenny sa...

Bon voyage och ha en bra kortvecka (jag antar att ni är lediga på fredag också?). Härliga bilder som vanligt! Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Mysigt inlägg! Jag tror det spritter i oss alla så här års!! Så mkt man längtar efter att göra så här års! Här har vi haft en underbart solig helg! Hälsade på en bloggvän i Helsingör igår, njöt av tågresan dit i sällskap av en god bok, att strosa runt i Helsingör samt inte minst av trevligt sällskap under eftermiddagen! Bloggvärlden är verkligen fantastisk!
Önskar dig en fin tur till Kansas!
Stor kram Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Längtar också efter att sitta ute i vårsolen med en kaffe . Blommor är ju så underbart! Fin vecka till dig rara du! Kram Nilla

Fourmum sa...

Ha det så bra i Kansas! Hoppas att våren kommer på riktigt nu! Kram!

tinajo sa...

Så rackarns härliga bilder! Har njutit av lite vår i helgen också, kändes fint!

Titta in hos Thess sa...

Å vilket härligt samtal hör jag,helt i min smak :))))
Hoppas att ni kom fram till något bra.
Kransas lät härligt och varmt....eller ? ;)

Härliga vårblommor.

Kram Thess

mitt liv som jag sa...

Jag som gillar vintern mycket börjar faktiskt att längta riktigt efter våren nu, eller snarare sommar, sol och värme :).

Ljuvliga bilder! Nu hoppas jag att du får det ritkigt bra i Kansas och ser fram emot att få se bilder :). Kram Jennifer

Home2tiny sa...

Önskar dig en härlig tripp till Kansas o det ska bli kul att få se bilder. Kramisar Tina

Saltistjejen sa...

Hoppas du får en riktigt fin resa Lotta. Och så får vi hoppas att våren kommit lite längre tills du kommer tillbaks!
kramar!

dianasdrömmar sa...

Älskar din vårspaning Lotta :) stor kram Diana

Anonym sa...

Så mycket gott och så fina blommor!!
Måste nog baka nåt gott till påsk tror jag, nu blev jag inspirerad!
Väntar med spänning på fina bilder från Kansas!
Kram Pia

Martina sa...

Härligt varigt!
Hoppas du far det bra i Kansas City! Men jag sag just pa CNN att det verkar vara väldigt mycket snö där...!
Kramar

Camilla sa...

Härliga våriga bilder! Sådana som man behöver nu när våren verkar långt borta.

Var inne på butiken Charming Charlie häromdagen och tänkte på dig:)

Kram

Liz sa...

Harliga varbilder! Sa trevligt att du ska resa till Midwest och besoka Kansas! Hoppas du far ett par fina dagar, trots vintervader..Du slipper ju iallafall tornadovarningarna som kommer lite senare under var och sommar. Bodde i Hutchinson, KS i tre ar. Fin stat pa sitt satt med stora vidder och stora ytor, det ar latt att tanka sig bison och indianer pa prarien nar man aker genom KS..
Ska bli roligt att se lite bilder fran KS City, dit jag faktiskt aldrig reste under var tid i KS.
Ha en fin vecka,
Kramar

Mammaxtre sa...

Vilka bilder Lotta! Jag försöker men får aldrig till det såsom du kan. Kram

Miss Marie sa...

Kansas, så mysigt! Hoppas vi får se bilder därifrån! :)

Jessica sa...

Spännande att få se något nytt, hoppas du har det riktigt bra i Kansas City har ej heller varit där. Härliga vår bilder och va gott de såg ut. Kram jessica ♥

Villa Ell sa...

Jag ser fram emot första kaffekoppen på altanen, känns inte långt borta nu för idag har solen värmt på!
Ha så trevligt i Kansas

Kram Sandra

Anne-Marie sa...

Fina blommor och gott att äta. Det kan ju inte bli bättre. :) Ha en fin vistelse i Kansas och jobba inte för hårt. Kram!!

Carin sa...

Kansas City... Spännande!

Här börjar jag så smått ladda för en vecka i Hemsedal... Skall bli fantastiskt skönt med lite ledigt!

Ps. Ljuvliga bilder, som alltid!

Kram Carin

Desiree sa...

Frossar i dina underbara bilder både vad gäller vår och godsaker att mumsa på. Här är det rent bedrövligt i dag med snö som öser ner. Glad att få njuta av dina bilder istället. Ha det bra i Kansas. De stora viddernas landskap.
Kram!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Mums vilka härliga bakverk du visar och vad långt bort du ska resa. det ska bli spännande att se vad som händer där?

Kram ullis

Bara Sara sa...

Härligt det bara fullkomligt sprutar vår om alla dina bilder!! Humörhöjare!! Kram Sara

Berså sa...

Ljuvliga bilder!!
Ha det så bra på resan - ser fram emot bilderna !!! :)
Kramar från ett allt vårigare Gotland

Hemma på Ekbacken sa...

Ja vem längtar inte till våren nu?
Efter påsk blir det att fylla huset med blommor.
Önskar dig en härlig resa,
Kram Linda

Helens Universum sa...

Härliga vårbilder med underbar vårkänsla! Vilken smaskig bakelse, mums!
Ha det bra på din resa!
Kram Helen

Bromans Bravader sa...

Nä men nu blir jag så avis.. så långt våren har kommit hos dig.. så är det verkligen inte här.
Kram Jannike

Maria O. sa...

Vilket härligt inlägg! Vårlängtan och fina bilder :)Har du sett att vårlängtan är temat i vår fotoutmaning? Du vill kanske vara med?
Kram Maria

Anette Ryan sa...

Behöver man röda skor för att ta sig till Kansas City? Var det inte dit Dorethy skulle och kom vilse? ;-)
Vilka härliga bakverk och blommor. Blev glad ända in i själen. Får mig att tänka på storstan och härliga fik. Ska dit idag och kanske blir det ett härlig fik.
Ta hand om dig!
Kram Anette

My everyday life sa...

Kul med besök i "ny" stad :) Visst längtar men efter vår och värme nu. Hoppas att du får en trevlig tripp! Kram kram

Channal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.