söndag 29 september 2013

IT'S ONLY JUST BEGUN









Om ni någon gång gått omkring och undrat om en septemberhelg i Connecticut kan vara soldränkt, varm, ja så pass att man vill hoppa i och bada, samtidigt som man på vägen ser härliga grönsaksstånd, pumpor och löv som virvlar från ekar och ner på verandor med sköna gungstolar, så kan jag berätta att det är precis så det kan vara.
















Om jag kör och råkar passera Strawberry Hollow Farm så antingen a) tvärnitar jag och ställer till det för alla i bilen eller b) kör fram, gör en u-sväng (fast man inte får) alternativt c) fortsätter fram en bit och ångrar mig och måste vända om iallafall



















För att sedan göra om samma procedur när den här lilla marknaden står och väntar vid Barberry Hill Farm. Ni vet, ett sånt där underbart ställe där man lägger pengarna i en låda.


















Helgen har alltså tillbringats längs med Long Island Sound. Det känns som allt hände där. Morgonkaffet, lunchen, eftermiddagsbubbel. Det kanske var höstens sista lobster roll, men jag intalar mig själv att det inte var så.


















Sa jag att det är jättesoligt och varmt här i september?

Kolla alltså. Så skönt.



















Och på vägen hem virvlar det lite löv. Det är skönt att sitta ute tillsammans och ta något att dricka innan middagen, njuta av alla grönsaker och göra en god sallad.



En helg i Connecticut i september kan helt enkelt vara alldeles underbar.










Hoppas att ni haft det skönt sweeties och att ni också njuter xoxo















44 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Att man måste stanna på de där farm'arna, det ser ju vem som helst! Gud vilka färger och vilka fräscha grönsaker! Härligt att ni har så varmt fortfarande. Här har vi haft 8-10 grader. Inte jättesugen på att bada.

Ha en fin start på veckan!

Kram Lena

tinajo sa...

Vilka underbara pärlor du har omkring dig! :-)

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Underbart!
Fantastiska bilder du visar..:-)

Må så gott
Kram Susanne

eastcoastmom sa...

Ja september och oktober är bäst i CT! Jag saknar det.

Carina sa...

OMG Lotta!! Vilken fantastisk helg och vilka bilder!! Förstår att du tvärnitar och stannar.

Helgen här hemma har också visat upp sig från sin bästa sida. Hösten är underbar!

Ha en fin vecka!
Kram Carina

Hemma på Sjuan sa...

Underbart vackra septemberbilder! Vilken färgexplosion! Kram Suss

mitt liv som jag sa...

Som vanligt så bara älskar jag dina bilder, de är fantastiska! Er helg låter ljuvlig och jag hoppas att du får en ljuvlig start på nya veckan!
Kram Jennifer

Martina sa...

Det ser alldeles underbart ut! En san höst kan man ju sta ut med!
Och den där farmen... ser helt overkligt vacker ut.
Sthlm snart?! Jag är sa avis!
Kramar

Dagar av lycka sa...

Alltså, jag känner absolut ingen avundsjuka alls... Eller jo, det gör jag nog va? ;)

Det låter som om ni har den bästa hösten man kan önska faktiskt!!!

Njut lite från mig med!

Kram Anna

Queen of Kammebornia sa...

Men Lotta, så underbart! Jag drömmer mig dit en stund innan jag ska ut i morgondimman :) Jag blir alldeles varm och glad! Stor kram!!!

Carola sa...

Jag dör lite. på ett bra sätt.
När jag läser om Connecticut och solen och när jag ser de underbart vackra fotona du bjuder på.
Dör och vaknar till liv på samma gång. Så vackert.
Och hur mycket jag önskar varje gång.. att jag kunde komma och hänga med dig en heldag och göra precis just det där.. pumpor,varma solstrålar, kaffe och en kaka typ. Som jag önskar.

Välkommen Hem! sa...

Om jag inte njöt innan, så njuter jag desto mera nu! Njuter av hösten och av att se dina härliga pumpabilder och allt fint du visar! Blir helt tossig i brallan faktiskt!
KRAM du härliga!
Judita

Sahra sa...

Smäller av en smula. Det finns inget, nada, absolut ingentingen som påminner om det där. Här är det grått. Och så är det grått. My god. Det där strawberry stället. Jag skulle tvärnitat. Jag skulle hoppat ur bilen och sprungit som en gasell mot det där huset. Gått bananas på miljön, utbudet. Lovely. Och glittret i havet. Finns det något mer magiskt.
Kram

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lotta!
Vilket inlägg att mötas av en gråmulen måndag morgon i Skåne. Killarna och jag kurar med tända ljus, barnteve och lång frukost.
Vilken helg ni haft Lotta! Vilket väder, vilka vyer, vilket ställe du bor på! Makalöst fint!
Jag önskar att det fanns mer av "farm stalls" längs svenska vägar, why not?! Sån bra idé!
Önskar dig en toppen vecka!
Stor kram Anna

Beautifulosophy sa...

Hur underbart är inte detta? Förstår att du njuter! Vi tillbringade också en del av helgen på stranden, faktiskt, otroligt för september här. Kram Caroline

Anonym sa...

~Underbart~
& så otroligt vackra foto!
Ha en härlig dag/Kram Annmi

Anonym sa...

Alltså jag hade tvärnitat alla gånger!
Tänk om man bara kunde knäppa lite med fingrarna och sen förflyttas till en plats någonstans på jorden. Då skulle jag knäppa hårt så jag kom till dig och fick uppleva allt det vackra som du delar med dig av fast irl.
Helt underbart ser det ut!
Kram

Ninelin sa...

Kan inte annat än hålla med. Ser helt underbart ut!
Vilket ställe. . . Vilka bilder!

Kram N

Linda... sa...

Jag blir helt mållös över dina bilder !

Bodil sa...

Underbara bilder och visst är vädret helt fantastiskt just nu.
Ni har ju det ännu varmare i CT.
På torsdag ska vi till CT till West Hartford, till Science museum.
Matildas klass ska dit på besök och jag och några andra mammor följer med och hjälper till.
Ha en fin måndag!
Kram Bodil.

Annika sa...

DET kan den!!
Det är verkligen en fin tid på året nu.
Den finaste.
OCH det känns som om jag inte riktigt hinner med. Du vet, eftersom jag var hemma nästan hela sept.
NU ska det pyntas upp, nu ska huset höstas,
Nu ska det fixas.
Ja, och den finaste månaden på året väntar; oktober.

Mycket fina bilder, så härliga.

Kramar!!

Äventyret framtiden sa...

Så skönt att du tar oss andra med dig på allt detta underbara, vackra och somriga, höstiga, mustiga, färgrika,...i all oändlighet.
Amen!

Tack Lotta!

Stor kram!

Casa of Mia sa...

Så vackert, kram

Villa Ell sa...

September ser alldeles underbart ut... En härlig blandning av sensommar och höst :-)

Ha en fin måndag
Kram Sandra

Bara Sara sa...

Ja de septemberdagarna ser helt enkelt ljuvliga ut!!!! Kram Sara

Inger sa...

Hmm.. varför ser allt 1000 gånger finare ut hos dig?
Underbara bilder och texter. :)))

Channal sa...

Måste absolut vara bästa tiden på året! Vill komma till Long Island i september. Kameran skulle gå varm! Beautiful!! Love it! Underbara bilder Lotta! Du får mig att älska hösten...

KRAMAR!! Anna

Annlin:s sa...

Åh vad fina bilder och vyer!
Kram
Anneli

Helenas enkla vardag sa...

Det är ju en himla tur att du bromsar in varje gång, så vi får vara med och uppleva allt fint. Hoppas komma över nästa höst. Min J friade nämligen i helgen och då pratade vi just om NY som bröllopsresa. Så jag hoppas och längtar.
Kram Helena

baraetthem sa...

Men åhhh va underbart vackert!! Vilket ställe ni bromsade in vid! Tänk att uppleva det i verkligheten.

Kramar fina fina du!
Fredrika

Mittgodastefinaste sa...

Jag bara måste dit nån gång!

Här i Stockholm så var det också skönt i lördags, jag sög ut det allra sista ur sommaren och trippade barbent inne i stan på natten! Söndag morgon var det svinkallt!

Önskar dig en fin vecka! Kram Jenny

Anne-Marie sa...

Det är svårt att förstå att du och jag bor i samma land. Ingenting hos oss liknar dina omgivningar. Allt ser så fint och genomtänkt ut hos dig. Det ser verkligen ut som landet där du bor.
Hade gärna hängt med dig i solskenet (här hade vi en mycket ovanlig storm under helgen som liknade oväder under vintern) och gått vid vattnet och handlat god mat. :)
KRAM!

AK. Keramik Form-Design sa...

Verkligen värt en u sväng mm. till den underbara lilla "strawberry" affären. Underbara bilder. Ni kan verkligen dekorera där över.
Man undrar när hösten ska komma. Här är det också underbart septemberväder med sol och värme.
Höstlövskramar från skånelandet
Annelie

Desiree sa...

Du har helt klart fångat höstens bästa i detta inlägg. Aaaaah så härliga bilder Lotta.
Kram!

Trädgården på Höjden... sa...

ibland kan jag tänka att connecticut kan vara lite som österlen. vägarna som kantas av mängder av fruktstånd, mysiga caféer, ljuset, havet, stranden, det vackra landskapet. kanske lite lika - fast ändå inte. jag och familjen hade en underbar helg hos föräldrarna i kivik. precis vad jag behövde.
kram åsa

Nettan sa...

Efter att ha varit sjuk i stort sett hela september njuter jag nu över att vi gått in i oktober! Det är fortfarande varma dagar men nätterna är kalla här i södra Sverige. Njuter av alla fina bilder du delar med dig av vännen! Härligt!

Kramar
Nettan

Sandra sa...

Jag blir alldeles salig av dina bilder. Vill genast åka på septemberresa till Connecticut!
Tack Lotta för att jag kan drömma mig bort dit, utan att fysiskt vara där.

Kram. Stor varm kram.

Sandra sa...

Jag blir alldeles salig av dina bilder. Vill genast åka på septemberresa till Connecticut!
Tack Lotta för att jag kan drömma mig bort dit, utan att fysiskt vara där.

Kram. Stor varm kram.

Bella sa...

Jag tror jag flyttar imorgon till andra sidan Atlanten, vilka fina foton på helt underbart vackra omgivningar. Så fräscht med alla grönsaker och vilka färger!!

September kan vara helt okej :)

Kramar Bella

Unknown sa...

Härliga bilder och du komponerar dem såååå bra. Färgerna tillsammans med texten skapar en så härlig stämning kring hela blogginlägget. Grattis ännu en gång. Kram //T

Jenny sa...

Men hallå, det är ju såHÄR en höstdag ska se ut! Ser alldeles varmt, skönt och underbart ut! Två tummar upp. Hoppas dina vecka är lika härlig. Vet inte om du jobbar statligt eller inte men jag hoppas att det ändå går bra med den här jädra lockdownen....

KRAM

Elin sa...

Vilken underbar höstkänsla du bjuder på kära Lotta, helt makalöst fina bilder! Jag förstår att du inte kan motstå att stanna när du kör förbi dina guldkorn, det verkar finnas många mysiga platser hos er.

Här har vi frost på nätterna och på dagarna har det varit 7-10 grader sista veckan. Småkyligt men dagarna är fina för det mesta. Jag njuter av mörka kvällar med te och levande ljus, det är min grej!

Ha det gott vännen, stor kram!
Elin

mammaxtre sa...

Men jag smäller av en smula! Vilken sagolikt underbar miljö. Du sätter då CT på kartan du.

Kramkram

Sofia sa...

Hösten är utan tvekan min favoritårstid och när man ser såna här bilder blir jag påmind om varför även om himlen här är grå och regnet öser ner.