söndag 1 september 2013

MY KICK OFF










Om ni såg någon fullastad med baguetter, brioche och melon under armen i helgen, så var det jag. Att ha en fransk bagare i stan är ett privilegium och förföriskt. Lördagar som börjar här, är alltid bra lördagar. Kände mig liksom fransk hela dagen. Inbillar mig att det är bra för mitt system att äta nybakat.





















Alltså, den här årstiden. Jag får sådan energi. Det är ännu härligare med roadtrips. Det här är min mentala kick off period. Nu händer det grejer.



För det första har jag investerat i ett par löparskor. Moi.
La Soffpotatis. Börjar med lagom högt uppsatta mål. Viktigt att känna att jag fixar det här, inte ger upp. Ni får heja på mig så jag håller igång ;)



















För det andra. Mer färska grönsaker than ever. Pappa inspirerar mig för han är så duktig med kryddor och blanda till det. Har alltid citron och kallpressad olivolja i...det blir så himla gott.
















För det tredje
. Alla mina sinnen spetsas extra mycket. Det är visserligen varmt här, men höstkänslan ligger liksom i luften. Affärerna laddar upp, pumpa- och äppelsmaker kommer fram. Jag ser sjalar, boots (jag kommer aldrig till skott men nu ska det bli av) och vill ha nya gummistövlar. Och lite härliga crémer, ny parfym. Blev kär i en pall och går nu och tänker på den. Vill göra smoothies med granatäpple.



















Och så bunkrar jag upp med ljus. Här ska bli garanterat mys med böcker, film, resor, goda smaker, vara tillsammans, sköna dofter, orange, mycket kramar. Ser fram emot hösten.

Ha en fin första septembervecka sweeties xoxo






46 kommentarer:

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Åh, det är så bra för mig att läsa din blogg nu för du ger mig värsta energiboosten, allvarligt! Jag gillar verkligen hösten men drabbas av panik då jag vet att den jädrans vintern kommer sen och då förstör det glädjen, MEN, jag försöker njuta av dagarna allt jag bara kan ändå.
Ha det bra nu fina du!
Kram!

Maria - Wikers Liv sa...

Jag är också förälskad i hösetn! Och du, en liten hemlis... Jag har börjat jogga... Ja, JAG som alltid sagt att jag inte kan springa ;)
Underbara bilder som vanligt, och du sprider sådan härlig energi! Kan man annat än älska din blogg????? :)
Ha en fin första septembervecka du med!
Kram /Maria

mammaxtre sa...

Löparskor minsann :-) Du måste ta det lugnt. Baby steps gäller för att inte dra på dig skador och förkylningar och annat trist. Jag hejar på dig, alltid!

Så fint det var att ha kontakt med dig via kommunikation genom instagram, minutrarna innan jag skulle gå längs altargången. Fint att du var där.

Kram

Äventyret framtiden sa...

Javisst är det så! Jag får också en kick av att hösten är på gång.
Inspireras av färgerna, mognaden, allt som hör till. Kanske jag gör som du..ger mig iväg ut på, ja inte roadtrips, inte löpning, men på lunk, på vandring. Är faktiskt på väg att skaffa nya skor.Nu inspirerad av dig så kanske det blir av fortare än kvickt:)

Ha det gott i alla bemärkelser.

Karinkram

eastcoastmom sa...

Löparskor, yay för dig!!!

tinajo sa...

Heja dig och löpardojjorna! :-)

kavallinskan sa...

Underbara bilder och hösten är härlig och visst får man energi!
Jag ska också sätta igång med träning nu och jag lovar att jag ska heja på dig! :)
Kramar viktoria

Nettan sa...

Absolut vännen! Här drar vi igång hösten, och redan i dag har det blåst och varit höstigt ute. Barnen snuviga och det är med andra ord precis som det ska vara när hösten knackar på. te, en skön filt, och en bra film gjorde sonens dag i dag, nu ser vi till att första veckan i september blir njutbar!

Kramar

Nettan

Life´s Silverlining and I sa...

Det är underbart nu. Du speglar det som alltid väldigt fint. Alla härliga färger och vissa bilder är så klara att man står i där känns det som. Kramar Nilla

mitt liv som jag sa...

Åh, jag bara njuter av dina bilder, underbart fina och vilka härligt glada färger! Hösten är verkligen fin och jag gillar verkligen färgerna och den friska klara luften.

Nya springskor, heja dig! Det kommer att gå så bra :-).

Må så gott! Kram Jennifer

Unknown sa...

Lotta, Lotta, Lotta ... så underbart och så sporrande.
Du ger energi.
Tack!
u.

Välkommen Hem! sa...

Jag vet redan innan jag öppnar ditt inlägg att du kommer att visa de vackraste bilder jag sett.
Jag vet redan innan jag öppnar, att jag kommer nästan bli lite arg på mig själv för att jag aldrig kommer till skott och bokar den där resan till USA. Och jag vet redan innan jag öppnar att mitt hjärta kommer att bli varmt och att jag kommer att le för när jag tryckt på enter och fått iväg mina rader, så vet jag att du blir glad när du läser dem...
Puss och kram!
Nu ska jag drömma om pumpor och franska bagare.
Judita

Algodão Tão Doce sa...

Acabei de conhecer o seu blog,achei magníficas todas as imagens!!! Maravilha!!!Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
Siga-me e pegue o meu selinho!!!

Obrigada.

Beijos Marie.

Lena - gott för själen sa...

När du säger det så och när du visar de där bilderna så kanske inte hösten är så tokig ändå. Blir så glad av dina inlägg!

Heja heja, första steget är taget. Nya löparskor, nu är det bara att ge sig ut. Gör't bara!

Kram Lena

Carina sa...

Man riktigt känner energin sprudla när man läser dina ord och ser dina fantastiska bilder!! Det smittar av sig - tack!!

Härligt att du skaffat löpskor! Det kommer gå kanon, det är jag säker på :).

Energiboost, nya löpskor och känna sig fransk - vilken helg!! Ser fram emot hösten ännu mer när man har dina inlägg om roadtrips, vackra bilder och positiva energi att njuta av.

Varm kram Carina

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag önskar att jag kunde välkomna hösten på samma energiska sätt. Det är bara det att den kommer så skoningslöst. Kunde övergången vara mjukare hade vi inte blivit såna ovänner, hösten och jag.
Hejar på dig och löpningen. Kram.

Sahra sa...

Inbillar mig att det är bra för systemet att leka lite frankofil då och då. Idag drar jag på mig svarta smala byxor och högklackade skor och beger mig till stan. Känner mig lite chict fransyskig.
Underbara bilder. Vilka färger. Kram

Ninelin - we remember moments sa...

Jag är i ett märkligt mitt i mellan läge, nästan lite jobbigt. Det är inte sommar och inte höst heller, riktigt än.
För mig är hösten att rensa upp, möblera om.
Nya löparskor är en bra start, har jag också skaffat mig. Ut för nya upptäckter! kram Nina

Anonym sa...

Det är nog tur att inte jag har en fransk bagare inom räckhåll. Jag skulle nog leva på Pain au chocolat då och det skulle inte vara så bra för figuren...
Men ibland så vore det såklart lyx.
Försöker också ta mig ut på lite springrundor ibland men jag varvar friskt med powerwalks. Så skönt att komma ut.
Bilderna, amazing som vanligt!
Kram Pia

Beautifulosophy sa...

Förstår precis hur härlig och vacker i färg er höst måste vara! underbart att njuta! Jag älskar också hösten. Har egentligen bara väldigt svårt för jan, feb, mars...just nu förtränger jag dem...kram!

Martina sa...

Vem vill inte bo pa Bliss Rd?!
Jag hejar pa dig i löpsparet!!
Längtar tills min ljumske är helt bra och jag ocksa kan ta pa mig löpskor.
Härliga färger och bilder!
Kramar

Annakarin Olsson sa...

Lycka till med löpningen fina du!

Själv blir jag så inspirerad och ivrig varje gång jag ser ett nytt blogginlägg från dig.

Lev väl <3

Channal sa...

Njuter... av både bilder och dina texter! Vill ha mer... mer av Charmigt sa Charlie!

1000-Tack!! KRAMAROM Anna

Maria O. sa...

Håller med dig! Hösten ger energi, fast inte just idag när halsen river och näsan rinner. Lycka till med joggingen!
Kram Maria

Home2tiny sa...

Vilken härlig energi både din text o dina bilder ger, en riktig höstinjektion. Jag hejar o busvisslar på dig, klart att du kommer fixa löpningen galant. Kramisar fina Lotta. Tina

Desiree sa...

Jag älskar hur du fångar upp färgerna. Hösten är ju en av de bästa årstiderna i USA med sval och skön krispig luft och blå himmel och mycket sol. Jag hoppas på en fin höst här som blir lite mildare och inte lika mörk som den svenska. Tror nog att det finns gott hopp för detta.
Bliss road skulle jag gärna vilja bo på. Förstår absolut att du köpte halva butiken då du var hos din franska bagare. Fransmänn kan baka. Bästa bagerierna här ligger absolut i frankrike.
Grattis till nya löparskorna. En liten runda då och då är underbart. Bästa sättet att få rensa huvudet och sedan kan man njuta ännu mer av allt gott.
Kraaam!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Härligt att du njuter så av årstiden, allt den har att ge och inte minst dess färgprakt! Det gör jag med.
Underbart med joggingplanerna, själv hoppas jag komma igång och trampa på motionscykeln.
Sköt om dig!
Kram Anna

AK. Keramik Form-Design sa...

Bilder med härliga Vitamin kickar får en att spinna loss.
Ja, sätta på sig löpar skor och äta hälsosamt är på min lista.
Hejar på dig istället, och dricker en smoothis.
Ha en underbar vecka
Många kramar
Annelie

Taina sa...

Lotta, löparskor? Härligt!!!! JAG hejar på utav bara den. Heja, heja Lotta!

Kramar

Jenny sa...

Ja hösten är nästan mer som ett nyår än vad nyår är.

Du har så härliga tankar, så härliga bilder. Tror nybakt ÄR bra för kroppen. Franska kvinnor lever längst i hela Europa...

Tända ljus. Underbart. Nu är det september och sommaren försvann så fort. Men hösten har mycket att bjuda, den med.... Snart fyller jag 30.... Ghhhhaaa! ;)

KRAM

Två Trappor sa...

Åh Lotta... vilken kickoff!! Det här inlägget var precis vad jag behövde nu <3 Du lyfter mina sinnen och gör mig helt lycklig med din underbara livsglädje både i bild och ord - tack!
Som du vet älskar jag också hösten... och nybakat bröd kan jag inte leva utan :) Grönsaker ska jag dock bli bättre på att äta och tillaga - citron och olivolja låter himla gott till, det ska jag testa :)
Härligt att du köpt löparskor - heja dig! Det är ju så många som vittnar om hur otroligt mycket bättre de mår, både fysiskt och mentalt, sedan de börjat springa. Jag tragglar på med mina pw-rundor men ibland tänker jag att jag ska börja småjogga lite ;-) Vem vet, snart springer jag kanske också!
Glada hejarop och varma kramar från mig till allra finaste dig <3 <3
Madeleine

Vision By Mila sa...

Look at those berries! Nam! And I love those colorful bags!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, en till som tycker om hösten - det är samma här, jag får sån lust och energin finns där. Vanligtvis. Och så är det så vackert ute. Och på dina bilder!
Agneta kram

Anonym sa...

Ljuvligt vackra foto & Hejja Hejja dig :)

/Kram Annmi

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såklart det är bra för systemet och jag blir nästan lite knäpp när du frestas med dina vackra bilder! Vill liksom pronto flytta over there och ha ett franskt bageri i närheten... :)

Kraam
Petronella

Suz sa...

Vilken energiboost jag får bara av att kika in här hos dig! Precis vad jag behövde:)

Och du kommer fixa det tillsammans med löparskorna;) Jag hejar på dig!

Underbara bilder och härlig text, nu blev jag så sugen på croissanter.

Ha en härlig vecka, fina du!
Kramar
Suz

Kalkstenssommar sa...

Hej Lotta!
Vilka underbara bilder du bjuder på! Livsglädje, fräschet och höstkrisp.

Kram L

Anette Ryan sa...

Halloj där på andra sidan! Jag behöver inte fråga hur det står till för det "ser" jag. Med sådanna bilder kan det väll bara vara bra, ja iallafall mest. Allt ser så färgstarkt och lockande ut.
Jag har alltid älskat september men det är ju för att jag är född i september och därmed en höstperson. Fast som jag sagt tidigare har jag ju sedan 10 år tillbaka nästan ofrivilligt blivit en vårtjej. Själva ordet september är för mig höst så när jag pratar om vår årstid här i Australien reffererar jag mest och oftast till just det våren som årstid för månaderna sitter så fast rotat i både hjärnan och själen.
Kram Anette

CONCEPT by JESSICA sa...

Heja dig, du fixar löpningen.. Vilken vitamin boost man får av dina bilder...
Fin dag till dig, kram

Nilla Q sa...

Klart man mår bra av nybakt! Och löparskor - heja dig!

Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Underbara bilder som alltid!
Jag älskar oxå denna årstid, helt ok efter en sån fin sommar. Ljus fylls på för här tänds de varje kväll nu ;)
Kram Suss

Katta sa...

Nybakat kan man gå igång på, sinnena kommer till liv. Vackra bilder.

Titta in hos Thess sa...

Å alla dessa underbara färger !!!!
I bland undrar jag om du inte bor i ett litet paradis ändå??=))
Och du....lycka till med löpningen !!!!

Kram Thess

Bella sa...

Åååh, blir alltid så glad när jag kikar in här och ser dina fina bilder med godbitar från livet, du är en sann inspirationskälla!! Har inte orkat med bloggen i sommaren, så det var mycket vackert jag missat här inne :)

Hoppas dagen varit bra!

Kramar Bella

Erika sa...

Otroligt fina bilder!!

Min plats i solen sa...

Lycka till med löpningen Lottis. Det kommer att gå hur bra som helst. När skorna väl är på är du oslagbar. Glöm inte det.

Kram på dig vännen♥