måndag 2 maj 2011

Favorit i repris




Några snabba timmar på Manhattan: galet, roligt, oväntat, gott. Vi har fått in snitsen på det här.

Och helt gratis, ett poem från Lloyd

Look!
not far out ahead, one of life's little pleasures
prepares to side-swipe my restless mood
alert, luckily, I maneuver and take it between my eyes
vivid vibes reverberate through my tensed brow

I smile under my breath, relax and take it as it comes
full-on grean leaves shoved in my face by grayed skeletons
the yellow stripe down the center of my mind
keeps me on the right path












Från M. Saseks bok This is New York





15 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å jag älskar dina foton!!! Och TÄNK att JAG råkar bo just där i den staden som ser så cool ut på dina bilder! :-) Ibland inser jag hur häftigt det verkligen är.
KRAM!

Christina sa...

Dina inlägg ger mig verkligen ett leende på läpparna varje gång! Love it!

Anne-Marie sa...

Litet annat än Weed det. ;) Jag tror inte att jag, hur jag än försökte, skulle kunna få Weed att se så häftigt ut. Jag får nöja mig med att se äpplet genom dina ögon. :) Tack igen för ditt svar - skickade ett mejl tillbaka tidigare idag. Kramar!

Desiree sa...

Älskar dina ögonblicksbilder. Så härlig stämning.
Kram!

Camilla sa...

Hahaha, vilken härlig huvudbonad!
Dina bilder är så inspirerande Lotta. Ska bli spännande att se dina bilder från Nepal sedan också. När åker du?

Kram

Annika sa...

Dina foton är såå fina!! jag älskar dem också! OCh din blandning.
Den där tavlan "this is New York" skulle jag vilja ha på väggen härhemma. SÅ COOOOOL!!!
Kram!!!

Annika sa...

Eller det var ju ingen tavla, det var från en bok!
UNDERBAR iaf!!
Kram igen!

Ikigai Inredning sa...

Alltid lika härligt med NYC! Tack för ett mysigt entimmessamtal i morse. Bra start på dagen! Puss o kram!Helena

Ikigai Inredning sa...

PS. Om du vill ha en liten dos av Svensk vår så kika gärna in på min blogg. Har just uppdaterat den med blommor, en av dina passioner :)

http://ikigaiinredning.blogspot.com/

Kommer att sakna dig när du är i Nepal!

Arm slides and crosscheck, please! Fly safe min ex-SAS kollega!

Puss och kram! / Helena

Charlie sa ... sa...

Saltis, Christina, Anne-Marie, Desirée, Camilla, Annika, Helena: ni är bäst <3 Tack för fina ord . Blev så glad när jag läste era kommentarer efter en lång och intensiv dag utan lunch och med en konstant känsla av att ligga efter. You made my day!

Kranar!

Ikigai Inredning sa...

Äta bör man, fast det var ju mitt fel att du missade lunchen eftersom vi pladdrare på hela morgonen...
Andas djupt o lycka till med förberedelserna!

Puss o kram, Helena

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Jag tycker så mycket om dina fina bilder! :) Du är en mästarinna på att fånga livet i all dess vardaglighet, galenskap och skönhet. :) Och för mig som aldrig har varit i det stora landet i väst blir det som en exotisk resa varenda gång jag kikar in hos dig. :) Tack för att du förgyller MIN vardag Lotta! :)

Sköt om dig!

KRAM

Charlie sa ... sa...

Lotta,

wow, känner mig exalterad när jag läser det du skriver. Tack för dina ord, jag suger åt mig :)
Att få sprida lite inspiration och känslor är härligt och mer än vad jag förväntat mig. Det är ofta man tänker vad man känner, men man tar sig inte tid att skriva det. Det känns inombords att få ditt gensvar, Lotta!

Stor kram!

Mattias Adamsson sa...

Det var verkligen en härlig eftermiddag vi hade ihop! Tänk om vi gick förbi Hugh Grant?! Någon speciell måste det ju varit där på filminspelningsplatsen eftersom alla stod med kameror och kikare. :-)

Charlie sa ... sa...

Det var Hugh Grant :-)

Allt ok nu efter dina adventures med LH?

Miss you