fredag 27 maj 2011

Lavendel, persikor och långledigt!



Helgen är officiellt invigd med huset fullt av lavendel, nyskördad majs från Florida, söta jordgubbar och persikor, godis, några flarror vin.

Gillar när kylskåpet är proppfullt så man får gräva lite.

Jag är den som handlar finliret här. Med andra ord, jag är oftast inte den som kommer hem med toarullar, tvätt- och diskmedel. Inte en kupong i sikte i min plånbok, och har jag en så har jag glömt den rackarn hemma. Men jag gillar alltid att göra en bra deal och är en fena på att förhandla priser.

Nu ska det inte handlas så mycket på ett tag och kylskåpet är som sagt fullt av godisar. Bring the weekend on!

Ha en härlig helg alla xx




Ps. Här är lite bilder från vad vi kommer att ägna oss åt de närmaste dagarna. Kan inte låte bli en bild på snyggingen Lauren Hutton, tjejen som vägrade fixa gluggen mellan tänderna. Helt rätt.
















15 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej Lotta!

Det både låter och ser ut som ni har en härlig helg framför er. Ät och drick gott och njut av er helg. :)

All heder åt kvinnor som är stolta över den de är och vägrar kompromissa med trender och förvrängda skönhetsideal. Lauren Hutton är lika vacker idag som då hon var ung och hon vore ju inte densamma utan sin glugg.

Maila mig Lotta på: minplatsisolen@hotmail.se
Jag har något som ligger här och väntar på att skickas över till dig.

Ha en strålande fin lördag kära du!

Kram Lotta

Anonym sa...

Så härligt med långhelg nu!! NJUT!!!
OCH det gör du!
Det är jag som fixar finliret härhemma också :-)
men det gör jag så gärna!
Heja Lauren H!!! That's the way to do it!
Stora kramar sänder Annika i Reston som absolut inte kan logga in på sitt bloggerkonto på din sida...

Desiree sa...

Älskar fotot på persikorna. Ha en riktigt bra långhelg. Här har jag också fyllt på kylen idag och visst håller jag med om att det är härligt när det är nytt och fräscht och fullproppat så att man får gräva lite. Men för oss blir det både finlir och toarullar. Allt handlas en gång i veckan just på lördagar. Då fyller vi på alla förråden.
Kram och ha en fin långhelg.

mammaxtre sa...

Älskar dina bilder, det gör jag verkligen.

Lauren Hutton är en favorit. Hon är vacker som ögat och jag vill tro att hon åldras med värdighet. Det vill säga, utan botox och en massa annat.

Ha en fortsatt fin helg

Charlie sa ... sa...

Test! Jag får konstiga felmeddelanden så nu kollar jag först om det fungerar igen...

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Helt enig, Lauren är Lauren just för den där charmiga och personliga gluggen! Här i USA tycks många kvinnor ha ett ideal och jag saknar personlighet och nyanser. TV-reportrar ser ofta likadana ut. Många skådisar, t ex Michelle Pfeiffer för att nämna en, kan jag se inte se skillnad på idag och filmer hon gjorde för 10-15 år sedan. Jag tycker om när människor åldras och trivs med sig själva. Diane Keaton tycks vara ett undantag och jag tyckte hon var så fin i filmen "Something Gotta Give".

Ja, nu är helgen i gång och njutningen är på topp :)

Jag mailar dig Lotta - så spännande!

Ha en fin helg ni med och kramar!

Charlie sa ... sa...

Annika, blogger krånglar ännu! Jag har inte kunnat lämna några kommentarer förrän nu....

Blev så sugen på grillkväll, som ni har! Kan tänka mig att ni har det bra just nu, i den sköna kvällen på ert däck. Säkert mätta och belåtna nu!

Vi njuter och det känns bra att helgen fortfarande är "going strong" - imorgon ska det bli toppväder och vi planerar för stranden. Nu blir det lite glass o persikor...bäst att jag hänger med innan det tar slut ;)

Kramar och ha en fortsatt skön helg!!

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Tack Desiree! Bra att börja helgen med att fylla på förråden ;) Jag gillar den känslan. Igår provsmakade jag en fantastiskt god söt, stark sås med hallon i som var perfekt över cream cheese på något gott kex. Kan inte sluta tänka på den!

Ha en skön söndag - snart har ni också några dagars ledigt och se fram emot!

kram

Charlie sa ... sa...

mammaxtre: jag också! Har följt debatten i Sverige om botox och fillers, hur oreglerat det är och enorm profit för tillverkare, distributörer, återförsäljare. Efterfrågan har ökat lavinartat de senaste åren. Om något skulle gå fel, har du större skydd som konsument i Sverige om du köper ett par jeans än om går till en skönhetsklinik och injicerar fillers el botox i ansiktet.

Lauren har alltid varit speciell och jag tycker också hon är vacker. Tack för dina fina kommentarer! Ha en riktigt skön söndag

Saltistjejen sa...

Underbart!!!
Njut nu! Sommaren ar antligen har och det ar fantastiskt tycker jag.
Lavendel...mmmm....! En av mina abosluta avvisar! :-)
KRAAAM!

Camilla sa...

Mmm, gott med alla färska produkter. Särskilt jordgubbar. Jag är ett riktigt jordgubbsfreak och äter hur mycket som helst när de svenska kommer.
Hoppas du får en skön helg och inte äter upp allt på en gång:)
Kram

Charlie sa ... sa...

Saltis!! Såg dina fina sommarbilder på E - hur härliga som helst! Det såg skönt och roligt ut också :)

Men solen är lite seg - den tar tid på sig men jag räknar med att vi får en solig söndag ändå!! Varmt är det iallafall ;)

Kraam! Happy Sunday!

Charlie sa ... sa...

Camilla, ja nu är dem söta och goda jordgubbarna. Det finns ju jordisar här året runt men det är nu som jag tycker dem smakar riktigt gott! Svenska är bäst ;)

Ha en fin dag med din mamma på Öland!

Kram

Helenas Ikigai sa...

Hoppas du har det härligt på din långhelgsledighet! Härlig persikobild!

Kan inte du sända med Rebecka ett likadant ljus från Antropologhy som sist?Det doftade så härligt och jag skulle vilja ha det i mitt nybyggda sovrum!

Saknar dig massor här i våren! Nu går jag på ledighet i sex dagar.

Puss o kram!

Charlie sa ... sa...

Såklart! Fixar xx

Puss!!