fredag 25 januari 2013

BEST OF THE BEST






Ser ni min rubrik? Best of the best. Det är ni.

Jag har njutit så av allt ni skrivit och tyckt om förslagen till min nya header. Pirr, lycka, förväntan. Det  här har varit en fantastisk vecka. Tack raraste för att ni tagit er tid, delat med er vad ni tycker.


Älskar det!



Och det är inte riktigt klart, men nästan. Finliret kvar. Hoppas hoppas att ni ska tycka om det.












Bullen överst. En sådan goding väntar när man kliver in på The Consulate General of Sweden på 445 Park Avenue. Briljant om du frågar mig. Det är nämligen precis vad man vill ha när man kommer för att hämta upp sitt nya körkort.

Mera bullar överallt helt enkelt.









Jag har haft konferenssamtal i Greenwich Village (passade på att handla smågodis på Sockerbit såklart), ätit lunch i the Meatpacking District, haft konferenssamtal på the Standard och hunnit klämma i mig ostron med ett glas bubbel på The Oyster Bar.


Somnade ovaggad på tåget med Alex & Sigges podcast i öronen. Om ni inte har lyssnat på de här sköna herrarna, gör gärna det. Är just nu inne i period då jag tycker det är så härligt att lyssna. Värvet och TED TALK är också superbra podcasts. Har du någon favorit?



Önskar er en skön och avkopplande weekend & en fin början på veckan sweeties xx


64 kommentarer:

Channal sa...

I ❤ N.Y
Kanelbulle, nytt körkort och smågodis! En perfekt fredag Lotta! Ska bli spännande och se din nya header!

Jag gillar podcast! Brukar lyssna på Filip o Fredrik, Alex o hans lillebrorsan och Alex fru o hennes storesyrra! Vilket gäng! Tycker om att lyssna på radion! Somnade till Karlavagnen. Snart ring så spelar vi o sedan Melodikrysset!

Ha en finfin helg! Varm KRAM Anna

mitt liv som jag sa...

Nu känner jag mig så där efter, har aldrig lyssnat på någon podcast men alla pratar och skriver så om det så nu måste jag väl se till att göra det :-).

Kanelbulle, underbart, det godaste fikabrödet ever enligt mig :-).

Det ska bli så spännande att se din nya header, de var så fina allihop, du är så duktig Lotta!

Hoppas din helg är toppen! Kram Jennifer

Casa of Mia sa...

Ska bli riktigt spännande att se din nya header! Fantastiska bilder från NY - nu vill jag åka dit! Önskar dig en riktigt härlig helg, kram

Carina sa...

Kanelbullar - mmm så gott! Måste hålla med Jennifer och säga att det är det absolut godaste fikabrödet!

Vilken härlig fredag du haft! Dina bilder gör mig så sugen på att åka till N Y och med egna ögon få se allt det underbara du fotograferar och beskriver.

Hoppas du får en helt underbar helg! (väntar på din header, är nyfiken ;) ). Kram Carina

Life´s Silverlining and I sa...

Åh vad lyxigt du har det! Stor kram Nilla
ps tack för din jättefina kommentar förut.

Carola sa...

oh måste kanske baka i dag så.. eller i morgon.
Så det finns bullar den dagen du kommer förbi .)
Så mysigt det låter, och spännande det ska bli att se den nya headern!
Ha en underbar helg fina du.
Och tack för alla fina ord inne hos mig.


Kram

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lotta!
Låter som en härlig dag i New York! Kanelbullar, mums, mums, mums! Jag blir så sugen! Här hemma köpte vi semlor häromdagen. Också det jätte gott! Blåsigt i Skåne idag så sonen och jag kurar inne i soffan. Han ska på sitt första födelsedagskalas idag hos en dagiskompis. Mkt spännannde!!
Önskar dig och familjen en skön helg!
Kram Anna

Aratorps Lena sa...

Åh vilken KRAFT jag får av dina inlägg och dina bilder! ÄLSKAR din del av världen!

Sonen lyssnar på podcasts hela tiden och ger mig ständigt tips på nya. Han lyssnar regelbundet på flera amerikanska vet jag, bla en med Joe Rogan, men har ingen aning... Det där med att åka tåg och lyssna är ju en superkombo!

Jag har däremot helt tröttnat på tv:n. Orkar bara inte med all skit...

Tack Lotta! Och ha en fin helg! :) Kram

a piece of happiness sa...

Neurotiska Alex och lugna Sigge lyssnar jag också på ;-)

Lyssnar på P1 Dokumentär också.

Dina bilder gör att man vill dyka in i datorn. Går tyvärr inte.

Anette Ryan sa...

Halloj tjejen! Vilken bulle! Smarrigt värre och helt klart bästa fikabrödet. Har några i frysen fortfarande :-)
Podcasts är så smart men som sagt det går i vågor som det mesta. Jag brukade lyssna massor på Spanarna och på Knattetimmen, hade prenumeration på alla avsnitt. Nu när mamma varit här och hon lyssnat mycket på svensk radio har jag blivit sugen igen att börja ladda ner olika program. Har inte hört om dem du nämner. Är de svenska? Finns de på SR eller?
Ha en underbar helg!
KRam Anette

Nettan sa...

Vilken härlig fredag Lotta, precis som det ska vara. Podcast har jag aldrig testat, vet inte hur jag får det att fungera så jag får ta lektion någonstans.
Kanelbullar är det perfekta fikabrödet enligt vår familj.
Ser fram emot att se din header Lotta, spännande. Ha en underbar helg!

Kramar
Nettan

Unknown sa...

happy weekend lotta!
skön dag i NY ... lite vis jag, japp!!!
fast jag hade en ganska fin dag i stockholm också :)
kram till dig.
ullebullen

Anonym sa...

Oyster bar!! Så lyxigt! Ett av mina favvoställen i NY! Längtar!

Kram

Anonym sa...

My god: bullen, The Standard och Oyster bar. Älskar't alltihopa!
Kram från France

Helenas enkla vardag sa...

Den där bullen, känns som den måste in i min mun!! Vilken härlig dag du haft med en massa roligheter!
Hoppas vi snart får se din nya header, ska bli spännande att se vilken du valt!
Kram Helena

Annika sa...

Vilka fina bilder!
OCh vad bra att kunna hämta körkort och få bulle, Det har jag fått på ambassaden i DC också ngn ggn :-)

Podcasts. Lyssnar på varje PW. Mannheimer och Tengby, Karlavagnen, P1 dokumentär, Språket i P1.
Prisa det!!
Vilken lycka det är att så lätt kunna LYSSNA på Sveriges radio som jag älskar så mkt!!

Ska bli kul att se headern...

Nu önskar jag dig en SKÖÖÖÖÖN...!!!!

KRAMAR!!!

Home2tiny sa...

Vilken underbar helg du haft o jag längtar mer o mer till NY när man tittar på dina fantastiska bilder. Ska bli såå kul att få se din nya header, spännande.. Ha en härlig helg, fina Lotta. Kramisar Tina

Åse sa...

Vilken härlig dag och bilderna är så ljuvliga att jag blir alldeles glad i hela kroppen, och det är så spännande att snart få se den nya headern. Ha en härlig fortsättning på helgen.

Suz sa...

Låter som en alldeles perfekt inledning på helgen! Och som vanligt underbara bilder ... du vet verkligen hur du ska göra det sådär himla inbjudande för oss;)

Spännande med nya headern, can´t wait:)

Ha en alldeles förträfflig helg du med!
Kramar
Suz

Beautifulosophy sa...

Helt övertygad om att du kommer göra allt ännu bättre med bloggen vad du än gör, och inte för att det behövs ens:) gud vilken härlig vecka det låter som! Jag njuter av att läsa och drömma mig tillbaka till Greenwich Village och allt det andra. Kram Caroline

Postadress Torslanda sa...

Åh NYC! Hälsar jag från Banaglore. En storstad fast mycket olik NYC.
Fantasisk på sitt sätt.

Ha en fin helg!

Miss Marie sa...

Du är den andra bloggaren om rekommenderar Alex & Sigge, så jag kanske ska lyssna på dom? Fast jag gillar ju inte riktigt Alex... jaja, får se! :)

Trevlig helg!

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

sista bilden älskar jag !!

Du tar så fina bilder och jag är överlycklig över att få ta del av dem.
Kram

från Göteborg och mig.
Pernilla

Unknown sa...

Älskar sista bilden (framförallt) på NY! Det är verkligen en stad jag längtar efter att besöka igen.
Trevlig helt! kram Lina

mammaxtre sa...

Trevlig helg fina du!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Skönt att du har både kanelbulle-ställe och godisbutik att tillgå när det krisar...ha ha ha. Nu blev jag verkligen sugen på bullar så det är nog dags att sätta en deg snart ;)

Kram Ullis

Välkommen Hem! sa...

Hej Lotta!
Härligt att komma hit igen. Shit vad jag har missat!!
Har jobbat som sjutton och stått i och i princip inte haft varken tid eller ork att blogga eller läsa bloggar. Men nu tar jag nya tag och kikar in hos dig igen!
Åh, en ny header! Jag måste också göra om min, dags nu. Din blir ju superfin, vilken du än väljer! Nr7, tvåan tycker jag nog bäst om ändå... ;-)
Önskar dig en finfin dag!
Många bullkramar, Judita

Anette Ryan sa...

Din kommentar damp just ner hos mig. Så passande. Jag sitter nämligen här och letar efter en app till min mobil (android) för podcasts. Vilken djungel och röra när man inte vet vad som är bra. Försöker förstå hur sverigesradios egna app funkar men jag har skrikit högt lite för mycket för mannen kom in och undra vad jag höll på med ;-)
Så vilken app använder du? Kanske kan jag använda samma.
KRam och tack i förväg!
Anette

Elin sa...

Flera underbara inlägg att ta igen här hos dig, jag njuter! Jag blir så inspirerad av ditt liv och allt du bjuder på här på bloggen, det är rena vitaminkicken!

Jag lyssnar på Alex & Sigge, Hannah & Amanda, Värvet, Meny, Spanarna, Lundströms bokradio, Bokpodden, Luuk och Lokko (tyvärr slutat nu), Adam och Kompani... Massor av lyssning blir det! :)

Hoppas du får en fin söndag. Jag har börjat dagen med en kopp kaffe och nu är det dags för en stor hallonsmoothie.

Stor kram
Elin

dianasdrömmar sa...

Väntar med spänning på headern Lotta.Här i Paris är det mycket jobb, shopping och bubbel och god mat förstås :) stor kram Diana

Unknown sa...

Har följt dig på instagram länge men inte riktigt hittat hit innan. Härligt glad blir jag av din blogg :)
Kram å hoppas du får en bra vecka!

Malin

Queen of Kammebornia sa...

Åh, Lotta, dina bilder! Jag bara drömmer mig bort till New York och njuter, tack!

Titta in hos Thess sa...

Herre jösses vilken dag du har haft,full rulle minsta sagt.
Men för mig låter det som rena drömmen :))
Och stora bullar är väll bland det göttaste som finns ;))
Tack för alla dina gulliga kommentarer,dom värmer mig !!
Hoppas att helgen varit mysig och fin.

Kram Thess

House number 11 sa...

Bullar är ju bara bäst!
Jag hoppas att din helg varit härlig! Vi är påväg hem ifrån västkusten och oj vad vi känner oss nöjda med helgen!
Kram på dig bästa du!
Jenny

Villa Ell sa...

Underbara bilder! Jag kan sakna Chicago ibland, bodde där i fyra år!

Ha en fortsatt fin söndag
Kram Sandra

Bodil sa...

Vad gott att få bulle när man hämtar upp körkortet, inte illa alls.
Spännande att få se din nya header.
Vad gott med lösgodis lyckost dig som bor så nära NYC, jag kommer inte dit så ofta men när jag ska dit ska jag fråga dig vart jag ska gå och vad jag ska se.
Podcast? Har aldrig lyssnat,är man totalt ute nu?!
Ha en skön söndag.
Kram Bodil.

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig fredag
Körkort kanelbulle och smågodis,kan det bli bättre
Ska genast lyssna
Väntar med spänning på din header
ha en bra vecka

Berså sa...

Blev det månne goda brownies på Fat Witch ..?!? De är ju bara to die for ! :)

Bara Sara sa...

Å det ska bli spännande att se vad du bjuder på för resultat sen!!

Och så mycket vackra bilder du bjuder på - bullar och godis och taxibilar och påsar! Lajk!! Kram Sara

Hemma på Sjuan sa...

Du är så duktig på att fota! Spelar ingen roll vad som är på kortet du lyckas få allt så vackert!
Weekenden gick såå snabbt, snart ny vecka... Hoppas du haft en fin helg, kram Suss

Martina sa...

Ska bli spännande att se din nya header!
Verkligen perfekt att fa en kanelbulle när man stiger in i "Sverige"! Det är ju verkligen det som man längtar efter.
Verkar som att du har haft en jättemysig helg i NY! Jag är helt klart avis.
Kramar

Min plats i solen sa...

Härligt med en riktig feelgooddos á la Lottis innan jag ska gå och lägga mig. Livet är gott och jag blir så glad av att du njuter det till max. :)

Och lyssna ja... jag är en lyssnare av stora mått, radio, podcasts, cd-böcker och musik. Ja, och så tjuvlyssnar jag på andra människors samtal på fiket, stan och i affären. Även om jag kallar det research för min bok. ;)

Njut av veckan och äventyret som ligger framför dig Lottis och ha det gott.

Kram Lotta

evalevabo sa...

Åh vad jag hade velat åka over there.. New york.
Men är ju så förbaskat flygrädd.
Nej går inte. Max 4 timmar i plan, med en lugnande i magen så man blir lite borta i bulan...
Ser ju som alltid helt underbart ut. Som i en resebroschyr..
Kanelbulle mmm smarrigt. Här försöker jag hålla igen på kolhydrater så gott det går..svårt.
Kram Eva

Anonym sa...

Alex & Sigge rock, gillat även Hannah & Amanda samt P3s dokumentärer, brukar somna till något av ovan...kram från New York bo

Christina sa...

Vilken bra idé! Är ju så att man vill tappa bort körkortet bara för att fp ett nytt igen och äta en bulle till :-)

Ser fram emot att se den nya designen!!

TED talks är så bra! Love them!

Vad många pärlor du lyckades få in i New York, inga dåliga ställen att ha konferenssamtal på heller :-)

Stor kram!

Sandra sa...

Jag älskar det där. Kanelbullar och New-York! Wow.

Jag hann inte riktigt med i headerpratet. Men jag ÄLSKAR den där Charlie. Den passar såå bra här!

Har också fastnat i podträsket. Lysnar på Alex och Sigge, tom på löpbandet när jag tränar. Kanske tycker de runt omkring att jag är lite knasig när jag står där och fnissar. Men hur kan jag låta bli?

Hoppas att du haft den bästa av helger och att det nu väntar en härlig vardagsvecka. Vad ska du pyssla med?

Stor kram.

Vision By Mila sa...

are those cinnamon rolls? they look so yummy!

Maria - Wikers Liv sa...

Jag blir alltid så glad när jag tittar in till dig! Du kan konsten att förmedla din lyxiga vardag på ett ödmjukt sätt! Och dina bilder... ja, de ska vi ju inte tala om! Huuur läckra som helst! :)
Titta gärna in till mig och tyck till, nu är det jag som behöver hjälp! ;)
Kraaaam!
/Maria

Annlin:s sa...

Vilka fina bilder! Jag hade inte något emot att äta upp kanelbullen ;)
Kram
Anneli

Angelica B sa...

Har också nyligen hittat till Alex & Sigges podcast, har verkligen fastnat! Har bara fem avsnitt kvar så är jag ikapp.. :) Kul att du också gillar dem!

Jenny sa...

Nej DU är best of the best!!! :) Konsulatet: var där (och uppe på reppen) för några år sedan och hälsade på med Utrikespolitiska föreningen, det är mysigt, en liten bit av Sverige. Alex och Sigge: visst är det helt underbara samtal ibland? Så fint! När de är lite allvarliga, djupa. Kram!

Victorias Provkök sa...

Härliga bilder och spännande med ny header;)
Trevlig kväll
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Anette Ryan sa...

Tusen tack snälla Lotta! du fick mig på rätt köl iallafall ;-) Satte mig i går och gjorde ett andra försök med att få en podcastapp att funka. Den du föreslog hittade jag men tyvärr var den för iPhones endast men det gav mig en ledtråd så jag hittade en annan och lyckades få den att söka upp några podcast och ladda dem till mobilen så att jag kan lyssna utan internet. Testade i morse och det FUNKAR!!! Laddade ner Värvet och ska ta och provlyssna senare i eftermiddag tror det kan vara något för mig också.
Vad jag testat var nämligen att försöka använda SR.se egna app men den var dökonstig så nu verkar allt funka.
Tack igen!
Kram ANette

CreandoPhoto sa...

Åh, jag bara måste få åka till NY. Och bara strosa runt med kameran i ett par dagar... Det vore en sann dröm!

Tack fina, fina du för dina varma ord hos mig.... ♥

Kramar
Kicki

Carin sa...

Finaste Lotta!

Härligt med respons! Är övertygad om att det kommer bli en attans fin ny header...

Största kramen!
Carin

Lena sa...

Älskade kanelbulle....inte många dofter som slå doften av nybakade kanelbullar....minnet från när man var liten o mamma eller mormor bakat o det doftade i hela huset.

Spännande med din nya header!

Dina bilder lika härliga som alltid Lotta....

kram
Lena

@my casa sa...

Spännande att få se resultatet:)

Kram,Kram

Helens Universum sa...

Härliga bilder och det verkar som du haft en riktigt fin dag och vecka!!
Ha det gott!
Kram Helen

dianasdrömmar sa...

Vill se headern nu :) kram Diana

Coolaannna sa...

...ännu en gång längst ner i kommentarfältet!
Men alltid lika underbart att kika in hos dig Lotta. Kanelbulle..sugen blir jag allt :)
30 dagar utan socker nu. Det där med alkoholen ska jag strunta i. Ett glas rött till helgen tror jag på!

Spännande med din header tycker jag! De var så fina allihopa, var och en på sitt vis.

Dina bilder förtrollar. Jag får inte nog på något vis. Är inte inne lika ofta på bloggarna men jag hoppas få lite mer tid, det säger jag hela tiden (!) men det är sååå mycket på jobbet och träningen tar sin lilla tid.

Många kramar från mig till dig :)

Carola sa...

skriver igen.. och tackar för de fina ord du ger mig när andra dömer mig och säger annat.
Tack snälla.!

KRAMAR till dig idag!

Anne-Marie sa...

Kanelbullen ser ut som en riktigt god, svensk kanelbulle. :) Inte med det där sliskigt söta sockerlagret som de amerikansk bullarna har. Vad praktiskt att bo så nära ett svenskt konsulat! Skall bli roligt att se din nya header. :) Kram!

Bella sa...

Ser fram emot att få se vilken header du valt :)

Härlig dag med kanelbullar, nytt körkort och ett besök på sockerbiten och förutom det lite förhoppningsvis givande jobb!

Hoppas veckan börjat bra!

Kramar Bella

Sofia sa...

Jag hade gärna hakat på till DVF ;-)