söndag 20 januari 2013

VAD TYCKER DU?







Här satt vi, åt så gott så jag smällde av och planerade mellan soppa och världens godaste hamburgare.

 Och skissade.











Det här är så pirrigt så det är inte klokt. Men det är så här.


Jag tänkte piffa upp min header.


Och jag hoppas att du ska hjälpa mig att tycka till vilken du gillar bäst  av de här idéerna men även ge förslag om färg, text. Ska lilla Charlie vara med eller inte, färg på kronan, är det för rörigt,  ska jag behålla den jag har, ja allt helt enkelt (jag hoppas ni vill). Det här är fortfarande skisser så vi kommer slipa på storlekar så allt passar fint ihop. HÄR kan ni läsa om hur lilla Charlie kom in i mitt liv.


Jag är helt i gasen!








#1









#2










#3











#4









#5








#6








#7









#8










#9







Vi väljer header ihop, how's that? xx



85 kommentarer:

Sahra sa...

Inte gult ESB. Träden känner jag nja.
Jag gillar taxin mellan Sthlm - NY. Älskar symboliken med dina två världar
Kram

Channal sa...

Oj så kul men så svårt! Jag gillar lilla Charlie med guldkrona och sen gillar jag den gula taxibilen! Finns ingen match med båda! Hmmm måste titta lite mer o på min dator! smått här på iphonen. Alla är så fina! Jag återkommer.

Duktig du är på att rita! Jag skulle också vilja ha något eget... Ett fint sigill!

Stor KRAM!! Anna

Casa of Mia sa...

Åh så många fina!!! Jag tycker mycket om nr3 men samtidigt gillar jag lilla Charlie och då nr7 i svart! Kram

Ewa`s Galleri sa...

Oj så svårt ,Tycker att bilen måste vara med , och symboler för storstad o landet
Gillar 8:an men vill gärna ha charlie o kronan med
Svårt att bestämma sig förstår jag Ska bli spännande att få se slutresultatet
Lycka till

Christina sa...

Jag gillar 2:an och 7:an men också den gula taxi bilen...!! Lilla Charlie med kronan är superfin så jag hoppas hon får vara kvar. Vad duktig och kreativ du är!!
Lycka till o kram!

Miss Marie sa...

6 eller 8! Så snygga! :)

House number 11 sa...

Men Lotta... detta var ju jättesvårt! Alla så fina! Åh, ...men trots att jag gillar alla tycker jag bäst om nr. 1-5.
Spännande!
Lycka till!
Kram Jenny

Carina sa...

Oj så mycket fint! Vad duktig du är.

Inte helt lätt att välja men jag har nog fastnat för nr 7 i svart. Ska bli spännande att se vad det blir!

Kram Carina

Unknown sa...

Oj det var svårt. Tycker nog #1 eller #7
Jag vet inte om jag gillar taxibilen eftersom du bjuder på allt annat än ändlösa taxiresor. Kanske låter superfånigt, men så tänker jag i alla fall :)
Gillar lite färg och tycker det är mysigt att lilla charlie får vara med. Typsnitt är bland det svåraste som finns. Jag tyckerj ag sitter och skissar på en ny header för jämnan men det slutar alltid med att jag har kvar samma gamla vanliga..

Lycka till!
kram Lina

Bara Sara sa...

Alla är fina och jag har fattat att Charlie-dockan står för ngt hos dig men jag är för ny för att veta vad.. Kan du inte berätta (igen..) nån da!

Gillar handskriven text, känns personligt!

Kram Sara

Nettan sa...

Hej Lotta!

Vilka fina headers allihop, håller dock med om att gul text kan falla bort lite mot det andra och speciellt om det ligger mot vitt.

Personligen tycker jag om den header som du har, med jag förstår även behovet av förnyelse, vänta tills det blir vår här hemma...
Men om jag nu ska välja så gillar jag #2, även #7 & #8 men med annan färg på ordet charmigt. Och du är ju underbart duktig på att rita, det är en talang jag fullkomligt saknar!

Kramar

Nettan

Hanna Lans sa...

Jag tycker #7, fast med en taxibil istället för tornet. (Är det Stockholms stadshus?) Jag tycker den lilla figuren Charlie med kronan ska vara med, den gör mig glad. :)

Anne-Marie sa...

4 eller 5 eller 8. Kul med ny header. :) Jag håller på att fundera på ny layout för min blogg. Vet hur jag vill att det skall se ut men har inte hittat den "mall" som jag behöver ännu. Kramar!

mammaxtre sa...

Men Lotta, gör du dessa fina själv?

Alla är fina. Jag röstar på någon av dem som både NY och Sthlm är med på ett hörn för så är det ju. Du har det bästa av två världar på en och samma gång.

Kram

Lena - gott för själen sa...

Kul! Säger som Sara, kan du inte berätta om bakgrunden till Charlie. Det hade varit lättare att välja då. Men hur som helst. Jag gillar 1:an bäst, men även tanken med taxin mellan de båda "tornen". Kanske går att kombinera. Svarta torn, inte gult, om jag får välja.

Tack för förtroendet.

Kram Lena

Tatjanis sa...

Alla är vansinnigt fina. Riktigt snyggt. Jag lägger två röster, en på nr 7 och en på nr 8... men det är inte enkelt... Tror att jag sak sova på saken :-)

Må gott Lotta!!
Stor kram!!

Äventyret framtiden sa...

Absolut skall lilla Charlie vara med. Tycker också om taxin mellan städerna och gärna ett träd.
Ingen lätt match det här!:)
Få se vad resultatet blir i slutänden
Spännande.

Varm kram
Karin

Mrs Clapper sa...

ÄLSKAR 5e nedifrån.

eastcoastmom sa...

Fina alla, men mest gillar jag det lite enklare, så nr 3.

Mrs Clapper sa...

Precis den jag menade, #7 med gråa hus. Superfin! (Ja de andra också såklart, men den kändes klockren!)

Carola sa...

oj oj oj.. jag säger snabbt nummer sju med det gula i.
Fattar du då? och så jag inte glömmer vilken det var som först föll mig i smaken MESt.. för alla var såklart fiiina!
Men jag ska kolla lite till.. men då ändrar man sig väl bara :)
Ha en underbar dag gumman.. och kul att du njöt lite av mina Stockholms bilder!

KRAM!

Channal sa...

Nu har jag kollat ordentligt! 4:an och 6:an! Bestämmer mig för sexan!

KRAMAR Anna

@my casa sa...

Jag gillar #5 men skulle vilja att du satte dit Charlie...
f*n va jobbig jag är....!!!

a piece of happiness sa...

Lätt som en plätt ;-)
Nummer 5 men sätt dit lilla Charlie.


Kram på duktiga du!

Sabina sa...

Jag gillar nr 2, den nedre.

kram Sabina

mitt liv som jag sa...

Vilket härligt ställe ni satt på och så gott med soppa!

Ojoj så svårt att välja, de är alla fina. Jag gillar dem verkligen alla men om jag ska välja ut ett par så säger jag nr 2 och 5.

Blir spännande att se vad det blir :).

Tack fina du för din rara kommentar hos mig! Kram Jennifer

Annika sa...

Nummer 2, tror jag...
Men jag gillar även de som du har längst ner.
Tycker Stadshuset ska vara till vänster, och Chrysler till höger med taxin på väg mot Chrysler. Taxin är jättekul, den måste vara med!!!
UJ vad svårt. Du har att välja mellan nu, och massor med olika förslag har du fått dessutom.
Jag vill OCKSÅ ha en NY header. Jag måste få HJÄLP!!!!!!!

Kramar!!!!!

Titta in hos Thess sa...

Meeen dom är ju helt fantastiska allihopa !!!!
Men nr:3 föll nog mig mest i smaken.
Det där blir inte lätt att välja ;)))

Kram Thess

Queen of Kammebornia sa...

Alltså... vad härligt att sitta där och planera och äta och mysa!! Och vilka fina förslag! Jättesvårt att välja... Det är så fint med det handskrivna och kronan. Jag vill gärna höra mer om Charlie! Stora varma kramar hela vägen över Atlanten!

Unknown sa...

#7 utan färg ...
Gillar även #8 allra sista.

Enkelt & rakt!

Lycka till!!!!

Tankevågor sa...

Jag tycker om texten som är svart och slängig...charmigt sa charlie med en krona över. Den i mitten och sen New York till vänster känns det som och Stadshuset till höger.....För mig är NY till vänster i geografin och Stockholm till höger på kartan. ;-) Gillar den taxibilen som har lite rök bakom sig.

Men framför allt texten som är lite "busig".....den andra är så ordentlig fast fin.

Inser att det blir en kombination av dina två huvudspår här i vad du tänkt. ;-)

Men nu har jag tyckt i alla fall. KRAM!

Mia sa...

4:an eller 6:an!

evalevabo sa...

Åh svårt. Ritar du dem själv?!? Vilket program på datan?
Den mer enkla med guldkronan tror jag... Är finast. Ja jo.
Kramis på dig.
Eva

Bodil sa...

Nr 4 eller nr 7 tycker jag.
Så många fina du har gjort vad skoj.
Hur har du gjort dem? Allt för hand eller?
Ha en skön måndag och helg dag.
Kram Bodil.

Saltistjejen sa...

Wow! Hm, jag har svårt att välja, men gillar Charlie absolut!!!!! Med kronan på huvudet. Sedan gillar jag taxin också. Men nej, det är svårt.
Hoppas du får mer specifika råd av andra.
:-)
KRAM!!!

Christina sa...

Åh vad du är duktig på att rita! Imponerande! Gillar nr 2 och 7 bäst!
Stor kram!

dianasdrömmar sa...

Jag gillar lilla Charlie, men så gillar jag texten utan någonting stor kram Diana

Åse sa...

Jag gillar alla men nr 3 blev min favorit fast jag skulle nog vilja att Charlie fick vara med . Ha en härlig dag.

Juliannie sa...

Det är ju så kul att skapa en ny header! Jag har bytt tre - fyra gånger tror jag :) Så här tycker jag: Din gamla header är jättefin men av de nya förslagen tycker jag att nr 8 (båda två) där du har samma teckensnitt på hela bloggnamnet är bäst! Jag gillar också symboliken med både New York och Stockholm :)

Anonym sa...

Härligt med ny header! Du är så duktig alltså! Och så soppan på bild, OMG!
För att krångla till det lite, skulle jag vilja ha typsnittet på "Charmigt" från bild 1 in i nedre förslaget på nr 2. Din blogg är så charmig att jag tycker det ordet ska vara bold. Kan tänka mig att ta med samma in i nr 5 också...
Annars gillar jag nedre nr 7 och nedre nr 8 också. Men oavsett header kommer jag att fortsätta läsa ;-)
Kram från France

Fourmum sa...

Jag gillar nr #1, men med kronan på i och sedan kan Charlie kanske få lite färg? Kram!

Anonym sa...

Jag gillar den första men kanske att Charlie kan få lite färg. Gillar också den gula taxibilen.
Spännande att se vad det blir.
Lycka till!
Kram Pia

Vision By Mila sa...

whatever you change to, you must keep the funny girlie with the crown :)

Helenas enkla vardag sa...

Tycker din header som du har idag är jättefin! Charlie ska vara kvar och så är det ju kul med både Stockholm och Ny så jag röstar på nr7, den nedre!
Men jag undrar som några andra, skissar du själv?? vad duktig du är!!
Kram Helena

Linda... sa...

#4 LÄTT

Desiree sa...

Åh vad kul och spännande att du ska göra om headern. Svårt att välja. Alla bra på sitt sätt men om jag ska välja en favorit så är min # 6. Gör du om headern helt själv eller får du lite hjälp med design och html instättning? Nyfiken då jag själv skulle vilja göra något lite mer personligt stylat men känner att jag själv inte fixar riktigt och undrar lite vart man kan vända sig om du har tips och ideér.
Kram och din blogg kommer bli så himla fin vilken du än väljer.

Berså sa...

Oj va svårt ! Men jag gillar ju gula taxibilen måste jag säga...så jag säger #5 !! Och skyndar mig att trycka på publicera-knappen här nu så jag inte ångrar mig...ha ha...

Anette Ryan sa...

Vad du kan & så många fina att välja mellan. Gillar lilla Charlie, Stadshuset & att tornet (sorry men läser på mobilen & svårt att se rätt) i namnet Charlie. När jag är hemma från semestern så ska jag titta nova. Så jag aterkommer.
Kram Anette

Anette Ryan sa...

Vad du kan & så många fina att välja mellan. Gillar lilla Charlie, Stadshuset & att tornet (sorry men läser på mobilen & svårt att se rätt) i namnet Charlie. När jag är hemma från semestern så ska jag titta nova. Så jag aterkommer.
Kram Anette

Nilla Q sa...

Åh, vad kul! Och du är ju verkligen seriös också Huuur snyggt som helst!

Själv tänker jag varje dag att jag bara MÅSTE ta bort min jul-header, men den är fortfarande kvar... Men nu blev jag inspirerad:) Vill också göra nåt snyggt!!

Alla dina var jättesnygga. Men jag fastnade för nr.2 I andra hand nr.3
Jag gillar det enkla och tydliga.

Vad du är duktig!!!

Kram Pernilla

Två Trappor sa...

Ååh så många fina nya skisser du har gjort! Och vad roligt att vi får vara med och tycka, men oj vad svårt att välja! Jag är ju väldigt förtjust i lilla Charlie och gillar skisserna där hon lutar sig mot Stadshuset. Därför är nog #2 och #7 mina favoriter men, som sagt, jag gillar allihop! :)

Stor kram <3
Madeleine

Martina sa...

Men vilken lyx att fa proffshjälp!! Ibland filar jag pa min blogg, men jag kan ju inte speciell mycket om bloggdesign sa det är SVART och tar GALET mycket tid. Och sa lägger jag ner allting för att jag inte hinner helt enkelt. Men det finns alltid i bakhuvudet.

Anyway, nu till dina headers!
Sa svart!!!!
För det första tycker jag att den du redan har är jättefin!
Av de nya förslagen röstar jag pa:
Den översta i nr 1.
Den andra i nr 2.
Eller nr 3, fast med ett tillägg av tjejen.

Men du maste berätta, Charlie vem är det egentligen?

Lycka till!
Kramar

Hemma på Ekbacken sa...

Vad full i skratt jag blev när jag tittade in på min blogg och såg kommentaren från dig. Jag satt precis och funderade på vilken bild som var snyggast hos dig och jag håller nog på nummer 5 men 3,an är inte så dum den heller.
Kram
Linda

Maria - Wikers Liv sa...

Hej där! Jag hade ju inte hunnit lämna något förslag ännu ;) Fast du var nog så säker på att jag skulle göra det ;) Och det är klart jag vill! :)
Jag säger helt klart nr 7. Den undre av dem. Fast jag skulle vilja föreslå att du lägger till en liten gul taxi precis under "Charlie" :)
Så kul att läsa storyn om Charlie :)
Ska bli så spännande att se resultatet sedan! :)
Kram /Maria
Och du... tack för dina fina ord om Söndagsbilden på Ferry! :) De värmer!

Bella sa...

oj, det var inte lätt att välja bland alla fina... Alla ÄR verkligen fina, men frågan är om inte sjuan i svart/grått är den jag gillar bäst :)

Ska bli kul att se vilken du väljer!!

Kramar Bella

Madeleine i USA sa...

Såå fina!! Gillar verkligen #3 & #6..svårt val - alla är lika fina. :)
Vad duktigt du är!!

Life´s Silverlining and I sa...

Oj vad kul med ny header jag gillar många , de med lite busig text i början eller 5 nerefrån. Kram Nilla

Home2tiny sa...

Jisses så duktig du är Lotta. Alla är fina, men om jag måste välja så 7:an med svart. Kul läsning omCharlie. Kramisar Tina

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

och jag hade valt 2 a.....men de är urfina allihop!!

Vad du kan !!
KRAM

och återigen tack för alla fina kommentarer inne
hos mig.

Suz sa...

Jaha du, det här var ju inte alls enkelt. De är ju fina vilken som, egentligen.
Men om jag måste välja så gillar jag 7:an bäst, men inte gult. Funkar kanske inte så bra mot vit bakgrund och nog har du någon annan favortifärg;)
Sen gillar jag symboliken mellan Sverige och USA men skulle kunna tänka mig att låta byggnaderna skifta plats, USA i väst och Sverige åt öst. Och självklart ska Charlie vara med!

Lycka till! Ser fram emot att få se nya headern:)

Ha en fin vecka, fina du!
Kramar
Suz

Coolaannna sa...

Oj, vad fina headers Lotta! Men min favorit om du ska ända är nr 4.

De är charmiga alla på sitt sätt :)

Spännande att se vilken du väljer!

Ha en fin dag! Själv sitter jag och gör pompoms till en kommande fest...typ om 5 månader ;)

Kramar från ett frostigt Kinna!

Villa Ell sa...

#2 nedre eller #7 nedre tycker jag är finast men ändå svårt för alla var fina!
Nu ska jag kika vidare på din blogg, ser fantastisk ut!

Ha en fortsatt fin måndag
Kram Sandra

Hemma på Sjuan sa...

Jag gillar den första! Men många fina att välja på ;) Duktig du är! Jag kan inte få till en enda....
Kram Suss

Anna K sa...

Jag säger nummer 2 och 5. Jag säger också hejja dig och f-n vad du är bra :-)
Kram

Beautifulosophy sa...

Men gud så svår uppgift! Jag gillar flera av dessa jättemycket! Om jag måste säga en så tror jag det blir den fjärde underifrån...och vad kul att läsa inlägget med awarden. Jag tycker allt blir bra så länge du fortsätter att vara charmiga Charlie, min dos av feelgood i vardagen! Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Så många fina att välja mellan! Tidigare idag fick jag inte upp alla men nu så! Ja måste man välja så satsar jag på 4:an eller 8:an. Älskar den gula taxibilen! Men alla är super fina! Vad duktig du är!
Sköt om dig Lotta!
Stor kram Anna

Tatjanis sa...

Nu när jag sovit på saken, så blir det nog den sista! Magkänsla. Alla är vansinnigt fina. Skulle helt enkelt vilja sno en till min egen blogg...

Vilken lutar det åt?

Stor kram från mig till dig :-)

Ps. Du ser att jag nu.lämmat tre röster... 7, 8 o 9... Fniss!! Ds

hjarnfrys sa...

Hej.

Eftersom du har så mycket vackra och stora bilder, så passar en liten slimmad header, som får med allt, dvs det sista alternativet under #9.

Lycka till med beslutet.

Carin sa...

Hallå vännen!

Duktig du ÄR!!! Önskar jag tog mig i kragen och fixade lite jag också...

Åååå vad svårt! Fina allihop, ju!!! Men min favvo är #3... Och därefter #1... Jag tycker att lilla Charlie skall vara med på ett hörn till vänster, precis som på #1.... Är ju ditt signum liksom... ;-)

LYCKA TILL att välja!
Största kramen!
Carin

Ullis sa...

Jag håller också på att filar på min header, är väldigt trött på den jag har, men det är så svårt!
Jag tycker de är fina allihop, men gillar att man kan se på loggan att du är i New York. Gillar nog 7b bäst men med "Charmigt" i stil 5.
Jag blev så glad att du gillade min lövtavla! Alltid lite jobbigt tycker jag att läggga upp något jag målar eller ritar (och vill du ha en skickar jag en, tog faktiskt kopia på den...)
Ha en fin dag!
Ullis

Ullis sa...

Jag håller också på att filar på min header, är väldigt trött på den jag har, men det är så svårt!
Jag tycker de är fina allihop, men gillar att man kan se på loggan att du är i New York. Gillar nog 7b bäst men med "Charmigt" i stil 5.
Jag blev så glad att du gillade min lövtavla! Alltid lite jobbigt tycker jag att läggga upp något jag målar eller ritar (och vill du ha en skickar jag en, tog faktiskt kopia på den...)
Ha en fin dag!
Ullis

Lena sa...

Oj va svårt, men när jag först tittade stannade jag vid
nr 7 men också nr 2! Va roligt Lotta & lycka till!
Kram från en kallt men soligt Sweden!!

Kram
Lena

Lisa sa...

Gillar nr. 2 & 7. Jätte svart. Charlie maste bara vara med pa ett hörn för det är du liksom ;-) samtidigt är taxi bilen jätte kul...svart!
Kramar, Lisa

Fru Sederblad sa...

Så himla fina!! Jag gillar 2:an och 7:an bäst. Klart lilla Charlie ska vara med!! Gillar den gula taxin också...

Helens Universum sa...

Jag tycker bäst om det första exemplet!
Kram Helen

Trädgården på Höjden... sa...

men du så många fina förslag du gjort. och lika många åsikter från oss som läser ;-) det blir inte lätt men är nog bra att du låter det hela få ligga till sig ett tag innan du bestämmer vilken.

jag gillar den översta. tycker absolut du ska ha med lilla charlie men kanske ge honom lite mer färg. en röd tröja kanske och lite mer färg på kronan så att han inte försvinner. jag ser att du använt samma typsnitt på "charmigt" som du haft innan. kanske prova en annan handstil men behålla det på snedden. tja, det var lite input från mig. vet inte om du blev något klokare :-)

det kommer att bli toppen oavsett hur du gör. det är jag helt säker på.

stor kram åsa

CreandoPhoto sa...

2, 4, 5... Lägger jag mina röster på. Men alla är ju så fina förslag....
Jag tycker att det kan vara en god idé att behålla något av det som varit med tidigare, för igenkännings skull. Typsnitt eller figur, eller....

Ja, bra kommer det bli i vilket fall som helst :)

Johanna VS sa...

oh my. Vilket sjysst ställe att sitta och skissa på, och vad roligt med ny header ;)

Vad tråkigt att du just hittat till min blog, också ska jag lägga ner!! Taskigt ;)

Hoppas du njutit av mina inlägg, som du skrev.

Ha en fin Onsdagskväll.

KRAM

Min plats i solen sa...

Superfina allihop Lottis! Jag kommer att vara supertråkig här och säga åt dig att välja den DU vill ha. Den som får det att säga tjong i dig, den som du känner är du. När du väljer med hjärtat kommer det att bli bra oavsett vilket.♥

Kram på dig

Barbroedwil sa...

Vad kul att hitta till din fina blogg:)

Jag jobbar ju i reklambranschen där vi bollar idéer och uttryck hela tiden. Måste bara säga att jag är så imponerad av det du gjort.

Lycka till!

Bewil sa...

Oops..länkade till fel sajt...

Anonym sa...

Gillar nr 1 bäst. Tycker den stämmer bäst med namnet.

Taina sa...

Nummer 4!!!

Kramar från en lat bloggare....

decoinspo sa...

Enkelt :-) Trean!! ren enkel och vacker!! Tycker den symboliserar mer din blogg med alla vackra bilder.
Underbar blogg!! Bara sa du vet ;-)

Allt och/eller Inget sa...


Du är ju superduktig!
Svart nummer 7 eller 9 lägger jag min röst på.

Kram Linda

p. vad kul att du kikade in hos mig!