torsdag 17 januari 2013

EN VISPGRÄDDEDAG






Ägg, bröd, grönsaker, grädde och mjölk direkt hos bonden. Det är min grej. Och jag har hittat en rutt med tre gårdar på samma väg. Kan såklart inte låta bli att stanna och handla lite hos varje. Tycker om att det också finns en Country Store nära där man kan handla godis ur glasburkar. Precis vad jag längtat efter.










Att leva med en bloggerska är inte alltid lätt. Det ska fotas mycket. Det åks omvägar. Det ska stannas överallt, på de mest otänkbara platser. "You are gonna get us killed one day" fick jag höra häromdagen, efter jag tvärnitat.


Tur att jag aldrig berättat om när bilen började rulla iväg  ;)













Minns ni vasen jag flög hem med i oktober? Den klarade sig finfint. Nu längtar jag efter stora kraftiga kvistar. Det ska blomma här hemma snart.








Så har jag laddat upp med hand- och ansiktscréme och känner mig glad (tack raringar) och jätteskön peeling (lilla.u - supertips, så bra det är!)


Nu tar vi helg och kopplar av lite, eller hur? xx

51 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Nu är det snart helg, absolut! :)
Lotta, nyp dig i armen, jag tror du är i himmelriket! ;)
Wow vilken plats du bor på! Helt otroligt!
stor kram till dig!
/Maria

P:S Vasen är ju bara såååå snygg!

Hemma på Ekbacken sa...

Vad jag skrattar gott åt ditt inlägg idag. Det är som du säger- inte lätt att vara gift med en bloggare...
Men jag håller med maria ovanför du lever på ett otroligt ställe med många vackra platser.
Önskar dig en toppenfin helg,
Kram Linda

Christina sa...

Ja nu tar vi snart helg, om en dag eller så :-) Alltid denna tidsskillnad! Ett underbart inlägg som alltid! Tack och lov för att du tvärnitar ibland så vi får se alla dessa fantastiska ställen du tar med oss på!
Jag har kommit av mig lite med fotandet och bloggandet men hoppas det ska bli mer tid för det framöver igen!
Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Låter så fantastiskt att få åka runt på gårdarna och handla, färskt och närodlat ,det gillar jag
Och så fantastiska lantliga bilder, gillar dem vekligen ,Stackars män de har det inte lätt med oss bloggare (HiHi)
Ha en rikktigt skön helg

Carina sa...

Vad härligt att åka runt och handla så där. Du har rätt i att det är något speciellt med godis i glasburkar :).

Vasen är underbart vacker!

Önskar dig en härlig helg Lotta!
Stor kram till dig!

Helenas enkla vardag sa...

Jag älsker också att åka runt och leta närproducerat och det verkar pluppa upp lite här och där, vilket är bra, tycker jag!
Ha ha jag kan höra hur det låter hos er när du hittar något vackert att fota!
Vasen är superfin!
Kramoch mysig helg önskar jag dig!
Helena

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lotta!
Underbart inlägg!!! Jag älskar också att handla direkt från gårdarna. När vi är hos mina svärföräldrar passar vi alltid på att bunkra upp med ägg från makens farbror som bor på samma gård.
Jag ler igenkännnade över fenomenet stanna överallt och ett ständigt fotograferande!! Tur man har en tålmodig man!
Önskar dig en alldeles underbar helg Lotta! Min syster med familj är i södern så vi ska sammanstråla. Härligt!
Kram Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Du visar verkligen upp det bästa med USA man får sådan lust att åka dit. Hihi känner igen det där med omvägar och tvärnitar:) men du hittar guldkorn också. kul med namnet snow farm. stor kram fina. Nilla

Miss Marie sa...

Inte lätt att vara med en bloggare! ;)

Supersnygg vas, de dära Svenskt Tenn vet hur en slipsten ska dras...

Happy helg!

Unknown sa...

Alltså Lotta.
Tänk vilken härlig omgivning du har; att kunna åka till dessa ställen och köpa färsk god mat.
Och att det dessutom är så vackra omgivningar.
De där långhåriga korna; I LOVE!

Och skulle någon av de som känner mig läsa att du fått ett 'skönhets-tips' av mig, så skulle de gapskratta. hihihi! Men det ÄR bra att peela innan den feta krämen. Lätt peeling dagligen och sedan en djupare en gång i veckan eller varannan vecka = tipptopp!

Stor kram och trevlig helg.
u

Carin sa...

Ha ha.... Tuuur att du inte har berättat om bilen! :D

Men vi är ytterst tacksamma eftersom det ALLTID är lika roligt att följa dig och dina bilder, Lotta!

Och livet på landet - is da shit! :D

Härlig helg! Kram Carin

Lena - gott för själen sa...

Haha, ja bloggfamiljer har det inte lätt! Förutom att de får stå ut med fotande i tid och otid så tvingas de lyssna på mer eller mindre viktig information om vad allehanda konstiga personer (namn) har gjort eller köpt eller tipsat om. Hahaha!

Snacka om närproducerat. Jag är dålig på sånt där. Orkar liksom inte hålla på att åka runt.

Ha en fin helg!
Kram Lena

Anonym sa...

Tack för att du riskerar livet för oss ;) - det är i alla fall mycket uppskattat och du verkar stanna bilen i PRECIS rätt tillfällen jämt! Älskar också att handla från gårdsbutiker.
KRAM!

Sahra sa...

Vispgrädde ja. På fiket idag stod jag och drägglade lite över wienersemlorna. Det liksom bara pöste grädde runt kanterna. Härliga ägaren tog helt sonika en sked och skrapade av mandelmassegrädden och lät mig mumsa i mig den. Åh så gott. Men en hel semla blir det inte före fettisdagen. På vissa punkter är jag väldigt konservativ.
Kram

Vision By Mila sa...

I love the photo of the hens.. I wonder how it is to live on a farm.. never experienced..

Casa of Mia sa...

Ser fantastiskt ut och vilken underbar vas, en sådan vill jag ha! Trevlig helg kram

tinajo sa...

Mums, färskt är gott - ha nu en trevlig helg! :-)

mitt liv som jag sa...

Hahaha, nej inte är det lätt att leva med en bloggerska. Min 13-åring pustar och stönar så fort jag börjar fota ;).

Jag älskar att du tar oss med på dina rutter, och gud vad jag skulle vilja kunna göra liknande rutter! Och godis glasburk, ljuvligt!

Tack för dina fantastiska inlägg, jag blir så glad av att kika här.

Ha en toppenskön helg underbara Lotta! Kram Jennifer

Desiree sa...

Åh så kul att få sen bild på din fina fina vas. Den var jag ju i princip med när du köpte. Otroligt snygg!
Ha en superhärlig helg Lotta. Ha ha min C får också alltid stå ut med att det är mycket som ska fotas.
Kraaam!

Beautifulosophy sa...

Blir alltid lika glad när jag ser att du gjort ett nytt blogginlägg! Liksom hoppar till lite i mig då jag vet att jag är garanterade några minuter vackert och feelgood! Vasen är next on my list! Älskar ju allt från Svenskt Tenn (åldersgrej...?) och ääälskar vispgrädde! Tror inte på lättvarianter, bättre hoppa över istället. Just nu går jag och tänker konstant på semlor, men har hållit mig, känns lite väl tidigt kanske...ha en umderbar helg bästa Lotta! Kram Caroline

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Hej hej och vad kul att du lämnade ett spår hos mig för ett tag sedan så jag hittade hit! Måste läsa vidare på din blogg under helgen ser jag! Jag skulle vilja va en bra bloggare, försöker ta tag i det och så faller det liksom bort, TROTS att jag tycker det är kul. Jag tror att det är för att jag jobbar mycket vid datorn. Men bloggar ger så mycket, ja bara en sån sak att möta en människa som du, som flyttat så långt och få se hur det är att leva så långt hemifrån är ju kul!
Hoppas du får en skön fredag!
Kram Camilla

Ninelin sa...

Vispgrädde är toppen på allt ;-) Och fina bilder. Hoppas du får en fin helg! kramis

Nilla Q sa...

Hej Lotta!

Allt låter så mysigt när du beskriver det! Vad härligt att åka runt och handla direkt på gårdarna, önskar att jag var lika bra som du att hitta såna där ställen - dom måste ju finnas här med!

Ja, det där med att fota allt och alla är lite speciellt:)Mina barn blir alltid oroliga när kameran åker fram i samband med måltider. "Åh...nu får vi inte böja äta på timmar! SUCK"
Men måste det fotas så måste det;)

Trevlig helg!

Kram Pernilla

Nettan sa...

Vilken underbar möjlighet, att få handla så diket, av bonden i gårdsbutiken.
Och vasen, så vacker, hoppas att du snart får blommande kvistar i den!

Ha en härlig helg

Kram

Nettan

Martina sa...

Samma här, min familj tycker jag är ganska jobbig ibland när jag vill fota ALLT och alla!

Vilka rogivande bilder.

Nej, verkligen tur att du inte har berättat det där med bilen som började rulla!

Ha en riktigt skön helg!
Kramar

Jenny sa...

Haha ja Gud vad mina vänner och min familj var trötta på mig ett tag. Nu har de bara gett upp. När vi ska äta sitter de enkom och väntar på att jag ska fota maten först. Vilket blir väldigt komiskt om jag INTE tänkt fota. Mamma har nog till och med börjat tycka det är kul, för hon kommenterar hela tiden saker jag borde fota och blogga om. I början av min "bloggkarriär" fotade jag mina nära och kära, nu är det mest ting. Det gör ju i alla fall att de inte blir irriterade. :) Men jag har också fått en hel del kommentarer likt den din man gav dig... :) Det låter som om du har det bra. Jag håller med om avkopplandet, det ska jag göra. Jag ska bara ta mig igenom den här arbetsdagen först.. Suck, pust, stön. ;) kram och trevlig helg, Lotta!

Titta in hos Thess sa...

Alltså vasen är ju helt fantastisk!!!!
Och vad mysigt med aka ställen att stanna och ko handla på.
Det där är ju verkligen något man saknar roman bor i stan.
Ja att leva med en bloggerska kan inte alltid vara så lätt;)))
Vi är nog galna lite till mans ;)))

Kram Thess

Saltistjejen sa...

å Lotta du får mig alltid att le!! Eller skratta högt. :-)
Underbart med dina tvärstopp och omvägar. Och du vilken fin Highland cattle. För det var det väl din Hedenhösko???
och vasen är så FIN!!!!!
Njut av helgen nu! Själv känner jag mig lite bättre idag faktiskt så jag hoppas att det bara är en vanlig bondförkylning som snart ska vara ett minne blott. Skönt att du är frisk nu!
KRAM!!!

Annika sa...

HAHA, ja att vara gift med en bloggerska ÄR inte lätt!!
Det kräver sin tålmodiga familj.
Onekligen :-)
Mysiga Bilder du visar idag också!!
Mysigt.
Marschmallow och vispgräddedagar ÄR inte dumma.
Idag sol och ganska bitigt i vinden, ngn minusgrad.
And I am in LOVE!!!!
Ha en toppenhelg min bästa Lotta!!!

a piece of happiness sa...

HAHA...precis så är det. Fast jag fotar konstant mycket ändå utan att det hamnar på bloggen.
Det klassiska är väl maten ändå. VÄNTA, mamma måste fota maten!!! Måste sluta med det, stackars barn ;-)

Fick ju en likadan vas i julklapp. Har inte förstått det än. Älskar den. Med eller utan blommor. Den står framme jämt.

Kram på dig!!!

House number 11 sa...

Ja, att ha en bloggerska i sin familj kräver tålamod, humor, ödmjukhet ... Ja, säkert mycket mer!;)
Kram Jenny

CreandoPhoto sa...

Ja, nu kan jag ta helg på riktigt! Efter att ha följt med dig på bildvisning. Härligt.... :)

Ha det toppen!

Hemma på Sjuan sa...

Vad mysigt att kunna handla av bonden direkt! Jag skulle kunna tänka mig att vara bondmora på halvtid ;) Godiset såg inte så dumt ut det heller :)
Vacker vas! Ha en fin helg, kram Suss

mammaxtre sa...

Vasen minns jag väl :-) Var så orolig över att den skulle gå sönder och funderade och funderade på smarta lösningar. Men dte gick ju finfint, ororn var helt i onödan.

Kram

Unknown sa...

Åh vad härligt att handla direkt hos bonden. Är höjden av lycka för mig
kram kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Våra lata bönder ;) har fortfarande jullov de öppnar upp nästa helg så då får det bli en runda för oss och införskaffa lite fräscht kött, ägg, grönsaker med mera. Vilken snygg vas, tur att den klarade resan ;)

Kram Ullis

Madeleine i USA sa...

Åhh vad mysigt!! Sånt gillar jag också :)

Två Trappor sa...

Hihi, det kan nog vara tålamodsprövande för de närmaste ibland när vi bloggerskor ska fota jämt och ständigt! Men i ditt fall är det nog väldigt spännande, roligt och givande också! Min lillprins suckar ibland när jag drar benen efter mig för att jag måste fota något när vi är ute. Men han tycker att det är lite kul med :)
Vilka härliga ställen du hittar på dina bilturer, så underbart att handla direkt från gårdarna. Gillar verkligen din livsfilosofi och blir så inspirerad av dig!
Din vas är så vacker så man nästan inte kan sluta titta på den. Med kvistar i blir den så vårfin!
Skönt med helg, jag ska på tjejmiddag ikväll och det ska bli såå mysigt! Önskar dig en fortsatt underbar helg, finaste du.
Varma kramar från ett gnistrande kallt Sverige <3
Madeleine


Home2tiny sa...

Fniss påminner om min kväll igår, familj o vänner får ha lite tålamod med oss bloggerskor. Känns alltid rätt att handla ägg, grönsaker , frukt osv direkt av bonden, eftersom jag bor på landet försöker jag handla så mycket som möjligt hos bönderna runt omkring oss. Ha en härlig helg, fina Lotta. Kramisar Tina

Coolaannna sa...

Hahahah Ja, det är inte lätt att leva med alla dessa kort som skall tas- mina barn höll på bli tokig på att jag skulle fota mat och att de inte fick börja innan jag hade fotat klart!!!

Underbart med närproducerat och gud vad gott det smakar!

Lördagspussar till dig!

// Anna

Mrs Clapper sa...

Åh vad fin kossa! Älskar kor. Man vill bara hålla i öronen och buffa pannan mot dem :)
Och som alltid, UNDERBARA bilder!

bokhyllan sa...

Hej hej!

Tittar in här hos dig.

Kollar runt lite :)

Trevligt som alltid!!!

Vasen är hur fin som helst!

Allt gott till dig!

Kram

Channal sa...

Älskar dina vispgrädde- och MARSHMALLOWsdagar!

Gråtoner är också läckert... ;)

Underbara bilder! Jag ska lära mig mer om min kamera!

Stor KRAM Anna

Maria/pysseldagar sa...

Handla Karameller i glasburk!
Helt fantastiskt!:)

Sabina sa...

Hej!
Hittade din blogg första gången idag och vad glad jag blev! Vill så gärna åka till USA igen (har förälskat mig i både NY och Rhode Island) och dina bilder påminner om resan jag gjorde förra hästen. Återkommer gärna hit.

kram Sabina
(från Finland)

Camilla sa...

Härliga bilder, som alltid. Och en Highland Cattle kossa! De är ju så häftiga tycker jag, även om jag har liiite koskräck :)
Och Jelly Beans. Mmmmm.

Kram

dianasdrömmar sa...

Härligt, älskar också att köpa godis ur burkar som man kan se igenom, precis som i barndomen :) Härliga bilder som vanligt Lotta bamsekram Diana

Ullis sa...

Vilken helt otroligt vacker vas!!
Din runda hos bönderna låter avundsjuksvärd, undrar om jag kan hitta någon sådan här i mina trakter...
Ha en fin dag!
Ullis

Bella sa...

Hi hi, det finns en sambo här också som ibland bara får nog av allt fotande så fort vi gör något :)

Vilken lyx och lycka att kunna åka och handla direkt på gårdar i närheten, hade möjligheten funnits hade jag gjort det direkt och att plocka godis direkt ur glasburkarna, me like!!

Hoppas du haft en riktigt skön helg fina bloggvän

Kramar Bella

Anonym sa...

Τhіѕ pаragraph will help the
internet viewегs for buildіng up nеω website or even a blog from ѕtart to end.


Fеel free to surf to my webрage - http://ru.istoriamoldovei.md/mediawiki/index.php?title=Участник:IonaValent

Anonym sa...

It's a pity you don't hаѵe a ԁonаte button!
I'd without a doubt donate to this superb blog! I guess for now i'll settle
for book-marκing and adԁing your RSS feeԁ to my Google acсount.
I look forwarԁ to brаnd new updates аnd wіll talk аbοut this site wіth my Fаcеbook grоup.

Talk soon!

Αlso νіsit my wеb page; mouse click the up coming website