måndag 8 augusti 2011

Det lilla huset vid ån





Jag tror ni vet vad jag kände när jag såg det här lilla huset första gången. Kan man bo så här? Isåfall vill jag göra det. Vi behöver inte ha större. Det porlande vattenfallet kan jag inte se mig mätt på. Kan se mig dricka en kopp kaffe på trappan, gå runt barfota i gräset och se morgonljuset ta sig fram mellan bladen, baka paj och ha öppet fönster ut mot ån

Jättekär


Vilken tur att det finns ganska nära, så jag kan åka förbi och njuta, drömma lite











22 kommentarer:

Christina sa...

O la la, är det till salu? ;-) Fast oj vad kissnödig man skulle bli av att höra allt det där porlande vattnet jämt :-D Skämt åsido, vilken idyll och vilka fina bilder!!
Kram!

Coolaannna sa...

Det ser himmelskt ut.. Tänk att få bo där!

Är det du som tar de fina bilderna?

Kram Anna

Desiree sa...

Jaaaa det ser ju bara såååå fint och mysigt ut. Här skulle jag också kunna drömma mig bort lätt. Så skulle man bo.
Kram!

Anonym sa...

Myyyyysssss... älskar små stugor, som du redan vet vill jag inte bo stort, får torgskräck... Vill ha det ombonat!
Mysigt att du har den där stugan nära dig.
Längtar tillbaka till min stuga nu när man börjat jobba igen...

Ha en fin tisdag!
Pok, Helena

Ps älskar metlife bilden i ditt tidigare inlägg ;)

bokhyllan sa...

Vilket härligt hus och med en så vacker miljö!
Tänk att få bo där. Om än bara för några dagar. Det vore underbart!
Ha det fint.

tinajo sa...

Men herregud vilket läge - kan det bli bättre?! Så vackert! :-)

Camilla sa...

Vilken underbar miljö! Och det lilla huset bredvid går inte heller av för hackor.
Undrar bara om det inte blir fuktigt därinne.
Men underbart vackert ligger det.

Kram

Miss Marie sa...

Underbart! Där vill jag också bo! :)

Nettan sa...

Hej!
Första gången jag lämnar en kommentar hos dig, hittade hit via ett inlägg hos Lotta, Min plats i solen och fastnade. Vilka underbara bilder du tar, detta med det lilla huset och vattenfallet är otroligt vackert!
Kommer kika hit fler gånger
Kram
Nettan

Äventyret framtiden sa...

Mycket vackert och pittoreskt!
Jag tror nog att det kan bli rätt så råkallt i harmonin när väderleken inte är lika varm och skön som nu. Jättefina bilder och jag är helt golvad av den vackra knoppiga anemonen i kruka. Wow!:)

Karinkram!

Taina sa...

Wow! Bor någon där nu? Annars kanske du kan flytta in i smyg, hehehe. Fint som attan i alla fall.

Kram kram

Elin sa...

Åh så fint, finns det verkligen på riktigt liksom?! Håller med dig helt, så där skulle jag med kunna bo.

Bokcaféet i byn sa...

Hallå Lotta!
Vilka vackra foton och vilket motiv! Alldeles, alldeles fantastiskt fint! Du är duktig på att hitta fina platser i din närhet som du sedan delar med dig av till oss läsare!
Tack för det! Du förgyllde just min lunchstund i ett annars regnigt Skåne idag.
Kram Anna

Min plats i solen sa...

Nog förstår jag att du föll huvudstupa för detta hus och denna plats. Vilken underbar plats! :) Jag som själv har vatten precis utanför knuten vet ju vilken lycka det är att höra det porla när man vaknar på morgonen. Men jag måste erkänna att om jag bodde i just det där huset skulle jag nog bli lite orolig alla de gånger det regnar mycket. ;)

Som alltid helt fantastiska bilder vännen! Jag tycker om ditt USA! :)

Kram till dig

mammaxtre sa...

Vilken tur!

Tur att någon annans lycka ger dig lycka. Det var sannerligen fint.

Ha det bäst Lotta

Loppan flyttar västerut... sa...

Jag vill flytta in på studs, o blir glad om du kommer o dricker kaffe med mej där.
Tycker hela stället ser trollskt ut, underbart. Som vanligt är bilderna bättre än bäst. Heja dig Lotta, o hur hittar du alla dessa fina ställen?
Kram

Charlie sa ... sa...

Christina,

ja, det kanske man skulle bli...;) Tror inte det är till salu så jag tittar och fantiserar lite...kram!


Anna,

Tack- ja, jag har fotat bilderna - de flesta igår. Visst ser det läcker ut! Kram


Desiree,

Det är gulligt, det satte fantasin i rörelse hos mig! Kramar


Ting,

Ja, jag håller med dig! En dag eller två och gärna då med fint väder:)
Kramar!



Helena,
Du har ju drömstugan! Och Metlife är din byggnad...xx
pok!


Tina,

Omgivningen runt huset är otroligt...jag fick bara med en liten del. Ska fota mer i höst och visa!


Camilla,

Fukt...I am sure of it :) det ingick dock inte i min skenande fantasi

Kram!


Marie,

Då är vi två!


Hej Nettan,

så trevligt! Välkommen! Jag ska kika in hos dig alledeles strax. Tack för din rara kommentar. Vattenfallet är det som gör allt så speciellt. Ingången är på baksidan av huset, borde jag kanske säga.

Jag blir glad om du kikar in här igen! Kram!


Karin,

Ja säkert! Både fuktigt och råkallt...men på utsidan ser allt topp ut :)
Jag har aldrig sett ett hus ligga så där vid ett vattenfall. Det sätter fantasin i rörelse!

Lottakram!


Taina,

Ja jag är ju inte den som inte vågar testa...hehe. Det ser inte ut som någon bor där. Jag borde kolla upp det!

Kram


Elin,

Jag går i gång på sådana här små hus....nästan mer än de stora!


Å Anna, tack! Vad jag blir glad. Det känns bra! Regnet har hittat hit också...vilken tur att jag fotade i går :) Kram


Lotta,

Säkert är det inte helt odramatiskt att bo sådär...jag borde åka förbi och titta nu eftersom det har regnar rejält i några timmar. Jag är mer romantiker än praktiker tror jag....:) Tack för dina rara ord!
Kram


Lotta,

Tack Lotta! Nu ösregnar det och det är inte lika pittoreskt, men det kanske sitter någon där inne och myser vid öppna spisen....

Ha det fint du med!

Charlie sa ... sa...

Jag fixar bullarna Åsa!!!

Jag hittar de här ställena när jag svänger av och tar bakvägen. Det är då det händer. Jag tittar inte framåt heller när jag kör - det är ett problem såklart men då upptäcker man mer än bara det som är rakt fram så att säga.
Believe me, det funkar! Och jag kommer dit jag ska också :)

Kram!!!

Magdalena and Co in US sa...

Men Lotta!!! Finns det sådana ställen hos dig!!!??? På riktigt!!! Jag bara dör av längtan när jag ser det. Jag kommer åka dit och flytta ut dom!
KRAAAAM

Charlie sa ... sa...

Ja kom!!!

Anne-Marie sa...

Du det var inget dåligt ställe det där! Skulle gärna komma jag med. Kanske vi kvinnor i 40-årsåldern flytta in där. :) Att bo vid vatten är något jag alltid längtat efter. De som har det här stället kan verkligen skatta sig lyckliga. Kramar!

Charlie sa ... sa...

Haha...vi kvinnor i 40-årsåldern :) det vore något! Tror vi skulle ha det trevligt och trivsamt

kramar!