måndag 29 augusti 2011

Eftersnack




Vi var några stycken som var på beachen i morse. För mig blev det frukost också. Obegripligt att Irene farit fram ett dygn tidigare.

Sjölivet är omtumlat efter helgen. Vackra sjöstjärnor, krabbor och horseshoe crabs hade hittat upp till stranden






En alldeles ljuvlig morgon, perfekt för att läsa tidningen, ta en promenad och äta blåbärspannkaka







Helgens storm var trots allt samtalsämnet när jag träffade Sam. På väg hem flammade plötsligt en stor eldssvåda upp - ett träd föll precis över elledningen. Så snabbt en olycka kan hända och få konsekvenser. Som tur var blev det inget mer. Vår vän som bott hos oss är nu tillbaka vid sitt hus på stranden.


Hoppas din vecka börjat bra xx


33 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Underbara Bilder! Vi har också otroligt vackert väder här idag.
Kram!

tinajo sa...

Vilken tur att det gick bra - och lyckliga du som får se sjöstjärnor så nära! Jag tycker de ser alldeles fantastiska ut! :-)

mammaxtre sa...

Bilderna är ljuvliga. Helt oslagbara. Vilken underbar miljö att vistas i. Lyckliga du!

Sköt om dig

Coolaannna sa...

Jaa med risk för att bli tjatig så undrar jag över knepet med dina foton.. Jag drunknar i dem och kan titta hur länge som helst på ljuset och djupet i dem.

Frukosten ser smarrig ut hör du du!!!!

Kramis ANna

Bokcaféet i byn sa...

Vilka underbart somriga bilder du bjuder på Lotta! Sol, strand, snäckor och så pannkaka. Åh så mysigt! Härligt att ni fick en lugn, fin dag efter stormandet.
Ha en fin tisdag imorgon!
Kram Anna

Christina sa...

Vilka underbara bilder!! Kan tänka mig att sjöstjärnorna också hade lite eftersnack där på stranden. Vad hände liksom? Den här stranden har jag inte sett förut :-)
Vilken tur att det inte hände något värre med eldsvådan! Lär väl vara en del träd som faller nu även efter Irene. Kram!

Miss Marie sa...

Sjöstjärnor är ju så vackra! Men den dör krabban ser lite läskig ut, tycker jag nog!

Äventyret framtiden sa...

Vilken miljö du lever i och vilka bilder du tar sen! Toppenfina!
Alles in ordnung. Gut!

Godnattkram
Karin

Nettan sa...

Vilket härligt väder och vilka vackra bilder! Här har veckan börjat bra för min del och jag hoppas att den får fortsätta så!

Kramar

Charlie sa ... sa...

Saltis,

Skönt, välbehövligt efter den här helgen!

Kram!

Charlie sa ... sa...

Tina,

mina första sjöstjärnor! Jag såg också "vandrande snäckor" som jag filmade Får se om jag kan lägga upp den

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Vad skulle jag göra utan dina sköna kommentarer ;)

Tack söta!

Charlie sa ... sa...

Anna raring där!

Tack - det är mer tur än skicklighet med bilderna. Jag fotar hej vilt!

Frullen var perfekt. Det här dem jag kommer sakna när snön vräker ner om några månader

Kram!

Charlie sa ... sa...

Anna,

Tack snälla du! Det var så skönt efter två mycket intensiva dagar med allt annat än bra väder. Solen var välkommen.

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Christina,

Ja, det tror jag också att dem hade, lite eftersnack ;) Mycket förvirrande säkert. Normalt är dem längre ut. Var är vi, tänkte de säkert!

Den där elden skrämde mig. Det bara flammade upp, urläskigt. Allt kunde ha tuttat på men tur att mycket säkert är blött fortfarande. Jag tycker så mycket om alla träd här men i kombination med elledningar kan det vara förödande.

Jag behöver en frukost på A Good Morning helt enkelt efter allt det här ;)

Kram!!

Charlie sa ... sa...

Marie,

Krabban var bossen där på stranden, helt klart. Det var knappt jag hann och knäppa ;)

Charlie sa ... sa...

Karin aber ja!

Alles in ordnung och es geht jetzt besser und besser!

Solen och lite lugn var skönt idag. Alla dessa säkert förskräckta sjöstjärnor var en glädje för alla oss på stranden idag. Mina första här!

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Nettan,

tack och vad bra att din vecka har börjat bra! Måndag är alltid måndag - en dag närmare fredag :)

Kramar!!

Ewa`s Galleri sa...

Vad skönt att stormen är över
Vilka fina bilder,fantastiska, där skulle jag gärna sitta
Ha en bra dag

bokhyllan sa...

Nu är stormen över. Tänkte på dig. Allt gick bra för dig förstår jag.
Min bästa väninnas dotter är på semester där och hon berättade att det blev en hel del strömavbrott i "hennes" område.
Usch, tur att stormen är över nu.

Desiree sa...

Wow, sååå fina sjöstjärnorna är! Svårt att tänka sig att Irene hade en vild framfart här bara något dygn tidigare nu när det åter är vackert och stilsamt. Usch vad läskigt med trädet som föll över elledningen precis då ni passerade. Ja det är mycket som kan hända plötsligt. Tur att inget hände er.
Kram

Annika sa...

Dina bilder är som en dröööm!!
Du skulle kunna ställa ut dem! Mest impad är jag (tjat, tjat, tjat) att det är en iphone. YOu rule, kvinnfolk :-)))
Kan tro att Irene ställde till bland fiskar o skaldjur också.
Jag är så glad att det gick så pass bra för er som det ändå gjorde. TACK och lov för det!
Stora kramar!!!

Anne-Marie sa...

Så skönt att allt gick bra med stormen. Otäckt med ledningen som fattade eld. Stjöstjärnorna är verkligen läckra. :) Tänk att bo så nära vattnet att kunna äta frukost på stranden och se alla dessa vackra vyer. Kramar!

Charlie sa ... sa...

Ewa,

Tack snälla! Det blev en ovanlig fin morgon men konsekvenserna av stormen var trots allt kännbar. Men efter regn kommer sol och jag var så glad att det var över!

Ha en fin dag du med

Charlie sa ... sa...

Ting,

Ja jätteskönt! Det här har varit en pers på många olika sätt. För många har strömmen varit borta i flera dagar.
Nu är solen här igen och det känns bra

Charlie sa ... sa...

Desiree

Sjöstjärnorna var helt klart bäst! Och de små vandrande snäckorna - ska se om jag kan lägga upp min lilla minivideo.
Tack för omtanken - det var riktigt läskigt för lågan var stor, hög och det smällde. Kram!

Charlie sa ... sa...

Annika min bästa iPhone supporter!!!
Du är så läcker med dina sköna kommentarer och tack för dina värmande ord. Alltid!!

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Anne-Marie

Ja det är fint men jag är avis på ditt vackra Mt. Shasta (hoppas jag stavar det rätt nu annars ber jag om ursäkt)
USA har storslagen natur på många sätt men vi vet nu också vilka krafter som kan svepa in över den här kontinenten med allvarliga konsekvenser.

Men igår morse var en guldkornsmorgon. Tack för dina rara ord!!

Kramar!

Coolaannna sa...

Annika, jag håller med dig..fantastiskt för en Iphone...min tar då inte såna bilder minsann!! Men Lotta är en konstär :)

Kram och ha en bra dag! // Anna

Charlie sa ... sa...

Anna - charmör där ;)

Kramar!

Elin sa...

Vilken ljuvlig morgon! Så vackra och rofyllda bilder, det är svårt att tänka sig att Irene precis har dragit förbi där.
Hoppas att du har det bra. Jag är hemma och ähhmm... latar mig idag! :)
Kram!

Charlie sa ... sa...

Bra Elin, det är skönt att göra nothing ibland...!!

Ja, vilken skön morgon det var. Irene hade dragit upp norr och fortsatte ställa till det på måndagen. Det klarade sig hyfsat bra här i våra kvarter, men över 6000 har fortfarande ingen el (fredag).

Kram!

Caroline - det ljuva livet i söder sa...

Helt underbara bilder, den första är ju ljuvlig och får mig till att längta efter en dag på stranden trots hösten som smyger på här hemma.