fredag 5 augusti 2011

Några timmar




Visst hinner man mycket på kort tid ibland?

Idag var definitivt en sådan dag. Det började med frukost på stranden, tåget in till stan, promenad upp till Metropolitan Museum of Arts (där Alexander McQueenutställningen Savage Beauty sjunger på refrängen och därför lockar tusentals besökare, det var nästan fyra timmars väntan trots att the Met håller öppet till midnatt)

Museum blir iallafall jag hungrig av, det passade perfekt med efterföljande lunch på Café Sabarsky (eller snarare efterrätt), taxi till Grand Central för att hinna med matmarknaden som är så trevlig och för att mina fötter totalt lagt av, eftermiddagståget hem igen och så iskaffe på stranden, de trötta tårna ner i vattnet och i den varma sanden.






Skönt att vara tillbaka tycker city girl som älskar stan men också det lugnare livet en timme utanför Manhattan


Imorgon bitti börjar jag med bröd från franska bagariet, längtar redan



Ha en härlig helg fina ni xx




33 kommentarer:

Desiree sa...

Underbart med en liten tur in till storstan. Alltid kul att komma iväg och få lite storstads intryck men visst är det lugnare och skönare ute på landed. Borta bra men hemma bäst. Mycket hann du med iallfall och himla kul att få se dina bilder från stan med allt folkvimmel.
Kram!

Coolaannna sa...

Kände som om jag kom direkt in i Sex And The City!! Tänk vad härligt att snabbt kunna ta sig in till "stan" och sedan hem till lugnet!

Spännande dag verkar du haft. Tycker det är så underbara bilder. MAn ser riktigt pulsen i bilderna.

Kram Anna

anna of sweden sa...

Åh. Tror att jag under resten av mitt liv kommer att bära på en NYC-längtan ...

Kram och njut av brödet!

Anonym sa...

Vilken härlig dag...längtar sa till NYC!
Kram, Lisa

tinajo sa...

Underbara bilder - jag vet inte vad det är men varje gång jag ser bilder från en riktig storstad så kittlar det lite i magen. :-)

Äventyret framtiden sa...

För att inte tala om vad man som bloggvän hinner med:). Helt plötsligt har jag varit utomlands också. Tack för fina bilder igen Lotta!

Karinkram!

mammaxtre sa...

Jag erkänner, jag avundas dig och detta big time!

Ha det fint min kära bloggvän

Christina sa...

Lovely, lovely! Du har verkligen det bästa av två världar! Nu fick jag NYC-längtan men det får bli San Francisco istället :-) Inte så illa det heller. Hoppas du fick en god frukost med nybakat bröd och ha en fantastisk helg!!

Kram!

Elin sa...

Måste vara sååå härligt att bo utanför NY men ändå ha så nära dit, the best of two worlds liksom. Fantastiskt fina bilder från staden som jag konstant längtar till, men ännu bara har mellanlandat i. Senast i maj då jag och mamma var USA, när vi flög in över NY hängde jag nästan ut genom flygplansfönstret för att kunna ta in så mycket som möjligt.
Ha en jättefin helg, och stort tack för dina fina ord inne hos mig.
Kram!

Casa of Mia sa...

Fantastiska bilder! Nu vill jag till New York!

Anonym sa...

Hello dear,
Vi är åter i storstan efter fyra härliga veckor vid vår sjö i Italy. Smarrig mat, glass och välsmakande viner i mängder.Lite aplvandring, mycket båtåkande och en tur in till Milano för några nya tillskott till garderoben .Dock inget NY denna sommar och således får jag inte se McQueen utställningen .....hoppas hoppas ngt liknade sätts upp närmre oss till ex paris eller london. Jag såg dock en fin utställning av hans kläder på Fashion Institute för några år sedam men ännu fler fina kollektioner har förstås tagits fram sedan dess.....men om du ser en vacker välbekant yngling med the swedish look spatsera runt i westport så¨ser du rätt...sonen är på besök där och vi girls härhemma är bara så avis.
Kram,
Marianne

Charlie sa ... sa...

Visst är det så Desiree, det är roligt att komma iväg men skönt att komma hem :) Vädret var bra med klar sikt, ibland kan det vara disigt och inte lika enkelt att fota

Å vad ni har det bra i Provence!

Kram

Charlie sa ... sa...

Anna,

Tack - nice om du fick lite SATC-feeling :) Det går smidigt att åka tåget in till Grand Central. Att ta bilen tar ungefär lika lång tid men det är dyrt att parkera och nästan omöjligt att hitta gatuparkering på vardagar och lördagar.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Anna - ja, så är det nog. För alla oss NYC-lovers.

Brödet var underbart, jag kommer rulla fram snart känns det som :)

Kram!

Charlie sa ... sa...

Lisa,

Det bästa med NYC är att det kan gå lång tid mellan besöken, så när man kommer är det som man minns det eller tänkt sig att det ska vara. Och nu är NY en av de säkrare städerna att vistas i.

En stad att längta till, jag håller med!

Charlie sa ... sa...

Tina,

Det kittlar i min med - och du som ska till Chicago snart. Det är på min "to do"! Ser fram emot din rapportering :)

Charlie sa ... sa...

Karin,

tack snälla. Du tar mig till ditt paradis och det är jag så glad för.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Goa Lotta,

Det är en bra kombo, country life nära NYC - jag uppskattar det. Glad för den här erfarenheten och att få uppleva det.

Kram fina du!

Charlie sa ... sa...

Christina,

Och du som får mig att sukta så efter östkusten. SFO är lika hot! Ska bli roligt att se dina bilder från er helg som låter helt underbar.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Elin,

Å, jag hoppas du får tillfället att komma hit. Jag tror du skulle tycka mycket om New York, en stad för alla och som ständigt förnyar sig utan att släppa det som är genuint och "typiskt" New York.

För mig blev det kärlek vid första ögonkastet när jag kom hit som liten tjej.

Kram

Charlie sa ... sa...

Mia

Tänk om vi kunde ha en bloggweekend här, det vore något :)

Hoppas du får tillfälle att komma, det är verkligen en fantastisk stad på många olika sätt.

Charlie sa ... sa...

Men å, så härligt. Fyra veckor! Jag är utsvulten på italienska smaker!

Det var kö till precis allt igår! Till och med in till Neue Galerie, hela stan tycks fyllt av turister. Hoppas utställningen går on tour och du kan se den på närmare håll...Paris är ju inte fel :)

Jag kommer självklart spana efter en vacker ynling! Förstår om ni girls är avis. Hade gärna sett er här så klart.

Kramar!

Att vara någons fru sa...

Vilka bilder! Och vilket liv du har - så härligt att läsa.

Charlie sa ... sa...

Dito Emma! Du är inne i den ljuvliga fasen i livet....njuter av att följa ert vackra och sköna liv

Camilla sa...

Vilken härlig dag!
Läste om den där uställningen, men tyvärr är den ju över när jag kommer.
Måste fråga om du tagit vybilderna från Top of The Rock? Vi var där och det var helt suveränt bra för att ta foton.
Kram

Charlie sa ... sa...

Camilla, när kommer du? Vore so himla roligt att hinna träffas en snabbis om inte annat.

Japp, jag har tagit bilden med min iPhone - jag suktar efter en bättre kamera nu!

Kram

Camilla sa...

Om allt funkar som det ska är planen att fira jul & nyår i NJ. Och då lär jag åka nån gång i mitten på december. Allt beror på jobb och sånt. Men jag hoppas att det funkar.
Det vore jättekul att ses!

Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Vilka bilder! Visade maken och sa att dit måste vi åka SNART!! Har rest omfattande i världen men fortfarande inte besökt amerikansk mark. Kanske blir det av i vår eller nästa höst. Vi får se!
Du skriver jätte mysigt till dina foton också. Tack för att du tog med oss på en NY-tur!!
Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Anna, tack söta!

En resa till NYC en höst tror jag du skulle tycka om! Om ni åker, har jag tips på två jättehärliga bokaffärer. Det är skönt från septemer och in i december.

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Vad roligt att hänga med in till stan. Nån gång måste jag se det. Men att bo där, nej, jag tror det är för mycket i min smak. Kram

Charlie sa ... sa...

Jag bor bäst här ute på vischan...men då och då är det perfekt att åka in till "stan" - hade gärna tagit dig på en liten runda!

Kram

Mrs Clapper sa...

Vad kul att du lämnade en kommentar så att jag kunde hitta hit också! Och vilka fantastiska bilder du bjuder på! (grymt sugen på kakor och bullar nu... ;) )

Charlie sa ... sa...

Hej! Well, så trevligt tillbaka tycker jag. Blev jätteglad att du skrev och för dina vänliga ord! Jag blev störtförtjust i din blogg så nu är jag fast :)