torsdag 25 augusti 2011

Lite ledigt



Jag är imponerad hur många det är som talar flera språk! Och vi är många som gillar italienska så ciao och abbraccio på er alla rara

Så skönt det är att vara ledig några dagar måste jag säga


Jätteskönt


Filfrukosten ute på morgonen känns extra god. Inga möten. Jag försöker låta bli mailen. Bara ta dan som den kommer

Dessvärre är orkanen Irene på väg mot New England. Vad är oddsen att ha en jordbävning och orkan samma vecka? Håller tummarna att den här ladyn passerar förbi utan att förorsaka alltför mycket oreda och problem









25 kommentarer:

tinajo sa...

Ja, det får man verkligen hoppas - jag blev SÅ snopen när jag läste om jordbävningen, det kändes så "fel" i det området. Naturen är nyckfull. Håller tummarna!

Ha en fin fredag! :-)

Coolaannna sa...

Vill kunna fota som du! Mysigt med höststormar men inte med orkaner. Håller verkligen tummarna för att ni ska klara er.

Idag är det fredag=helg! Ha det gott!

Kram Anna

mammaxtre sa...

Jag håller tumarna för att ni inte ska drabbas av orkanen. Hualigen så tråkigt det vore med orkan..

Vilken fin mugg, den blev jag förälskad i :-)

Gå inte in i mailen, gör inte det!

Happy friday Lotta

Äventyret framtiden sa...

Det måste vara amerikanska blåbär, så stoooora!:)
Vilka härliga strandfynd man kan göra hos dig...snäckor i mängder.
Undrar om man kan besvärja en orkan? Tänka ihärdigt att kom inte hit, kom inte hit...
Håller tummarna för att den går fullständigt upp i rök och inte ställer till det för någon någonstans. Kanske det hjälper om jag tänker riktigt hårt, som småbarn brukar säga. Riktigt hårt, riktigt hårt...
kramar!

anna of sweden sa...

Hoppas att helgen blir fin och att Irene drar iväg utan att lämna några spår efter sig!

Kram!

anna of sweden sa...

PS! Med risk att vara tjatig - vilka ljuvliga foton!

bokhyllan sa...

Naturen är mäktig och nyckfull. Även jag håller tummarna!
Trevlig helg. Kram.

Nettan sa...

Håller tummarna att orkanen håller sig borta från er kust och blåser ut till havs i stället.
Härliga bilder och jag önskar dig en härlig fredag!
Kram
Nettan

Bokcaféet i byn sa...

God morgon från Sverige!
Vilken frukost du ordnat! Så vackert för ögat också med blåbären, jordgubben och bäst av allt- solrosorna i bakgrunden!! Strandbilden är också ljuvlig! Du verkar bo på en vacker plats Lotta!
Jag håller tummarna för att Irene lugnar ner sig!Trevlig helg Lotta!
Kram Anna

Annika sa...

Morning tp my GLORY!!!
Vilka OTROLIGT fina bilder, Lotta!!
Med iPhonen???
Jag är djuuupt impad. Älskar dem!
MÅ nu IRRE hålla sig i skinnet!!
Har en känsla av att hon kommer att bråka en del med oss.
Har du bunkrat ngt???
Affärerna var crazy igår. Det lär väl vara ännu värre idag!
Stora kramar!!!!

Desiree sa...

Mums! Din frukost ser verkligen jättegod ut. Solrosorna är också underbara. Man blir så glad och lycklig av fina blommor och en underbar start på dagen som du fått.
Kram!

Christina sa...

Ahh, man får en känsla av ledighet och må bra av dina bilder! Den där damen Irene kan gå och lägga sig igen tycker jag. Ha en underbar helg Lotta! Kram!

Fröken fräken sa...

Skönt med ledighet och en så bra start på dagen.
Jag hoppas att Irene håller sig borta.

Kram

Fiffiga Systrar sa...

vad roligt att hitta till dig! Så spännande att läsa om ditt liv i usa! skönt att vara ledig! önskar en fin fredagskväll! / emelie

Miss Marie sa...

Hoppas stormen är försiktig med er, låter inte alls bra med storm. Håller tummarna för att allt går bra!

Nilla Q sa...

Hej!

Hittade hit via en annan blogg och tycker din blogg är underbar! Måste fortsätta titta runt här:)

Trevlig helg (förhoppningsvis utan någon orkan!)

Hälsningar Pernilla

Charlie sa ... sa...

Tack bästa Tina, Anna, Lotta, Karin, Anna, Ting, Nettan, Anna, Annika, Desiree, Christina, Julia, Emelie (vad roligt att du hittade hit och jag blev störförtjust i er blogg), Marie och Pernilla (glad jag blev att du skrev och wow, vilka bilder du tar!! Jag kör på med min iPhone :)

Det är förödande när dessa orkaner dundrar in med full kraft. Tack för att ni håller tummarna och för fina kommentarer, som alltid!

Önskar er alla en skön helg och så hoppas vi att Irre lugnar ner sig

Kramar!!

Anne-Marie sa...

Har tittat nu ikväll på TWC och Irene är det enda de pratar om nu. En imponerande dam - jag håller tummarna för att hon tar och lugnar ner sig. :) Kramar!

Magdalena and Co in US sa...

Jag ramlade in och dina bilder gör mig som vanligt mysig inombords. Kramar

Min plats i solen sa...

Tänker på er och håller tummarna för att Irene kommer ta det lugnt med er alla. Naturen imponerar men den skrämmer också. Med ens inser man hur små vi är och hur lite vi har att sätta emot när naturen vsar sin styrka.

Ta hand om er!

Kram Lotta

Elin sa...

Hej!
Så otäckt med denna orkan, jag hoppas för allt i världen att den inte ska ställa till med alltför mycket förödelse. Tänker på er!
Förresten, vilken underbar frukost!
Kram Elin

Charlie sa ... sa...

Anne-Marie,

det är Irene 24-7 men med tanke på styrkan som orkanen tycks ha, är det bra att folk förbereder sig och är försiktiga. Hellre safe than sorry.

Jag hoppas att styrkan avtar!

Kram

Charlie sa ... sa...

Magdalena,

Bra med lite mys :)

Jag håller tummarna att det inte blir katastrofläge här nu. Känner mig orolig men just nu är det helt lugnt.

Kram

Charlie sa ... sa...

Lotta

Tack rara! Vädret här liknar ingenting jag varit med om tidigare. Infrastrukturen är skör. Mycket träd, mycket vägar, mycket människor och bilar. Elledningar som kollapsar, dåligt byggda hus som lätt tar in vatten.

Hoppas att det inte blir så hemskt som de förutspår.

Kramar och tack för omtanken!

Charlie sa ... sa...

Elin,

Tack gulliga du! Ja, jag hoppas också att det inte blir så dramatiskt som många tror. Men det är skört här med el och vägar. Vi får se...prognosen är att det drar igång senare ikväll och på söndag är hon här med full kraft.

Kramar!!