fredag 12 augusti 2011

Sköna augusti






Ljuset har börjat bli annorlunda, mjukare, solen är fortfarande varm men luften är klarare. Kvällarna är något kyligare och månen fortsätter att sätta min fantasi i rörelse. Jag skyndade mig till blåbärsfälten i eftermiddag - finns det något skönare än varm, len eftermiddagssol förresten? Eller kanske morgonsol är bäst...jag fortsätter iallafall med mina frukostar på bryggan så länge det går

Det har blivit augusti och det känns. Nästa gång jag åker till Jones farm kommer jag hem med pumpor



Ha en fab lördag xx







12 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lotta!
Du fotar så vackert! Vilken miljö du bor i! Frukost på en brygga, låter underbart! Med den 5:e gråmulna dagen i rad här värmde det så inombords att i tankarna få följa med till den eftermiddagssol, morgonsol osv som du beskrev i inlägget. Jag blundar och känner solens strålar!
Ha en alldeles underbar lördag!
Kram Anna

Äventyret framtiden sa...

Tänk ändå om jag kunde sitta med dig där i morgonljuset och titta ut över havet och vi skulle snaska i oss varma frallor från mitt bageri. Ibland önskar man verkligen att Internet kunde litet mera än det kan:)
Ha en bra dag!

Karinkram!

mammaxtre sa...

Frukost på bryggan låter trveligt. Du är en sann livsnjutare, det gillar jag.

Bilderna är oerhört fina, som alltid. Ha en toppenfin dag Lotta. Vi har sol i Trosa och skall nu avnjuta en sen frulle utomhus.

Kram

Nettan sa...

Vad härligt med frukost på bryggan, är det er egen eller stadens? Oavsett så är låter det underbart! Skönt att höra att solen lyser någonstans i varje fall, för i mitt hörn av Skåne är det mulet.
Bilden med fyren är vacker, den ger själen ro.
Kram & trevlig lördag!

Camilla sa...

Fortsätt med frukost på bryggan så länge du kan. Det är ju helt underbart sätt att börja dagen på.
Bilden med fyren är dagens favorit (min alltså). Helt underbar.

Ha en skön helg.
Kram

Charlie sa ... sa...

Anna,

Vad fint du skriver! Det värmer mig inombords

Om jag skulle nämna en enda fördel med den här breddgraden så är det ljuset av solen. Det skiftar över årstiderna och just nu är det ett mjukt sken som känns i hela kroppen. Det ger energi! Jag hoppas solstrålarna snart hittar fram hos dig också

Stor kram

Charlie sa ... sa...

Å Karin, det vore något! Så härligt det vore.

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Topp! Frulle utomhus, sol, Trosa - lovely!
Jag känner känslan ända hit :)

Kram

Charlie sa ... sa...

Nettan,

Tack! Fyrbilden är min favorit också. Jag gillar fyrar och kan inte få nog av dem ;)
Min favoritbrygga ligger vid en liten båtklubb nära oss. Ännu så länge är det bara jag som kommit på frukostkonceptet tror jag - alltid lugnt och skönt

Hoppas solen kommer till Skåne snart!

Kram

Charlie sa ... sa...

Camilla

Absolut, jag kör på med bryggfrukosten ;) man kan ju sitta där med jacka också hoppas jag på

Fyrbilden blev min favvis med!

Ha en topplördag med kräftor och allt ;)

Kram

Christina sa...

Åh en fyr!! :-D Inte så dumt med årstider, du beskriver det så fint. Här sägs det att det bara finns två, grön och brun. Nu är vi i den bruna :-) Fast det är ganska grönt ändå.
Varför välja mellan morgonsol och kvällssol? Båda är underbara.

Ha en underbar helg!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Javisst, båda är underbara! Och hej fyrkompis ;)

När börjar den gröna årstiden? I bet ni sitter på någon skön krog nog i the Bay Area och det känns nog mer grönt än brunt for sure!

Kram!