söndag 27 november 2011

Advent i Connecticut




Tack för alla rara adventshälsningar!

Well, här blev det fart på känslorna och inspirationen var i högform efter att ha läst alla härliga bloggar. Ni kan det här med advent ;)

Glögg fanns det i skåpet och pepparkakorna från Ikea var riktigt goda. Jag tycker om att titta på dem så hela glasburken är full nu. Alla zinkhus är framme och sprider värme. Hittade fina värmeljuslyktor som piggar upp samlingen. Julböckerna ligger på Buddie (bänken som jag köpte i somras som nu har fått flytta in) och det ser trevligt ut. Blockljusen får plats mellan böcker och röda äpplen som jag stoppat i en korg. Det blev en julbänk helt enkelt, fiffigt.

En liten grankrans med slånbär hänger i fönstret badrummet och det säger tjong inom mig när jag kliver in och känner doften. Det borde hänga en krans här året runt ju, så trevligt som det är. Doftljuset är perfekt på morgonen eller till badet. Holidayflavor tar jularomen till "the next level". Woops, blev nästan liten snurrig.

Julmusiken mixas, nytt och gammalt. Tack Pandora. I morse fixade jag brasa i köket med DVD:n från förra året. Ingen bakning blev av för vädret var helt enkelt för bra. Jag röstade för en road trip och köpte kanelmuffins istället.

Eftersom det är bäcksvart klockan 5 pm sharp, känns det som en seger att få ställa fram adventsljusstakarna, tända utebelysningen och att några grannarna har kört igång med dekorationer som får huset i En Päron till Farsa Firar Jul att blekna


En hemmasnickrad advent med några shortcuts med andra ord.

Det blev bra. Fick nästan julaftonskänsla på kuppen fast det var nästan 18 grader varmt.







Ha en fin måndag xx

32 kommentarer:

Annika sa...

Ah, vad HÄRLIGT, Lotta!!
Adventsstämning grande hos dig!
Mysiga och finfina bilder, som alltid!
Jag har också stämning nu, trots att vädret är sjukt varmt. Jag är så LESS på detta milda, du anar inte!!!
Nu är den här sköna helgen slut :-(
Ha en fin återstående söndagskväll!
Kram!!!

Charlie sa ... sa...

Det blev grande trots värmebölja nästan ;)

Har a/c på i bilen!!! Mina sköna boots och stövlar är hos skomakaren så jag går omkring som en teen i mina Uggs och svettas. Hela min garderob är off!

Ja, nu är den sköna helgen slut. Det går för snabbt ibland. Nåja, vardag har ju sin charm...:-)

Kramar!!

Saltistjejen sa...

Härligt!!!
Här var vi knappt ute idag trots det vackra vädret men det var full fart med inomhusaktiviteter.
Kramar!

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för härlig inspiration! Den sista bilden, gissar att den är en tidning... Suktar lite efter den... älskar omslaget! Är ju helt såld på hus med liggande panel och fönsterluckor ;)
Ha en fortsatt fin måndag.
Kram / Maria

Anne-Marie sa...

Hade inte kommenterat på ditt inlägg om er utflykt. Verkar ha varit hur mysigt som helst. Det är något med husen och byggnaderna i dina trakter. De har mycket mera charm än vad husen har här. Det bara är så. :) Och så mysigt du/ni gjort det inför advent. Pepparkakorna ser mumsiga ut. Kan tänka mig att det känns litet konstigt med sommartemperaturer och julpynt. Ha en fin måndag du med. Kramar!

Desiree sa...

Låter helt underbart. Ha ha kan inte låta bli att le åt att du fixat julbelysning så att det får julbelysningen i "Ett Päron till Farsa" att blekna. Jag gillar doftljus också. Har kvar några från Louisiana som är helt underbara. Äpplen i en korg låter himla fint. Pandora saknar vi är. Spotify är inte alls lika bra. Ha en bra dag och bra start på veckan.
Kram och tack för härlig julinspiration.

Äventyret framtiden sa...

Det är något speciellt med ljuset i dina bilder, alltid! Eller troligen så är det något speciellt med den som håller i kameran:). Bilder som tagna direkt ur ett modemagasin fast bättre, för i de här finns värme, skönhet och klokhet.

En fin känsla är intagen, stulen:) att gå vidare med hela måndagen!
Tack Lotta!

Kramar
Karin

Carin sa...

Härligt när advents-känslan infinner sig! :D

I fredagskväll fick jag mig en dos "amerika"... Galakväll på Scandinavium och temat var "Stars and Stripes"... Rakt igenom! :D Hellyckad kväll men otränad bloggerska som blev trött av nattsudd och starkare drycker... Men ingen pardon... Lördagen var helt inteckand så det var bara att bita ihop...

I lördags hade vi bjudit grannar på glöggmys inför advent... Så helgen har SPRUNGIT i väg!

Ha en fin start på veckan!
Kram Carin

Sandra sa...

Jag läser ifatt de senaste dagarnas inlägg. Oj vad det andas jul och advent här hos dig! Wow. Härliga bilder. Du är en fena på att skapa stämning.
Önskar dig med en fin måndag !
Stor kram

Coolaannna sa...

Lotta Lotta Lotta!!

Hjälp, det där huset kan man lägga bud på det!!! Vill ha!

Låter som du fick en riktig toppenstart på advent. Dofterna, ljusen och kanelmuffinsarna :)

Jag älskar julkransar. 1:a året jag inte hunnit göra klart den till 1:a advent men jag ska fixa detta till veckan!!! :)))))


Njut i fulla drag av den jul du fått in i huset!

Kram Anna

mammaxtre sa...

Men 18 varma grader låter helt galet :-)

Här hemma i Stockholmslän har vi faktiskt 1 minus grad idag :-)

Sköt om dig

Miss Marie sa...

Vilken härlig bok på sista bilden! Vilket huuuuuus! Du har lyckats få det riktigt mysigt hemma hos dig, adventmysigt kan man få det även om det är 18+ utomhus! :)

MrsSunshine sa...

Åh, jag blir alldeles nostalgisk av alla dina fina bilder från Connecticut! Bodde där under ett år för 20 (?!!) år sen och det ligger förstås mig varmt om hjärtat. Såå vackert och vilket klimat!! Blir lite nyfiken vilken stad du bor i;-)

och tusen tack för dina fina kommentarer hos mig:-)

kram Christin

@my casa sa...

Härligt, nu ser jag att du är starkt på g välkommen jul;)

Glögg & Pepparkakor nu är det dax!!!


Kramar Åsa

Fourmum sa...

18 grader varmt, det låter skönt! Här är det runt 0, varken vinter eller höst, men mörkt..

Elin sa...

Men ååå så mycket härlig adventsstämning det är här inne hos dig nu! Alldeles ljuvligt, jag suger i mig och njuter av alla vackra bilder.

Hoppas att du har en bra vecka, du kan i alla fall konsten att njuta av allt vackert omkring dig.

Kram Elin

Mia sa...

Jag blev lite nyfiken på bilden med drickan. Tranbär och..?

Min plats i solen sa...

Hej Lotta!

Härligt att läsa om vilken julstämning som råder hemma hos er just nu! :)

Vi har inga 18 grader som ni men väl tvåsiffrigt och på något vis blir det till att lägga i en extra växel på julkänslan inomhus så här långt denna vinter för att få till den där julkänslan som man så gärna vill ha. För vädergudarna tycks inte riktigt vara på julhumör just nu och istället för det gnistrande vita snötäcket som vi drömmer om har vi sommarblommor som går in i en andra andning. Känns lite galet, men vi har inte gett upp hoppet om en vit jul utan hoppas och längtar. Och tills dess får vi ösa på inomhus istället och julpeppa så mycket det går. ;)

Ha en fin vecka och låt julkänslorna omfamna dig riktigt ordentligt. :)

Kram Lotta

Casa of Mia sa...

Mysigt och underbara bilder, magasinet ser fantastiskt ut, vilket hus på framsidan! Kram

Taina sa...

Lotta, Lotta, stämningen i dina bilder får mig att smälta! Jag gillar ju julen så det sprakar och det blir ännu roligare när jag tittar in här hos dig och förhöjer känslan.

Här har grannarna också satt igång men de går inte till överdrift. Smakfullt på något sätt. Har själv inte hunnit så mycket. Too busy at work...det känner du till?

KRAM

Nilla Q sa...

Så underbara bilder!! Riktig vinterstämning - trots era 18 grader! Och jag som tycker vi har varmt här, med 8 grader...

Ha det bra!

Kram Pernilla

Helena sa...

Hej Raring!
Jättemysiga bilder! Kan inte du ta med Connecticut tidningen till mig när du kommer hem i jul! Du vet ju att jag ÄLSKAR "Brudens Far-hus"

Snart ses vi!

Puss och kram! //Helena

Christina sa...

Man kan ju inget annat än att bara njuta av allt ögongodis här inne! Vilken helg! Vilka bilder! Vilken känsla! Fantastico! Stor kram!

Unknown sa...

GORGEOUS photos!

xoxo
Aarean

colorissue.blogspot.com

p.s. I'm doing a fun Kate Spade giveaway I think you might like :-)

Bokcaféet i byn sa...

Hallå Lotta!
Det osar julstämning hos dig! Mysigt och härligt att du sprider den vidare till oss med lite amerikansk touch på det hela!!
Jag slås av hur kuperat landskapet tycks vara längs dina roadtrip stråk! Vackert! Jag älskar böljande landskap!
Sovdags här! Önskar dig en toppen mysig tisdag kväll!
Kram Anna

rooth sa...

Your Christmas photos are lovely - I love the closeups of the knitted items

Kalaslotta i USA sa...

Hej hallå vilken julfeeling du bjuder på! I like!

Du, de där björkved klabbarna, var hittar du dem? Jag letar med ljus och lykta...

Kramen

anna of sweden sa...

Men Lotta. Allvarligt. Var hittar du alla fantastiska motiv? Du har verkligen sinne för det där med detaljer.

Fröken fräken sa...

Vilken härlig första advent ni fick, här har vi inte firat nåt speciellt, jag hade faktiskt ikeas glögg från förra året med pepparkakor från samma ställe och jag tycker båda är helt ok.

Kram!

eastcoastmom sa...

Doftljus har vi på frukostbordet, man blir nästan yr på morgonen!

Och Pandora, åh, använde mig alltid av Pandora på datorn hemma i CT... förstår mig inte på Spotify...

hälsningar från Madrid

Camilla sa...

Perfekt att kika in hos dig och få en dos julkänsla nu när det regnar här hemma.
Grannarnas hus skulle jag gärna vilja se, särskilt eftersom det verkar vara väldigt mkt dekorationer:)
Åh, vilken underbar tidning! Jag har sagt till Tom att ett stopp på B&N på vägen från flygplatsen är ett måste. Jag måste ju ha x antal tidningar:)

Kram

Loppan flyttar västerut... sa...

Du är bara så underbart bäst!
He en skön helg, o allt sånt
Kram