fredag 4 november 2011

Fab Friday





Lediga fredagar måste vara bland det bästa som finns. Det är lyx. Då man kan börja med gofrulle, sitta i sin PJ och ta om flera gånger, planera dagen och känna varför inte. Och ladda.

Idag var en sådan dag. Med sol och skön höstkänsla. Vad gör den här lediga människan då? Äter pannkakor först och främst. Konstaterar att det borde städas men struntar i det.

Vi tog bilen istället och åkte och köpte äppelcider hos bonden, stod ute bland pumpor och kossor i solen och mådde bra. Unnade oss manikyr och gick igenom alla veckotidningar och tog sedan eftermiddagslatten på stranden. Bor man en timme från Manhattan måste man busa och åka in flera gånger ibland. Den här veckan blev det så.

Det borde dammsugas, det borde sorteras lite, det borde fixas i största allmänhet. Det var skönt att släppa det kravet och njuta av dagen.

No regrets.


Fotat från US Weekly October 10 Issue








21 kommentarer:

Kalaslotta sa...

Åh vilken härlig dag!

Du är världsbäst på "varför inte", fortsätt med det!

Kramen

Christina sa...

Wonderful! Tack för den goa känslan jag alltid får när jag läser dina inlägg! Ha en underbar helg! Kram!

Desiree sa...

Jag älskar också fredagar som man är ledig på. Det är sååå lyxigt som du säger. Hade som sagt också ledigt igår. Tycker du gjorde helt rätt i som skippade dammsugningen och gjorde annat istället. Du är så himla bra på att ta vara på fina dagar som kommer.
Kram och ha en skön lördag.

Mrs Clapper sa...

Du lyckas alltid fånga ögonblicket i dina bilder, de är så vackra!

Äventyret framtiden sa...

Du kan beskriva känslan för en ledig dag som igår så väldigt bra. Suveränt och tillsammans med dina bilder blir inlägget perfekt och mycket njutbart.

Tack Lotta!

Karinkram!

Casa of Mia sa...

Låter som en perfekt fredag, att unna sig att njuta! Kram och trevlig helg

Bokcaféet i byn sa...

Vilken UNDERBAR dag du haft Lotta! Och så väl du förmedlar den där alldeles ljuvliga fredagskänslan!!! Jag älskar dina foton! Så mysigt med kossor, lantluft och så New Yorks puls inom en timmes avstånd. Vi har en lite (!) liknande boendesituation. Kanske bor vi mer lantligt än dig men vi har båda djur och natur nära inpå och storstadspuls en timme bort, Köpenhamn i vårt fall, förstås inte lika maffigt som NY men ack så charmigt!!

Önskar dig en alldeles fantastisk helg full av avkoppling, långa frukostar, frisk höstluft och fylld av sådant du gillar!!!
Här väntar lövkrattning idag!!!
Kram Anna

Coolaannna sa...

Lotta!!!!

Vi tar det igen, den där Iphonen, vad har den som inte min Iphone har?? Vilka ögonblick du fångar! Dina kort är så djupa och förmedlar.

Draken, som ser ut över havet och det blå himlen. Tar dagen som den kommer. Åker dit vinden blåser. Vem vill inte göra det!

Kossorna som nyfiket tittar på världen och undrar vad som kommer att hända just idag!

Julia Roberts som man alltid blir lika förälskad i när man ser hennne!

Och vägen...som säkerligen leder till en Manhattan som bara förmedlar pulsen i stan...

Wow vilken fredag! Skulle gärna viljat vara med.

Jag ska börja bli bättre på att ta hand om dagarna :) Först behöver jag dock vila från festen igår!!

Kramisar Anna

tinajo sa...

Pannkaksstart på dagen - måste banne mig vara det bästa sättet att vakna på! :-)

Ha en finfin helg, kram! :-)

(kanske du skulle sticka lite..?)

a piece of happiness sa...

Fotar du från Iphonen????!!!!!!
Ser att Coolaanna nämner det. Jag tänkte precis fråga hur det kommer sig att det blir så stora.....och vackra ;-)?

Nettan sa...

Vilken härlig fredag vännen! Njuter av dina vackra bilder!
Ha en fortsatt underbar helg!

Kramar

Annika sa...

Härlig fredag!
OCH så perfekt beskriven!
JUST sådär känns ju lediga dagar, och dina bilder säger allt!
Ha en lika fin lördag.
kram!!!

mammaxtre sa...

Vilken skön inställning till livet du har min fina vän i cyberrymden.

Helt rätt att strunta i dammråttor och annat bestyr.

Kram

Saltistjejen sa...

UNDERBART!!!
Vilken härlig Fredag! Hoppas ni får en lika härlig helg! Vädret just nu är ju helt fantastiskt!
Kramar!!

Carin sa...

Vilken fredag.... Wow.... Jag är så superdålig på att hoppa över alla måsten... Skall bli bättre på det! :D

Men i går eftermiddag unnade jag mig ledigt de två sista timmarna och stack hem till dottern och våra pållar och tog oss en härlig ridtur i det sista dagsljuset och struntade i att huset behövde städas.... ;-)

Kraaam på dig! Carin

@my casa sa...

Vilken dag, duktiga du som bara kan VARA utan
regrets... måste träna mig...

Kramar Åsa

Att vara någons fru sa...

Du tar de vackraste av bilder!

Fröken fräken sa...

En riktig go fredag. Va härligt att kunna åka till bonden och handla äpplecider och sedan in till Manhattan på samma dag. Hoppas att resten av helgen blir minst lika bra

Kramar!

Fourmum sa...

Tack för att du delar med dig av dina underbara bilder! Även jag undrar vad du har för Iphone som tar så fina bilder. Jag har än så länge vägrat Iphone, men kanske ska tänka om ;) Kram

http://hannaskrypin.se sa...

Det låter som en härlig dag!

Tankevågor sa...

Härligt Lotta! Där är vi lika du och jag. Att kunna lägga ner alla måsten och bara njuta av dagen är en konst som inte alla unnar sig.
Men visst mår man bra av det. Jag är alltid ledig på fredagar och det är så SKÖNT! Fredagskänslan infinner sig redan på torsdagen.

Tack för du delar med dig av din härliga dag!