lördag 12 november 2011

Big Bad Wolf




Det gör ingenting att man inte hinner få i sig en kopp kaffe på morgonen när det första man gör är att gå och äta brunch och en goding kommer med en stor kanna och säger med ett leende "coffee?"

Dessutom drack jag den godaste Four Flower Martini ever






Och så är jag kär i fina Ladurée och alla deras Les Macarons. Det var kö runt kvarteret för att komma in




Central Park var Central Park som allra bäst. Solen värmde och löven dansade runt i gult, rött, ockra och brons. Det var strosande par, familjer, en och annan som satt och njöt på en bänk. En park extraordinär.





Zabar's var hur kul som helst. Det serverades onion rolls och russian coffee cake som jag lyckades få plats för fast jag just ätit fyra pannkakor. Deras hemgjorda chocolate rugelach was to die for. Kul kuriosa: Meg Ryan och Tom Hanks hade en situation inne på Zabar's i filmen You Got Mail som var ganske gullig...






Julskyltningen börjar komma igång. Julgranen är rest vid Rockefeller Center och Swarovskistjärnan på 5th Avenue är upphängd men inte tänd. På vägen hem gick vi förbi min favoritbyggnad, Empire State Building.


Tack för alla insiktsfulla och kloka kommentarer igår om mat och välmående. Jag håller helt med! Diet är nog ingenting för mig däremot bättre och smartare val, helhetstänk för att känna sig långsiktigt i bättre form.



Och ibland får man unna sig också, som till exempel en skön höstdag med en härlig vän.





30 kommentarer:

Desiree sa...

Vilken dag du fick inne i city. Så vackert med all julbelysning som kommit upp. Men gillar även korten där du fångat löven som ligger på parkbänken och i hörnet på ett trappsteg.
NY måste jag tillbaka till någon dag. Finns mycket här att se och uppleva. Den där italienska butiken såg bara så otroligt mysig ut. Precis som att kliva in i en ostbutik i italien. Ha en bra fortsättning på helgen.Låter bra att du skippar diet. Äter man bara balanserat så finns det utrymme för att också unna sig ett och annat ibland.
Kram!

Tankevågor sa...

Vilka bilder du bjuder på Lotta! Får akutlängtan till NY! Det är alltid så härligt med dina bilder från den här staden för du fångar själen och pulsen så perfekt!
Måste vara häftigt nu när julljusen börjar komma upp överallt.
Härliga bilder!
Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram
Lisbeth

Camilla sa...

Åh, Lotta den sista bilden får mig att vilja sitta på ett plan precis just nu! Jag älskar julljus när det är mörkt. Det skapar en otroligt mysig stämning. Snart är det bara en månad kvar. Nedräkningen har börjat:)
Hoppas att vi kan ses för DET hade varit så himla kul.
Kram

Miss Marie sa...

Åh! Underbart, underbart, underbart!

Fourmum sa...

Du förmedlar en så skön känsla, en känsla av att man är där, en närhet fast det är såå far away :) Måste vara mysigt att ha så nära till storstad, vacker natur och hav! Ha det så jättebra! Kram

Nettan sa...

Vackra bilder Lotta, maken och jag är numera inställda på att åka till NY snart!
Bilderna ger så härliga intryck av NY att bara genom att se dem så längtar vi mer!

Kramar

Maria - Wikers Liv sa...

Nu törs jag snart inte säga det mer, med risk för att bli tjatig... ;) Men TACK för att du delar med dej av ditt underbara NY-liv!
På tal om hälsa och diet... Nog tror jag oxå att man kan äta det man vill äta, men tänka på i vilken mängd man äter/dricker vissa saker och hur ofta ;) Att man sen också rör på sig och ser till att få vardagsmotion är inte helt fel ;) Att leva ett lyckligt liv, är också hälsa! Njut av livet, det gör jag :)
Kram / Maria

Coolaannna sa...

Jag blir helt mållös när jag ser dina bilder. Känner nästan dofterna hit. Sedan avslutningsvis julljuset!!

Önskar att gå och stosa vid Rockefeller Center. Men får nog nöja mig med att strosa omkring på Liseberg :)

Julskyltning är mysigt. I år blir det Huvudstaden och NK´s trevliga julskyltning!


Det verkar som dagen blev lyckad i alla fall. Visst är det härligt med vänner. Tjoho! Jag älskar att umgås med vänner. Tror jag är översocial ibland :))

Höstkramar Anna

Annika sa...

Suerpmysigt.
Bärjar känna mig ordentligt taggad nu inför vår tripp upp!
Dina bilder får mig att längta ännu mer.
Tror jag det att julskyltningen börjar komma igång!
Snart ska den tändas fullt ut.
NU är hösten verkligen som bäst!!
KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Desiree,

En perfekt dag på alla sätt och vis, inte för mycket inplanerat men vi hann med en hel del ändå. Influenser från olika delar av världen känns så tydligt i NY. Zabars ligger på västra sidan av ön, tyckte om att se den sidan som jag inte besökt så ofta den senaste tiden. Jag vill besöka the Natural History Museum som vi passerade. Deras planetarium verkar helt fantastiskt.

Julen känns verkligen påtaglig nu och jag vet att snart är jag riktigt i stämning. Älskar när det glittrar och det är fint både i skyltfönsten och i träden.

Stor kram!


Lisbeth,

Tack snälla! Jag kan inte se mig mätt på all julbelysning ;) Hoppas du hinner ut med din kamera, du fångar stämningarna och det vackra så fantastiskt bra. Igår var en genomskön lördag och jag hade bra skor och frös inte. Och så åt vi god mat ;)

Varm kram!


Camilla,

Du är i gott sällskap! Jag förstår att du längtar. Snart är du här!

Jag hoppas verkligen vi kan ses!

Kramar



Marie,

Tack!! Och du är i härliga Munich....det står på min lista. Alla läckra julmarknader och vacker naturen runt knuten.

Jenny sa...

Vilken NYC-längtan jag fick nu!! Goodness :-). Älskar Zabar's, särskilt deras med bagel med lox är finemang!! Underbara bilder, som vanligt!! Söndagskram!

Bokcaféet i byn sa...

Det låter som att New York börjar ladda för jul! Härligt!!! Ni verkar ha haft en toppen dag!
Här har vi firat fars dag med kardemummabullar från goda caféet och bageriet Olov Viktor på Österlen. Fått en massa sol i helgen, den perfekta uppladdningen för en ny vecka!!!Njut härlig söndag Lotta!
Kram Anna

Äventyret framtiden sa...

Du är verkligen proffsig! Vilka bilder! Jag baxnar...

Kramar!
Karin

Charlie sa ... sa...

Fourmum,

Tack tack! Storstad och vatten nära, det är en lyxkombo oavsett vart man bor. Det är roligt och varierande.

Hoppas ni har det skönt denna söndagkväll

Kram!


Nettan,

Tjoho! Så roligt! Jag ska ge er lite tips om du vill ;)

Kram!


Hej gulliga Maria,

Du är inte tjatig ;) blir glad!

Jag håller helt med dig när det gäller maten, hälsa och motion. Det är helthetstänk och inre och yttre välmående som blir bäst,tror jag.

KRam!


Anna,

Din energi smittar och är härlig! Tack för att du alltid delar med dig av fina tankar och feedback. Liseberg och Stockholm är ju underbart. Jag längtar så till min resa. Mycket julfeeling och känsla med alla marknader och framför allt inte fullt så mycket folk och lätt att ta sig runt. Toppen!

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Annika,

Yes, jag ska få dig i riktig form ;)

Det är supermysigt nu, gillar ju den här tiden mellan Halloween och Thanksgiving extremt mycket. Nu måste jag åka till Anthro och köpa lite sköna ljus känner jag.
Har en slappsöndag blandat med fix, jobb och Skype ;)

Kramar!


Jenny,

Oops! Missade den bageln, nästa gång! Blev så sugen på Marshmallows när jag läste din blogg idag. Så skönt att vara ute och fixa och ladda med lite gott också.

Söndagskram till dig med!



Anna,
Say no more...kardemummabullar! Det får igång alla mina sinnen. Österlen också. Å!

Det var en fin dag igår, idag lufsar jag runt i mjukisar och gör allt möjligt samtidigt. SKönt det med.

Kramar!


Karin,

Tack rara! Men jag skulle vilja stå i en bakstuga på Åland med dig också...

Kram!

@my casa sa...

Man får ju en LÄNGTAN som nästan svider när man
ser dina fantastiska bilder jag säger bara WOW

Saltistjejen sa...

Vi var i Cenrtal Park iadag och åååå vad underbart det var! Så härligt med alla nu rostiga färger på träden och folk som strosar runt. Så härligt. Ingen kyla men heller ingen svettig värme. Å jag ÄLSKAR Parken när den är såhär!!!
Härligt att din helg i sta'n blev så lyckad också. Och som vanligt har du såå vackra härliga bilder!
KRAM!

Christina sa...

Började genast nynna på New York, concrete jungle where dreams are made of.... lovely pics! Vill sätta mig på ett plan NU! Vad härligt att din helg blev så härlig! Kram!

mammaxtre sa...

När jag besökte NY okotber 2010 då tillbringade jag på tok för lite tid i Central Park. Där hade jag kunnat sitta en hel dag och bara njuta.

Så bra att du haft det bra och att du haft det bra i städernas stad :-)

Åh nej, jag är inte ett dugg avis, absolut inte :-).....

Carin sa...

Lotta Lotta.... Jag blir GALET sugen på att se ditt NY.... :)

Du förmedlar en otroligt skön känsla och helt helt ljuvliga bilder!

Hoppas du får en bra start på veckan! Kram Carin

Loppan flyttar västerut... sa...

Lövis!
Att kika på din blogg idag (ja, jag ligger nog lite efter) är som att se en film i fotoformat på nåt sätt. Du är bara så bäst! Ser varmt ut fast kallt, Uggs är på, macroner är äckelgott och julljus magiskt. O den där four flowers skulle jag gärna smaka.
Ha en skön vecka o fortsätt njuta av härligheter vart du nu än befinner dig.

Kram o kardemumma på dej godig!

Fröken fräken sa...

Men du vilka bilder du bjuder på, ser ju urhärligt ut. Ja den där drinken såg ju inte så dum ut heller.
Jag älskar när det är lampor överallt, i träd, runt fönster och på lyktstolpar. Mys!

Kram!

Ulla sa...

Har varit i Massachusetts nagra dagar och halsat pa Anna, sa forst idag har jag last alla dina inlagg den senaste tiden. Harliga bilder, sa New England, som vi pratade och langtade efter sa manga ganger i Sverige innan vi flyttade. Allt du skriver och fotograferar ar sa fantastiskt. Ibland far jag gashud. Det ar dags for dig att ta en svang till Vermont nu. Kom en sondag, ta mandag och tisdag ledigt fran jobbet, sa hinner vi med en hel del. Country stores och mycket annat. See you soon och an en gang Underbar blogg!!! Kramar.

Charlie sa ... sa...

Åsa,

Och du gjorde mig vild och galen efter Stockholm idag...;) underbart! Tack Åsa


Saltis,

Vi var på nästan samma runda och jag kikade efter er ;)
Ja, visst är parken så härlig nu. Love it!

Kramar!


Christina,

Jag kom!!!!

Kramar


Lotta,

Jag är helt nöjd med Central Park! Jag kan också bara sitta där. När du kommer nästa gång så hoppas jag vi kan sitta där tillsammans!


Carin,

Tack rara du!! Vad glad jag blir. Vill inte bombardera med bilder men det är svårt när det var en sådan härlig NY-dag....kram!


Åsa,

Yes,lövli, massor av lövli!!
Four Flowers skulle jag vilja ha mer av. Den satt precis där den skulle om jag säger så!

Godingkramar till dig!


Julia,

Jag är likadan!! Kan inte få nog. Mys! Tycket om filmen You Got Mail, så mycket twinkling lights som jag blir glad av. Roligt att du tyckte om bilderna!!

Kram


Ulla,

Ja!!! Jag vill komma. Jag har en plan och hör av mig. Tack söta du för din gulliga kommentar.

Bamse kram!!

Mattias Adamsson sa...

Tack för en härlig dag ihop! Dina bilder summerar det väl! Är "hemma" i Sverige igen och här är ju inte livet som det är i New York precis, men jag får bita ihop och köra på tills nästa USA-resa. Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig dag du haft men mycket smaskigt att äta o dricka
Är lite nyfiken vad är en flour flower martin`?
Ha en bra dag

Min plats i solen sa...

Hej Lotta!

För ovanlighetens skull har jag inga ord alls (du hör, jag fattas ord, det händer inte ofta ;))mer än: "Jag älskar att resa tillsammans med dig Lotta!"

Jag minns den där känslan jag fick första gången jag besökte din blogg och det är exakt samma känsla som jag fortfarande känner varenda gång jag tittar in hos dig. Känslan av att få följa med dig och uppleva DITT USA. Sett ur dina ögon och med din härliga livslust. Få känna dofter, lyssna, känna och se allt det fantastiska genom dina bilder och ord. Så tack snälla rara Lotta för att vi får resa tillsammans med dig och känna vinden blåsa i håret och känna livet i oss. :)

Kram Lotta

Ps. jag hade visst några ord iallafall. ;)

Anne-Marie sa...

Du bor allt nära en häftig stad. :) Har bara vara i NY på sommaren men det ser ju hur mysigt ut som helst även på senhösten/vintern. Kramar!

Elin sa...

God morgon!

Vilken härlig NY-trip du tog med mig på! Jag blir sugen på att boka en flygbiljett direkt, det känns som att jag bara måste vara i NY just nu...

Kram!!

Charlie sa ... sa...

Mattias, Ewa, Lotta, Anne-Marie o Elin

NY är speciellt och det är extra roligt att dela upplevelsen med någon man tycker om.

Och jag tycker om att resa så här ihop med er!!

Kramar!