måndag 27 juni 2011

De Vacances ?




Det kanske ser ut som jag är på semester eller åtminstone ledig. Men så är det inte.

Det var här lunchen intogs en soliga sommardag. Varför inte tänkte jag och stängde av datorn för ett tag.









Rutiner är till för att brytas ibland. Och nu var ångan uppe. På vägen hem satte jag mig med en persika och sussade lite i kvällssolen. När hände det senast? Kände mig som en ny människa och blev sugen på glass.



Det finns en gård som gör sin egen glass. Kossorna går lite gulligt på en kulle och den röda stugan är fylld med dynamitglass. Vad sägs om Elvis Dream, Paradise Found eller Route 302?

Först stannade jag på en intilliggande gård och köpte tomater. Jag tror jag ska bli bonde eller liknande i mitt nästa liv.







Vad det blev för glass? En Campfire - vanilla ice cream with fudge, graham crackers and mini marshmallows




Det kändes helt rätt att köra hem med solen i nacken och lyssna på den lite galna låten "Save a Horse Ride a Cowboy" på FM92.5

Ha en fin tisdag alla xx


26 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilka fantastiska omgivningar du har!!! kanske borde vi flytta dit när vi lämnar staden här?!? ;-)
"Lunchstället" såg väldigt lyxigt ut och glassen säger jag bara mmmmmm....!
Idag ska det väl bli en lika varm och skön dag!
Kramar!!!!!

Charlie sa ... sa...

Jag tänkte på er igår Saltis!!
Jag har en kollega som bor i Brooklyn - på somrarna hyr dem en cottage här ute...i aug/sep tillbaka till stan.

Anyway, sommaren är jätteskön här just nu och det finns mycket "summary stuff" att njuta av. Igår tog jag chansen!

Ha en fin dag!

Kramar!!

Camilla sa...

Du gjorde helt rätt i att spendera lunchen på stranden.
Och vad häftigt med glasseria mitt i ingenstans typ. Snacka om närproducerat:)
Ingen dålig glass det där.

Kram

Desiree sa...

Åh Lotta du får inte visa sådana där glassbilder jag bli ju döööö sugen. Helt rätt att slå igen datorn ett tag och komma ut och njuta i solen. Ser nästan ut som i Sverige där ute på landet hos dig förutom att det är fler elledningar i luften. Jag blir grymt inspirerad av dina härliga dagar.
Kram.

Fröken fräken sa...

Vilka bilder så underbara, va mysigt med glass som är hemgjord det såg jättegott ut. Jag skulle också vilja ha en gård fast det är alldeles för tungt arbete som ingår.

c sa...

Gaaaah vilken god glass!!! Älskar dina "Varför inte-tankar", då blir det dessutom fantastiska bilder på bloggen också! Ha ha, Save a horse ride a cowboy-låten brukade jag plåga min man med när vi är ute och kör bil :-D Bra att du påminde mig, i helgen ska den gå varm i högtalarna ;-) Kram!!

mammaxtre sa...

Var gång jag kikar in här så tänker jag att du är ledig och att du har semester och att du är på resande fot. Jag är så glad över allt du delar med dig av. Även om det bara är en långlunch en vacker sommardag :-)

Kram

Loppan flyttar västerut... sa...

Du gör alldeles rätt, här ska njutas. Vad fint det är i dina krokar, underbart!
Jag har också tryckt i mej en glass idag, från B o J, bara för att jag sprang på ett sånt ställe. Äter sällan glass med denna var apagod!
Hejja oss, vilka njutare vi är!
Kram till dej fina Lotta

Anna's kitchen sa...

Åh, det började direkt rinna saliv när jag såg glassen och läste beskrivningen. Mums!
Helt klart rätt att bryta vanor och njuta av sin närmiljö. Sånt är jätteviktigt och man blir förvånad hur lite det behövs för att göra en glad och pigg igen!

Kram

Charlie sa ... sa...

Camilla,

Jag nosade upp det här glasställe, hehe. Gräddglass, närproducerat, kossor som back drop, liten röd stuga, sommarkänsla!

Nu gäller det att inte göra det här till en vana ;)

KRam

Charlie sa ... sa...

Desiree,

Haha, ja elledningarna ....när ska dem fixas till undrar jag.
Du skulle älska glassen! Wow, den var som bomull i magen. Håller med om att det liknar Sverige, kanske därför jag tycker så mycket om miljön ;)
Det ser inte så varmt ut på bilden med det var säkert runt 28 grader varmt och solen hade börjat gå ner så där behagligt.
Jag fick lite Frankrikekänsla också...

Rent generellt är jag svag för eftermiddagar, sådär innan middag eller något gott att dricka...

Kram!

Charlie sa ... sa...

Fröken Fräken,

jag tror också att det är mycket jobb...men jag gillar tanken! Glassbilden tycker jag om, och så gott det var. Det blev min middag!

Kram

Charlie sa ... sa...

C,

Helt underbart! Om ni inte lyssnat på Ride a Cowboy på ett tag är det dax igen...;)

Glassen! 10 poäng av 10 möjliga. 100%. Best in class. Önskar jag kunde bjuda alla på en strut.

Välkommen tillbaka till the US!

Kram

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Japp, en lunch var det. Jag ska försöka komma ut ibland, det var himla skönt.

Tack för dina fina ord...det gör att det blir ännu roligare att fota och dela med sig. Blir glad!

kram

Charlie sa ... sa...

Åsa,

Apagott!!!! You got it. Och jag tryckte verkligen i mig min...utan en sekund av dåligt samvete dessutom!!!! Gillar att du också åt en :) och vara en njutare med dig.

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Anna,

Små grejer kan verkligen göra en skillnad. Jag byter ofta väg till jobbet, ibland stannar jag till och tar kaffet utomhus - det behöver inte vara så märkvärdiga saker. Känner att det piggar upp!

Kram

Anne-Marie sa...

Nej Lotta - du får inte visa sådana glassbilder. ;) Och glass som är hemgjord. Oj, oj vad gott det såg ut. TÄNK så annorlunda det är där du bor. Och att ha så nära havet. Suck. Skall vi byta plats ett par veckor? :) Kramar!

Miss Marie sa...

Vad härligt det där låter! Älskar färska tomater o glass är ju aldrig fel det heller! :)

Charlie sa ... sa...

Anne-Marie,

Det är verkligen skillnad på glass och glass. Den här var en 10-poängare ;)

Jag måste också hålla med dig om att det är skönt med närheten till vatten. Både sjöar och hav gör att det finns mycket att välja på. House swopping är ingen dum tanke alls!

Kram!

Charlie sa ... sa...

Hej Marie!

Vad roligt att se dig här! Tomaterna har hamnat lite i skuggan av glassen men dem var perfekta ;)

Fina sommarskor du har köpt!

Magdalena and Co in US sa...

Lotta, Lotta, Lotta... Vad härligt. Jag bara drömmer mig in i dina bilder och tycker du ska bli bonde och ha kossor. Eller så kan du flytta till OH och vi kan ha ekologiskt bruk :) kramar

Charlie sa ... sa...

Ja! Det gör vi! Ekologiskt bruk. I Ohio. Med kossor och grodor.

Hur går det med pippin? Jag såg en käck pippi idag och tänkte på dig.

Kramar

Tankevågor sa...

Vad KLOKT av dig att ta en ledig lunch sådär och ta dig ut och NJUTA av både hav och smarriga intag!
Glassbilden är ju bara för frestande! OMG! :-)

Tack för att du delade med av din härliga dag!
Älskar dina bilder och på det sätt du fångar dagen! :-)

Kramar från Lisbeth ute på ön.

Charlie sa ... sa...

Rara Lisbeth! Tack så mycket!
Ditto måste jag säga - jag njuter ALLTID av dina bilder. Det är så inspirerande.

Jag önskar jag kunde bjuda alla på den här glassen, den har något extra. Tror miljön spelar in också. Det var skönt att sitta där och titta ut över kullarna.

Jag förstår att ni njuter av ön! Det toppar allt, skärgård.

Kramar!

Min plats i solen sa...

Du är en sann inspirationskänsla i hur man njuter av livets bästa Lotta! Vilken gåva! :)

Tack för alla underbara bilder och för att du sprider så mycket värme och feelgood omkring dig. :)

Kram

Charlie sa ... sa...

Lotta! Well, jag har precis läst din blogg och vill just nu bara sätta på en koppt te och äta short breads....prata om inspiration!! Du är magnifik på det.

Tack fina!