onsdag 29 juni 2011

Les Tomates




Tomaterna alltså. Jag känner att de kom lite i skymundan. Glassen fick liksom all attention.

Här är de. Varma, goa, solmogna. Köpta på en liten gård i närheten.

Jag måste också dela med mig av min morgon. Igår tog jag en liten sidoväg till arbetet. Jag gillar att byta rutt och passa på att åka förbi någonting. Så nu blev det Gilbertie's Herb Garden. Varför inte sitta här och jobba en stund någongång?

Nu är det en av veckans bästa dagar.

När man är ledig eller har semester tycker jag det känns som att dagarna ändå är lite olika...fredag är fredag och lördag är trots allt lördag. Eller tycker du att det inte spelar någon roll vilken dag det är när man är ledig?

Ha en fin torsdag under alla omständigheter xx













20 kommentarer:

Desiree sa...

Solmogna fina tomater är så gott. Ha ha fast jag skrattar lite då första bilden var mest sallad. Men man skymtade tomaterna längre bak. Tycker nog också att dagarna är olika som du säger att fredag är fredag medan lördag är lördag. Prästkragarna är superfina. Ser så somrig och vackert ut.
Kram!

Saltistjejen sa...

Fantastiskt!! jag kan nätan känna doften av tomaterna och örterna från dina bilder! Vilket ställe! Fast jag är förvirrad. Du skriver att du jobbar men samtidigt att du är ledig??? Hur går det ihop! :-)
Jag tycker den allra bästa ledigheten är när man tappar kollen på dagarna. När de flyter samman i ett långt band av leeeediga dagar. :-) Men tyvärr var det längesedan jag hade en sådan lång ledighet på det viset.
Kramar!!

Christina sa...

Mums! Är bild 1 byggmaterialet till mumsiga salladen i sista bilden? Vad härligt att ha så många vägar att välja på till jobbet, ett riktigt guldkorn du valde denna gång!
Jag tycker att dagarna känns olika fast man är ledig, fast ibland är det skönt när det flyter ihop... men mina semestrar brukade vara för fullpackade med saker för att det skulle hända :-) Kram!!

Ulla sa...

Du vet att jag laser din blogg varje dag, men hinner inte alltid skicka nagon kommentar. Jag alskar alla dina fina bilder och njuter av allt. Det ar ju sa underbart New England, som vi pratade om miljoner ganger i Sverige innan vi flyttade hit. Sjalv har jag fem stora tomatplantor av olika sorter och upptackte igar att alla har nu grona sma tomater. Vi ar ju lite sena av oss haruppe i norr. Ha det skont och njut av allt det goda. Kram.

Fröken fräken sa...

Vilken dröm att ha en så stor gård att man kan odla vad man vill och i vilka mängder man vill. Sallad är nog min favvo mat på sommaren måste jag säga.
Jag tycker nog att när man kommer hem på fredag eftermiddag och fått sitt första glas vin upphällt, då njuter jag nog som mest. Fast just nu har jag ju hela veckan ledigt och njuter mest hela tiden

mammaxtre sa...

Vilka ljuvliga ställen du besöker, underbart!

Det händer att jag ibland på söndagar låtsas att det är lördag :-)

Imorgon är det dock fredag och jag är ledig. Det ska bli så skönt.

Ha det fint min namne :-)

Charlie sa ... sa...

Desirée,

Haha - mest sallad var det men lite mer exposure av tomaterna i sista bilden ;)

Tyckte också prästkragarna såg somriga och fina ut.

Och visst är fredag sköna fredag oavsett om man är ledig eller inte. Jag känner mig generellt ganska inkörd på varje veckodags speciella känsla :)

Kram!

Charlie sa ... sa...

Saltis Saltis...helt rätt :) Det var oklart! Så jag ska förtydliga mig.

Jag är inte ledig men funderade på hur dagarna känns när man är det. Jag tycker också om när dagarna flyter ihop. Det var nog under mitt sista sommarlov som jag kände så! Inte bra - det är dax igen ;)

Kramar och hoppas ni hade en bra dag på Naturhistoriska!!

Charlie sa ... sa...

Christina,

Haha - helt rätt!! Byggmaterialet används i sista bilden :-)

Flyta ihop är bra, mera sånt! Jag känner också lite måndagskänsla fast jag är ledig. Det betyder nog att jag är för lite ledig ;)

Kram!!

Charlie sa ... sa...

Ulla!! Vad läckert med så många tomatplantor! Gott att bara plocka in, mums.

Vad glad jag blir att du gillar bilderna och tittar in här, det räcker så gott.

Miss you!

Kramar

Charlie sa ... sa...

Fröken fräken,

Visst vore det härligt att kunna odla på liksom, inga begränsningar! En väninna har stor trädgård och äter "hemmagjord" sallad från juni in i september. Lyx!

Visst är fredagskänslan oslagbar! Härligt att du njuter hela tiden nu :)

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Lotta! Så smart att göra söndag till lördag i tanken ;) det ska jag testa

Underbart att du är ledig imorgon - då blev ju torsdag extra skön. Skulle älska att ha ledigt på fredagar - alla veckor!

Ha det så bra imorgon. Kramar!

Anna's kitchen sa...

Men åhhhh, det där huset med blomlådorna. Man vill ju lämna storstan och flytta till landet NU. Åh så alla blommorna, gud så vackert!
Hos oss regnar det och är allmänt grått idag, känns långt ifrån din dag.

Trevlig helg

Kram

Charlie sa ... sa...

Anna! Jag fick också "på landet" känsla när jag gick runt bland alla blommor. Det kändes så somrigt också :)
Det fina vädret fortsätter så jag tar nog mitt morgonkaffe utomhus

Ha en skön fredag trots regn!

Kramar

Annakarin sa...

Åh så underbart! Fotar du fortfarande med iPhone?

Skickar varma sommarkramar!

Charlie sa ... sa...

Hej bästa AnnaKarin <3

Japp! iPhone och jag håller iHOP ;)

Sommarkramar!!!

Min plats i solen sa...

Åhhh, du fina Lotta! Jag blir alltid lika glad när jag kikar in här hos dig. Din blogg är den bästa start på en helg man kan tänka sig. :)

Solmogna tomater är som godis. Här hemma dröjer det några veckor till innan vi kan skörda solmogna tomater i vår trädgård, men som jag längtar. Tomaterna i affärerna smakar liksom inte lika gott.

Vilka härliga ställen det finns i din omgivning Lotta och du är duktig på att både se dem och lyfta fram dem. Något jag måste bli bättre på. Du inspirerar. :)

Här flyter dagarna ihop lite just nu. Unika var och en men det kan vara lite svårt att komma ihåg om det är måndag eller onsdag mitt i semesterlunken. ;)

Ha det gott vännen!

Kram Lotta

Charlie sa ... sa...

Söta Lotta!! Tack - oj, vad glad jag blir!

Nu ska jag precis göra en strawberry vinaigrette, provsmakade det idag och det var underbart med sallad, blåbär och ost. Vi kommer precis från jordgubbslandet så jag har hällt upp ett glas bubbel med jordisar och hallon i. Jag skulle kunna vänja mig vet det här!

Vad skönt att dagarna flyter ihop, mera sånt :)

Ha det gott du med fina Lotta!

Kramar

Magdalena and Co in US sa...

Du är så himla mysig. Vad roligt att se lite alternativa vägar

Charlie sa ... sa...

Dito Magdalena!