lördag 18 juni 2011

Love, food & champagne




Just nu känns det som det mest är sand, mat och dryck i den här bloggen. Men ett bröllop!

I Stockholm har vännerna Gunilla och Edward gift sig i Storkyrkan den 17 juni. Edwards systerdotter Linnea tog den fina bilden.

Kan inte sluta med maten när jag igår fick njuta av att sätta tänderna i en chokladtårta som var 20 centimter hög och dricka bubbel. Tänker fortfarande på den goda smaken av de citrongrillade räkorna som åts till lunch på stranden.

Apropå sand, det doftar tång och hav så där skönt mycket nu. Har en påse sand med mig från Cape Cod, ska bara hitta en bra burk.

Ha en fin söndag alla xx

















18 kommentarer:

Desiree sa...

Det är allt något speciellt med att vara nära havet. Mig gör det inget om det forsätter vara bilder och text på fantastisk mat, sand och hav
:-)
Förstår att du inte kan glömma den där chokladtårtan och lite bubbel. Det hade inte jag gjort heller :-)
Stort grattis till dina vänner. Det var ett riktigt fint foto på dem på deras stora dag.
KRam!

Camilla sa...

Jag måste ha havet nära. Och jag har alltid bott nära vatten. Kanske känns det som om jag måste ha mitt element nära, jag är ju fisk:)

Den där chokladtårtan lät väldigt smaskig. Drack du bubblet till tårtan? Intressant kombo isåfall.
Kram

Christina sa...

Vilket fint brudpar! Jättefin krona! Och som vanligt fantastiska bilder från dig. Vill också köra ner tårna i sanden! Fortsätt med dina härliga inlägg även om jag alltid blir hungrig när jag tittar in här ;-)
Kram

Charlie sa ... sa...

Desirée

Så bra! För jag tror inte jag kan hålla mig ifrån att fota och skriva om sommarens alla smaker ;)

Det är verkligen skönt att vara nära vatten. Det är rogivande och svalkande.
Jag har blivit sugen på att paddla. En dröm är att paddla i Stockholms ytterskärgård.

Chokladtårtan var smaskens och bilden på de nygifta tycker jag var mitt i prick.

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Camilla,

Jag är också en som behöver vatten nära. Nu är jag våg men ändå ;)
Stränderna här räknar jag som en av de största bonusarna med att bo i CT.

Tårtan var förföriskt god. Svårt att sluta :) bubbel intogs separat (innan)

Kram!

Charlie sa ... sa...

Christina, vad gullig du är tycker jag!

Ja, det blir väl så att man skriver om det som ligger varmt om hjärtat. Mat hör dit för mig ;)

Just nu (klockan är strax efter nio här på kvällen) tar jag en kopp te ute med en (eller två) rosmarinkakor. Den här helgen har spräckt alla mina calorie limits anyway :)

Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Hello coupon friend! Fasen det är så roligt att du skriver om vad du hittar. Jag är så nyfiken på vilket tvättmedel det var ni hittade. Försöker hitta "bästa" pris på ett. Skriver frågan i din blogg istället för mig.

Vilken vacker krona bruden har. Riktigt prinsessfin.

Din beskrivning av chokladkakan är matporr!!!
Hoppas ingen tar illa upp av formuleringen.
Kramar

Anne-Marie sa...

Lotta verkar leva det goda livet. ;) Du har verkligen ett öga för fina bildmotiv. Har en känsla av att du har mer faktiskt att fota än vad jag har här. Eller så har det att göra med att du ser motiven. :) Chokladtårtan lät smaskig. Skulle gärna smakat på den. Kramar!

Tankevågor sa...

OMG Lotta vilka bilder!!! :-)

Kan förstå att en sån chokladtårta är svårt att glömma! Vilken njutning! Men även citrongrillade räkor på stranden lät väldigt gott och bubbel är ju alltid bubbel....aldrig fel.

Nu blev jag sugen på att grilla räkor när jag kommer ut till ön.
Flyttar ut till skärgården till midsommar. Ska hålla utkik efter dig om du kommer paddlande. ;-)

Kram från Lisbeth

Anonym sa...

Ja, det är bara att fortsätta på hav, sand och matmotivet!!
Underbara bilder.
Vilken dag du fick på stranden.
Avundas dig verkligen närheten till havet.
Fantastiskt!!!
KRAM!
Annika the Restonian...

Anonym sa...

Vilka bilder...havet är nagot jag verkligen saknar! Precis som du skriver, det är rogivande och svalkande pa sommaren. En sjö är inte riktigt samma sak! Citrongrillade räkor, chokladtarta & bubbel...kan det bli bättre?
Kramar, Lisa

mammaxtre sa...

Underbara bilder. Vilken härlig miljö du vistas i.

Vilken annorlunda krona hon hade din vännina. Lite roligt med annorlunda inslag.

Ha det toppen!

Charlie sa ... sa...

Magdalena,

hehe - hello coupon buddy ;) Arm and Hammer heter visst tvättmedlet...tror det är helt ok! Rent blir det iallafall.

Visst är kronan prinsessfin, det tycker jag med. Det passar när man gifter sig i Storkyrkan!

Matporr är helt ok med mig ;)

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Anne-Marie,

Jag tror visst du har motiven runt omkring dig. Detaljerna finns överallt och du har har tagit massor av fina bilder redan.
Chokladtårtan borde jag väl ha visat på bild...god var den men jag får hålla mig borta från den. Det måste vara någon ordning i veckorna annars rullar jag fram.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Lisbeth,

å, hej och så glad jag blir! Du är ju proffs så jag känner mig smickrad över din komplimang. Jag kan inte få nog av dina bilder!

Bubbel är bubbel. Och aldrig fel, helt överens :)

Så ljuvligt att er sommar i skärgården nu börjar. Jag längtar efter att få se bilder om du hinner uppdatera. Ja, grilla räkor, det är smaskens! Allt smakar bättre i den miljön. Skulle gärna paddla förbi!

Glad midsommar och ha det så skönt Lisbeth!

Kram!

Charlie sa ... sa...

Nu väntar OBX Annika, och hela sommaren i Sverige. Du kommer ha vatten omkring dig nästan 24/7 i flera veckor!! Det blir super.
Men visst, det är skönt med Long Island Sound. Det är bäst med att bo här. Gillar, massor!!

Kramar Annika my favorite Restonian!!

Charlie sa ... sa...

Lisa,

Jag tror det blev en jack pot i lördags :) Sol, vatten, god mat o dryck. Jätteskönt! Busade lite idag med, men mer åt det riktiga sunda hållet...visar lite bilder på det också.

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Mammaxtre,

Ja, jag håller med - skön miljö här. Det är roligt och fota och dela med sig. En del platser liknar Sverige och då tycker jag extra mycket om dem :)

Jag njuter av dina fina bilder från Trosa, en pärla. Ser fram emot flera sommarbilder!

Kram