onsdag 8 juni 2011

Martha's Vineyard



Vi passade på att besöka The Vineyard när vi var på Cape Cod. En skön båttur tog oss ut till ön där bland annat Jaws spelades in. Jag tillhör dem som gillar filmen och har alltid velat se ön och stränderna. Förutom lite T-shirts, några polaroidbilder uppsatta på väggen i en av turistshopparna och några hajskyltar här och där, märktes ingenting av denna 70-talsblockbuster.
Det var bara en uppspelt svenska som kastade sig av båten och undrade vilken beach som dem filmade på...

Vi tog bussen runt men önskade vi hade hyrt en av jeeparna eller mopederna, det såg så skönt ut. En amerikansk skärgårdspärla. Lite pics från ön såklart. Drinkarna kom sist, i den sköna kvällssolen...

Önskar alla en fin torsdag men först en fråga: lyckas ni åka iväg på resor och utflykter utan att komma hem med någonting? Jag kommer alltid hem med någon påse, fast jag har bestämt mig att jag inte behöver en grej till.

































20 kommentarer:

anna of sweden sa...

Dit hade jag också velat åka ... Tack för att du tog med mig dit en sväng i varje fall!

Charlie sa ... sa...

Anna! Du blir min Skånerapportör...längtar efter att se och vara med i det vackra landskapet. Tänker på dig!

Magdalena and Co in US sa...

Håller med Anna, vill oxå åka dit. Gillade "Black Dog" bilden. Har förvisso en black dog live. Man behöver få med sig något hem, så det så! Kram

Loppan flyttar västerut... sa...

Lotta! Vilket härligt place, o vilken god drink. Att bilderna är grymma behöver jag inte ens säga va? Du vet vad jag tycker, och min man, som är foto/kamera/teknik freak blev imponerad av dina bilder som bara... är tagna med mobbe. Du är grym. Verkar ha varit ett mysigt ställe, med ett romantiskt namn. Skriver upp det på min lista to do.
Ha en skön supertorsdag, kram

Charlie sa ... sa...

Magdalena,
En black dog live är bäst. Skön affär, men dyr. Skulle gärna haft en binge kuponger...:) Det är kul att handla, det är bara så. Jag har tagit mig till Grouponnivå iallafall! Kram

Charlie sa ... sa...

Haha, Åsa - hälsa din äkta hälft från mig! Jag har just fått en avhyvling av min familj. Dem har inte nog med adjektiv för att beskriva mig och vad dem känner för det här fotograferandet i tid och otid. Jag ligger risigt till ;)

Kram sköna du och njut av segerns sötma från igår! Kram

Anonym sa...

Lotta-Potta!! JAG VILL OCKSÅ ÅKA DIT!!! Det ser så underbart fint ut!!
One of these days!!!
Tog ni färja ut dit?
Vilket ställe!!
MERSMAK!!
Behöver inte ens säga att bilderna är magiska!!!
KRAMAR!!!!
Annika i Reston...

Anonym sa...

Kära Annika i Reston <3

En amerikansk skärgårdspärla, absolut! Från NYC ca 4.5 timme med bil till Hayannis, en halvtimme till och man är ute i "armen" på the Cape. Det känns som en tvåtimmarstur, så mycket att se och enkelt att köra,rakt fram bara i princip på samma väg ;) Nästa gång ni kommer till NYC så kanske det passar att lägg till en eller två dagar!

Iallafall...vi tog båten från Falmouth som ligger strax intill Hayannis. Tog 45 min till Martha's. Bingo! 18 dollar t.o.r.

En annan pärla (och nog min favorit) är Nantucket som ligger lite mer norr ut än MV, men relativt nära. Lovely, lovely. Lite mindre ö, lätt att ta sig runt. Går bra att göra på några timmar eller ännu bättre, en natt på en B&B...

Gud så mycket det finns att se och göra här i världen, alltså!!

KRamar!!

Desiree sa...

Ser verkligen charmigt ut på Cape Cod. Charmigt utan att det är överturistigt. Det påminner mig lite om Key West med avslappnad och skön semester och beach stämning. Jättefina bilder. Ha ha ja jag tror nog också att jag alltid kommer hem med något iallfall då man varit borta några dagar. Alltid hittar man något litet man inte kan motstå.
Kram!

Min plats i solen sa...

Ok Lotta, nu har du snart övertygat mig om att jag måste resa till USA en dag och då definitivt besöka Cape Cod & Martha's Vineyard. Fantastiska bilder och jag förstår varför ni trivs så bra just där.

Jag är tyvärr likadan, resor jag har varit på och kommit hem tomhänt är lätträknade. In fact, det har nog aldrig hänt. Jag är hopplös! ;)

Kram Lotta

Saltistjejen sa...

Å så vackert och underbart!!!!
Tack för att jag fick "komma dit" en kort tur nu i hettan!
:-)
KRAM!

Charlie sa ... sa...

Desiree,

Ja, lite Key West är det nog. Det var några år sedan jag var där, men mycket söta färgglada hus och snickerier. Om jag minns rätt var det liknande hus där.

Jag försöker att låta bli prylar men då hittar jag mat istället eller något kul smycke. Jag är hopplös!

Kram

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Du kommer gilla det! Cape Cod är unikt med sanddynorna och både Nantucket och MV är två härliga öar. Blir glad om jag bidrar med lite inspiration och ressug.

Jag ser att vi båda tycker att vi här hopplösa när det gäller shopping :)

Kramar Lotta!

Charlie sa ... sa...

Saltis,

You are welcome! Jag vet att det är lite mycket bilder, men lagom har aldrig varit min grej. TIlls jag lärt mig att göra kollage blir det nog fler bildbomber....


Kram!

Camilla sa...

Som alltid underbara bilder, Lotta:)
Har aldrig varit där. Men i Bar Harbour längre norrut. Himmelskt god lobster som fångades i bukten vad jag minns. Det var grymt underbart:)
Måste kolla rutten på kryssningsfartyget jag var ombord på. För det kan ha varit en helt annan hamn;)
Men jag vet att jag varit i Bar Harbour. Vart det ligger har jag ingen aning om;)

Kram

Charlie sa ... sa...

Bar Harbour - det ligger i Maine och ska vara hur fint som helst, en riktig "tourist attraction" till och med! När var du där? Ser jättefint ut.

Jag kan tänka mig att humrarna är goda om dem har fått växa till sig och må gott där uppe. Nu blir jag nyfiken - åkte ni bil?

Ja, för en vecka sedan satte jag tänderna i en 1 1/4 lbs lobster för 155 kr. Det är som en hamburgare kostar i Stockholm! Jag borde ha ätit två :)

Kram!

Jenny sa...

Åhhh, Marthas Vineyard står HÖGT upp på min "vilja åka" lista - och enligt dina bilder ser det precis så härligt ut som jag föreställer mig :-)! Och Black Dog är ju legendprylar, klart man måste komma hem med nåt därifrån ;-). Kram!!

Charlie sa ... sa...

Jenny,

Jag gjorde min del och investerade i lite Black Dog memorbilia ;) Det gick inte att motstå. Jag har spanat länge oå Marthas Vineyard och blev såklart tänd på hela konceptet. Vill tillbaka.

Nu blir det ett glas kallt vin ute, har tänt ljus och det är varmt och skönt. En av fördelarna av vara på samma breddgrad som Madrid :)

Kram!!

Camilla sa...

Var i Bar Harbour 1997 då jag jobbade på ett kryssningsfartyg. Så det var en av de ställen som vi besökte. Gick runt där några timmar när jag var ledig innan det var dags att hoppa på båten igen:)
Kram

Charlie sa ... sa...

Kryssningsfartyg! Vad roligt. Säkert jobbigt också men det låter som ett roligt jobb att göra ett tag. Vad roligt att du kom till Bar Harbour. Jag blev sugen när jag så bilder när jag googlade!

Kram